- 1 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 2 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 3 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (211 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (130 opinii)
- 6 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
Wakacje kredytowe już od sierpnia 2022 r.
Przyjęty przez Sejm rządowy projekt zakłada powszechne wakacje kredytowe dla osób, które mają kredyt hipoteczny. Umożliwią one zawieszenie spłaty kredytu na cztery miesiące bez dodatkowych odsetek zarówno w 2022 r., jak i w 2023 r., co daje razem osiem miesięcy bez rat. Wakacje kredytowe będą dotyczyć kredytów w złotówkach. Skorzystanie z rządowych wakacji kredytowych będzie możliwe od 1 sierpnia 2022 r.
Wakacje kredytowe tylko dla potrzebujących. Kredytobiorcy boją się inflacji
Wakacje kredytowe to nawet osiem miesięcy bez spłaty rat:
- po dwa miesiące w trzecim i czwartym kwartale 2022 r. (od 1 sierpnia 2022 r.)
- po jednym miesiącu w każdym z czterech kwartałów 2023 r.
Dotyczą one zarówno części kapitałowej, jak i odsetkowej kredytu. Terminy na spłatę rat zostaną przedłużone bez żadnych dodatkowych odsetek. Jedyne opłaty, jakie mogą się w tym czasie pojawić, to opłaty ubezpieczeniowe. Koszt wakacji kredytowych w kształcie proponowanym przez rząd, który został zaakceptowany później przez Sejm, to ok. 20 mld zł. Prawdopodobnie w całości spadnie on na banki.
RPP zatwierdziła wyższe stopy procentowe. Stopa referencyjna 6 proc.
Wsparcie dla kredytobiorców
Przyjęta ustawa zakłada też wzrost środków przeznaczonych na dopłaty z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Zgodnie z nią budżet funduszu już w 2022 r. zwiększy się o 1,4 mld zł i wyniesie w sumie ponad 2 mld zł. Dzięki temu będzie mógł zaoferować wsparcie większej liczbie kredytobiorców hipotecznych. Dodatkowo złożenie wniosku o wsparcie z funduszu będzie możliwe także online. Z dopłat z FWK mogą korzystać zarówno kredytobiorcy, którzy zaciągnęli kredyty w walucie polskiej, jak i obcej.
Pomoc dla kredytobiorców. Rząd przyjął projekt ustawy
Nowy wskaźnik zastąpi WIBOR
Banki będą stosowały korzystniejszy wskaźnik oprocentowania kredytów zamiast WIBOR-u, co ma pozwolić na obniżenie wysokości rat kredytowych. Proces wyznaczenia zamiennika za WIBOR zostanie uregulowany ustawowo. Pozwoli na to procedura zainicjowana przez Komisję Nadzoru Finansowego we współpracy z Komitetem Stabilności Finansowej, która doprowadzi do zaproponowania nowego wskaźnika w uzgodnieniu. Finalnie minister właściwy do spraw instytucji finansowych będzie mógł określić zamiennik w drodze rozporządzenia.
Pietraszkiewicz: Politykom trudno się przyznać do błędów w sprawie inflacji
Jeżeli w ten sposób nie uda się doprowadzić do zmiany tego wskaźnika, to wówczas ustawodawca przewidział możliwość zastosowania jako zamiennika WIBOR-u stawki POLONIA. Również ten zamiennik będzie mógł zostać określony przez ministra właściwego do spraw instytucji finansowych w drodze rozporządzenia.
Rząd pomoże zadłużonym, ale uderzy w nowych nabywców
Wzmocnienie programu dopłat do kredytów, darmowe wakacje kredytowe i zastąpienie WIBOR-u korzystniejszą stawką to rozwiązania, które rząd zaproponował posiadaczom złotowych kredytów mieszkaniowych. Problem w tym, że pomysły te uderzą w tych, którzy o zakupie mieszkania dopiero myślą.
Tarcze antyinflacyjne przedłużone do końca października 2022 r.
- Nie ulega wątpliwości, że ktoś za to będzie musiał zapłacić. W pewnym stopniu nowe rozwiązania obciążą wyniki finansowe banków, ale nie powinniśmy mieć złudzeń - część kosztów zostanie przerzucona na klientów. Banki do wyboru mają klasycznie trzy rozwiązania - obniżyć oprocentowanie depozytów, zwiększyć wpływy z opłat bankowych lub podnieść oprocentowanie kredytów. Dziś najbardziej prawdopodobne są dwa ostatnie rozwiązania - twierdzi Bartosz Turek, główny analityk HRE Investments.
Opinie (284) 4 zablokowane
-
2022-06-22 13:12
Opinia wyróżniona
Sprzedaż mieszkania z kredytem. (14)
Koszty związane z wakacjami kredytowymi banki przełożą na klientów. Dlatego marże i opłaty od kredytów znacznie wzrosną w 2023 r. Najlepiej sprzedać teraz mieszkanie, wyjść z długów i wziąć na w miarę normalnych warunkach kredyt jeszcze w 2022 r. na mniejsze mieszkanie. Egzekucja komornicza rozpoczyna się od licytacji za 75% wartości mieszkania,
Koszty związane z wakacjami kredytowymi banki przełożą na klientów. Dlatego marże i opłaty od kredytów znacznie wzrosną w 2023 r. Najlepiej sprzedać teraz mieszkanie, wyjść z długów i wziąć na w miarę normalnych warunkach kredyt jeszcze w 2022 r. na mniejsze mieszkanie. Egzekucja komornicza rozpoczyna się od licytacji za 75% wartości mieszkania, ale druga, to już tylko od 66%. Do tego dochodzą koszty komornika w wysokości 10% zaległej sumy (niespłaconego kapitału kredytu + zaległych odsetek + zaległych opłat). A sprzedaż mieszkania to tylko taksa notarialna + wypisy i opłaty sądowe.
- 14 80
-
2022-06-22 17:18
A jakie koszty ponosi bank
Jakie to są koszty tych 20 mld które tworzą tą wartość? Jakie to koszty operacyjne które banki poniosły w danym okresie na obsługę tych kredytów? Czy koszty to nie oprocentowanie depozytów w danym okresie które są podstawą podaży kredytu i ewentualnie koszt pożyczki na rynku mb kasy do zwrotu z depozytów. I to robi te 20 mld za 8 miesięcy wakacji
Jakie to są koszty tych 20 mld które tworzą tą wartość? Jakie to koszty operacyjne które banki poniosły w danym okresie na obsługę tych kredytów? Czy koszty to nie oprocentowanie depozytów w danym okresie które są podstawą podaży kredytu i ewentualnie koszt pożyczki na rynku mb kasy do zwrotu z depozytów. I to robi te 20 mld za 8 miesięcy wakacji kredytowych przy zysku netto 9 mld za zeszły rok. Czyli system bankowy na kredytach hipotecznych stoi i się załamie. A może do kosztów zaliczają również kapitał który nie jest banków bo te pieniądze mają z wkładów z rynku, no ale to chyba nie są koszty i to w dodatku nie ich kasa. Późna tym chciałbym zauważyć że różnica w oprocentowaniu kredytu i depozytu to w przypadku dla banku to nie strata a nie osiągnięte zyski a to sporą różnica
- 3 0
-
2022-06-22 14:46
Najgorsze co mozna zrobic to sprzedac mieszkanie. (1)
- 11 5
-
2022-06-22 16:12
najgorsze to dać się zlicytować
- 8 9
-
2022-06-22 14:31
co to za pomysł (8)
Kupiłam mieszkanie w maju 2021 r., wyremontowałam je wkładajac 200 tys. i mam je teraz sprzedać i kupić mniejsze? co za absurd...
- 27 6
-
2022-06-22 16:42
Jak ci raty uwierają i co miesiąc rosna zaleglosci to tak. (7)
To jest lepsze rozwiazanie niz licytacja i zostanie z niczym.
- 8 16
-
2022-06-22 17:25
haha (6)
ale jaka licytacja? Żeby coś licytować, to musi się znaleźć na to kupiec. Dla banku licytacja to ostateczność. Zanim do tego dojdzie, masz mnóstwo czasu na dogadanie się z bankiem ew. opóźnianie postępowania sądowego o całe lata....
- 13 3
-
2022-06-22 22:48
(5)
Wcale się nie musi znaleźć kupiec, bo na drugiej licytacji za połowę wartości, bank chętnie przytuli mieszkanie. Z tym opoznianiem latami też cię poniosło, bo jak nie dogadasz się z bankiem, a ten wypowie kredyt z 2 tygodniowym terminem spłaty całego kredytu, już nie ma zmiłuj.
- 4 7
-
2022-06-22 23:18
No nie, dla banku przejęcie mieszkania to tylko strata (4)
trzeba płacić czynsz, podatek etc. Wypowie kredyt? No to musi iść do sądu i dostać tytuł wykonawczy bo już BTE nie funkcjonują. Na to potrzeba 3 lata conajmniej, a można przeciągnąć do 5 spokojnie. Do tego umowy bankowe są dziuraw jak ser szwajcarski więc i wynik sprawy niepewny...
- 6 3
-
2022-06-23 00:41
(3)
Poważnie myślisz, że dla banku płacenie czynszu, po przytuleniu mieszkania za połowę wartości to jest problem? Oczywiście, że musi dostać tytuł wykonawczy i dostanie go zaocznie. Jasne, że możesz próbować walczyć w sądzie, ale to są dodatkowe koszty i prawdopodobieństwo, że wygrasz, są prawie żadne, jedynie trochę czasu możesz ugrać, ale to nie
Poważnie myślisz, że dla banku płacenie czynszu, po przytuleniu mieszkania za połowę wartości to jest problem? Oczywiście, że musi dostać tytuł wykonawczy i dostanie go zaocznie. Jasne, że możesz próbować walczyć w sądzie, ale to są dodatkowe koszty i prawdopodobieństwo, że wygrasz, są prawie żadne, jedynie trochę czasu możesz ugrać, ale to nie zmienia faktu, że już jest po mieszkaniu, sprzedać też nie można. Jasne, że cała procedura nie trwa kilka miesięcy a kilka lat, tylko co to za pocieszenie jak mieszkasz już w nie swoim mieszkaniu, płacisz czynsz i czekasz na eksmisję, tak naprawdę nie wiedząc kiedy ona nastąpi.
- 3 5
-
2022-06-23 06:04
Większych bzdur nie czytałem (2)
20 lat pracuję w bankowej egzekucji i jeszcze ani razu bank nie przejął nieruchomości klienta dla siebie
- 10 2
-
2022-06-26 18:49
Dokładnie :). Czasami jak czytam komentarze to jak bym czytał opowiadanie fantastyczno naukowe. Zresztą to co ludzie piszą to jedno, ale że mnóstwo czytających w to wierzy, jakby ekspertów z branży słuchali :D
- 0 0
-
2022-06-23 07:41
Nie widziałeś, bo albo ty pracujesz w bankowej egzekucji, tak jak ja jestem królem nafty, albo jeszcze mało widziałeś. Ja nie pracując w bankowej egzekucji, znam realny przypadek i to nie tak odległy bo z 2018r, a coś takiego zrobił Getin Bank.
- 0 6
-
2022-06-22 14:22
a co należy dodać - nad rynkiem wisi widmo spadku cen
oczywiście zaklinacze będą zaklinać, ale już pisze się o tym co się dzieje i że garaż w cenie, roczny czynsz w cenie itd itp to nic innego jak obniżka ceny
- 9 14
-
2022-06-22 13:24
Głupota nie rozsądek.
- 20 6
-
2022-06-22 09:31
Opinia wyróżniona
(38)
Pieniądze z "wakacji kredytowych" zostaną przeznaczone na konsumpcję czyli napędzą wzrost cen i inflację.
To jest ekonomiczny absurd i błędne koło.
Ponadto rządy celowo wywołały inflację, żeby zdewaluować swój dług.- 173 66
-
2022-06-23 07:40
Gdyby
wszyscy to rozumieli swiat bylby lepszy.A tak, jak komus tlumaczysz podstawy ekonomii to patrzy jak ciele w malowane wrota..
- 1 0
-
2022-06-23 06:50
nie
Akurat nie ma tylu kredytobiorców żeby to jakoś znacząco wpłyneło na inflację. Raczej martwiłbym się o tych bez kredytów, którzy to napędzają i kupują bez rozumu wszsytko jak leci
- 1 1
-
2022-06-22 12:44
Ja tam będę nadpłacał.
Więc konsumpcja nie będzie napędzona przeze mnie
- 15 0
-
2022-06-22 12:40
Inflacja
Wakacje kredytowe raczej pójdą na spłatę zadłużenia (kapitału) i inflacją nie drgnie przez nie. Do tego wakacje mogą być dostępne tylko dla kupujących nieruchomość a nie budujących. Wszyscy którzy mają kredyt budowlano-hipoteczny mogą zostać wyłączeni z wakacji
- 6 0
-
2022-06-22 12:34
bzdura
pieniądze z niespłaconej raty odłożę na spłatę innych rat ... i po to są wakacje
- 10 1
-
2022-06-22 11:05
raczej nie, większość po prostu nadpłaci kapitał (my tak zamierzamy zrobić, nasza rata to 300 złotych kapitału, a 2000 odsetek, 2300x8=18400, płacąc zgodnie z harmonogramem taki kapitał spłaciłabym w 61 miesięcy, a tak to uda się w 8 :) ) , albo zachowa te środki na "czarną godzinę"...
- 25 0
-
2022-06-22 11:05
Kredyt (1)
Niekoniecznie zostaną przeznaczone na konsumpcje, tylko mogą zostać przeznaczone na nadpłatę kredytow czyli będą w banku ale w innej formie. Jeżeli mam same odsetki 2000 a pod koniec roku nawet z 2700 to zwyczajnie banki na tym nie zarobią ale i nie stracą bo w ciągu roku wystarczająco na tym zarobią. Na zachodzie np w Niemczech kredyty nie rosną a inflacja rosnie zdecydowanie wolniej.
- 12 1
-
2022-06-22 12:32
mają przemysł , my nie
- 5 1
-
2022-06-22 11:01
Albo na nadpłatę kapitału. Nie mierz wszystkich jedną miarą (1)
- 14 0
-
2022-06-22 12:31
o tym samym myślę
I pewnie połowa tych, co chcą skorzystać z "wakacji" ;-)
- 8 0
-
2022-06-22 09:53
halo halo (14)
ja mało jeżdżę samochodem. zamiast zrzucać koszty na kredyciarzy niech rząd podniesie vat na paliwo do 50%. Niech większość się składa na ten kryzys. Dlaczego vat został obniżony do 8%? żeby zwiększyć konsumpcje i napędzić inflacje?
- 26 5
-
2022-06-24 00:19
100% Vatu do benzyny, ale tylko dla tych bez kredytu mieszkaniowego. Dla kredytobiorców 0% vatu na wszystko!
- 0 0
-
2022-06-22 12:54
Co z tego że mało jeździsz, skoro wszystko co kupujesz jeździ?
I tak ponosisz koszt, na wszystko co cię otacza.
- 2 2
-
2022-06-22 10:05
Kłopot w tym że wtedy nasza gospodarka przestanie być konkurencyjna i (11)
- bezrobocie wzrośnie
- przychody budżetowe netto spadną.- 12 3
-
2022-06-24 00:20
Zaraz wszystko padnie, przez wysokie stopy procentowe. Ale od początku tej pseudo pandemii o to chodziło. Zniszczyć ludzi i gospodarkę
- 2 0
-
2022-06-22 10:11
niby jak? (9)
- 1 6
-
2022-06-22 10:18
Koszt wytworzenia produktów wzrośnie, ich finałowa cena również (7)
- 9 3
-
2022-06-22 10:28
niby jak? (6)
poszukaj sobie w internecie czym jest vat i kto go płaci, a kto nie
- 9 3
-
2022-06-22 12:30
(5)
wzrośnie przez wzrost kosztów producentów i przedsiębiorców , koszt paliwa , prądu , wzrost rat kredytu ... przedsiębiorca nie dołoży ze swojej kieszeni tylko podniesie cenę ... chyba to powinieneś zrozumieć ... mój 6 letni syn rozumie
- 5 5
-
2022-06-22 14:47
Jak widać nie rozumiesz nawet ty, a wyskakujesz z 6-letnim synem xD To ci się dowcip udał.
- 4 0
-
2022-06-22 13:27
Nic nie wzrośnie VAT jest odliczany przez firmy. (2)
Może być nawet 100% VAT na paliwo, ale dla firm nie ma to znaczenia w koszty liczą cenę netto.
- 4 3
-
2022-06-22 17:07
(1)
ale pierd.....
=aby przedsiębiorcy wyszło na 0 musi swój finalny produkt także opodatkować VAT- em w wysokości 100 %- 1 4
-
2022-06-23 09:38
No i tak właśnie zrobi. Mało tego - ma taki obowiązek, a nie widzimisię, bo stawki VAT sobie nie wybiera. Co za nieogarnięty ekonomicznie naród. Zapiętaj raz na zawsze - VAT płaci konsument (w cenie produktu), czyli ostatni w łańcuchu. Przedsiębiorca go tylko w twoim imieniu odprowadza do budżetu. Dlatego dla przedsiębiorcy nie ma żadnego znaczenia
No i tak właśnie zrobi. Mało tego - ma taki obowiązek, a nie widzimisię, bo stawki VAT sobie nie wybiera. Co za nieogarnięty ekonomicznie naród. Zapiętaj raz na zawsze - VAT płaci konsument (w cenie produktu), czyli ostatni w łańcuchu. Przedsiębiorca go tylko w twoim imieniu odprowadza do budżetu. Dlatego dla przedsiębiorcy nie ma żadnego znaczenia obniżenie VAT na paliwo do 8% - ta zmiana jest dla niego neutralna finansowo. Oczywiście możemy rozważać pośredni wpływ stawki VAT na sytuację finansową przedsiębiorcy. Mianowicie - im wyższy VAT, tym wyższą cenę swojego produktu dla konsumenta musi ustalić przedsiębiorca, no a to może teoretycznie mieć wpływ na spadek popytu.
- 4 0
-
2022-06-22 12:48
od kiedy przedsiębiorcy płacą vat?
wróć do podstawówki
w skrócie: vat płaci konsument czyli osoba prywatna od produktu czy usługi, przedsiębiorcy go sobie odliczają w 100%.- 7 3
-
2022-06-22 10:14
Ludzie przestaną do pracy jeździć xD
- 5 0
-
2022-06-22 09:46
ale zaraz zaraz (7)
do konsumpcji maja prawo tylko ci bez kredytów?
- 33 5
-
2022-06-22 10:01
Tak (5)
Oni mogą konsumować bez ograniczeń. Niech koszty walki z inflacją ponoszą tylko kredytobiorcy, bo to ich wina, że paliwo po 8 zł, a węgiel po 3000 zł
- 17 24
-
2022-06-22 11:16
(4)
nie , to wina rządzących i dodruku pieniądza - efekt zawsze ten sam , nieprzekupieni profesorowie dokładnie ten powód wskazują , ponadto podnoszenie rat kredytów nie obnizy cen gdyz każdy producent ma kredyt a jak jego koszta rosną to i jego pordukty drożeją - taka prawda , reszta to wmawianie ludziom że czarne jest białe
- 31 1
-
2022-06-22 12:18
Wiesz co to sarkazm? (3)
- 4 5
-
2022-06-22 14:47
Sarkazmu trzeba umieć używać.
- 3 2
-
2022-06-22 12:26
(1)
wiem ale znudził mi się , mało mi do śmiechu gdy kolejny raz mają podnieść stopy procentowe później słyszę żę NBP przelało XXX miliardów zysku ... zysku z czego ? z łupienia uczciwie pracujących ! Później słyszę , że drogi prąd, gaz i paliwo bo wojna sytuacja na świecie a następnie orlen chwali sie rekordowymi zyskami , PGNiG to samo , czyli
wiem ale znudził mi się , mało mi do śmiechu gdy kolejny raz mają podnieść stopy procentowe później słyszę żę NBP przelało XXX miliardów zysku ... zysku z czego ? z łupienia uczciwie pracujących ! Później słyszę , że drogi prąd, gaz i paliwo bo wojna sytuacja na świecie a następnie orlen chwali sie rekordowymi zyskami , PGNiG to samo , czyli dzięki sytuacji na świecie i pod pretekstem inflacji podnoszą ceny by wykręcić rekordowe zyski i obdziałkować jak zwykle swoich ... ślepy by to zauważył ale na pewno nie ten co ma pusto w głowie i daje sobą manipulować...dlatego im dłużej trwa budowanie CPK czy Atomu tym dla pisiaków lepiej bo kasa płynie za nic i jeeeeeszcze do nich popłynie , a za prace i brak postępów nikt im niczego złego nie robi, radość która trwa i trwa i trwa ...
- 32 0
-
2022-06-22 13:25
Czas wyjść na ulicę
- 18 0
-
2022-06-22 09:47
Słuszna uwaga!
- 16 1
-
2022-06-22 09:40
Mi rata wzrosła dwukrotnie (4)
Pomimo że branża it, z niepokojem patrzę w przyszłość. Jeszcze chwila i wzrośnie 3 krotnie w stosunku do oryginału. Nie zamierzam tych wakacyjnych rat wydawać tylko trzymać na moment kiedy zabraknie lub na nadpłatę kapitału by trochę raty zmniejszyć.
- 68 6
-
2022-06-22 17:49
W racie kredytu masz kapitał i odsetki. Nie płacąc w wakacje kredytowe wszystko to odłóż i splac kapitał, zyskasz sporo, bo wakacje to "kredyt stop", nie lecą odsetki, itp.
- 12 0
-
2022-06-22 11:42
za drogo? PiSi minister ci obiecał (2)
już na jesieni za darmo będziesz mógł w lesie nazbierać patyków - w nowo podPiSanym programie rządowym ChRUST+
- 22 4
-
2022-06-22 12:22
(1)
narazie skrupulatnie realizują plan "Drogi + " i nie chodzi tu o nowe drogi krajowe jak większość myślała
- 12 1
-
2022-06-24 14:46
No to chyba czerpią pomysły z zachodu, skora i tam wszystko drożeje !
Z resztą nie spodziewam się od wyborców poprzedników racjonalnego myślenia bo ewidentnie nie wiecie skąd bierze się inflacja u nas oraz w innych krajach EU. Mam nadzieje, że Wasze POkomonki wygrają wybory i wtedy wrócimy do dalszej wyprzedaży kraju i zakupów na zeszyt jak to było POprzednio !
- 0 6
-
2022-06-22 09:10
Opinia wyróżniona
Warto dopisać, że będzie to opcja dla wybranych (9)
Wakacje głównie dla tych co mają kredyt wzięty po 22.07.2017
"Uprawnienie to ma przysługiwać każdemu kredytobiorcy, który jest stroną umowy o kredyt hipoteczny w rozumieniu ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami."
Wszystkie kredyty hipoteczneWakacje głównie dla tych co mają kredyt wzięty po 22.07.2017
"Uprawnienie to ma przysługiwać każdemu kredytobiorcy, który jest stroną umowy o kredyt hipoteczny w rozumieniu ustawy z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami."
Wszystkie kredyty hipoteczne po tej dacie spełniają ten warunek z ustawy. Wcześniejsze kredyty - to zależy. I to zależy jest tutaj według mnie celowym działaniem pod banki, bo skończy się to tym, że bank sam będzie decydował czy kredytobiorcy należą się wakacje kredytowe czy nie. Jeden bank będzie w porządku, inny nie pozwoli sobie na utratę kolejnych milionów- 6 41
-
2022-06-25 11:41
a ja mam inne pytanie
jak się skorzysta z wakacji kredytowych to jest się wpisywanym na listę dłużników?
- 0 1
-
2022-06-24 12:10
To samo ze zwrotem prowizji
Za wczesniej splacony kredyt hipoteczny. Jest obowiązkowa dla kredytów wziętych po 2017, dla wziętych wcześniej bank nie ma takiego obowiązku.
- 1 0
-
2022-06-22 12:57
miałoby to sens (4)
wakacje kredytowe mają bilansować podwyżki stóp.
Raty ostro poszły w górę tym co mają "świeże" kredyty ( przy ratach równych spłaca się na początku niemal wyłącznie odsetki). Jak ktoś zaciągnął kredyt w poprzednim roku to ma prawdopodobnie rate 2x tyle. Przy "starych" kredytach raty tak nie wzrosły- 4 9
-
2022-06-22 18:08
2016 (2)
Ja brałem kredyt hipoteczny w 2016 na kwotę 220 tys. W listopadzie 2021 płaciłem ratę 915 zł. Teraz place 1800 zł także ten.... Spłacam już 5 lat i 25 zostało do spłaty. Po racie jaka mam teraz do spłaty zostało mi jeszcze ponad 500 tys... To nie jest uczciwe... Chce pracować i spłacać to co pożyczyłem ale nie takim kosztem.
- 16 0
-
2022-06-22 22:45
Fg (1)
A jakiej wysokości pierwszą ratę miałeś? W listopadzie 2021 WIBOR 0,01%?
- 3 4
-
2022-06-25 00:40
1080
- 1 0
-
2022-06-22 14:46
Ehhhh
Tak nie 2x tylko 1.7x większe są na starszym kredycie... Trzeba być już blisko końca żeby mało wzrosła ale z drugiej strony wtedy to już prawie żadna różnica dla banku.
- 1 0
-
2022-06-22 10:02
Bzdura oczywiście (1)
Ustawa definiuje kredyt mieszkaniowy, a nie datę podpisania umowy.
- 34 0
-
2022-06-22 12:21
tak czy siak ,progi dochodowe by to dostać to trzeba by kątem u mamusi mieszkać i w biedabronce na pół etatu pracowac ...albo nic nie robić ! tylko skąd wówczas kasa na kredyt i mieszkanie ?
- 4 3
Wszystkie opinie
-
2022-09-02 14:36
finrada
wszystko jest przejrzyste bez ukrytych opłat, bardzo jest łatwy i szybki proces rejestracji, teraz korzystam tylko z serwisu finrada. pl
- 0 0
-
2022-06-23 08:14
Nadpłata głupcze! (5)
Jeśli ktoś kto weźmie wakacje nie odłoży w tym czasie na nadpłatę kapitału będzie kompletnym i**ota. Masz ratę 3 tys? W 3 miesiące odłóż chociaz z 6 tys (a najlepiej z 9 tys, ale rozumiem ze dobrze podreperować budżet) i wpłać w poczet kapitału obniżając ratę!
- 8 0
-
2022-06-23 08:35
tak zrobią ci których stać na ratę/kredyt czyli ci, którzy nie potrzebują wakacji (2)
ci co ich potrzebują to ci, których nie stać na kredyty i nigdy nie powinni go dostać. Kasę z wakacji wydadzą na inne potrzeby, a po 2 latahc jak ich sytuacja materialna sie nie poprawi bądź też stopy nie zostaną znacząco obnizone to problem wróci.
Konkluzja - darmowe wkacje kredytowe to działanie doraźne i głupota. To podejście na zasadzie - "jakoś tam będzie" , " za 2 lata będe się martwił" itd
I mówię tu nie tylko o podejściu kredyciarzy ale przede wszystkim rządu. A za dwa lata będzie po wyborach - przypadek?- 2 0
-
2022-07-15 21:33
BM
Są 2 lata na próbowanie poprawienia swojej sytuacji finansowej, ważne aby przeżyć teraz! Ja podpisywałam umowę na 3500 bo na tyle mnie było i jest stać. Obecnie rata mojego kredytu to prawie 6000 zł!
- 0 0
-
2022-06-23 09:34
Bo u nas od 7 lat obowiązuje zasada "jakoś to będzie", "nieważne co jutro, liczy się dzisiaj". Może dlatego że sam "naczelnik" nie przejmuje się przyszłością kraju, tylko swoją władzą tu i teraz. Dzieci nie ma, więc ma wywalone na przyszłe pokolenia.
- 4 0
-
2022-07-15 21:31
BM
Jak można odłożyć jak wakacje kredytowe bierze ten, kto nie jest w stanie płacić teraz tak wysokich rat i żyć przy takiej drożyźnie!!!
- 0 0
-
2022-06-23 10:51
Taki mam zamiar.
Wezmę wakacje kredytowe, odłożę pieniądze, które musiałbym zapłacić za raty a potem spłacę kapitał.
- 4 0
-
2022-06-22 11:26
(2)
Ja wynajmuje. Nie stac mnie na kredyt.
- 5 2
-
2022-06-23 21:51
(1)
Wynajem jest drozszy niz kredyt
- 0 1
-
2022-07-06 08:52
on
Płacisz tyle samo lub więcej. Różnica taka, że w każdej chwili mogą Ci podziękować i nie jest to Twoje jak w przypadku kredytu i skończenia spłaty.
- 0 0
-
2022-06-22 09:08
Przeciąganie w czasie (15)
to żadna pomoc dla kredytobiorców, jak kogoś nie stać to po co brał kredyt.
- 30 57
-
2022-06-26 23:28
Odp
Żeby mieć pacanie dach nad głową
- 0 0
-
2022-06-23 15:44
Logika
Może dlatego brał kredyt, bo kogoś nie stać?
- 1 0
-
2022-06-22 09:28
Nie znasz się. (2)
Nie zapłacę tych rat. Nadpłacę kredyt i będę do przodu.
Zawsze to lepsze niż płacić 3tys odsetek i 200zł kapitału teraz.- 21 6
-
2022-06-22 20:59
Żebyś się nie zdziwił
- 0 0
-
2022-06-22 15:05
i tak niewiele Ci to da, jak miniratka wzrośnie x 3
- 0 7
-
2022-06-22 09:39
Żeby nie mieszkać kątem u starych? (4)
Wystarczający powód ?
- 14 3
-
2022-06-22 09:52
Powinieneś mieszkać u starych, (2)
bo jakiś random z internetu mówi Ci, że tak ma być. A zamiast polepszać swój byt w dużym mieście, gdzie są wyższe zarobki i większe możliwości, powinieneś mieszkać w dziurze zabitej dechami, wynajmować ruderę wraz z rodziną i nie dyskutować. Tak widzę te nienawistne komentarze tutaj. Ludziom straszliwie podoba się, gdy inni cierpią.
- 12 8
-
2022-06-22 15:48
(1)
Ludziom straszliwie nie podoba się gdy ktoś bierze kredyt na mieszkanie, na który ich nie stać. Czy to taka krzywda jeżeli w tym roku nie urządzisz sobie wakacji? Biorąc kredyt trzeba myśleć o tym ile swobody finansowej sobie pozostawiasz. Zamiast 100m salonów kup sobie człowieku 2 pokoje z kuchnią i zmień na większe gdy twoja sytuacja finansowa będzie lepsza i stabilniejsza
- 3 4
-
2022-06-22 17:34
Trochę jednak przesadzasz
idąc tym tokiem rozumowania należy przyjąć, że nikogo na nic nie stać oprócz towarzysza Morawieckiego i jego przydpasów. Nierzadko ludzie bardzo majętni z dnia na dzień bankrutowali na skutek zmiany okoliczności. W polszy najsmutniejsze jest to, że nasz własny nierząd Polaków zrujnował w kilka lat.
- 5 0
-
2022-06-22 10:27
To są twoi rodzice, stary tez będziesz za lat ileś
- 7 2
-
2022-06-22 10:25
mnie według banku nie było stać na spłatę rat takich jak płacę obecnie (1)
osobiście też nie widziałam potrzeby brania większego kredytu bo raty były dla mnie zbyt wysokie. Teraz za ten sam kredyt płacę dwa razy większą ratę. Z 1800 w ciągu kilku miesięcy do 3600 więc kochany/kochana nie mów mi, że nie powinnam brać kredytu bo w chwili jego podpisania było mnie stać na więcej, a z zimną głową podjęłam decyzję o ratach niższych niż 2k. Teraz płacę drugie tyle raty, kilkadziesiąt procent więcej za paliwo, bilety, jedzenie itp, a pensja wzrosła nierównomiernie do galopujących cen. Przeciąganie w czasie to akurat super pomysł na ten moment.
- 15 2
-
2022-06-22 15:07
a dźwigniesz ratę 5400?
bo za chwilę taka będzie
- 3 5
-
2022-06-22 10:29
Czas kończyć z tą komuną, każdy niech bierze odpowiedzialność za swoje działania. (2)
- 5 10
-
2022-06-22 10:58
Czyli likwidujemy 500+, 13tki, 14tki, dopłaty do węgla, obniżki VAT i akcyzy na paliwa... etc (1)
- 18 1
-
2022-06-22 11:15
Tak by było najuczciwiej
- 9 2
-
2022-06-22 10:40
Każdy biorący kredyt ma ukończone 18 lat i wie co podpisuje i jakie mogą być konsekwencje w przeciągu 30 lat. (6)
nikt nie zmuszał do brania kredytów. Może lepiej wynajmować niż się zarzynać żeby mieć własne m.
- 15 32
-
2022-06-26 22:08
I spłacać komuś kredyt? Nie dziękuje
- 0 0
-
2022-06-22 12:14
Czy wynajem jest za darmo?
Ceny najmu też poszły w górę proporcjonalnie do rat kredytu
- 5 0
-
2022-06-22 10:42
Każdy żyjący wie że chleb może być po 100zł, a paliwo po 50zł za litr (3)
...... nikt nikgo nie zmuszał do życia....
pewnie wynajmujesz ze takie mądrości prawisz?- 20 9
-
2022-06-22 11:07
Przyszłość to najem mieszkań (2)
- 0 6
-
2022-06-22 11:10
żeby ktoś wynajmował ktoś musi kupić (1)
- 5 1
-
2022-06-22 11:56
Kupią fundusze
- 1 1
-
2022-06-22 13:12
Opinia wyróżniona
Sprzedaż mieszkania z kredytem. (14)
Koszty związane z wakacjami kredytowymi banki przełożą na klientów. Dlatego marże i opłaty od kredytów znacznie wzrosną w 2023 r. Najlepiej sprzedać teraz mieszkanie, wyjść z długów i wziąć na w miarę normalnych warunkach kredyt jeszcze w 2022 r. na mniejsze mieszkanie. Egzekucja komornicza rozpoczyna się od licytacji za 75% wartości mieszkania, ale druga, to już tylko od 66%. Do tego dochodzą koszty komornika w wysokości 10% zaległej sumy (niespłaconego kapitału kredytu + zaległych odsetek + zaległych opłat). A sprzedaż mieszkania to tylko taksa notarialna + wypisy i opłaty sądowe.
- 14 80
-
2022-06-22 14:31
co to za pomysł (8)
Kupiłam mieszkanie w maju 2021 r., wyremontowałam je wkładajac 200 tys. i mam je teraz sprzedać i kupić mniejsze? co za absurd...
- 27 6
-
2022-06-22 16:42
Jak ci raty uwierają i co miesiąc rosna zaleglosci to tak. (7)
To jest lepsze rozwiazanie niz licytacja i zostanie z niczym.
- 8 16
-
2022-06-22 17:25
haha (6)
ale jaka licytacja? Żeby coś licytować, to musi się znaleźć na to kupiec. Dla banku licytacja to ostateczność. Zanim do tego dojdzie, masz mnóstwo czasu na dogadanie się z bankiem ew. opóźnianie postępowania sądowego o całe lata....
- 13 3
-
2022-06-22 22:48
(5)
Wcale się nie musi znaleźć kupiec, bo na drugiej licytacji za połowę wartości, bank chętnie przytuli mieszkanie. Z tym opoznianiem latami też cię poniosło, bo jak nie dogadasz się z bankiem, a ten wypowie kredyt z 2 tygodniowym terminem spłaty całego kredytu, już nie ma zmiłuj.
- 4 7
-
2022-06-22 23:18
No nie, dla banku przejęcie mieszkania to tylko strata (4)
trzeba płacić czynsz, podatek etc. Wypowie kredyt? No to musi iść do sądu i dostać tytuł wykonawczy bo już BTE nie funkcjonują. Na to potrzeba 3 lata conajmniej, a można przeciągnąć do 5 spokojnie. Do tego umowy bankowe są dziuraw jak ser szwajcarski więc i wynik sprawy niepewny...
- 6 3
-
2022-06-23 00:41
(3)
Poważnie myślisz, że dla banku płacenie czynszu, po przytuleniu mieszkania za połowę wartości to jest problem? Oczywiście, że musi dostać tytuł wykonawczy i dostanie go zaocznie. Jasne, że możesz próbować walczyć w sądzie, ale to są dodatkowe koszty i prawdopodobieństwo, że wygrasz, są prawie żadne, jedynie trochę czasu możesz ugrać, ale to nie zmienia faktu, że już jest po mieszkaniu, sprzedać też nie można. Jasne, że cała procedura nie trwa kilka miesięcy a kilka lat, tylko co to za pocieszenie jak mieszkasz już w nie swoim mieszkaniu, płacisz czynsz i czekasz na eksmisję, tak naprawdę nie wiedząc kiedy ona nastąpi.
- 3 5
-
2022-06-23 06:04
Większych bzdur nie czytałem (2)
20 lat pracuję w bankowej egzekucji i jeszcze ani razu bank nie przejął nieruchomości klienta dla siebie
- 10 2
-
2022-06-26 18:49
Dokładnie :). Czasami jak czytam komentarze to jak bym czytał opowiadanie fantastyczno naukowe. Zresztą to co ludzie piszą to jedno, ale że mnóstwo czytających w to wierzy, jakby ekspertów z branży słuchali :D
- 0 0
-
2022-06-23 07:41
Nie widziałeś, bo albo ty pracujesz w bankowej egzekucji, tak jak ja jestem królem nafty, albo jeszcze mało widziałeś. Ja nie pracując w bankowej egzekucji, znam realny przypadek i to nie tak odległy bo z 2018r, a coś takiego zrobił Getin Bank.
- 0 6
-
2022-06-22 17:18
A jakie koszty ponosi bank
Jakie to są koszty tych 20 mld które tworzą tą wartość? Jakie to koszty operacyjne które banki poniosły w danym okresie na obsługę tych kredytów? Czy koszty to nie oprocentowanie depozytów w danym okresie które są podstawą podaży kredytu i ewentualnie koszt pożyczki na rynku mb kasy do zwrotu z depozytów. I to robi te 20 mld za 8 miesięcy wakacji kredytowych przy zysku netto 9 mld za zeszły rok. Czyli system bankowy na kredytach hipotecznych stoi i się załamie. A może do kosztów zaliczają również kapitał który nie jest banków bo te pieniądze mają z wkładów z rynku, no ale to chyba nie są koszty i to w dodatku nie ich kasa. Późna tym chciałbym zauważyć że różnica w oprocentowaniu kredytu i depozytu to w przypadku dla banku to nie strata a nie osiągnięte zyski a to sporą różnica
- 3 0
-
2022-06-22 14:46
Najgorsze co mozna zrobic to sprzedac mieszkanie. (1)
- 11 5
-
2022-06-22 16:12
najgorsze to dać się zlicytować
- 8 9
-
2022-06-22 14:22
a co należy dodać - nad rynkiem wisi widmo spadku cen
oczywiście zaklinacze będą zaklinać, ale już pisze się o tym co się dzieje i że garaż w cenie, roczny czynsz w cenie itd itp to nic innego jak obniżka ceny
- 9 14
-
2022-06-22 13:24
Głupota nie rozsądek.
- 20 6
-
2022-06-26 13:36
Mal
Można nadpłacić kredyt i zmniejszyć ratę. A nie biec na zakupy.
- 0 0
-
2022-06-22 10:27
Dobry czas na nadpłacanie (2)
Dla tych któzy nie mają problemu ze spłątą kredytu polecam brać wakacje i w tym czasie nadpłacac kredyt co miesiąc przynajmniej wysokością dotychczasowej raty, będzie to spłata 100% kapitału bez odsetek
- 56 0
-
2022-06-26 01:06
haczyk pewnie taki że nie mozna nadpłacać ;)
- 0 1
-
2022-06-22 10:56
Połowa ludzi przepitoli w wakacje kasę, potem będzie wycie do księżyca.
- 16 3
-
2022-06-22 09:31
2008 dojenie na franku, 2022 dojenie na złotówie. A frajerow jak nie brakuje tak nie brakuje. (6)
Ale co sie spodziewac po kraju gdzie w szkole zamiast podstaw ekonomii uczy sie bajek o zaplodnieniu przez ducha i chodzeniu po wodzie.
- 36 36
-
2022-06-26 01:03
Dokładnie! Nabrali kredytów na mieszkania na które ich nie stać
stali się zakładnikami i niewolnikami bankierów a teraz wielki płacze... ludzie sami sobie to uczynili! Oj tak tak ! no a gdzie mieszkać. pod mostem! od dekad ludzie mieli gdzie mieszkać i nie brali kredytów a teraz nagle co drugi Polak ma kredyt hipoteczny - a bo reklama była w TV , a bo somsiad ma kredyt to ja musze mieć tesh
- 0 2
-
2022-06-22 09:37
Nie każdy z mamą chce mieszkać na 40m (4)
są ludzie którzy nie mają wyjścia. chcesz iść na swoje musisz wziąć kredyt.
Państwo/Banki nie powinni tego wykorzystywać i robić z takich ludzi zakładników- 22 2
-
2022-06-22 09:49
Zgadzam sie. Ale zycie na kreche ma szerszy zasieg niz wyprowadzka od mamy. Znam ludzi (3)
ktorzy na kreche mają dosłownie wszystko, od mieszkania, domku nad jeziorem, przez samochod, wakacje na Bali po thermomixa. Ci ludzie nie są zakładnikami banków tylko zakładnikami sposobu myślenia lub w zasadzie jego braku.
- 18 5
-
2022-06-22 09:57
Ich życie, ich sprawa. (2)
Ty zajmij się swoim.
- 7 10
-
2022-06-23 14:39
"Ich życie, ich sprawa."
Skoro tak, to może niech zapłacą za swoje życie i swoje sprawy? "Koszt wakacji kredytowych w kształcie proponowanym przez rząd, który został zaakceptowany później przez Sejm, to ok. 20 mld zł. Prawdopodobnie w całości spadnie on na banki." Czyli na wszystkich, bo za pół roku ktoś napisze rozpaczliwy artykuł o tym jak to złe banki podnoszą opłaty za prowadzenie konta lub wypłaty z bankomatów...
Każdy ma rozum ...wiem, wiem, to odważna teza... i korzystając z niego powinie zastanowić się na tym, że biorąc kredyt na 20 -30 lat w czasie rekordowo niskich stóp procentowych taki stan rzeczy może (raczej na pewno) się zmienić. Do tego nie trzeba doktoratu z ekonomii.- 2 0
-
2022-06-22 10:16
Zgadza sie. Wiec po co w ogóle ten artykuł?
- 6 1
-
2022-06-25 13:50
Oferta Kupna
Odkupię mieszkanie od kredyciarzy za gotówkę za 40 % wartości obecnej rynkowej. To bardzo dobra oferta i proponuję tylko raz bo za 3 miesiące już zaproponuję 30 %. Chętni proszę pisać na e-maila:
marcintyk@gmail.com- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.