• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vistal tworzy stocznię remontową i realizuje nowe kontrakty

Robert Kiewlicz
9 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszym kontraktem realizowanym przez gdyński Vistal jest budowa częściowo wyposażonego kadłuba wielozadaniowego statku do prac podwodnych. Odbiorcą jest norweska stocznia Simek Shipyard z Flekkefjord, a przyszłym armatorem Simon Møkster Shipping. Najnowszym kontraktem realizowanym przez gdyński Vistal jest budowa częściowo wyposażonego kadłuba wielozadaniowego statku do prac podwodnych. Odbiorcą jest norweska stocznia Simek Shipyard z Flekkefjord, a przyszłym armatorem Simon Møkster Shipping.

Grupa Kapitałowa Vistal postawiła na konsolidację. Dzięki temu powstała spółka Vistal Stocznia Remontowa. To nowy podmiot na trójmiejskim rynku stoczniowym, który powstał z połączenia spółek Vistal Euro-Cynk i Vistal Shipyard. Jednocześnie połączone zostały spółki Vistal Mosty i Vistal Konstrukcje. W ich miejsce powstał Vistal Construction. Grupa Vistal coraz silniej wchodzi w budowę konstrukcji na potrzeby rynku offshore i statki specjalistyczne.



Zmiana organizacji w Grupie Vistal wynika ze zmiany polityki realizacji projektów. - Połączenie potencjału technicznego Vistal Shipyard z możliwościami lokalizacyjnymi i doświadczeniem Vistal Euro-Cynk pozwoli na przedstawienie lepszej oferty naszym klientom w zakresie remontów jednostek pływających, budowy nowych jednostek lub ich elementów, wyposażania statków (produkcja i montaż rur) czy produkcji konstrukcji stalowych - mówi Agnieszka Rewers, specjalista ds. marketingu w Grupie Vistal. - Skonsolidowane moce produkcyjne, a co za tym idzie, bardziej kompleksowy zakres prac umożliwi Vistal Stocznia Remontowa uzyskanie jeszcze lepszej pozycji na rynku i rozszerzenie swojej aktywności na kolejne obszary.

Najnowszym kontraktem realizowanym przez gdyński Vistal jest budowa częściowo wyposażonego kadłuba wielozadaniowego statku do prac podwodnych. Odbiorcą jest norweska stocznia Simek Shipyard z Flekkefjord, a przyszłym armatorem Simon Møkster Shipping.

- Grupa Kapitałowa Vistal na zlecenie stoczni norweskiej buduje częściowo wyposażony kadłub statku, który będzie służył do wykonywania różnorodnych prac podwodnych. Elementy kadłuba wraz z częściowym wyposażeniem prefabrykowane są obecnie na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni - tłumaczy Rewers. - Wcześniej część prac odbywała się równolegle też na Nabrzeżu Indyjskim zobacz na mapie Gdyni, tu budowana jest nasza nowa, ogromna hala produkcyjna. Całość  zostanie tam scalona. Zakończenie prac nastąpi w grudniu 2013 r.

Vistal Gdynia istnieje od 1991 roku. W ciągu tych lat firma najbardziej zaistniała właśnie w tzw. branży mostowej. Aż 80 proc. udziałów w przychodach firmy stanowią mostowe konstrukcje stalowe. W Trójmieście firma zajmowała się m.in. montażem mostu wantowego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Ma też na koncie bardzo wiele konstrukcji mostowych, m.in. wiadukt kolejowy na Drodze Różowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, wiadukt w ciągu ul. Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, wiadukt nad torami PKP zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, czy estakadę nad al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.

Firma, choć specjalizuje się w mostach, jest w pełni przygotowana do wykonywania różnego rodzaju ponadgabarytowych konstrukcji stalowych. Ostatnio pozyskuje zlecenia na potrzeby bardzo atrakcyjnego rynku offshore, czyli dla morskiego przemysłu wydobywczego.

Zobacz budowę ogromnej hali produkcyjnej Grupy Vistal widzianą z żurawia wieżowego.

Miejsca

Opinie (64)

  • Można ????? Można!!! (14)

    Tylko że tam nie pasożytów typu Guzikiewicz, Śniadek czy Duda!

    • 123 22

    • Dlaczego nic na "Trojmiasto" nie było o zapomogach dla Guzikiewicza i jego żony (4)

      wypłacanych z pieniędzy na ratowanie stoczni. Dlaczego ten post będzie usunięty skoro to prawda?

      • 38 10

      • Guzik za tę kasę kupował opony!

        • 11 6

      • (2)

        Nie wspominając już o Rydzyku który pieniądze na ratowanie stoczni zebrał i wydaał

        • 21 11

        • ..................... (1)

          Na co je wydał?. Ja w owym czasie dałem pieniądze na ratowanie stoczni o. Rydzykowi i po nieudanej akcji dostałem zwrot całości kwoty z powrotem, więc łotrze i podły człowieku przestań kłamać.

          • 9 23

          • taaa ... komu te bajki

            • 16 3

    • I widać, że co prywatne to się kręci (7)

      Żadnych związkowych mend dbających o własne interesy

      • 19 8

      • (5)

        baranku głupi branża jest po prostu taka że idzie zrobić interes ale czy koniunktura na statki specjalistyczne potrwa wiecznie śmiem wątpić osiołku wszędzie w Europie są związki zawodowe i to nie takie jak u nas rozproszone i rywalizujące ze sobą

        • 8 16

        • dokladnie tak jest ale lemingi juz zapomniały ile milionów dostaja politycy w zapomogach i premiach znaszych podatków (4)

          • 7 3

          • (2)

            lemingi???? kto według Ciebie jest lemingiem????

            • 4 2

            • Lemingi to peowcy a Leniwce to pisowcy!

              • 2 3

            • na przykład ty i te przygłupy powyżej którzy twierdzą że związki zawodowe są czymś złym

              • 1 4

          • I księża co żyją sobie w tym kraju jak królowie i to za państwowe pieniadze bez opodatkowania....

            • 4 2

      • Stocznia gdańska jest w 75% prywatna

        Ten zakład musi upaść jest przerdzewiały złą kulturą pracy.

        albo ją sprzedać bez pracowników, a nowy właściciel niech od nowa ulozy stosunki

        • 14 1

    • ..............

      A ile milonów przekazują sobie z naszych pieniędzy kacyki z PO i PSL. Tam poszukaj a nie pisz bzdur nie mających nic prawdz w sobie

      • 9 8

  • Powodzenia (3)

    bo kołacze są z pracy,
    a nie związkowej draki

    • 69 12

    • I tak

      przy pomocy związków promuje się Norbert D P. - artysta sztuk wszelakich...

      • 7 5

    • malaż, pisaż

      lepiej pasuje do poziomu wypowiedzi. Jeszcze może być np. blamaż.

      • 5 6

    • Norbert związkowcy pilnują żeby pracodawcy nie okradali pracownika

      Wolne związki zawodowe to wymysł kapitalizmu, jedno z podstawowych praw pracownika.

      Obecna nagonka przypomina sytuację z PRL, gdzie związek, partia, były JEDYNIE SŁUSZNE - komunistyczne, sterowane z przez towarzyszy

      • 4 6

  • Odys grupa kapitałowa marynarki polskiej (2)

    Oby nie skończyli jak te niedojdy !!

    powodzenia !!!!

    • 22 5

    • odys niedojdy? człowieku, ci ludzie zrobili sobie całkiem fajny sposób na dostatnie życie prowadząc biznas w taki a nie inny sposób, coś o tym wiem :-), oczywiście dla dostawców już tak kolorowo nie było ale cóż, grunt że odysiarze zarabiali

      • 8 2

    • niedojdy

      oszukując dostawców są oszustami życzę nieszczęścia w rodzinach ich najbliższych !!!

      • 10 2

  • Zawiść

    Brawo !
    No to psychopatycznemu Narcyzowi z Remontowej gula skacze

    • 35 15

  • A czy nie prościej by było armatorowi norweskiemu (3)

    zamówić ten statek po prostu u Vistala? Przecież to bez sensu... Formalnie buduje go jakaś stocznia Simek Shipyard, która fizycznie nic nie zrobi przy kadłubie, a kasę weźmie. Przypomina mi to trochę budowę autostrad w Polsce... Po co ten armator przepłaca na dwie stocznie??

    • 11 10

    • iPad (1)

      iPada też produkują w Chinach a kasę bierze Apple w USA. Masters and servants. Tak świat funkcjonuje od początku cywilizacji.

      • 1 1

      • tylko że my zamiast masters jesteśmy servants bo tak nasz kraj i gospodarkę ustawia Tusk i inne patałachy z formacji

        UW, dzisiaj dla niepoznaki nazwanej PO

        • 3 1

    • To taki patent

      To taki norweski patent na pranie kasy. Faktycznie statek zbudowany przez Polaków bo kadłub powstaje w Polsce ( najczarniejsza robota) a wyposażenie zrobią Polacy w stoczni Simek w Norwegii. Całość będzie się nazywać norweskim produktem. Po drodze koledzy, kuzynki, wójkowie facetów z Simka i reszty tej wioski będzie mogła podzielić się kasą z norweskich dopłat. Tak to chodzi. Najgorsze, że przez politykę budowania gołych kadłubów w Polsce drenujemy kraj z zaawansowanych fachowców, którzy muszą swoją fachowość sprzedawać w Norwegii zamiast za dobry pieniądz we własnym kraju. Na budowie samych kadłubów nie da się na dłuższą perspektywę zarobić czego dowodem jest Maritim i
      stocznia Gdańsk.

      • 3 1

  • guzikiewicz, duda (9)

    zobaczcie, dziwnym trafem tam gdzie was nie ma, tam biznes sie kreci w najlepsze. Ciekawe co?

    • 54 14

    • (7)

      tak tak baranie opowiadaj sobie dalej te bajeczki żywcem wzięte z Gazety wyborczej czy TVNu

      • 7 19

      • Tak, tak, związkowy prostaczku, (6)

        dorabiaj dalej ideologię do swojego nieróbstwa. Żeby tylko koledzy z zakładu się nie zorientowali, że nie jesteś im do niczego potrzebny. Co za miernota.

        • 17 10

        • .................... (4)

          Ciekawe czym ty się zajmujesz. W necie to ja mogę być kim chcę, nawet prezesem stoczni:)). Pewnie za psi grosz służysz swemu panu

          • 4 10

          • (2)

            Lepiej za psi grosz sluzyc panu niz nic nie robić i wszystko niszczyć co wpadnie w ręce.

            • 10 4

            • @hej - nie, ty skończony kretynie, lepiej nic nie robić... (1)

              no ale cóż, są ludzie o mentalności ludzi i tacy jak ty - o mentalności wiernego psa

              • 0 0

              • Zawsze lepsze to niż bycia pasożytem żyjącym tylko z okradania innych.

                • 1 0

          • na 100%

            • 0 0

        • twój stary to miernota

          • 0 0

    • JEDEN statek o rozmiarze mikro i to ma być BIZNES?

      Jak zwykle o sprawach morskich wypowiadają się osoby które o morzu nie mają pojęcia.
      Jeśli porównamy skalę zamówień Stoczni Gdynia, która została przez Donalda zamknięta, z zamówieniami realizowanymi teraz to okaże się, że obecne stocznie prowadzą mikrodziałalność gospodarczą.

      Niestety, duże zamówienia przeszły z Polski do Norwegii oraz Niemiec.

      Przypominam, że SGdynia w momencie zamykania miała zamówienia na PIĘĆ większych jednostek. PIĘĆ - 5

      Dobrze, że związkowcy są i walczą o polskie zakłady i warunki pracy w nich.

      • 4 5

  • Prywatna stocznia (8)

    Doskonały przykład i powód dla którego związki zawodowe siejące zamęt powinny być zlikwidowane. Prywatna firma potrafi działać na rynku stoczniowym.

    • 30 17

    • (5)

      tak tak związki zawodowe samo zło tak ci powiedzieli macherzy od tuska prawda ośle?Tak wprowadźmy najlepiej dwuletni okres rozliczeniowy płacę na poziomie 500 zł a jakże kto podskoczy tym wypasionym palantom?

      • 12 17

      • Związkowy matołek znowu się oralnie wypróżnił.

        Przepadnij, złotousty nierobie.

        • 17 10

      • (1)

        1. Przesadzasz
        2. Rozumiem że wolisz bezrobocie niż niską płacę. Filipińczyk z chęcią będzie robić za małą kase

        • 8 3

        • nie wiem jak on ale ja zdecydowanie wole bezrobocie niż pracować jak szmata i śmieć za niską płace

          • 1 1

      • Bo za kaczyńskiego było lepiej... (1)

        Był ten sam syf, tylko świnie przy korycie inaczej się nazywały. Kto by nie rządził czy pis czy po, czy psl czy sld, czy nawet palikot - było tak samo i będzie tak samo. Nikt nie zrobi prawdziwych reform bo słupki padną. Tą ideą kierowali się kaczyńscy, sld, tym samym kieruje się tusk, tym samym palikot.

        • 7 3

        • Za kaczyńskiego nie było kryzysu, były ludzkie emerytury, lepsze płace i więcej pracy.

          ALe kto teraz pójdzie pracowac jako spawacz, górnik, hutnik w POlsce. Pojadą do Wlk. Bryt, Norwegii, Niemiec. Tam dostaną więcej, popracują przyjadą tutaj na wczasy, pośmieją się z lemingów siedzących na papierkach do 65 lat za te 2-3 tysie na m-c...

          Teraz podwyżkami wszystkiego - podatków za śmieci, 5-krotne podniesienie podatków za tereny zielone na osiedlach (które z podatku powinny być zwolnione, skoro magazynują deszczówkę i służą wypoczynkowi mieszkańców), mamy spłącać chory pomysł ekipy rządzącej - wybudować najdroższe drogi w Europie z gwarancją 2 letnią, w dodatku "prywatne" za państwowe pieniądze (*) oraz do niczego nie potrzebne stadiony z państwwym sponsoringiem (**)
          (*) państwo poręczało kredyt na budowę, dodatkowo zawarto porozumienie, na mocy którego ma dopłacać właścicelowi autostrady jeżeli wpływy z drogich opłat przejazdowych będą zbyt małe. W Niemczech austrady dla osobówek są za darmo, w Austrii roczna opłata na osobówkę to ok. 50 euro...
          (**) koncert "Madonny" - 5 mln złotych

          Państwo - czyli Pan, Pani - MY WSZYSCY

          • 10 4

    • ty leming lepiej policz ile tylko miesiecznie wydaje Tusk znaszych podatków na luksusy dla siebie!

      Policz leming ile miliardów rocznie marnotrawi rzad dla siebie ikolesiów partyjnych!Gdybys miał leming Mózg to bys wiedział ze zwiazkowcy to nie tylko Guzikiewicz, Śniadek czy Duda czy jacys inny którzy widocznie powinni byc ukarani ale miliony ludzi wtym kraju którzy placą skladki na nich i na cały zwiazek ! Gdybys niebył totalnym cybałem to bys to wiedział.ale jestes dlatego patrzysz przez wązki pryzmat kilku ludzi zamiast na wszystkich!

      • 9 16

    • Poczekamy na kolejny protest stocz... tfu, związkowców.

      Stoczniowcy pracują, związkowcy palą opony pogłębiając jeszcze problemy finansowe firm. Jak w każdej branży z resztą. Uprzywilejowane relikty poprzedniej epoki, związki po 89 powinny być zlikwidowane.

      • 9 10

  • Guzikiewicz na razie jeszcze poslem nie zostanie......to moze tam popali oponki!

    • 18 8

  • Montex shipyard (1)

    Montex shipyard

    • 8 13

    • montex

      nie montex a konrem i buc czyli nieuk z gesiami i TW to przyszlość ci to pokazuja jak z dobrego zrobic nic czyli popioł , tacy to iluzjonisci, nikt im n ie dorowna

      • 4 0

  • Czy wspomniane nabrzeża

    stoczniowe tj indyjskie i węgierskie nie są przypadkiem w Morskim Porcie
    Handlowym Gdynia ?

    • 8 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane