Umowa na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisana

Remont platformy "Petrobaltic" według planów ma zakończyć się we wrześniu 2015 roku.

Podpisana została umowa na przebudowę platformy "Petrobaltic". W skład konsorcjum wykonawców przebudowy wchodzą spółki należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA tj. Energomontaż - Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta, a także stocznia Crist. Po zakończeniu inwestycji platforma stanie się centrum produkcyjnym na bałtyckich koncesjach Lotosu. Koszt przebudowy platformy szacuje się na ponad 300 mln zł.


Przebudowa platformy jest istotną częścią projektu zagospodarowania złoża B8. Koszt przebudowy platformy szacuje się na ponad 300 mln zł.

Przebudowa platformy jest istotną częścią projektu zagospodarowania złoża B8. Koszt przebudowy platformy szacuje się na ponad 300 mln zł.


Do tej pory platforma "Petrobaltic" była wykorzystywana do wykonywania otworów w poszukiwaniu węglowodorów pod dnem Bałtyku. Teraz jednostka zostanie dostosowana do prac wydobywczych poprzez m.in. demontaż urządzeń i instalacji wiertniczych, montaż urządzeń służących do wydobycia ropy i gazu oraz ich separacji, wymianę nóg, a także rozbudowę pontonu i części hotelowej oraz budowę modułów procesowych. Już 21 października platforma wpłynęła do gdyńskiej stoczni i rozpoczęto na niej pierwsze prace remontowe. Funkcję Project Managera projektu przebudowy platformy wiertniczej "Petrobaltic" będzie pełnić włoska firma Rosetti Marino S.P.A.

Przebudowa platformy jest istotną częścią projektu zagospodarowania złoża B8, którego finansowanie poza komercyjnymi bankami zapewnia również program Inwestycje Polskie. Realizacja projektu wymagać będzie do 2015 r. nakładów inwestycyjnych rzędu 1,8 mld zł. Złoże B8 położone jest w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego w odległości ok. 70 km na północ od Jastarni. Uruchomienie przemysłowej produkcji ze złoża planowane jest na koniec 2015 r. Docelowe wydobycie ze złoża B8 wyniesie ok.5 tys. baryłek dziennie (250 tys. ton rocznie).

- Przebudowa platformy "Petrobaltic" to kluczowy element realizacji kolejnych inwestycji Lotosu związanych z wydobyciem węglowodorów na Bałtyku, na których, mam nadzieję, skorzysta polska gospodarka, ogromna szansa dla polskich stoczni na rozwój kompetencji oraz pozyskanie nowych zamówień w branży offshore - mówi Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos. - W planach mamy kolejne poważne inwestycje na terenie Pomorza i całego kraju, w których z pewnością będą brały udział firmy z naszego regionu.

Spółki EPG i Nauta należą do grupy MARS Shipyards & Offshore. MARS jest także udziałowcem w stoczni Crist. Właścicielem MARS S&O jest Polska Grupa Zbrojeniowa SA. Obok spółek obronnych i nowych technologii, stocznie oraz firmy z branży off-shore stanowią ważne aktywa PGZ. PGZ skonsoliduje docelowo ponad 30 spółek (z branży zbrojeniowej, stoczniowej, offshore i nowych technologii) z rocznymi obrotami rzędu 4,5 mld zł oraz przeszło 16 tys. pracowników. W efekcie trwającego procesu konsolidacji powstanie jeden z największych koncernów obronnych w tej części świata.

- Ponad cztery lata staliśmy na terenie stoczni w Gdyni i odważyliśmy się mieć marzenia. Wierzyliśmy, że w dobrym otoczeniu politycznym i gospodarczym uda nam się stworzyć silny sektor stoczniowy. Obecnie spółki wchodzące do naszej grupy mają partnerów i klientów nie tylko za granicą, ale także wśród spółek Skarbu Państwa - mówi Wojciech Dąbrowski, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej. - Bardzo się cieszę, że stocznie należące do MARS Shipyards & Offshore zdobyły ten kontrakt, realizując koncepcję bliskiej współpracy spółek z polskim kapitałem. To było wymagające postępowanie, które udowodniło, że spółki Mars S&O posiadają wysokie kompetencje w zakresie budowy i modernizacji skomplikowanych konstrukcji. To dobrze rokuje w kontekście kolejnych cywilnych projektów i planowanej modernizacji marynarki wojennej, w których mam nadzieję, grupa Mars weźmie duży udział.

Remont platformy "Petrobaltic" według planów ma zakończyć się we wrześniu 2015 roku.

Platforma wiertnicza spółki Lotos Petrobaltic od środka.

Opinie (46) ponad 10 zablokowanych

  • koszt do poniesienia (6)

    coś mi nie gra
    koszt przebudowy szacowany (zapewne przez LOTOS) to ponad 300 mln zł (dane z artykułu powyżej)
    to jaką kwotę zażądał za to podmiot wygrywający przetarg???
    ktoś wie???

    • 43 6

    • ktoś pewnie wie wszystko

      • 22 0

    • A był przetarg?

      Skoro Remontowa do niego nie przystąpiła nie dając żadnej oferty ze względu na zbyt duże ryzyko biznesowe?

      • 25 1

    • (3)

      przetarg wygrał Rosetti Marino - wejdz na ich strone jest tam opis

      • 11 3

      • Pracuję w Remontowej (1)

        Więc wiem jak było. A Ty wiesz propagandzie sukcesu i stronom internetowym. Powodzenia!

        • 12 2

        • chyba w TS

          A "prawde" znasz z plotek

          • 0 1

      • tylko na zaprojektowanie i dostawę urządzeń

        a nie na przebudowę.
        Do przetargu na przebudowę nikt nie przystąpił. MARS'y i reszta mają to w drodze negocjacji z wolnej ręki

        • 1 2

  • Pozdro dla kumatych :) (5)

    Nie ma znaczenia na ile MARS wycenił przebudowe, przetarg i tak mieli wygrany, a przeciez pozniej mozna stwierdzić, że zamiast np 300mln wyjdzie 500mln i Mars dopłaci, tzn państwo, tzn my :)

    a te ochy i achy jak to super, że oni wygrali przetarg, jakie to maja doświadczenie i zaplecze, a i tak każdy wie, że Remontowa jest tu nie do pobicia, tylko niestety nie mogą dać zaniżonej kwoty, bo im nikt nie dopłaci.

    • 65 17

    • Ach ta remontowa....

      • 26 5

    • dopłaty

      z tego co mi znajomi dzwonią to wynika , żę marsjanom stale państwo dopłaca pieniądze bo nie umieją zarządzać firmami. czyzby Polska była tak bogata, przecież jest to oszukiwanie tych co płaca podatki gdsy daje się darmo kasę dla marsjan

      • 20 1

    • A

      Dokładnie !!

      • 6 0

    • Znowu (1)

      Znowu podatnik będzie musiał dopłacić do tego " interesu " .

      • 6 0

      • tak jest, dopłaty bo marsjanie nie umieją a właściwie nie chcą zorganizować pracy w stoczniach ich cel jest jeden wyciagnąć kasę ze skarbu państwa bez jakiejkolwiek pracy - tutaj jedynioe sa aktywni w propagandzie sukcesów o czym wokoł głoszą
        a rzeczywistość skrzeczy. ludzie pokroju marsjanina PS, PMD, ASz i inni powinni dawno zniknąć z życia gospodarczego Polski to najwięksi szkodnicy i utracjusze

        • 4 0

  • No to pięknie...

    • 17 4

  • Znakomite zdjęcie z radością prezesów

    Teraz d.. w troki i bierzcie się do roboty, żeby nie trzeba było z naszych podatków do tej całej imprezy dopłacać!

    • 44 4

  • nowa stocznia ?

    "stocznia remontowa nuta" ????

    • 7 5

  • platforma

    co to ma być remont czy przebudowa platformy raz napisane tak a raz inaczej ?
    a skąd pan prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej wie , że " spółki Mars S&O posiadają wysokie kompetencje w zakresie budowy i modernizacji skomplikowanych konstrukcji. To dobrze rokuje w kontekście kolejnych cywilnych projektów i planowanej modernizacji marynarki wojennej" . Uważam i chyba nie tylko ja , że jest to mówiąc delikatnie opinia na wyrost, nie mająca pokrycia w rzeczywistości.

    • 35 5

  • O, jaka fajna imprezka na zdjęciu....za pieniądze podatnika. (3)

    A Macierewicz z Ziobro nadchodzą. Oj bedzie sie działo...

    • 35 6

    • niczym w Pyongyang.

      • 15 1

    • Z pieniędzy podatnika (1)

      Utrzymywany jest kosciół może coś o tym??

      • 0 3

      • napisz do Gościa Niedzielnego i nie prowokuj , nie odwracaj uwagi

        • 13 0

  • pytanie? (2)

    czy pan prezes PGZ to ta sama osoba , która występuje w książce b. Szefa ABW pana Bogdana Święczkowskiego , współautora książki "Afery Czasów Donalda Tuska" wyd. Zysk i s-ka 2014, na stronach 81-94 , rozdział pt. Afera stoczniowa ?

    • 34 3

    • Jarosław weź pigułkę

      • 0 13

    • ,moim ,zdaniem to ten sam typ teraz usadowił sie na innej posadce i udaje zatroskanego o stan uzbrojenia polskiej armii ale tylko po to by wysysać kasę

      • 15 0

  • Uruchomienie produkcji ze złoża b8 w 2015 nierealne !!!! (2)

    Platformy nie da się przebudować w 10 miesięcy !!! A musi wyjść w morze przed jesienią żeby można ją było posadowić na złożu.

    nierealne i to jest wiadomo już dziś.

    akcjonariusze grupy lotos sa są oszukiwani !!!!.

    • 43 2

    • Zgadzam się (1)

      na remontówce nie takie stoją i w 10 miechów nic nie da rady, a sztormy to wiadomo 2016 wiosna może ale s**** musi się postarać .

      • 19 1

      • a nie musi bo tu nie chodzi o robote lrcz o kase a kasa bedzie gajowy czuwa

        • 19 0

  • żal d..e ściska (2)

    żal d.upe ściska jak patrzę na załączony filmik na którym widzę załamanego byłego "Małego" prezesa Crist który widzi jak jego firma znika w ramionach marsjańskich i jak Ewa K. uśmiecha się przez zęby z resztą marsjańskich preziów przy podpisywaniu tego "wspaniałego" kontraktu "Grzesiu" i "Kurka" z Crist'u siedzący w tle też się raczej nie cieszą...
    A może się mylę....

    • 36 1

    • tak żal....

      Gościu prawde powiedzialeś

      • 20 0

    • Kurka

      Kurka to Dyr. Bartłomiej K??

      • 11 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Francis Lapp

Prezes firmy HTEP Polska Sp. z o.o. i stoczni Sunreef Yachts. Pochodzi z Francji Od 1992 roku...

Najczęściej czytane