• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni rozpoczęto budowę największego hybrydowego promu świata

VIK
17 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prom będzie gotowy latem 2019 roku. Prom będzie gotowy latem 2019 roku.

W Stocznia Crist rozpoczęto prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego promu pasażersko-samochodowego dla norweskiego armatora. Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata. Ma być gotowa latem 2019 roku.



Prom o numerze stoczniowy NB 311 i nazwie Color Hybrid będzie miał 160 m długości i 27 m szerokości. Będzie mógł zabierać na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Prom zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.

Czytaj też: Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców

Czas podróży na trasie nowej jednostki wyniesie 2 godziny i 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego. Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

Czytaj też: Crist buduje prom dla Islandii

- Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich - mówi Tomasz Wrzask, PR manager Crist.
W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (77) 8 zablokowanych

  • (2)

    I co pisiory, jak tam wasza stocznia w Radomiu? Patrzcie jak to trójmiasto robi! Tylko nam nie przeszkadzać !

    • 11 3

    • leming a ty chodziarz wiesz co bredzisz :) (1)

      • 2 6

      • nie jestem lemingiem, ale nie chcę żyć w kacogrodzi i mówić że jest fajnie, bo nie jest, świat się śmieje z tego co tu się dzieje

        • 1 1

  • Nauta (3)

    Po przewróceniu doku ze statkiem chyba szybko nie dostanie zlecenia.

    • 4 6

    • (1)

      Co ma Crist do Nauty inteligencie

      • 6 2

      • Hehe

        Pan chyba pracuje w naucie. Czytaj ze zrozumieniem ynteligencie.

        • 2 1

    • Nauta to nie tylko Czechoslowacka

      Waszyngtona i Gdanskie Zurawie to jest centrum dowdzenia

      • 1 2

  • Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.

    jak jest na pokładzie to po co ładowac?

    • 1 2

  • 20min????

    Taki kabanos na 20min plywania?

    • 2 2

  • Vistal (2)

    Coś mało o nim ostatnio ? Tam jest dopiero burdel

    • 4 0

    • (1)

      Dobrze ze stamtad ucieklem :)

      • 1 0

      • Spawac wszedzie mozna...

        • 2 0

  • fajnie by bylo

    gdyby FSO budowalo statki a crist samochody i je wodowal :) to by bylo dopiero cud w 21 wieku

    • 1 0

  • I co na to likwidator Tusk

    • 7 6

  • Największy prom hybrydowy świata powstanie w (1)

    dużej części w naszej stoczni. To znaczy kadlub, czesc systemow silowych oraz ewentualnie wyposazenie pomieszczen zalogowych i pasazerskich. A caly ten skomputeryzowany naped hybrydowy Norwegowie zostawiaja dla siebie. Dlaczego w Polsce nie wykonuje sie wszystkiego? Kiedys nasze stocznie budowaly statki od A do Z. Srednia satysfakcja...

    • 2 2

    • Botak

      Bo tak już jest ze norweski armator kupuje statek od swoich tam dbają o to żeby kasa nie uciekała.

      • 1 0

  • coraz lepiej (1)

    jutro do nauty przecholowana bedzie platforma petrobaltic na dalsza przebudowe.juz robia 2,5 roku wiec jeszcze ze dwa i bedzie skonczona

    • 5 0

    • Przynajmniej robota dla ludzi będzie.

      • 1 0

  • Polacy nie mają już tam czego szukać (2)

    Stocznia Crist nie chce zatrudniać Polaków, masowo ściągają Ukraińców do pracy za połowę wynagrodzenia:(

    • 3 1

    • Juz wrota Europy (1)

      dla Ukraińców są otwarte. zatem nie długo koledzy Ukraińcy wyjadą dalej na zachód i o posadę martwić się nie musisz.
      fakt ze mgliby podnieść stawki, bo to co jest teraz płacone to śmiech na sali.
      jak to się dzieje ze polak w norge zarabia na tej pracy 4-5 razy więcej za godz a nadal się tam bardziej opłaca robić statki

      • 2 1

      • I bezpieczniej do tego

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane