- 1 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 2 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 3 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (212 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (130 opinii)
- 6 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
Unijne środki na modernizację Portu Wewnętrznego
Port w Gdańsku przygotowuje się do modernizacji czterech kolejnych nabrzeży o łącznej długości 1916 m wraz z infrastrukturą kolejową w Porcie Wewnętrznym. Całkowita wartość projektu to ok. 533 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych, w wysokości 85 proc. kosztów, stanowić będzie nieco ponad 453 mln zł. Planowany okres realizacji inwestycji to lata 2022-2026.
Projekt nosi nazwę "Poprawa dostępu do Portu Gdańsk - modernizacja toru wodnego 2". W ramach tego przedsięwzięcia przewiduje się rozbudowę czterech nabrzeży. Chodzi o Nabrzeże Wiślane i Bytomskie, które zlokalizowane są wzdłuż kanału portowego, oraz Nabrzeże Rudowe III i częściowo Węglowe, znajdujące się Basenie Górniczym. Projekt posiada wszelkie niezbędne dokumenty: projektowe, środowiskowe, a także zgody i pozwolenia. Zakończenie procesu oceny projektów przez CINEA przewidywane jest na czerwiec 2022 r. Całkowita wartość projektu to ok. 533 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych, w wysokości 85 proc. kosztów, stanowić będzie nieco ponad 453 mln zł.
Czytaj też:
W Gdańsku ma powstać fabryka wież za 100 mln euro, a do tego terminal instalacyjny
- 18 stycznia złożyliśmy do Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) wniosek o dofinansowanie tej inwestycji, w ramach Instrumentu CEF 2" - wyjaśnia Monika Charlińska-Bodziony, dyrektor Działu Pozyskiwania i Rozliczania Funduszy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Dzięki tej inwestycji ulegną poprawie jakość i standard obsługi statków, a także warunki pracy, wzrośnie zdolność przeładunkowa oraz możliwość obsługi większych jednostek. Ponadto zwiększy się długość linii cumowniczej, a linie brzegowe będą dostosowane do potrzeb jednostek o maksymalnym dopuszczalnym zanurzeniu, tak by mogły one bezpiecznie nawigować w kanale portowym.
- Nabrzeże Bytomskie po przebudowie ma pełnić funkcję nabrzeża uniwersalnego. Rozbudowa planowana jest na odcinku o długości 204 m. Inwestycja związana jest z dostosowaniem istniejącej linii brzegowej do planowanego ruchu statków w Kanale Portowym oraz w obrębie Głównej Obrotnicy Portowej.
- Rozbudowa kolejnego nabrzeża - Rudowego III - ma na celu utworzenie uniwersalnego stanowiska przeładunkowego, przystosowanego do obsługi statków pełnoładownych o nośności 35.000 DWT. W ramach zadania przebudowany zostanie odcinek o długości 232 m i fragment Nabrzeża Administracyjnego o długości 18 m.
- Kolejne nabrzeże, które jest planowane do przebudowy, to Nabrzeże Wiślane na odcinku o długości 918 m. Zadanie będzie polegało na wykonaniu nowej płyty nabrzeża, posadowionej na nowej ściance szczelnej i nowym układzie palowym. Wykonane zostaną też prace czerpalne przy nabrzeżu. Dzięki temu zwiększą się dopuszczalne wartości parametrów eksploatacyjnych (w tym głębokość Kanału Portowego przy nabrzeżu do 12 m. Ponadto mają zostać wykonane niezbędne elementy sieci uzbrojenia terenu i modernizacja układu torów kolejowych na nabrzeżu.
- Pierwszy etap przebudowy Nabrzeża Węglowego obejmuje z kolei odcinek o długości ok. 540 m. W ramach tego przedsięwzięcia przewiduje się wykonanie kilku stanowisk przeładunkowych.
Opinie wybrane
-
2022-03-15 09:19
(2)
Zapylenie pyłem węglowym w okolicy PGE jest straszne i widać, że jest deal z wydziałem ochrony środowiska bo nikt z tym jic nie robi. Rondo przy tunelu jest czarne.
- 25 5
-
2022-03-16 10:49
W okolicy PGE
Ale to nie PGE tylko inni operatorzy portowi np Speed - firma prężnie się rozwija i nie patrzy na skutki swojej działalności
- 5 0
-
2022-03-15 09:26
w okolicy zbożowców pyli z czarnych hałd w NP,po całej okolicy.
- 4 0
-
2022-03-15 15:55
Jan
To będzie z czego potrącać kary, które rosną każdego dnia
- 7 4
-
2022-03-15 09:25
Nowy Port (5)
Kiedy doczekamy się obwodnicy dzielnicy Nowy Port?Tiry z portu gdańskiego niszczą naszą dzielnicę,jadąc środkiem osiedla mieszkaniowego,gęsto zamieszkałego ul.Wyzwolenia.Smog i hałas całodobowy,mieszkańcy chorują przewlekle.
- 33 4
-
2022-03-15 15:33
Ale po co obwodnica?
Ważne, że będzie przejście naziemne pod LOTem
- 2 1
-
2022-03-15 13:30
(3)
Może ktoś mnie uraczy informacją na temat tego "wyzwolenia"? O co w tym wszystkim chodzi?
- 0 2
-
2022-03-15 17:53
(2)
Chodzi o wprowadzenie zakazu wjazdu dla ciężkiego transportu portowego na ulicy,która kiedyś była lokalna,dla osobówek.Nie jest przystosowana do takiego obciążenia.
- 0 0
-
2022-03-16 11:27
Mieszkańcy liczą na skuteczną pomoc rady dzielnicy w sprawie obwodnicy dzielnicy NP dla tirów i ciężarówek portowych.
- 1 0
-
2022-03-16 11:24
Przeładunki w porcie rosną,a dojazdu brak.UMi port gdański powinien dogadać się w tej sprawie lata temu.Dzielnica jest w trakcje rewitalizacji,i wszystko zostanie zniszczone poprzez przeciążony nadmiernie ruch samochodowy do portu.Port ma swoje tereny i powinien je wykorzystać,a nie rozjeżdżać środek osiedla mieszkaniowego,ul.Wyzwolenia.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.