• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok

VIK
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (120)

W Porcie Gdańsk przeładowano w ub. roku 68,2 mln ton ładunków, czyli 15 mln więcej niż rok temu. W Porcie Gdynia z kolei przeładowano 28,1 mln ton, a więc więcej o 1,4 mln. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok, było więcej przede wszystkim drewna i węgla.



W 2022 r. roku Port Gdańsk stał się drugim największym na Bałtyku. Pierwszym jest rosyjski port Ust-Ługa (113 mln ton). Na trzecim miejscu jest Primorsk (52,9 mln ton), a na czwartym St. Petersburg (35,6 mln ton). Port w Gdańsku jest też największym portem kontenerowym na Bałtyku. Rok ubiegły był dla Gdańska rekordowy. Przeładowano 68,2 mln ton towarów, co oznacza wzrost o 28 proc. względem 2021 r.


Przeładowano 25 516,4 tys. ton paliw płynnych, co oznacza wzrost o 35,1 proc., 1 932,9 tys. ton zbóż (wzrost o 19,9 proc.) oraz 515,5 tys. ton rudy (wzrost o 133,2 proc.). Jednak ten rok do przede wszystkim przeładunek węgla i drewna. W Gdańsku przeładowano 13 218,9 tys. ton węgla, a to oznacza wzrost o 175,6 proc. Największy wzrost dotyczył jednak drewna. Przeładowano go 548,2 tys. ton, czyli o 413 proc. więcej niż w 2021 r. Prezes portu w Gdańsku, odnosząc się do dużego przeładunku drewna, zapewnił, że nie był to polski surowiec.

Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import

- To drewno, które jest tranzytowane przez Polskę i pochodzi z innych krajów, m.in. Skandynawii, Czech i Słowacji - wyjaśnił Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prezes Greinke przyznał, że port odnotował nieduży spadek - o niecałe 2 proc. - w grupie drobnica skonteneryzowana. Jak wyjaśnił, na ten spadek duży wpływ miało wprowadzenie embarga na towary, które były przekierowywane do Rosji.


Dobry rok miał też port Gdynia. Port przeładował w ub.r. 3 403,1 tys. ton węgla i koksu, co oznacza wzrost o ponad 174 proc. Przeładowano też 533,5 tys. ton drewna (wzrost o 109 proc.), a inne masowe stanowiły 1 716,2 tys. ton (wzrost o 0,4 proc.). W sumie przeładowano 28,1 mln ton towarów (w u.br. było to blisko 26,7 mln ton).

Kolejki na redzie, place wyładowane węglem. Porty pękają w szwach.

- Do Portu Gdyni zawija coraz więcej jednostek o coraz większych gabarytach. W 2022 r. do Gdyni zawinęło ogółem 4331 jednostek, czyli o ponad 2 proc. więcej niż w 2021 r. Wzrosły też transporty kontenerowcami i masowcami - powiedział Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Do Gdyni w 2022 r. przypłynęło też ponad 1 tys. promów (wzrost o 8,2 proc.) oraz blisko 300 jednostek typu ro-ro (wzrost o ponad 32 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (120) 4 zablokowane

  • Hiszpańscy nurkowcy już płyną z Iławy (3)

    • 5 3

    • co to jest nurkowiec? (2)

      • 4 0

      • Nurek - cyrkowiec. W czyms jeszcze moge pomoc?

        • 3 0

      • Nurk z Pcimia

        • 0 0

  • Czyli wszystko świetlane jak w Wiadomościach TVP - tylko jak człowiek pójdzie do najbliższego sklepu to widać mega kryzys :)))

    • 11 5

  • A zimy ni ma

    Teraz niech ten wungiel zawioza do kopalni i wsypią pod ziemie. Niech gornicy go wydobeda i tak w kółko

    • 5 2

  • To niepotrzebna konkurencja dla niemieckich portów.

    Niemcy to nasi sojusznicy i przyjaciele. Ta awanturnicza polityka gospodarcza jaka prowadzimy może ich tylko rozgniewać.To oznacza , ze nie szanujemy wartości europejskich.

    • 8 6

  • (4)

    Cały TPK idzie pod topór, więc nie wiem, z czego się cieszyć.

    • 8 3

    • Co to wspólnego z portami? (2)

      • 1 2

      • Porty chwala sie 400 procentowym wzrostem przeladunku drewna. Nie czytales powyzej, a glupio komentujesz? (1)

        • 4 2

        • Widzę że ty czytałeś, ale niestety nie zrozumiałeś treści.

          Wróć więc jeszcze raz do artykułu i wtedy pogadamy.

          • 0 3

    • import

      drewno jest w realcji importowej a nie eksportowej, czytaj ze zrozmumieniem

      • 0 0

  • Węgla brakuje przecież (2)

    • 2 4

    • Nie brakuje,mamy w Polsce na 200 lat.

      • 0 0

    • też się na to złapałeś? Kłamstwo w XXI w. to podstawa funkcjonowania rządów ^

      • 2 0

  • Uciązliwości!!!!

    Jest port który zarabia duże pieniądze, to są uciążliwości. Znacznie gorzej było kiedyś jak był siarkopol i przeładowywano siarkę sypką- zdegradowany był cały pobliski rejon. Jednak dobrze że będzie się rozwijał port w Elblągu dzięki przekopowi, odciąży się trochę porty trójmiasta

    • 5 5

  • Prezes spółki, która korzysta na ponad 400% wzroście eksportu drewna

    Zapewnia, ze to nie polskie drewno. Za taka kase można minąć się z prawda, a jakże. Wcale bym się tez nie zdziwił, gdyby prezesowi chodziło o to, ze to nie jest polskie drewno, choć zostało wycięte w polskim lesie, bo to drewno jest własnością zagranicznej spółki o kapitale wiadomego pochodzenia, ktora do polskich lasów PiS wpuścił przy okazji rzekomej walki z kornikiem. Kornika już na pewno nie ma, wyjechał w zrabowanym drewnie.

    • 7 7

  • Po co porty w Polsce jak są u Niemca? (1)

    • 10 3

    • Tesz tak sondze.

      To pisałem ja .Europejczyk Rafał.

      • 1 1

  • Jechałem dzisiaj przez tunel.

    Tam przez ten pył już jest ograniczona widoczność, a nie jechała w zasięgu wzroku żadna ciężarówka.

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane