• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku ma powstać terminal cukrowy

VIK
16 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami. Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami.

Krajowa Spółka Cukrowa wybuduje w gdańskim porcie terminal przeładunkowo-wysyłkowy wraz z infrastrukturą dostępową, przeznaczoną do obsługi transportów cukru. Nowy obiekt ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie Nabrzeża Wiślanego, co umożliwi wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności. Nie ujawniono, kiedy terminal będzie gotowy.



W ramach inwestycji Krajowa Spółka Cukrowa na terenach wydzierżawionych od Zarządu Morskiego Portu Gdańsk wybuduje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w skład którego wchodzić będzie silos o pojemności 50 tys. ton, pakownia cukru oraz magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności ok. 10 tys. ton. Inwestycja obejmie także budowę infrastruktury logistycznej wraz z niezbędnym zapleczem magazynowym. Zapowiedziano powstanie terminalu, ale niestety nie ujawniono, kiedy rozpocznie się jego budowa, ani tym bardziej kiedy będzie gotowy.

- Budowa pierwszego terminalu cukrowego w Polsce daje nam możliwość sprzedaży eksportowej w trakcie kampanii na poziomie ok. 75 tys. ton cukru, dzięki czemu ograniczymy konieczność wynajmowania powierzchni w magazynach zewnętrznych, a silos w Porcie Gdańsk będzie efektywnie wykorzystywany. Wszystkie te aspekty przekładają się na redukcję kosztów handlingowych, transportowych, magazynowych, materiałowych i siły roboczej, a na końcu strat ilościowych cukru przy przemieszczaniu pomiędzy cukrownią - magazynem zewnętrznym - portem. Inwestycja umożliwi realizację wysyłek eksportowych poza UE przez Port Gdańsk na poziomie ok. 300 tys. ton cukru rocznie - twierdzi Henryk Wnorowski, prezes Zarządu KSC SA.
- Jednym z największych strategicznych atutów Portu Gdańsk jest jego uniwersalność. W przeciwieństwie do naszych licznych, mocno wyspecjalizowanych konkurentów z regionu Morza Bałtyckiego, dajemy operatorom możliwość obsługiwania szerokiego wachlarza typów ładunków. W 2017 roku przez Port Gdańsk przeszło już - wyłączając paliwa, węgiel czy zboża - blisko 3 miliony ton ładunków masowych. Dzięki nowemu terminalowi cukrowemu bardzo szybko poprawimy te statystyki - mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.
Koncepcja terminalu cukrowego. Koncepcja terminalu cukrowego.

Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami. Przylegająca do niego nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych. Na terenie inwestycji przewidziano parking dla 37 samochodów ciężarowych, zaprojektowany w taki sposób, aby wyeliminować krzyżowanie się dróg samochodów ciężarowych i osobowych. W jego sąsiedztwie znajdzie się także depot kontenerowy, umożliwiający składowanie blisko 130 kontenerów. Rozbudowę oraz modernizację przejdą też odpowiednie elementy infrastruktury kolejowej, potrzebne do realizacji transportów za pośrednictwem terminalu.

Krajowa Spółka Cukrowa SA jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. W skład koncernu wchodzi siedem cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw oraz zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego Polskie Przetwory z siedzibą we Włocławku. Podstawowy przedmiot działalności KSC to produkcja i sprzedaż cukru, handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania oraz przetwórstwo owocowo-warzywne. Firma należy do Grupy Kapitałowej KSC SA.
VIK

Miejsca

Opinie (65) 7 zablokowanych

  • (4)

    Ja pracuję nad doniosłym wynalazkiem! Chodzi o potwierdzenie procentu cukru w cukrze w zależności od podziemnego promieniowania na tym terenie. Bo na przykład w jednym sklepie na półkach po rocznym leżeniu cukier ma 80% cukru w cukrze, a w drugim sklepie ma 90% cukru w cukrze, a sacharyna to ma w ogóle 500% cukru w cukrze. A dzięki mojemu wynalazkowi dojdzie do tego, że w ogóle nie trzeba będzie sadzić buraków na cukier, tyle będzie cukru w cukrze.

    • 37 2

    • Unia dofinansuje ?

      • 2 4

    • (1)

      Zmień lekarza.

      • 4 15

      • gimbaza nie zna kultowych tekstów z komedii sprzed lat

        heh

        • 27 0

    • Hmm

      ...ja to chciałem napisać.

      • 4 1

  • Gdynia upada na naszych oczach....:( (3)

    • 33 9

    • Widać jasno, że Władze miasta Gdyni się wypaliły, (2)

      ale przecież władze "nowej zmiany" - niby DOBREJ Portu Gdynia co robią ??? Oprócz kilku fotek z nowym "morskim" jakoś nic nie widzę. Horała z PiS-u widać, chyba woda sodowa, bo nic nie robi w sprawie Czerwonej, OPAT-u, i PKM do Oksywia, itd. Gdynia na przestrzeni ostatnich lat stoczyła wiele bitew z PO, a dzis widać, że PiS wcale nie lepszy a nawet gorszy, choć w czasie kryzysy i tak przechodziła niebywałą metamorfozę – z miasta z upadającym przemysłem morskim, stoczniowym,... na dodatek z lotniskiem, które miało przynosić zyski i miejsca pracy, a i PiS oprócz pyszczenia na unie nic w tym temacie nie pomaga miasto musi liczyć tylko na siebie. Coraz mniej dynamicznie otwierający się w nim nowoczesny biznes, ponieważ wcześniej przechwytuje go większy Gdańsk z atrakcyjną ofertą nowych i zrewitalizowanych obiektów i przestrzeni daje więcej możliwości. Jakich inwestycji morskich nam tu potrzeba własnie takich jak ten cukier czy innych komercyjnych choć dobrze, że pozostał w regionie. Jakich więc inwestorów szukają władze portu i miasta i co im oferują? Jak wykorzystać potencjał inwestycyjny upadającego nabrzeża Vistalu, S.R.Nauta,....? No cóż radni PiS pogrążają jeszcze Gdynię szukając jakiś "zaszytych dofinansowań" za to inne miasta ściągają grono największych rynkowych graczy - deweloperów i inwestorów, władz samorządowych, architektów i projektantów oraz ekspertów i doradców działających na rynku nieruchomości komercyjnych itd. niestety wymaga to tez dofinansowań. PiS chce zrobić coś z niczego, a to się nie da, i jeszcze robi wrogą prymitywną propagandę. Zamiast wspierać i rozmawiać o potencjale inwestycyjnym miasta, rewitalizacji, sektorze hotelowym, magazynowo-logistycznym i biurowym. Dochodzić jak rozwijać rynek kadr i edukować w nowych warunkach. Czy oni choć myślą i poświęcają wiele uwagi nowoczesnym miejscom pracy oraz trendom w projektowaniu obiektów komercyjnych w portach szukają kontrahentów na ew. nowe nabrzeże morskie, terminal promowy, .... ? Ich interesuje tylko jak komuś dogryź i polityka,... z którą gospodarna Gdynia , i słusznie, nie chce mieć nic do czynienia.

      • 12 13

      • wszyscy winni tylko nie szczur:))) (1)

        • 12 5

        • widzę, że zabrakło ci cukru w cukrze

          • 5 0

  • (3)

    To jeszcze nic. W Gdyni powstanie największy terminal kontenerowy, samochodowy, masowy i drobnicowy w formie makiety.

    • 61 5

    • Należy dodać, że to będzie makieta interaktywna, żeby ładne prezesy miały się czym bawić i przy czy fotografować (wraz z (1)

      • 11 2

      • .... wraz z prezydentem Wojciechem).

        • 8 3

    • A co w Gdańsku POwstaje bo ja czytam o planach i wizualizacjach.

      • 1 9

  • Cukroprojekt (1)

    Tylko kto to zaprojektuje, skoro Cukroprojekt dawno upadł?

    • 9 8

    • Cukroprojekt upadł, ale są jeszcze projektanci, którzy tam pracowali... Większośc byłych pracowników Cukroprojektu założyło własne biura

      • 5 2

  • Kolejne inwestycje w Gdańsku (2)

    kolejne marazmy w gdyni.

    • 26 8

    • na co to komu i kto za to zapłaci?

      • 1 3

    • no jak to?
      inwestują w składowisko biomasy

      • 1 0

  • (2)

    A niech ppwstają terminale, niech powstają nowe miejsca pracy, BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ!!

    • 27 2

    • Nie bo do PGE za taką śmieszną kasę to do pracy nikt nie przyjdzie.

      • 1 3

    • i huty i zakłady dla pospólstwa

      • 2 0

  • Super ale powinnismy cały wyprodukowany w Polsce cukier exportowac bo on niema zadnych wartosci jest szkodliwy dla zdrowia (1)

    Wiec im wiecej go wyeksportujemy tym lepiej :)

    • 22 8

    • rzekł minister Radziwłł.

      • 4 1

  • Mam tam spółkę "Polski Cukier" (1)

    a konto w Luxemburgu
    To mówię wam ja - prezes

    • 29 4

    • Chciałem to samo napisać :)
      This pen is red.
      -niech pan nie przerywa ja szybko łapię. To jest pióro marki red. hahahaha

      • 6 0

  • Jakiś czas temu jadąc niemiecką autostradą zauwazyłem cysternę z napisem "Polski Cukier", jechala do Polski. (4)

    To się chyba nazywa podbój bez jednego wystrzału.

    • 16 11

    • może wracała pusta po dostarczeniu towaru do Niemiec? (3)

      • 9 1

      • To była cysterna z cukrem. Raczej wątpię by przewiozła do Niemiec polski cukier by go tam paczkować, z etykietą "Polski Cukier". (2)

        • 2 7

        • masz tak rozwiniete logiczne myslenie, że musisz być kobietą...
          facet by czegoś takiego nie wymyślił...

          • 5 7

        • a ty sam rozumiesz co piszesz ?

          ogarnij sie

          • 0 2

  • kupuję polskie produkty (4)

    I bardzo dobrze. Ostatnio Unia zniosła limity na produkcję cukru, Polski Cukier lub inne polskie firmy powinny zrepolonizować polskie cukrownictwo. Od 2002 roku 12 z 27 cukrowni Polskiego Cukru zostało zamkniętych. Kiedyś Polska stała cukrem. W każdej większej miejscowości była cukrownia, np. w Pruszczu Gdańskim. Teraz do Trójmiasta najbliżej położone są cukrownie w Malborku i Glinojecku. Trzeba odbić rynek z rąk niemieckich Nordzucker, Sudzucker i Pfeifer&Langen.

    • 30 8

    • Zamykanie fabryk z XIX wieku nie powinno dziwić (1)

      Większość cukrowni została zamknięta bo nie opłacało się ich modernizować. Powstały w XIX wieku, czyli ponad 120 lat temu. Dziś nowoczesna cukrownia jest w stanie przerobić tyle ile kilka takich zakładów kilkadziesiąt lat temu. No i w tym czasie zupełnie zmienił się transport. Wtedy furmanka + kolej, a dziś 40 tonowe ciężarówki, które bez problemu przewiozą buraki kilka powiatów dalej. Podsumowując dziś takie rozdrobnienie zakładów nie ma sensu ekonomicznego.

      • 9 7

      • U nas nic nie ma sensu ekonomicznego.Nie widzisz tego,czy ślepy i głuchy jesteś?

        • 4 4

    • Pruszcz dla Polaków ziemia dla buraków (1)

      • 1 2

      • czarna stonka na księżyć

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane