• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kontenerów trafi do gdańskiego terminalu DCT

erka
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów. Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów.

Dobre prognozy dla gdańskiego portu. Maersk Line chce zwiększyć swoje zaangażowanie w regionie Morza Bałtyckiego. Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line. W najbliższym czasie ma być też gotowa koncepcja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.


Kontenerowe serwisy feederowe. Kontenerowe serwisy feederowe.
Kontenerowce Maersk line Kontenerowce Maersk line
Uruchomienie bezpośredniego regularnego połączenia kontenerowego z portów Dalekiego Wschodu do Gdańska spowodowało, że Port Gdańsk stał się pierwszym i jedynym dotąd hubem kontenerowym na Bałtyku. - Powstałe w terminalu DCT gdańskiego portu centrum przeładunku kontenerów umożliwia ich dalszą dystrybucję do portów Finlandii, Rosji i Szwecji. Ponadto Maersk, CMA, Team Lines, czy APL utrzymują kontenerowe serwisy dowozowe z portami zachodnio-europejskimi - twierdzi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

W 2010 roku w Gdańsku odnotowano rekordowe przeładunki - 27,2 mln ton. Głównie dzięki usługom świadczonym w terminalu DCT, Gdańsk przekroczył pół miliona TEU - drobnica skonteneryzowana sięgnęła ok. 20 proc. ogółu obrotów portu. - Obecnie, mimo kryzysu finansowego, widoczny jest w gdańskim porcie 20 proc. przyrost - w stosunku do 2010 roku - przeładowywanych kontenerów. Oba terminale kontenerowe obsłużyły już ponad 600 tys. TEU, a do końca roku zostało jeszcze półtora miesiąca - dodaje Kasprowicz.

Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska. Maersk zapowiada też wprowadzenie kontenerowców nowego typu. - Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami jakiegokolwiek typu na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU (twenty-foot container unit) jest o 16 proc. większa (o 2,500 kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk - mówi Marko Mihajić z Maersk Line.

10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Także terminal DCT przygotowuje się do wzmożonego ruchu. W najbliższych miesiącach poznamy koncepcję rozbudowy terminalu. Nowe nabrzeże DCT ma powstać wzdłuż plaży w kierunku pirsu rudowego zobacz na mapie Gdańska, prostopadle do istniejącego terminalu.

Największe kontenerowce świata ju z od maja regularnie zawijają do Gdańska.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" relacja z konferencji "Termiczne przekształcenie odpadów komunalnych - warianty instytucjonalne w Europie i szanse dla województwa Pomorskiego": Unia pomaga i ...karze - dyrektywa przetwarzania wysokokalorycznych odpadów ; Pomorska spalarnia - gdzie, jak i za ile ; Od słów do czynów - potrzeba społecznych konsultacji ale i pilnych działań inwestycyjnych. Program "Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk dzisiaj o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • nowy terminal a już rozbudowywany

    To się nazywa potencjał...

    • 16 1

  • a co to za strona propagandowa Maerska??? (2)

    propaganda jak za Goebelsa

    • 3 10

    • jakby to pisali o Gdyni to byś sikał po nogach z radości i piał z zachwytu (1)

      • 1 2

      • masz problem ze zrozumieniem tresci

        czytaj tak aby zrozumiec

        • 1 1

  • English translator (2)

    "Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line." Chyba mialo byc "NajwiększA liniA żeglugowA na świecie powołałA już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line."... Podobnie tu: "Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska." To ile jest w koncu tych firm Seago?

    • 5 2

    • (1)

      Artykul pisany na kolanie albo ściągniety bezmyślnie z innego artykulu... Żenua.

      • 4 0

      • racja ! zwykły bełkot kiepskiego PR'owca !

        ciekawe czy to twór tego samego 'terminalowego fachowca od PR'u', który nie do końca radzi sobie z ortografią ?

        • 1 0

  • No to Gdynia się sypie

    współczucie dla Słońca bulwaru

    • 5 3

  • (2)

    a wczoraj artykuł na innym portalu informujący że nasz największy benzyniak Orlen zamierza do swojej spółki-córki na Litwie sprowadzać ropę z portu w Kłajpedzie.nie ma to jak wspieranie interesów obcych portów. i nieważne że bliskość-wszystko da się załatwić.Bojkot Orlenu!!!

    • 1 4

    • a co, może przez Gdańsk ma na Litwę ciągnąć ropę?

      jakim cudem?

      • 2 0

    • Żadna firma dla idei nie będzie ponosić strat

      Aby dostarczyć to z Gdańska do Litwy zapłacili by tyle, że cała inwestycja nie miałaby sensu.

      • 0 0

  • Morskie Opowieści (2)

    Na Emmie jest 15 osób załogi. Siłownie są zautomatyzowane ale oczywiście załoga się tam porusza. Załoga maszynowa nazywa ten statek ''ghost ship'', bo do siłowni trzeba jechać 12 pięter windą i bardzo często się zdarza że przez całą wachtę nikogo nie spotkasz. Jedynie na posiłkach widzisz się z 5 6. Jak siedzi się w przedziale silnikowym to masz kilkudziesięciometrowy korytarz (tunel wału) który wydaje się iść w nieskończoność. Oczywiście krąży też opowieść o 3 statkach Jugosłowiańskiej produkcji też bardzo długich, grubo ponad 300m. Dwa z nich zniknęły nie ma po nich żadnego śladu, uratowała się jedna osoba która wymazała zdarzenie z pamięci, totalna amnezja szczątkowa. Trzeci z serii wycofano ze służby. Mimo że statki te dzieli kosmos to oba miały wspólną cechę: Długi tunel wału śrubowego idący przez całą pół długości statku.

    • 3 2

    • dobra, dobra, miejskie (morksie) legendy rodem z durnego sensacyjnego filmu Made in USA

      • 2 1

    • nie przedzial silnikowy tylko maszynowy lub MACHINERY SPACE

      KONTORLOWANY Z ECR Engine control Room. Poza tym silownia zautamtyzowana ma wachty dzienne i nigdy pojedynczo. Kontola na noc idzie na Mostek do officera wachtowego. A dlugi tunel nie jest problemem jesli zaladowanie nie tworzy zbyt mocnych sil tnacych i momentow gnacych

      • 1 0

  • Trele morele

    Port może europejski ale zarobki jak na białorusi

    • 3 7

  • GDYNIA LEZY I STEKA (2)

    ze swoim terminalem o wielkosci podworka i tymi chyba 3 ma suwinicami juz po terminalu.

    • 3 6

    • (1)

      suwnic jest 5

      • 1 0

      • raczej 6

        • 2 0

  • Brawo!!! Te kontenery to na pewno wynik starań Pana Prezydenta Adamowicza i Lisickiego!

    Te statki przywiozą tysiące nowych mieszkań dla gdańszczan!

    • 3 2

  • wielkie nic (2)

    w Antwerpii gdzie obecnie przebywam takich DTC jest kilka i nikt sie tym nie podnieca

    • 2 7

    • Przebywasz w Antwerpii, a mimo wszystko zaglądasz na ten denny portal

      Antwerpia i Rotterdam to zupełnie inna liga i inne położenie. My leżymy nad Bałtykiem i gramy w tej lidze, skoro tego nie rozumiesz, to znaczy, że nie masz zielonego pojęcia o gospodarce morskiej.

      • 2 1

    • jesli juzto dct, ponadto w Antwerpii jest jeden port z kilkoma terminalami. Udanych żniw na wiosnę!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane