• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Bałtyckim Terminalu Zbożowym grożą strajkiem

VIK
26 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe. BTZ zatrudnia 70 osób. Obsługuje  wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe.

Pracownicy Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni w referendum opowiedzieli się za strajkiem. Teraz wszystko zależy od rozmów ostatniej szansy, które mają odbyć się w czwartek 28 września.



Chodzi głównie o uznanie żądań płacowych wynikających z trudnych warunków pracy. Do tego chodzi o podpisanie nowego, zbiorowego układu pracy. Poprzedni, który zapewniał pracownikom pewne przywileje, czyli m.in. dodatki za pracę w nocy czy w szkodliwych warunkach został wypowiedziany przez pracodawcę. W ubiegłym tygodniu w referendum większość załogi wypowiedziała się za podjęciem strajku, gdyby nie udało się porozumieć z władzami firmy. Rozmowy ostatniej szansy mają się odbyć w najbliższy czwartek.

Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

Spór toczy się już od pięciu lat. Jednak do zaostrzenia konfliktu doszło w maju tego roku. Od tamtej pory związki zawodowe reprezentujące załogę negocjowały z władzami firmy. Niestety, nie doszło do porozumienia. Związkowcy zarzucają władzom BTZ, że jedynie pozorują chęć zawarcia nowego zbiorowego układu pracy, zwodząc przy tym przedstawicieli załogi. Władze spółki nie komentują sprawy.

BTZ zatrudnia 70 osób. Firma operuje na nabrzeżach Indyjskim i Norweskim. Dysponuje powierzchnią magazynową o pojemności  71 tys. ton (magazyny płaskiego składowania, silosy zbożowe i elewatory zbożowe) Obsługuje wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe i paszowe, takie jak pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku, bobik oraz pasze, czyli śrutę sojową, rzepak, wysłodki. Do tej pory terminal był liderem na rynku.

Jednak konkurencja nie śpi. Od 2014 roku w gdyńskim porcie obecna jest firma OT Logistics, która kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia (dziś OT Port Gdynia). Firma dobrze sobie radzi. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. W planach ma też budowę dużego terminalu agro w Gdańsku.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 5 zablokowanych

  • Brawo Gdynia!

    Tu som byznesy i wogule.

    • 35 8

  • Kolejny przykład upadku portu w Gdyni (14)

    • 36 28

    • (13)

      Jesteś aż tak ograniczony, że nie umiesz samodzielnie myśleć ???!!

      ....Od 2005 roku Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu..... - poprzedni rząd to sprzedał a nie Szczurek

      • 15 19

      • Ala przestań sapać. (10)

        A ty jesteś aż tak ograniczona, że wszystko będziesz tłumaczyć tym, że to nie nasze, tamto nie nasze, to sprzedał poprzedni rząd, tamto sprzeda kolejny? Dobry gospodarz na danym terenie robiłby cokolwiek dla rozwoju miasta - w tym przede wszystkim myślałby logicznie i strategicznie. A mamy port - tzw. "okno na świat", o które to ponoć tak zaciekle walczyliśmy od wieków - rozłożony na łopatki (wszystkie terminale, co okaże się lada moment), mamy mega drogi aczkolwiek nieczynny kosmodrom, zbudowany chyba tylko po to, żeby było gdzie organizować Openera, mamy drapacz chmur nad samą wodą i plany zabudowania każdego nadmorskiego skrawka ziemi, mamy szpanerską, kolorową fontannę pod szpitalem, mamy obsuwającą się Kamienną Górę, wieczne korki, dziury w jezdniach, wciąż remontowane przez MTM, rozsypującą się i wciąż remontowaną estakadę. Mamy jeszcze permanentne wizje prezydenta rodem z Florydy i sezonowo koło widokowe. Ale oczywiście uważasz, że to wina Tuska i totalnej opozycji i nie ma tu mowy o jakichkolwiek wieloletnich zaniedbaniach miłościwie nam panującego pana Wojciecha.

        • 30 5

        • Niestety ty też jesteś ograniczony (6)

          Ograniczasz swoje myślenie do obsesji na punkcie jednej osoby - i wszystko złe widzisz tylko w tym. A rzeczywistość jest zgoła inna....

          • 9 12

          • Krótkie pytanie - kto jest odpowiedzialny za rozwój miasta-przypadkiem nie jego włodarz? (5)

            Bredzisz, bo rzeczywistość jest taka, jaka jest - i to bez względu na to, czy jest to kolejnych pięciu, czy dziesięciu włodarzy, czy miłościwie od lat niestety panujący nam pan Wojciech.
            Przestań więc łaskawie przypisywać mi rzekomą obsesję - wystarczy skonfrontować się z faktami a nie sztywno trzymać palec tam, gdzie jak widać go trzymasz.

            • 14 4

            • Władze Gdyni jaki mają wpływ na PORT? a pozostałe inwestycje to NIC?! (3)

              Po pierwsze czasy komuny i realnego socjalizmu mam nadzieję że przeminęły
              Po drugie Miasto Gdynia nie jest właścicielem Portu i nie ma wpływu jakie firmy tam działają - bo jest wolny rynek!
              Po trzecie Port dzierżawi teren i jedyne co może robić i robi to inwestuje w infrastrukturę portową i między innymi bulwar na Oksywiu to projekt i inwestycja Portu Gdynia a nie miasta Gdynia które nawet nie wydawało zgody na jego budowę tylko Wojewoda!
              Projekt Rozbudowy portu o nowe molo terminalowe to także projekt Portu i także pewnie nie będzie się pytać o zgodę Gdyni

              Lotnisko gdzie od kilku lat organizowany jest Opener to lotnisko wojskowe przede wszystkim - fakt że Gdynia prowadzi tam inwestycje ale to czy inwestycja jest trafiona czy nie to myślę i mam nadzieję dowiemy się za jakiś czas.
              Reszta mniejszych miejskich inwestycji jak fontanna, kolejka na kamienną, palce zabaw, siłownie na świeżym powietrzu, wiele ścieżek rowerowych (nie wszystkie trafione), rozbudowa teatru, szkoła filmowa, plac grunwaldzki z parkingiem, i wiele innych większych i mniejszych inwestycji miejskich
              To nic innego jak oznaka rozwoju Miasta może nie zawsze taka jak by wszyscy chcieli ale jeżeli komuś się nie podoba nikt go tu nie trzyma siłą!!!
              Znam bardzo wiele osób które po pierwszej wizycie w Gdyni chcą się tu przeprowadzić i się w Gdyni zakochują, nie są to ludzie z małych miasteczek ale takich jak Kraków, Wrocław, Poznań o Wawce nie wspomnę

              • 7 12

              • Oj Marcin, Marcin - Gdynia, Gdynią ale postaw na czytanie ze zrozumieniem.

                • 3 6

              • Tak tak oczywiście.

                Że co do gdyni przeprowadzają się ludzie? A statystyki są nieubłagane, od wielu lat gdynia systematycznie traci mieszkańców. Zakochać się w gdyni? Człowieku lecz się.

                • 6 4

              • Wojciech Szczurek jest osobiście odpowiedzialny za:

                • 5 0

            • NIe rozumiesz pewnej rzeczy.

              Sukcesy Gdyni są sukcesami Wojciecha Szczurka Sońca Bałtyku.

              Porażki Gdyni to zmowa wrogich sił.

              A ludożerka wszystko wybaczy za airshow i sztuczne ognie. Nawet upadek portu i miasta.

              Poza tym połowa ludzi, która ma cxas na śledzenie co się dzieje, bierze kasę z różnych miejskich agnecji i jako uzależnienie wiedzą, że muszą trzymać gębę na kłódkę.

              • 9 3

        • szczur kat Gdyni!!! (2)

          nie dyskutuj z trollami z urzędu miasta, bo to nie ma sensu.

          • 7 7

          • Skoro sie nie podoba w Gdynia to moze czas na wyprowadzke w ciekawsze miejsce (W-wa? ;) ), a nie anonimowe gadanie? (1)

            • 5 8

            • Właśnie anonimowa pacynko - sama się wyprowadź i przede wszystkim podpisz się.

              • 6 4

      • 2005-2007 to PiS rządził

        • 8 6

      • w 2005 kto rządził??? Tusk???

        • 0 0

  • Trzymam kciuki!!!

    • 27 1

  • Chciwość prezesów jest straszna. (1)

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o szmal.Prezesi szastają szmalem a robole dygają za grosze.

    • 79 7

    • Jeszcze pół biedy, że robole dygają za grosze.

      Gorzej, jak się ich zwalnia - czasem nawet bezprawnie, w trakcie zwolnienia lekarskiego i np. kilka dni przed uzyskaniem ochrony przedemerytalnej (np. poprzez likwidację stanowiska - tak, żeby nawet związki miały związane ręce).

      • 13 1

  • (1)

    #dojna zmiana w akcji

    • 18 18

    • Firma prywatna...

      Bałtycki Terminal Zbożowy należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM i Ceferta B.V. z Rotterdamu.

      • 3 0

  • Na miękko wywalczycie podwyżki chyba że firma nie ma z czego dać. (2)

    Ale to spotkanie przy stole wyjaśni to. Jeśli trzepie kapustę na grubo to niech się dzieli zyskami. Zwolnić Was nie zwolnią Ukraińcami was nie zastąpią.

    • 31 6

    • Nie byłbym taki pewny, czy nie zwolnią (i sorki za mój brak optymizmu w tej kwestii).

      • 8 6

    • Też bym nie był takim optymistą. Ukraińcom niestety będą pasować obecne warunki.

      • 3 1

  • Skandal (4)

    Ciekawe ile pracowników w biurach i jakie biorą pensję. Pracownik zawsze musi się upominać.

    • 25 6

    • (1)

      W Ceferta dobrze płacą, bo to nie polska ale holenderska firma.

      • 0 0

      • literówka w nazwie

        Prawidłowa nazwa to Cefetra.. Skąd możecie wiedzieć ile płacą skoro nazwy nawet nie znacie.

        • 1 1

    • Ty nie zaglądaj pracownikom biurowym w portfele. (1)

      Zapewniam cię, że oni też kokosów nie mają a poza tym, gdyby nie ich codzienna praca, to po pierwsze - mógłbyś sobie ten rozładowywany towar z jednej kupki na drugą przesypywać (o ile w ogóle dotarłby do portu jakikolwiek towar) a po drugie - wypłatę w postaci miski ryżu na zimno z sosem z kurzu (o ile w ogóle by była), dostawałbyś wprost od brygadzisty.
      I jeszcze coś - lejce ci się lekko splątały, bo prujesz się do "pracowników w biurach" a potem że "pracownik zawsze musi się upominać" - przecież i biurowi i fizyczni, to jednak pracownicy.

      • 5 0

      • po takiej chamskiej wypowiedzi to nie dziwię się ludziom że czują do was odrazę
        "lejce"...

        • 2 2

  • i tu jest....

    • 1 1

  • (3)

    Miałem swego czasu sporo do czynienia z BTZ i popieram postulaty pracowników. Praca przede wszystkim w gigantycznym zapyleniu, po iluś-tam latach strach pomyśleć, jak wygląda ich układ oddechowy.

    • 36 2

    • Mniej więcej tak, jak po iluś tam latach układ oddechowy palacza szlugów.

      A jak pamiętam, to tam prawie każdy srogo fajki kurzył.

      • 5 1

    • nikt nikogo pod pistoletem nie trzyma (1)

      Jeżeli ktoś choruje na płuca to niech idzie na ciecia na parking.

      • 2 2

      • nikt nikogo w kraju na siłę nie trzyma

        jak komuś nie podoba się że pracownicy walczą o lepsze warunki pracy to może na Ukrainę wyjechać, tam nie ma związków zawodowych

        • 3 0

  • Spoko, firma upadnie to się teren sprzeda deweloperowi (3)

    a wokoło wykona się inwestycje pędzlem i farbą, np. buspasy i kontrapasy rowerowe. Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni! :]

    • 30 8

    • Już widzę, tę piękną czerwień kontrapasów rowerowych zamiast tego obskurnego elewatora :D (2)

      • 5 1

      • Oby jak najszybciej! (1)

        • 2 0

        • I wszystko, wszystko w kontrapasach i na terminalu masowym zamiast masy towarów, masa krytyczna

          i pe***y wszędzie na mieście! I jak dopniemy swego usiądziemy na ruinach miasta i powiemy: nareszcie mamy nasze wymarzone Miasto Wspólne!

          • 6 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jacek Kajut

Z wykształcenia inżynier elektryk, zbudował i rozwija jedną z najsilniejszych marek branży...

Najczęściej czytane