• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiceprezes Portu Gdańsk Marcin Osowski odwołany

Wioletta Kakowska-Mehring
26 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Marcin Osowski pracował w Porcie Gdańsk od października 2016 roku. Marcin Osowski pracował w Porcie Gdańsk od października 2016 roku.

W połowie listopada odwołano wiceprezesa ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem w Porcie Gdynia. Wczoraj zmian dokonano w Porcie Gdańsk. Stanowisko stracił także wiceprezes ds. infrastruktury.



Z czego wynikają zmiany na wysokich stanowiskach w portach?

Marcin Osowski stanowisko objął w październiku 2016 roku. Wcześniej był prezesem spółki Przychodnia Lekarska Witomino w Gdyni, zatrudniony był także w Siemens Healthcare, pełnił funkcję dyrektora w Saritor Group, był kierownikiem regionalnym British Polish Chamber of Commerce i prezesem spółki World Connect. Zajmował też stanowisko handlowca w Robert Bosch Sp. z o.o. oraz w Philip Morris Polska SA.

Niestety nie podano przyczyny odwołania. Nie poinformowano też o tym, czy skład zarządu zostanie uzupełniony i w jakim trybie.

Karuzela stanowisk



Zaledwie kilkanaście dni temu zmiany zaszły też w składzie Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Stanowisko stracił Grzegorz Dyrmo, wiceprezes i dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na razie obowiązki wiceprezesa przejmie sam prezes Meller i dyrektorzy odpowiednich pionów. Nie będzie też konkursu na stanowisko wiceprezesa.

Grzegorz Dyrmo stracił stanowisko wiceprezesa Portu Gdynia w połowie listopada. Grzegorz Dyrmo stracił stanowisko wiceprezesa Portu Gdynia w połowie listopada.
To nie jedyna zmiana w tym roku w Porcie Gdynia. W połowie czerwca tego roku ze stanowiska wiceprezesa i dyrektora ds. finansów i zarządzania finansami odwołano Piotra Nowaka. To stanowisko objął po nim Maciej Bąk.

W gdańskim porcie w tej kadencji też doszło do zmiany na stanowisku wiceprezesa ds. finansowych. Przypomnijmy, że w czerwcu 2018 roku stanowisko straciła Bożena Jankowska, zajmowała je od maja 2016 roku. Jej miejsce zajął Sławomir Michalewski.

Kluczowe projekty infrastrukturalne



Pytanie, jak częste zmiany na najwyższych stanowiskach wpływają na pracę obu zarządów. Przypomnijmy, że oba porty pracują obecnie nad bardzo ważnymi projektami, które wyznaczą kierunek i pozycję obu portów na najbliższe dziesięciolecia. Port Gdynia przygotowuje się do budowy Portu Zewnętrznego, czyli portu na wodzie. Według zapowiedzi dzięki tej inwestycji powierzchnia portu zwiększy się o 151 ha, a zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU. Port Gdańsk z kolei planuje powstanie Portu Centralnego, również portu na wodzie. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa.

Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Syf na drodze

    A to pewnie przez ten syf który zalega na drogach wewnętrznych portu Gdańsk

    • 10 1

  • ZMPG

    1. Nie jestem miłośnikiem obecnej władzy.
    2. Pracuję ponad 20 lat na terenie obu portów Trójmiasta.
    3. Wiem za co odpowiada Zarzad Portu a za co firmy przeładunkowe.
    Moje spostrzeżenia nt. Obu zarządów:
    Gdynia - kiedyś zarząd działał sprawniej niż obecnie. Mam wrażenie, ze poprzedni zarzad potrafił trzymać polityków na dystans. Był skupiony na rozwoju portu. Obecny zarząd to totalne uzależnienie od polityków i totalny bezwład decyzyjny.
    Gdańsk - poprzednie zarządy to nieustająca porażka, której kwintesencją była Pani Raben czy ktoś pamięta tzw. Upiekszanie portu? Żeby zamiast nabrzeży eksploatacyjnych zrobić deptaki? Obecny zarzad zaskoczył wszystkich swoim podejściem do tematu portu. Nowe spojrzenie, pozyskanie akceptacji polityków a jednocześnie nie afiszowanie się ze swoimi koneksjami politycznymi i nagle da się uruchomić wiele inwestycji bez których terminale przeładunkowe przegrywały konkurencję.

    • 17 6

  • (3)

    To nie jest możliwe aby Port zrezygnował z takiego zaangażowanego w rozwój Portu menagera! Pewno powstał jakiś nowy pomysł na realizacje planów rozbudowy portów w Trójmieście.....niebawem pewno wszystkiego się dowiemy!

    • 1 8

    • kto to pisze?

      portowa sekcja PR?

      • 5 0

    • Ha ha ha (1)

      Zaangażowany to on był. Ale nie w pracę w Porcie. Jego prawdziwe nazwisko powinno brzmieć Olewnik. Powinien zlikwidować niepotrzebny dział marketingu. Powołać zespół 3 osobowy, pracowitych ludzi a nie młodych leniwców buraków.

      • 3 3

      • Na stronie portu łatwo sprawdzić komu podlega dział marketingu. Wskazówka: nie jest to wiceprezes infrastruktury

        • 2 2

  • Pani Arciszewska

    Pewnie ex posłanka niebawem zasili skład expertów.

    • 9 1

  • beda odprawy

    taki jest sens "dobrej" zmiany

    • 3 1

  • Partia rzadzi

    Horała,ciągnie go dalej, co będzie się chłopak marnować za marne grosze, jak miliony może zarabiać.

    • 7 1

  • Czyszczenie pod swoich albo jakichś głąbów z Konfederacji co gorsza...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane