- 1 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (122 opinie)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (36 opinii)
- 3 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (236 opinii)
- 4 Luksusowy statek na Westerplatte (10 opinii)
- 5 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (46 opinii)
- 6 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (233 opinie)
Wejście do Portu Gdynia zostanie poszerzone o 40 metrów
Zarząd Morskiego Portu Gdynia przystępuje do przebudowy północnej ostrogi pilotowej. Po realizacji inwestycji do portu będą mogły bezpiecznie wpływać większe statki, ponieważ wejście poszerzy się o 40 m. Projekt zrealizuje firma Doraco.
Przebudowa północnej ostrogi pilotowej to kolejny z etapów w ramach projektu pogłębienia toru podejściowego i akwenów wewnętrznych w Porcie Gdynia, którego celem jest umożliwienie zawijania statków o parametrach Baltimax oraz poprawa warunków nawigacyjnych i stanu bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych.
Firmy z branży morskiej w Trójmieście
Już rok temu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu. Resort obrony był stroną, ponieważ znajduje się tam Port Wojenny Gdynia i obiekty należące do resortu.
Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 teoretycznie do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów. Niestety obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia.
Gospodarka morska w Trójmieście
Najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - Charlotte Maersk - mierzył prawie 347 m długości i 42,8 m szerokości. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który jest najbezpieczniejszym tego rodzaju narzędziem wykorzystującym najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków na świecie. Poszerzone wejście do portu w połączeniu z nowoczesnym system usprawni proces wprowadzania i obracania statków.
Prace wykona gdańska firma Doraco. Roboty polegać będą na poszerzeniu wejścia pomiędzy istniejącymi ostrogami do 140 m (obecnie szerokość wynosi 100 m), poprzez wykonanie rozbiórki ok. 43 mb ostrogi północnej oraz generalnej przebudowie pozostałego odcinka, tak aby w kolejnym etapie możliwe było wykonanie robót czerpalnych do głębokości 16 m.
Przypomnijmy, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia uzyskał znaczące dofinansowanie dla inwestycji "Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia - Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etapy II i III" z Unii Europejskiej. Dzięki funduszom unijnym realizowane inwestycje w infrastrukturę portową stymulują rozwój gospodarczy kraju, a co za tym idzie - tworzą nowe miejsca pracy w regionie. Jedno miejsce pracy w porcie inicjuje zatrudnienie czterech osób w branży okołoportowej.
Kontenerowiec Charlotte Maersk gościł w Porcie Gdynia w lutym 2019 roku.
Miejsca
Opinie (54) 2 zablokowane
-
2020-02-19 18:31
PiS kopie przekop przez Mierzeję Wiślaną. (6)
Po co?
- 23 11
-
2020-03-04 20:27
zrobią DCT
- 0 0
-
2020-02-22 09:51
Po co to się nogi nocą.
Tyle w temacie.
- 0 1
-
2020-02-20 21:33
Wiadomo...
Bo obiecał. A jak obieca to obieca. I Ruskim na złość...
- 3 0
-
2020-02-20 14:11
zeby tuczyc ego kulawego
- 3 0
-
2020-02-19 21:47
aby alternatywa
miała się gdzie wyszaleć...
- 3 0
-
2020-02-19 18:40
Oni będą tam kopać, kopać i kopać aż .....
do utraty władzy i później powiedzą, że to totalna opozycja, ulica i zagranica oraz multi kulti przeszkodziły im dokończyć przekop do sadzawki.
- 14 5
-
2020-02-19 15:30
Ale czegoś tutaj nie rozumiem .... (12)
Przecież Port Gdynia od dłuższego czasu huczy, że w Gdyni będzie port zewnętrzny. To jak, już nie będzie? Hmm ..... no tak ale przecież poszerzenie wejścia jednak będzie tańsze, niż realizacja tej futurystycznej wizji portu zewnętrznego.
- 35 11
-
2020-02-21 18:45
Port zew. i wew.
Należy poszerzyć wejście do portu ,oraz zbudować tzw,port zewnętrzny . Jedno nie wyklucza drugiego...
- 0 2
-
2020-02-19 18:24
Nie wiem czy wiesz (6)
Port składa się z wielu części. Jest GCT, drobnicowy itd. Port zewnętrzny zwiększy możliwości, poszerzenie również.
- 8 6
-
2020-02-19 18:36
Dzięki za uświadomienie starego portowca w kwestii części składowych Portu Gdynia. (5)
Ale z kolei ja nie wiem, czy ty wiesz, że w obecnej sytuacji mikro i makro ekonomicznej - jeśli właśnie idzie o Gdynię - już sam pomysł budowy portu zewnętrznego jest irracjonalną mrzonką. O takim rozwiązaniu trzeba było poważnie myśleć 20 lat temu. A teraz ten plan jest równie sensowny, co przekop Mierzei Wiślanej.
- 9 5
-
2020-02-19 21:46
20 lat temu mówiono to samo (4)
Jako stary portowiec pewnie wiesz, że Australiczycy najpierw usiłowali namówić Gdynię na rozbudowę? Wtedy również powoływano się na mikro-makro... A tak w ogóle to Gdynia "chce" być kurortem a w kanale portowym zrobi się wyciągarki do nart wodnych.
Widziałem takie w starym, oddanym miastu porcie w Danii. Tyle, że o 7km dalej zbudowano 4x większy...- 2 4
-
2020-02-20 08:59
Dzisiaj już nie jest ważne co kto kiedyś chciał lub nie chciał (3)
ale co zostało zrobione lub nie zostało zrobione - to już historia. W pozostałym zakresie w pełni podtrzymuję swoje twierdzenia, z którymi ty możesz się oczywiście nie zgadzać. I gratuluję widoków z Danii.
- 2 1
-
2020-02-20 17:41
mylisz się (2)
Co prawda, Historia jest znana z tego że nikogo i niczego nie nauczyła ale cały czas próbuje. Ten styl myślenia związany z koniecznością "zachowania strefy komfortu" jest zabójczy dla wszelkich przedsięwzięć. W tym tkwi źródło klęski, kiedy decydent obawia się naruszyć "swój komfort".
Wtedy przychodzi bardziej doświadczony, odważniejszy czy zuchwały i bierze jak swoje.
To każdy "podsiębiorca" musi mieć z tyłu głowy a nie zaspokajać się branzlotechniką w towarzystwie wzajemnej adoracji i myśleniem o emeryturze.
Co do możliwości i potencjału zwiększania obrotów... To jest jak z jajkiem i kurą. Jak się pojawią mozliwości to i obroty się znajdą. DCT przejęło lwią część ruchu kontenerowego Gdyni wraz z armatorami. A następnie podniosło te wyniki dużo wyżej. Gdynia tąpnęła o 50% ale później zaczęłą odrabiać... Wystarcza? Wystarcza.
Koniunktura? Może. Ale przede wszystkim, bo się da i jest możliwość zdobywania klientów, których można obsłużyć. Na niesprawnej infrastrukturze będzie ich mniej a walka wtedy idzie na koszty. Terminali powinno być więcej i rozproszone terytorialnie, bo koncentrowanie ich na niewielkim obszarze to jedynie rolowanie korka. Tak jak na drogach...
Widoki w Danii faktycznie fajne ale właśnie z powodu widocznych na każdym kroku śladów funkcjonowania racjonalnego planowania i przemyślności w funkcjonowaniu portów. Kraj wielokrotnie mniejszy od Polski ma ich więcej i znacznie lepiej funkcjonujących. Nie wspominając o Szwecji, która ma ich ponad dwadzieścia. Oczywiście, geografia. Ale czy tylko? No i to tez trzeba zauważyć i wykorzystać...- 1 1
-
2020-02-20 19:09
A ty dalej swoje. Jeśli jednak uważasz, że twoja argumentacja jest (1)
jedyną trafną, to znaczy jedynie, że tak uważasz a nie że tak jest. Może premierem powinieneś zostać albo przynajmniej ministrem. Wtedy (nie obawiając się o swój komfort) odgórnie zarządziłbyś ogólną szczęśliwość a Gdynia zawstydziłaby nawet Skandynawię, na którą się tak chętnie powołujesz.
- 2 1
-
2020-02-20 23:17
nie twierdzę, że jest jedyną trafną
to zależy od punktu widzenia. Tyle że z drugiej strony nie widzę jakichkolwiek argumentów. Ale to też nie ważne.
Jeśli jesteś rentierem z SeaTower czy innych Lighthouse'ów, na pewno nie trafi ona do ciebie. Nie trafi również, jeśli cenisz sobie swoje osiagnęcia i nie widzisz potrzeby ich powiększania.
I nawet nie jest moim zamiarem cię przekonywać.
Skandynawia nie jest tak szczęśliwa jak się wydaje. Jednak nie da się zaprzeczyć, ze jest uporządkowana...- 2 2
-
2020-02-19 18:33
poszerzenie wejścia to trzy miechy pracy (3)
Port Zewnętrzny to trzy lata prac budowalanych w dobrym tempie do pierwszych efektów.
Poszerzenie wejścia - mały woreczek kasy.
Port zewnętrzny - parę dużych worów kasy.
I interes musi się kręcić. Tu nie ma albo-albo.- 7 0
-
2020-02-19 18:45
Wszystko się zgadza. Z tym, że (2)
czy jedno, czy drugie trzeba by w końcu zacząć a nie wciąż gadać o jednym i w trakcie tego gadania wrzucać nowe "epokowe" pomysły.
- 5 1
-
2020-02-20 17:46
obrotnice zrobione (1)
wewnętrzne falochrony przebudowane, wojsko spacyfikowane... Drogi (najbliższe) zmodernizowane, instalacje też "coś" sie dzieje.
Pewne ślady konsekwencji i systematyki działania widać...- 0 2
-
2020-02-20 19:10
A uaktualniona wizualizacja jest (albo chociaż tekturowa makietka)?
- 3 0
-
2020-02-19 15:02
Zaraz w komentarzach z Gdańska (5)
poleje się jad nasz powszedni. Że nie warto, że przecież Gdańsk naj itd.
Kilkaset lat wstecz, pewnie spalonoby port w Gdyni (gdyby istniał) bo przecież "partacze" niegodni są odbierać pieniądze Gdańskowi- 43 40
-
2020-02-19 19:42
Walic to (1)
Zróbcie tam most dla samochodów, z centrum do dolnego Oksywia. Walić estakade i port
- 5 2
-
2020-02-20 21:36
nie do zrealizowania
nie jestem inżynierem budowy mostów ale budowa jest niemożliwa ze względów ukształtowania terenu. musiał by wznosić się bardzo wysoko. chyba że. myślisz o moście zwodzonym który będą zamykali kilkanaście razy dziennie. A poza tym trochę odkorkujesz morską A zablokujesz centrum.
- 0 0
-
2020-02-20 00:18
hehe chcialem to samo napisac. Edzio pewnie wylaby hejt gdybys tego nie napisal
- 0 0
-
2020-02-19 17:44
Póki co jad
polałeś ty.
- 16 4
-
2020-02-19 16:54
Lecz sie
- 12 4
-
2020-02-20 18:19
(1)
Co z Ostrogą Pilotów?
- 0 1
-
2020-02-20 19:12
Ostrogę pilotom kowboje zajumali.
- 2 0
-
2020-02-20 07:47
Ach ten kompleks Gdańska (1)
Kompleks wioski rybackiej jest niesamowity. Zapytam tylko jak tam International Airport???
PiSowiec Szczur z bandą wyznawców, a wiaduktu bądź tunelu na Chyloni jak nie było, tak nie ma!!- 10 6
-
2020-02-20 17:50
kompleksy to ma Gdańsk
i nigdy sobie nie odpuści aby nie odreagować czasów robotniczej degrengolady czy "wielkiej smuty" przełomu wieków. No i ten syndrom "psa ogrodnika". W połączeniu z fatalną ekipą zarządzającą, dla Gdyni to mordercza mieszanka...
- 1 1
-
2020-02-19 16:58
STS 27 (4)
Pytanie czy macie suwnice tak wysokie by obsłużyć TAKI kajak .Suwnicowy z dct
- 10 7
-
2020-02-19 17:13
Spoko, jak będzie trzeba, to podstawimy koziołki pod suwnicę. (3)
- 13 0
-
2020-02-19 18:52
A nie prościej byłoby w razie co (2)
wypompować trochę wody z basenu?
- 9 0
-
2020-02-19 22:56
kiepski pomysł (1)
bo dno blisko.
- 2 0
-
2020-02-20 09:01
No fakt. Tak więc zostajemy przy opcji koziołków.
- 3 0
-
2020-02-19 19:43
PO inwestowało tylko w dostęp do portu w Gdansku (2)
Do Gdyni ani drogi nowej nie chcieli wybudować ani przejąć Trasę Kwiatkowskiego zamiast utrzymywania tej trasy przez miasto
- 8 5
-
2020-02-19 22:48
Słowackiego, tunel i Sucharskiego postały z funduszy miejskich i unijnych
Niewątpliwie, ma tu znaczenie istnienie "gdańskiej spółdzielni" ale pozostaje bezsprzecznym, że te podstawowe koszty poniosło miasto.
Południowa i A1 to fundusze centralne. Ich celem port raczej nie był.- 1 0
-
2020-02-19 20:06
Znowu o wieczornych lekach zapomniałeś?
- 1 2
-
2020-02-19 21:37
Port
Ale po co to robić, przecież Niemcy mają szerszy port !!!! Po co w Polsce => zaraz się zacznie kidwa-błońska w akcji.
Jakby natura chciała to port by był szerszy- 7 6
-
2020-02-19 19:20
? (1)
to dobrze bo nie którzy piloci ledwo sie mieszcza
- 5 4
-
2020-02-19 20:05
Którzy "nie którzy"? Nazwiska proszę.
- 2 0
-
2020-02-19 20:03
zobaczymy
Widocznie takie wejście miało być i się sprawdziło przez 100 lat. Przy wschodnich wiatrach fala wchodzi do portu. Zobaczymy jak ten eksperyment wyjdzie.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.