- 1 Czy 50 zł można nie oddać? (75 opinii)
- 2 Lepszy dojazd koleją do Portu Gdynia (176 opinii)
- 3 Zwolnienie pracowników będzie trudniejsze (75 opinii)
- 4 Transport olbrzymiej suwnicy (37 opinii)
- 5 Minimalna stawka a wzrost wynagrodzenia (134 opinie)
- 6 Fińska stocznia buduje dla Urzędu Morskiego (109 opinii)
Unimot przejmuje Olavion - spółkę byłego prezesa Lotos Kolej
Grupa Unimot, niezależny importer paliw w Polsce, podpisała przedwstępną umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego. To firma byłego prezesa Lotos Kolej - Henryka Grucy. Unimot jest jedną z firm, które uczestniczyły w zakupie części spółek Grupy Lotos. Do spółki ma należeć 100 proc. akcji Lotos Terminale oraz zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach.

Spółką kieruje były wieloletni prezes Lotos Kolej - Henryk Gruca. W maju 2017 r. Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracił wówczas właśnie prezes Henryk Gruca.

Olavion przejęty przez Unimot
Olavion dysponuje 16 lokomotywami i zatrudnia 69 pracowników, w tym 42 maszynistów. W ciągu całego 2022 r. spółka Olavion przewiozła towary o łącznej masie 1105 tys. ton, a jej roczny potencjał przewozowy szacowany jest na około 1,5 mln ton. Ponadto Olavion zawarł umowy najmu kolejnych 5 nowoczesnych lokomotyw ze spalinowym silnikiem dojazdowym, które zostaną włączone do eksploatacji w drugiej połowie 2023 r., co zwiększy potencjał przewozowy i znacznie poprawi możliwości operacyjne spółki.

Inwestycje w rozwój transportu kolejowego
- Zgodnie z zapowiedziami intensyfikujemy inwestycje w logistykę, by móc wychodzić naprzeciw potrzebom rynku. Obecnie największym wyzwaniem jest nie tyle dostępność produktu, co możliwość jego szybkiego i efektywnego kosztowo transportu, a ta inwestycja pozwala nam zabezpieczyć ten aspekt działalności biznesowej. W I kwartale 2023 r, dotrą do nas ostatnie partie zakupionych cystern kolejowych, a finalizacja transakcji zakupu spółki Olavion, która dysponuje lokomotywami, odpowiednimi licencjami i posiada wysoko wykwalifikowany personel, pozwoli nam uzupełnić ten łańcuch wartości i wykorzystać efekt synergii - mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot.

Lotos terminale w rękach Unimotu
Wcześniej Unimot Investments, spółka z Grupy Unimot, zawarła mowę nabycia 100 proc. akcji spółki Lotos Terminale, obejmującą biznes niezależnego operatora logistycznego oraz produkcji i sprzedaży asfaltów, a także umowę kredytową w zakresie finansowania transakcji. Przedmiotem transakcji jest przede wszystkim przejęcie dziewięciu terminali paliw o łącznej pojemności 350 tys. m.sześc. oraz zakładów produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach. Grupa Unimot chce stać się trzecim graczem na rynku magazynowania paliw oraz drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-11 09:01
(2)
wydaje sie ,ze caly patent na te III RP to rozkradanie majatku prowincji i transfer tegoz do warszawy.W efekcie w tym biednym kiedys mazowieckim miasteczku (bez przemyslu,tradycji naukowych ,technicznych) wyrasta las wiezowcow niczym Chicago.Tymczasem miasta prowincjonalne nie maja kasy nawet na chodniki czy remont kamienic w samych centrach.
- 91 16
-
2023-01-11 10:50
to akurat spółka spoza warszawy
1.Siedziba kraj polska, woj. opolskie, powiat strzelecki, gmina zawadzkie, miejsc. zawadzkie
- 10 2
-
2023-01-11 16:40
Widziałeś ty kiedyś panoramę Warszawy?
Wieżowców tyle co by na palcach obu rąk policzyć. Gdzie ten las rodem z Chicago?
- 4 0
-
2023-01-11 11:44
(17)
Jakby UE nie nakazała sprzedaży części firmy to by nie trzeba nic sprzdawać
- 50 70
-
2023-01-11 12:12
gdyby wójt nie kradł (2)
nie pasowałby Naszczalnikowi do zespołu
- 21 12
-
2023-01-11 12:17
Znowu publicznie popisał się nasz misiowy rozumek:)
- 5 7
-
2023-01-11 13:12
Co ukradł? Jak masz dowody to zgłoś do prokuratury, a nie oczerniaj bezpodstawnie.
Stop hejt i mowie nienawiści.- 7 14
-
2023-01-11 12:44
chyba nie rozumiesz sytuacji ze takie rzeczy piszesz (5)
komisja nakazala: bezsensowne, nieracjonalne, nieopłacalne i nonsensowne środki zaradcze dla procesu wchłonięcia LOTOSu do ORLENu. Zrobili to dlatego, ze w przeciwnym wypadku by to nasz rząd uczynił bez tych środków, a tak liczyli ze obajetek sie zastanowi i powie ze to bez sensu... bo to było bez sensu. Nawet obajtek o tym wie, w jednym z
komisja nakazala: bezsensowne, nieracjonalne, nieopłacalne i nonsensowne środki zaradcze dla procesu wchłonięcia LOTOSu do ORLENu. Zrobili to dlatego, ze w przeciwnym wypadku by to nasz rząd uczynił bez tych środków, a tak liczyli ze obajetek sie zastanowi i powie ze to bez sensu... bo to było bez sensu. Nawet obajtek o tym wie, w jednym z wywiadów mówi: "Mówiliście, że to jest nieopłacalne, a ja to i tak zrobiłem" - on sam przyznał, ze to zrobił pomimo nieopłacalności.. po prostu za wszelką cenę. Nikt o zdrowych zmyslach po takich srodkach zaradczych, bo tak sie te wymysly komisji chyba nazywają by się czegoś takiego nie podjął.
- 18 8
-
2023-01-11 12:49
(4)
Ciekawe dlaczego KE chciała zablokować powstanie większego podmiotu gospodarczego w Europie Środkowej? A tak btw. fuzja O-L jest jednym z lepszych posunięć tego niezbyt ogarniętego obozu rządzącego. Z ekonomicznego punktu widzenia.
- 8 25
-
2023-01-11 13:05
(1)
jedno z lepszych posunięć? o czym ty piszesz? chyba jeden z lepszych wałków jaki zrobił ten nierząd...
- 23 8
-
2023-01-11 13:12
Czego nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi? Odnoszę wrażenie, że nie masz bladego pojęcia o procesach zachodzących w gospodarce rynkowej.
- 5 7
-
2023-01-11 15:08
Ta fuzja była bez sensu (1)
Dużo lepszą fuzją było robienie dwóch podmiotów, działających na kilku rynkach.
Mogli zrobić dwie bardzo duże grupy: Grupa Lotos była na tyle duża, że sama mogła kupić Energę i PERN. Grupa Orlen zaś mogła kupić PGING i Enea i próbować kupić firmy paliwe w innych krajach. Tworzenie monopolu nigdy nikomu nie wychodzi na dobre. Zaś utworzenieDużo lepszą fuzją było robienie dwóch podmiotów, działających na kilku rynkach.
Mogli zrobić dwie bardzo duże grupy: Grupa Lotos była na tyle duża, że sama mogła kupić Energę i PERN. Grupa Orlen zaś mogła kupić PGING i Enea i próbować kupić firmy paliwe w innych krajach. Tworzenie monopolu nigdy nikomu nie wychodzi na dobre. Zaś utworzenie dupolu, gdzie Państwo i tak w obu miało sporo do powiedzenia to unia nie mogłaby zatrzymać. Ponadto czemu Państwo tak mało grzebie przy PGE, które także ma ogromny kapitał.- 6 3
-
2023-01-11 15:21
Są dwie szkoły, jak to w gospodarce rynkowej. Pytanie, czy w ogóle w PL są potrzebne dwie konkurujące ze sobą grupy, czy jedna większa, konkurująca na rynkach zewnętrznych. Tu ocieramy się po odwieczne pytanie, co było pierwsze, jajko, czy kura?:)
- 3 4
-
2023-01-11 13:27
(3)
I znów piszesz nieprawdę. Unia nic nie nakazała tylko pis tak chciał i takie warunki przedstawili do uni a unia się zgodziła. Kłamstwa udawanie i łubudubu
- 12 8
-
2023-01-11 13:32
(2)
Podaj wiarygodne źródło tej informacji. Wg mojej wiedzy, została w tym wypadku zastosowana zasada antymonopolowa, stąd KE podała takie założenia.
- 6 7
-
2023-01-11 15:02
(1)
Poczytaj sobie trzeba tylko chcieć. Według twojej wiedzy ale sam źródła nie podasz.
Trollowanie ciąg dalszy, rozkaz dostałeś?- 6 3
-
2023-01-11 15:23
Zajrzyj na stronę dot. aktów UE. Wszystko tam masz napisane od a do zet. To chyba nie przekracza twoich możliwości poznawczych, nieprawdaż? Czy dostałeś tylko rozkaz trollowania?:)
- 2 3
-
2023-01-11 14:53
1209
A kto kazał łączyć te dwie firmy , kto na tym zarobił.
- 6 3
-
2023-01-11 15:08
cytującklasyka (1)
Gdyby głupota umiała latać, fruwałbyś jak .,.,
- 3 0
-
2023-01-11 15:26
Na szczęście ty już dawno odleciałeś:)
- 0 3
-
2023-01-12 00:58
Stworzenie
Mega koncernu energetycznego spowodował że państwo ma monopol na dyktat cen w Polsce i będzie omajtek robił wszystko co mu zleci centrala na Nowogródzkiej.
- 4 2
-
2023-01-11 11:53
(6)
Byliśmy jedynym krajem po komunistycznym w którym nie było oligarchów, ale budujemy w Polsce Budapeszt, a tam oligarchia prawie taka sama jak w Moskwie.
- 95 27
-
2023-01-11 11:58
Żyjesz od wczoraj? Sprawdź, jak kształtowały się polskie fortuny po 1989 roku i kto brylował?
- 15 2
-
2023-01-11 12:13
(2)
Mateusz dba o realizacje polityki Władimira. Już jego ojciec chwalił ruską "demokrację"
- 12 13
-
2023-01-11 12:16
Ale co to ma wspólnego z fuzją Orlen-Lotos, trolliku?
- 6 11
-
2023-01-11 13:39
Skąd was, trolle, wynajdują? Z neo bolszewickich wykopalisk?
- 3 3
-
2023-01-11 15:10
tu bym jednak się nie zgodził
Spój na jednego z naszych Oligarchów czyli Solorza: Polsat, Plus, Netia i jeszcze kilka innych spółek.
- 3 0
-
2023-01-12 11:20
nie było oligarchów :v a taki jeden typ gospodarował autostradami, które wybudowało państwo, wcale nie był oligarczą, ot zwykły uczciwy przedsiębiorca rozśmieszaj mnie
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.