Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych.
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. fot.Lucyna Pęsik/Trojmiasto.pl

Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i  "Wprost".



Na co zwracasz uwagę przy wyborze danej stacji?

cena paliwa 63%
miła i fachowa obsługa 4%
duży asortyment sklepu 1%
znana marka stacji 20%
tankuję na najbliższej stacji 12%
zakończona Łącznie głosów: 1717
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Do wszystkich szefów stacji trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących, m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - "Do Rzeczy", "wSieci", "Wprost", "Gazetę Polską" i "Nasz Dziennik".

Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.

Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.

- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.

Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca

Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.

Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.

Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.

Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • Wyborcza to polakozerczy szmatlawiec

    Z kroplówką Sorosa.

    Nawet do WC się nie nadaje

    • 50 35

  • i klawo same porządne tytuły

    • 16 35

  • Nie będę wspierał żadnej firmy

    w zależności od kraju pochodzenia. Wydając pieniądze, zwracam uwagę nie na kraj pochodzenia tylko na jakość. I tyle. Jeśli na stacjach trwa bój o moje sympatie polityczne kosztem usuwania konkurencyjnych wydawnictw, to ja chromolę. To samo czytam się tzw. "mediów". No cóż, próbowałem oglądać wiadomości w TVP...... :). Sami se oglądajcie. To samo tyczy się gazet.

    • 42 8

  • w ubeugłym roku w rejestrze dla Agory jest 26 pozycji na kwotę powyżej 490 tysiecy PLN

    na mi.in takie enigmatyczne wydatki jak:
    - strony redakcyjne dla promocji miasta
    - 4 X dodatek "..tu rośnie nowe centrum Europy"
    - promocja miasta w ramach projektu "Akademia NCE
    - działania promocyjne na rzecz Miasta Gdańska podczas turnieju piłki nożnej o Puchar Gazety Wyborczej Trójmiasto
    -działania promujące 90 rocznicę przyłaczenia OLiwy do Gdańśka (pisownia oryginalna)
    - reklama Gdańska na plakacie przestawiającym zdjęcie Oliwy
    - Ustalenie zasad wzajemnej wspólpracy przy organzacji kampanii promocyjnej z okazji Gdańskiego Tygodnia Demokracji

    Kijowski się chowa ze swoimi usługami informatycznymi :-D

    • 23 16

  • Ponieważ teraz

    nastały rządy ludzi, którzy wiedzą lepiej co jest dla Ciebie dobre, co powinieneś czytać i jakie wartości wyznawać. A jeśli czytasz Newsweek albo nie chodzisz do kościoła w niedzielę, albo wolisz latte od "plujki" i jeśli nie wierzysz w zamach to jesteś zwykłą antypolską gnidą. W zasadzie jak nie widziałeś smoleńska w kinie to też z Ciebie zdrajca.

    • 104 28

  • to widzą

    a jak PiS się kompromituje od roku - to już nie widzą?

    dziwni ci ludzie są...

    • 34 29

  • sprawdzałeś rejestry

    mediów ojca Rydzyka?

    tam grube miliony wsiąkają i cię to nie oburza?

    • 32 10

  • Biskupi z rydzkiem propaganda watykanu

    okupanta Polski

    • 32 16

  • Dużo stacji Neste zmieniło się w eMILA, tankuję tam odkąd była zmiana, mają dobre paliwo i przede wszystkim szybko można zatankować :)

    • 21 1

  • nic nie przebije pisowskiej

    starczy obejrzeć wiadomości w tvp - klimat jak za gomułki :/

    • 38 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane