• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W portach rosną przeładunki

VIK
25 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W polskich portach morskich w okresie sześciu miesięcy tego roku przeładunki towarów wzrosły o 22,8 proc., do 45,3 mln ton - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Największy wzrost dotyczył Portu Gdańsk.



W Gdańsku wielkość przeładunków wzrosła o 40,7 proc. do 21,5 mln ton. W porcie Gdynia wielkość przeładunków wzrosła o 13,4 proc., czyli do 10,1 mln ton, w Świnoujściu - o 12,8 proc. do 8,2 mln ton, a w Szczecinie - o 2,8 proc. do 4,4 mln ton.

Wzrosła masa przeładunków wszystkich rodzajów ładunków, w tym najbardziej - kontenerów (o 44,4 proc.) oraz pozostałych ładunków drobnicowych (o 39,2 proc.).

- Wielkość ładunków masowych suchych zwiększyła się o 18,1 proc., w tym węgla i koksu o 74,5 proc., po głębokim spadku przed rokiem, masowych ciekłych o 16,5 proc. (w tym ropy naftowej - o 12,7 proc.) oraz ładunków tocznych - o 6,2 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny.
VIK

Miejsca

Opinie (137) 3 zablokowane

  • (18)

    Dane cieszą ale w ramach ciekawostki to port rzeczny w Duisburgu robi rocznie 120 mln ton.

    • 38 7

    • (14)

      Z ciekawostek to w Niemczech mieszka ponad 80 mln ludzi q

      • 15 7

      • (8)

        To znaczy że Niemców jest o ponad połowę więcej niż Polaków.

        • 3 6

        • No i ? (1)

          • 3 5

          • Daniel?

            • 2 4

        • to znaczy że Niemców jest ponad dwa razy tylu co Polaków (5)

          logika matematyczna się kłania

          • 7 0

          • No i nadal pytam "logiku" co z tymi Niemcami? (4)

            • 1 4

            • Przecież ci napisał łosiu (3)

              • 3 0

              • To co napisał nie ma nic wspólnego z tematem, więc pytam cebulaku - no i ? (2)

                • 1 3

              • Boszsz (1)

                co za kmiot...

                Zaraz napisze: Jestem kmiot. no i? :)

                • 2 0

              • Żeby lubić ludzi (nawet rzekomo tępych),

                najpierw trzeba lubić siebie (nawet faktycznie tępego).
                Więc całkowicie cię rozumiem kmiocie buraczany.

                • 2 0

      • Z ciekawostek: (4)

        szacuje się, że ok 5 mln z nich to muzułmanie.

        • 13 2

        • (3)

          No i?

          • 3 2

          • co, no i? (2)

            • 2 1

            • To no i. (1)

              • 2 1

              • Chyba raczej toi toi

                • 2 1

    • bałtycka, rosyjska Ust-Uługa - 87 mln (1)

      z czym do "Gosi"?

      • 6 3

      • Góra 5 lat i ich Gdańsk przegoni

        Rosja ma sporo więcej mieszkańców nawet od Niemiec

        • 0 3

    • taki układ

      Dlatego u nas zaniedbali z premedytacją śródlądówkę by u nich szło i się opłacało...
      Mając dwie rzeki w osi południe - północ i połączenie wschód zachód to i my powinniśmy być potęgą . No , ale opłacać to się miało wszystkim tylko nie nam. Teraz przekop zrobią , heh dobre sobie ... czyli obecna władza też widać zorientowana w temacie :)

      • 0 0

  • Gdynia kiedyś morska potęga a dzisiaj w skali nawet europejskiej port marginalny:( (22)

    • 38 20

    • (1)

      Jeszcze kilka lat i nawet w skali trójmiejskiej Gdynia będzie portem marginalnym

      • 19 8

      • Juz jest

        • 2 1

    • nie ma terenów pod tak dynamiczny rozwój jak gdański port (12)

      • 14 3

      • Podziękuj Szcxurkowi i jego radnym z samorządności za grabież portu

        • 15 8

      • A przekopać kanał pod Wejherowo i będzie terminal jak ta lala.

        A i pracownicy będą mieli bliżej do roboty.

        • 8 3

      • tereny są (9)

        nie ma kasy na budowę i woli aby ją znaleźć.

        • 8 1

        • Gdzie są? (8)

          Prośba o podanie przykładu.

          • 1 1

          • rozejrzyj sie (4)

            To nie boli.

            • 2 2

            • Podaj przykład. (3)

              Czekam niecierpliwie.

              • 1 2

              • abyś kręcił nosem i wybrzydzał? (2)

                Terenów jest wystarczająco do prowadzenia znaczącej działalności. Warunkiem koniecznym jest rozwiązanie zastarzałego problemu komunikacji oraz przystosowania do wymagań ruchu statków.
                Nie jest to już "rocket science", potrzeba woli i determinacji.
                Ale po co sobie mankiety szarpać, skoro emerytura na horyzoncie?
                Nieprawdaż?
                Takie same myślenie wygrało, gdy Australiczycy szukali miejsca dla swoich pieniędzy.

                • 1 1

              • Wciąż nie podałeś mi przykładu miejsca pod rozwój znaczącej działalności. (1)

                To jak z tym wreszcie jest?

                • 0 1

              • Masz nizej w komentarzach. Chociażby port zewnętrzny którego wizualizacje są dawno gotowe

                • 0 0

          • Chociażby głębokowodny terminal zewnętrzny (2)

            • 2 1

            • To chyba jednak nie jest gotowy teren pod rozwój? (1)

              Na ten moment szumi tam morze, a to spora różnica. Gdańsk wygrał rozległymi, niezagospodarowanymi terenami, na których powstał Port Północny.

              • 0 4

              • Port Północny powstał w latach 70 ubiegłego wieku

                Za zreformowanej komuny.
                Gdańsk wygrał dostępem do kasy, która została wydrenowana z całego regionu.

                • 2 2

    • czwarty (obecnie) port na Bałtyku (6)

      Zaduszony komunikacyjnie indolencją władz portu i miasta.

      • 7 4

      • (5)

        Czwarty? Chyba od konca

        • 4 6

        • w kategorii kontenery (4)

          Podobno najbardziej pożądanej.
          Po Petersburgu, Gdańsku i Kotka. Dane za 2017.

          • 6 1

          • No to napisz, że chodzi o kontenery bo port to nie tylko kontenery (3)

            PS Dystans do Gdańska w kontenerach jest już gigantyczny

            • 2 1

            • globalnie jest w pierwszej dziesiątce (2)

              podobnie jak Gdańsk.
              Z podobnym, dużym dystansem do portów rosyjskich.

              • 0 1

              • (1)

                Port w Gdyni ma 2x mniejsze przeładunki niż Gdańsk

                • 0 0

              • i po co te plemienne waśnie?

                Czy ja mówię, że nie ma?
                Nie ważnie się narobić, ważne jest zarobić...
                Rosyjski, bałtycki port o którym mało kto słyszał ma 5x większe przeładunki niż Gdańsk.

                • 0 0

  • Polska kwitnie to widac (8)

    Dzięki mądrym wyborom i ciezkiej pracy Polaków .

    Widać dobra zmianę , tak trzymać , dajmy sobie szanse , nie przeszkadzajmy , pomagajmy i wybierajmy ludzi mądrych , uczciwych , patrzmy im na rece ale nie popierajmy destrukcji

    Pozdrawiam

    • 45 82

    • (6)

      Porty rosną od dawna, a PiS nie ma z tym nic wspólnego

      • 33 9

      • Naprawde ??? (5)

        No to pewnie zasluga Tuska , a moze Kopacz , a moze Schetyna i Petru , nie,nie to Ci mlodzi Szczerba , Nitras , oni daja nam wszystkim sile i mobilizuje do pracy .

        Tak,tak to napewno oni .

        • 9 27

        • Propagandowa papka (3)

          Propagandowa papka z publicznej TV jak widać trafia do ludzi. Zero wiedzy na temat ekonomii... Ale w TV powiedzieli, że to zasługa dobrej zmiany i tyle...

          Ludzie przestańcie słuchać gadających głów z TV i zacznijcie patrzeć logicznie na świat!!!

          • 22 3

          • Czlowieku (2)

            Wylacz TVN , wlacz myslenie a bedzie ci lzej .
            A kursy ekonomi to u Rostkowskiego brales , tego od piniedzy na 500+ , ekspert od siedmiu bolesci .

            • 5 14

            • (1)

              Wlacz cokolwiek innego niz kurkizja czy rydztv

              • 5 2

              • Pisz z sensem

                Kiedy widze i slysze jaki poziom reprezentuja twoi liderzy , nie dziwie sie szeregowym sympatykom po ,kodu czy co tam jeszcze macie .

                Plucie , pszeszkadzanie , marudzenie i destrukcja , tylko to wam pozostalo

                Pozdrawiam

                • 2 3

        • ale skąd !

          to napewno zasługa Misiewiczów i Pisiewiczów
          Albo moze tego wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
          No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!

          • 4 3

    • Kwitną to ci sinice we łbie.

      • 0 2

  • w Gdyni przy porcie jak powstaną kolejne apartamenty dla warszawki, to przeładunki trzeba bedzie zawiescić. (3)

    • 52 10

    • Szczurek woli apartamenty a okradziony z terenów port juz niedługo kompletnie się zapcha

      • 22 4

    • Nie dla developerki (1)

      Dlatego w ramach akcji Polska jest nasza, Port Gdynia kupuje grunty by nie poszły w ręce deweloperów jako jednorazowa transakcja. A tak do miasta i budżetu płynie kasa co miesiąc. Czemu Szczur tego nie kuma? ????

      • 5 0

      • bo kasa plynie nie do tej kieszeni

        No I te ambicje, zostawic slad na ziemi...

        • 1 1

  • Jak tak może być!!?? (10)

    Aby polskie porty powoli doganiały Niemieckie??!!Niech Pan Donald niech szybko wraca i likwiduje polskie porty !!!!

    • 37 77

    • Polskie porty rosną od lat pisomatołku

      • 28 7

    • Nikogo nie doganiają (4)

      Dystans się utrzymuje albo pogłębia. W międzyczasie podniecania się osiągnięciami DCT Niemcy uruchomili duży oceaniczny port kontenerowy w Wilhelmshaven z aktualnymi możliwościami ok. 3 mln TEU.

      • 17 9

      • (2)

        Hahaha Co za bździny, Wilhelmshaven może pomarzyć o ilości przeładunków w DCT
        Od samego początku szoruje po dnie bo był przewymiarowany

        • 8 12

        • DCT również "szorował po dnie" i był "przewymiarowany" (1)

          Wilhelmshaven - 554 000 TEU w 2017

          Przy okazji objaśnię:
          Ilość - mąki, żwiru, węgla
          liczba - kontenerów, samochodów, ignorantów

          • 8 4

          • Och mój Ty geniuszu języka polskiego, opowiedz mi o tym
            Ty se wpierw poczytaj kiedy Wilhelmshaven otworzyli i ile lat stał pusty i jak to się ma do DCT i dopiero wtedy zabieraj głos bo narazie prezentujesz niewiedzę w temacie

            • 4 7

      • Naprawde ???

        No to po co nam porty ???
        Przeciez przez Hamburg mozemy handlowac , a latac Luftwafe z Berlina - proste ???

        Donald wracaj i zrob co trzeba z tym bajzlem !

        • 8 20

    • (2)

      A jak to pisiaki wyly - po co ten most Sucharskiego?A Donek postawil na swoim i mamy.I teraz juz wiecie, dlaczego port może się rozwijać tak dynamicznie.

      • 17 7

      • Naprawde ???

        My o chlebie a ty o bebie

        • 5 6

      • Przecież ten most budowali na przełomie wieków.

        Co ma Donek do tego?

        • 2 0

    • doganiają?

      Gdańsk to 10% Hamburga. A gdzie reszta?

      • 4 4

  • (6)

    Niestety z roku na rok Gdynia coraz bardziej zostaje w tyle

    • 35 8

    • tyle czego, 13% wzrostu to chyba nieźle?! (1)

      • 7 9

      • Jak innym rośnie o 40% a tobie o 13% to zdostajesz w tyle

        • 15 3

    • Bez dużego prywatnego inwestora będzie jeszcze dalej za Gdańskiem. (1)

      W Gdyni, aby była konkurencyjna nawet na rynku krajowym (nie wspominając o europejskim), należałoby zbudować nowy port otwarty. Zamknięty na pogłębionym bagnie był tańszy i prostszy pod względem komunikacyjnym 100 lat temu, ale rycie w mule, aby pogłębiać co parę lat kanały to robota głupiego.
      Dodatkowo przeniesienie portu na zewnątrz miasta (czyli w praktyce za Kępę Oksywską i poza administracyjne granice Gdyni) byłoby wielką ulgą dla mieszkańców. Problemem tutaj są pewnie same władze miasta, którym nic nie śmierdzi, a składy towarowe tłukące się o północy nie przeszkadzają, bo Port płaci miastu kasę, za którą miasto może potem organizować różne odpustowe imprezy dla mieszkańców i w ten sposób kupować sobie ich głosy.

      • 7 0

      • za kępę taka czy inną znacznie łatwiej przenieść miasto

        Samo się przeniesie, jak będzie miało komunikację.
        Pewnie dlatego miasto odżegnuje się od pomysłów przedłużania obwodnicy na półnoć, bo mu mieszkańcy ucieką.
        A rentierów może byc za mało dla zapełnienia budzetu i spłaty długów.

        • 7 0

    • pan (1)

      bo oceaniki do gdanska tylko moga zawijac...

      • 0 0

      • Kiedyś nie.mogly. W Gdyni smiano się z budowy zewnętrznego terminala DCT Gdańsk..

        • 6 0

  • dobrze

    bedzie za co inwestowac na wybrzezu

    • 11 2

  • Aby tylko PO nie wrociło do władzy (5)

    bo wszystko siądzie … wszystkie wskaźniki gospodarcze po tym, bezrobocie do góry, pensje w dół, na nic nie będzie pieniędzy itd. .... jak zawsze liberałowie u władzy

    • 40 58

    • Jak peło wróci do władzy to wszyscy będą musieli pracować u konia na śmieciowych umowach...

      Ale kaszubom z Gdyni to nie będzie przeszkadzać......

      • 8 10

    • (2)

      Przecież rozwój dct to w żadnym wypadku sukces obecnej partii, radzę trochę poczytać o tym terminalu a dopiero potem się wypowiadać

      • 15 3

      • ale spadek wskaznikow oznacza spadek obrotow, jest to zalezne

        • 1 3

      • ani polskich portów

        i "gospodarki morskiej".
        To raczej wybryk natury, który zadziwił "szanowne" gremia działaczy gospodarczych. A pokazuje, że nie dyktuje warunków posiadacz infrastruktury a właściciel kontraktów i aliansów. Szczególnie przy obecności wewnętrznej konkurencji...

        • 3 0

    • a może to zasługa

      Misiewiczów i Pisiewiczów?
      Czy może wybitnego ekonomisty Jarosława (tego co konta w banku nie ma i kartą nie potrafi się posługiwać?)
      No chyba, że to wszystko dzięki Beacie!? Wtedy im te pieniądze się rzeczywiście należały!

      • 14 4

  • Może czas na jakieś inne foto do artykułów o porcie, (1)

    bo port to nie tylko BCT a akurat w BCT wzrost nie był zbyt imponujący.

    • 19 0

    • W Gdansku ponad 40% wzrosty przeladunkow aci dalej wszedzie gdzie sie da wciskaja zdjecia z Gdyni

      • 2 3

  • Martineze (5)

    Za Gierka na początku też tak było.

    • 14 6

    • A za tuska ani na poczatku ani na koncu (4)

      A moze w srodku ?

      • 6 3

      • (3)

        Caly czas idioto z pisu byly wzrosty w porcie za Tuska

        • 3 5

        • (2)

          Ale wtedy oszolomy z pisu pisaly wszedzie Polska w ruinie

          • 3 6

          • A nie byla ? (1)

            250 mld wyprowadzone z kraju do Niemiec Holandi i niewiadomo gdzie , a w nagrode nedzna posada dla Tusk i kilkoro jego kumpli .

            Stocznie zamkniete , kopalnie do likwidacji , lufthansa zamiast LOTu , tyrac do smierci za marny grosz , rodzina bez pomocy , edukacja dno kompletne , emigracja 2 mln mlodych polakow , czy mam jeszcze wymienia - inteligencie od po , kodu czy innego dziadostwa

            • 5 2

            • No i DB na torach w PL

              Naprawdę, PO to była dla PL katastrofa, dziwię się że na nich głosowali ludzie, ale nawet dla warszawskiej części mojej rodziny GW to była wyrocznia. Szkoda.

              • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane