stat

Więcej diesla pojedzie koleją

mat. prasowe

W gdańskiej rafinerii Grupy Lotos uruchomiono nowoczesny nalewak kolejowy do oleju napędowego. Daje to możliwość zatankowania do pełna nawet 180 cystern kolejowych na dobę. To kolejna inwestycja, zakończona w ramach Programu 10+.



Budowa nalewaka bramowego trwała 15 miesięcy. Jest on dwustronny - posiada  po jednym ramieniu nalewczym dla każdego toru. Do nalewu (na każdy z torów) podstawić można jednorazowo 15 cystern kolejowych. Średni czas nalewu jednej cysterny, w zależności od jej pojemności, kształtuje się w granicach od ok. 11 do ok. 14 min.

Roczna wydajność nalewaka z obu ramion wynosi 2,6 mln ton. Do tej pory w gdańskiej rafinerii działały dwa obustronne nalewaki, służące do nalewu paliw. Roczna wydajność nalewcza dla każdego z nich wynosi 2,2 mln t.

- Nalewak, który oddajemy teraz do użytku, jest przeznaczony do transportu oleju napędowego - komentuje Grzegorz Hrycyna, szef biura zarządzania projektami technicznymi Grupy Lotos. - Po zakończeniu Programu 10+, w istotny sposób zwiększymy moce produkcyjne właśnie tego paliwa, na które popyt stale rośnie.

Na uruchomieniu nalewaka skorzystać ma również spółka Lotos Kolej, która w tym roku planuje przewieźć ponad 7 mln t produktów. - Dla nas otwarcie nowego nalewaka stanowi ogromne wyzwanie. Jednak przygotowywaliśmy się do niego już od dawna. Potwierdzeniem tego są inwestycje w tabor oraz infrastrukturę kolejową, jakie realizowaliśmy w ubiegłym i bieżącym roku - twierdzi Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (10)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane