• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vega już pod polską banderą

VIK
5 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Holownik został zbudowany osiem lat temu w gdańskiej stoczni  Marine Projects Ltd. Holownik został zbudowany osiem lat temu w gdańskiej stoczni  Marine Projects Ltd.

Do floty WUŻ Port and Maritime Services Ltd dołączył kolejny holownik. W piątek 5 grudnia odbyła się uroczystość podniesienia bandery na jednostce o nazwie Vega. Co warte podkreślenia, polskiej bandery.



Holownik został zbudowany osiem lat temu w gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd dla estońsko-łotewskiej firmy. Vega, który zaprojektowany został do pracy w trudnych warunkach północnego Bałtyku dziś będzie obsługiwał gdański port i zawijające do niego statki. Jednostka zastąpiła wysłużone holowniki Atlas II i Herkules II. Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), tym razem znów jest to jednostka używana. Rok temu do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul.

WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w czerwcu 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie, czy transport i składowanie ładunków na barkach.
VIK

Miejsca

Opinie (24) 2 zablokowane

  • Kolejny nowoczesny holownik. (4)

    W naszej firmie jest impulsem do rozwoju, umocnienia pozycji i jeszcze większej konkurencyjności na rynku usług holowniczych.
    Oby pracował bezpiecznie dla firmy i załogi.

    • 36 9

    • Holownik dla DCT (1)

      Nie ma co się oszukiwać że ten i poprzedni holownik został zakupiony na potrzeby statków oceanicznych które cumują w DCT. Dzięki cotygodniowym zawinięciom największych statków świata rozwija się też WUŻ. Brawo i oby tak dalej. Pozdro

      • 16 2

      • DCT?

        Ten holownik został kupiony po to, aby mógł "wejść w każdą dziurę" w Porcie Gdańskim. Dzięki małemu zanurzeniu zrobi bezpiecznie każdą robotę w Stoczniach oraz w basenie wewnętrznym Portu Północnego. Pod DCT kupiony był AKUL, ze względu na duży uciąg.

        • 8 0

    • (1)

      Jakiej konkurencyjności? W Gdańsku nie ma konkurencji...

      • 2 9

      • A czy holowniki WUŻ pracują tylko w gdańskim porcie..?

        • 2 0

  • Najważniejsze, żeby bezpiecznie statki prowadził...

    Był bezawaryjny, ekonomiczny i komfortowy dla załogi.

    • 23 0

  • Popieram "polskość to normalność". (4)

    Dobry i holownik na dobry początek? Do niedawna Polska miała flotę rybacką, okręty... czas, by zmienić Polskę.

    • 25 1

    • (3)

      Zaraz przeczytasz, że to była prlowska pokraka, kolonia ruskich i że rządzili nią pachoły Moskwy.

      • 6 2

      • właśnie (2)

        to była prlowska pokraka i kolonia ruskich, którą rządzili pachoły Moskwy

        • 4 4

        • Przypominam, że po katastrofie samolotu IŁ-62 w 1987r. latającego w barwach LOT (1)

          Polacy potrafili się w Moskwie, w czasach ZSRR, ostro wykłócać o swoje racje udowadniając, że wadliwe były radzieckie przeróbki silników tychże samolotów. Tzn. że polscy komuniści byli bardziej asertywni wobec potężnego jeszcze ZSRR niż obecni "polscy" skundleni politycy, którzy zawalili śledztwo, nie patrzyli Rosjanom na ręce, pozwolili zniszczyć wrak samolotu i nie uczestniczyli przy sekcjach zwłok ofiar katastrofy (wbrew bezczelnym kłamstwom obecnej premiery Kopacz). Katastrofy, w której zginął nie tylko Prezydent RP, ale całe dowództwo armii (!!!), marszałkowie sejmu, posłowie i senatorowie! Krok wstecz niepodległej podobno Polski.. Coś po prostu niewyobrażalnego! Wystarczy porozmawiać z obcokrajowcami, żeby zauważyć, że dopuszczenie do takiej kumulacji ważnych osób w jednym samolocie uważane jest za przejaw przynależności do Trzeciego Świata. Odbudowanie wiarygodności Polski zabierze dekady.. Komu jest to na rękę???

          • 5 10

          • trzeba bylo przestrzegac procedur jakie obowiaxuja w lotnictwie to do wypadku by nie doszlo. no i nie opowiadac bzdur o drzwiach od stodoly na jalich podobno polski pilot poleci to kompletny ifootyzm

            • 9 1

  • Który dźwig WUŻ-u bierze 100 ton? (2)

    • 3 0

    • dźwig (1)

      DP-15

      • 1 0

      • dp15

        Na trzy razy ...

        • 0 0

  • Holownik (1)

    ale gwiazda w mini.

    • 2 3

    • mini

      Wygryzła innych aby stołek grzać ,rodzinne układy ...

      • 0 0

  • A kto matką chrzestną? (2)

    Bez sensu artykuł jak autor nie podaje kto jest matką chrzestną.
    Do poprawki, albo mnie się coś na oczy rzuciło.

    • 3 8

    • Matka chrzestna to jest na chrzcie statku..

      A tutaj,to akurat było podniesienie bandery na używanym statku.

      • 13 0

    • to bylo podniesienie bandery

      Podniesienie bandery, po hak matka?

      • 5 0

  • Sacun (3)

    Czy to jest ta firma która chce kupić potentat morski, tylko czekają aż WUŻ się dobrze zadurzy.

    • 4 7

    • Chyba Ty sam jesteś lekko...zadurzony

      • 5 1

    • ślepy (1)

      Jest bardzo dobrze, nieomylny prezes - trzyma wszystko silną ręką , RN też jest od niego zależna .To jest firma prawie rodzinna -prawie małże - ńska .

      • 1 1

      • ?

        Ale jaja małżeńska same chłopy brawo.....

        • 0 0

  • To jest własnie "polska morska" jeden gówniany holowniczek i feta na pół miasta... żenada.

    • 5 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane