Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych.
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. fot.Lucyna Pęsik/Trojmiasto.pl

Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i  "Wprost".



Na co zwracasz uwagę przy wyborze danej stacji?

cena paliwa 63%
miła i fachowa obsługa 4%
duży asortyment sklepu 1%
znana marka stacji 20%
tankuję na najbliższej stacji 12%
zakończona Łącznie głosów: 1717
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Do wszystkich szefów stacji trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących, m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - "Do Rzeczy", "wSieci", "Wprost", "Gazetę Polską" i "Nasz Dziennik".

Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.

Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.

- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.

Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca

Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.

Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.

Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.

Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • Po co ten propagandowy artykul reklamujący jedna z sieci stacji ? Zobowiazania reklamowe.. ? (1)

    Co za szajs.

    • 14 4

    • jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem ...

      • 3 1

  • phi (3)

    od czasu kiedy rudy wydał prikaz aby Lotos sponsorował pewien dziadowski klub piłkarski z Gdańska nie kupiłem u nich nawet tik-taków. I tak do dziś tankuję u konkurencji.

    • 6 12

    • Szkoda tylko

      Że Lotos sponsoruje Lechię od 2007 roku, czyli od rządów... PiS

      • 10 1

    • A jak myślisz skąd konkurencja ma paliwo ;) (1)

      • 4 1

      • zależy która :-))

        • 0 0

  • Zaczyna być groźnie...

    Naród wręczył małpie brzytwę, a małpka małymi kroczkami, małymi kroczkami...

    • 21 6

  • ciekawostka

    Może na stacjach Lotos i Orlen kupują już tylko wyborcy jedynie słusznej partii? Bo jednak w innych miejscach wymienione tu pisowskie szmatławce sprzedają się o wiele słabiej niż konkurencja. Omijam Lotos z daleka.

    • 24 9

  • (1)

    Skoro Lotos w swojej stacji kilometr od rafinerii ma najdroższe paliwo w mieście to im już dziękuję.

    • 26 2

    • to żeś się obudził ...

      ... dopiero artykuł o prasie uświadomił Ci cenę paliw?

      • 0 0

  • Irytują mnie te stacje. Rozumiem na autostradzie, że człowiek głodny i chce wypić kawę. Ale w mieście po co te Hot-dogi, toto-lotki... Itd. Chcę zatankowac, szybko zapłacić i do domu na obiad.

    • 12 3

  • Bye bye Lotos.

    Dziękuję. Nie wracam.

    • 16 6

  • Rzyg...

    ... szczerze to już tego szczekania w mediach słuchać, czytać i oglądać się nie da...
    po kiego grzyba ten kretyński artykuł się pytam? Każdy czyta co lubi i sięgnie po to co go interesuje. Wk***a mnie, jak się ludzi traktuje jak motłoch i ciemnogród i mówi im co i jak mają myśleć. Zajmijcie się lepiej pisaniem o konkretach nt. Trójmiasta (np. o tym jak przez 3 dni nie dało się jeździć po ulicach choć od października służby drogowe przygotowane były do zimy) a nie siejecie kolejne bezsensowne zawistne artykuły na zlecenie BudyńLandu.

    • 9 18

  • Wyborcza spada, to po co ją wystawiać>?

    Swoją drogą panie kiewlicz debilny artykuł.
    Brawo, obecnie wygrywasz zestawienie na najgłupszy artykuł w roku 2017!
    Oby tak dalej!

    • 7 17

  • skandal! jak można eksponować prawicowe gazety! (2)

    przecież po wsze czasy powinna królować gazeta której nie jest wszystko jedno!

    • 8 11

    • O tyle o ile

      Dlaczego? Można, tylko miło byłoby gdyby nie ściemniali, że to preferencje klientów. Trzeba być debilem, żeby w to uwierzyć. Za komuny też Trybuna Ludu była obowiązkowa i dało się z tym żyć.

      • 8 0

    • jakie prawicowe? Jeszcze do rzeczy mozna za takie uznac

      reszta to socjalistyczno-nacjonalistyczne gadzinowki na krotkiej smyczy zarzadcow z PIS

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...