• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ulubione gazety klientów stacji Lotosu

Robert Kiewlicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Sklepy na takich stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych.

Stacje benzynowe zarabiają nie tylko na paliwach. Sklepy na stacjach często pełnią rolę całodobowych minicentrów handlowych. Można tu kupić alkohol, jedzenie, akcesoria samochodowe i prasę. O tym, jakie tytuły prasowe zaprezentuje nam stacja benzynowa decydują umowy z wydawcami, za którymi stoją konkretne kwoty pieniędzy. Choć nie zawsze. Lotos stawia przede wszystkim na preferencje klientów, a ci - według koncernu - chcą kupować przede wszystkim "Nasz Dziennik", "wSieci", "Gazetę Polską", "Do Rzeczy" i  "Wprost".



Na co zwracasz uwagę przy wyborze danej stacji?

Spółka Lotos Paliwa zarządza siecią niemal 480 stacji paliw w całym kraju. Do wszystkich szefów stacji trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących, m.in ekspozycji prasy. W korespondencji zwrócono uwagę na szczególnie estetyczną i widoczną ekspozycję kilku tytułów prasowych - "Do Rzeczy", "wSieci", "Wprost", "Gazetę Polską" i "Nasz Dziennik".

Jak twierdzi w mailu kierownik operacyjny Lotos Paliwa, ma to bezpośredni wpływ na to, jak stacje Lotosu postrzegać będą klienci.

Skąd taki nacisk właśnie na te tytuły prasowe? Grupa Lotos tłumaczy, że wpływ na to mają sami klienci, którzy - według badań prowadzonych w ostatnich miesiącach przez spółkę - takich właśnie gazet poszukują.

- Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci - tłumaczy w przesłanym do redakcji Trojmiasto.pl oświadczeniu Grupa Lotos.
Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych. Pracownicy stacji paliw Lotosu zostali poinstruowani, aby zwracać uwagę na ekspozycję kilku tytułów prasowych.

Pomimo naszych pytań spółka nie ujawniła, jakie korzyści finansowe odnosi z ekspozycji tych kilku tytułów prasowych i mniejszego eksponowania innych dostępnych na rynku. Zasłania się tajemnicą handlową.

Badania preferencji czytelniczych gości stacji: erotyka i prasa kobieca

Zdziwienie mogą budzić zmiany preferencji czytelniczych, na jakie powołuje się Lotos. Przeprowadzone kilka lat temu przez spółkę Kolporter badania wykazały bowiem, że te preferencje są raczej stałe. Od dawna największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca, a dopiero w dalszej kolejności społeczno-polityczna i motoryzacyjna.

Natomiast na stacjach przy autostradach i drogach tranzytowych dużym zainteresowaniem cieszą się tytuły erotyczne. Oczywistym jest też to, że układ tytułów prasowych na regałach wpływa na wyniki sprzedażowe poszczególnych wydawnictw.

Lotos nie jest jednak odosobniony w stawianiu na nowe upodobania klientów. Podobne zmiany w ekspozycji prasy zaszły niedawno na stacjach paliw Orlenu. Spółka już w marcu 2016 roku rozwiązała umowę z Agorą (wydawca m.in. Gazety Wyborczej) dotyczącą ekspozycji jej tytułów. Do tego czasu koncern płacił Orlenowi za ekspozycję tytułów.

Ani Orlen, ani Lotos nie wiążą zmian w ekspozycji prasy ze zmianami w kierownictwie spółek Skarbu Państwa.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • Idiotyzm

    No i jak tu poważnie traktować takie państwo, obrażają inteligencję człowieka na każdym kroku...

    • 11 4

  • Jacy jesteśmy ? (1)

    Zmiana jak najszybciej ! Szkoda Polski !

    • 10 8

    • Zmiana niebawem

      Do przyszłej zimy GW-na już w sprzedaży nie będzie

      • 2 2

  • Bardzo trafna uwaga

    Redaktorek - rzeźbi jak umie coby znaleźć "coś" na władzę, a że umiejętności nie staje...

    • 6 12

  • Hm... (1)

    Zastanawiam się kogo stać na kupowanie na stacji benzynowej innych rzeczy poza benzyną. Przecież tam jest potwornie drogo.

    • 15 1

    • Całodobowe minicentra handlowe ;)

      • 1 0

  • Prawda tischnerowska ... (1)

    Czyli ta trzecia. Bo stacje paliw Lotosu i Orlenu, czyli spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa, mają nakaz chowania Wyborczej przed klientami.

    • 11 1

    • No w końcu.

      g*wno należy chować by się klienci nie pobrudzili.

      • 2 5

  • Przeciez te gazety to szmatlawce. Jak mozna to czytac?

    • 14 4

  • komuna

    Działania gorzej jak za komuny!!!!

    • 11 4

  • Ci ludzie się ośmieszają

    • 10 0

  • Upadek Wyborczej

    Orlen powinien Wyborczą eksponować obok papieru toaletowego .

    • 11 10

  • propaganda PRL-PIS (2)

    Metody jak w PRL. Na siłę PIS-owscy nadzorcy w LOTOSIE I ORLENIE chcą wykreować nowe prawicowe, bezrefleksyjne, płytkie, pełne demagogi tytuły. Nawet ukrywając Gazetę Wyborczą nie da się ukryć, że to jest poziom intelektualny, którego pisowska propaganda nie może znieść. Problem w tym, że ich elektorat raczej nie czyta czegokolwiek. Wg Kurskiego ciemny lud kupi wszystko więc teraz TVP prześciga się w prostackich komentarzach. Ale inteligentnej części społeczeństwa tym nie przekonają a skutek będzie całkiem inny. A upadek nadejdzie szybciej niż się spodziewają

    • 16 9

    • (1)

      Dla takich jak Ty poziom intelektualny jest skorelowany z pogardą dla Polski. Im bardziej gw pluje na Polskę tym bardziej jest to gazeta dla "elit".

      • 1 6

      • Może parę przykładów tego "plucia na Polskę"????

        Bo nie kupuję gw więc nie wiem o co chodzi.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane