• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Maciej Naskręt
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Miejsca

Opinie (133) 2 zablokowane

  • Już trzy lata minęły

    i co PIS zbudował.. na razie wkopał słupek w przekop Mierzei .
    jeżeli towar przeznaczony na eksport ze Śląska ..to gdzie spedytor go dowiezie..Do Elbląga ..lub do Gdańska.. Tylko idoita o wzroście 155 cm uzna że najtaniej będzie przez Port w Elblągu.. 1000 % racji,

    • 1 0

  • (16)

    Elegancko, będziemy mieli port jak w hamburgu albo roterdamie, brawo pis :)

    • 114 171

    • (2)

      A co PiS ma do tego? To wszystko to inwestycje zaplanowane i wszczęte za czasów sprzed "dobrej zmiany".

      • 34 7

      • ahhahahahahhahahhahhahah (1)

        wierz w to dalej ! słodkich snów

        • 1 10

        • Nikt Cię tu nie popiera pisowski pajacu :)

          • 0 0

    • A do portu w Gdańsku płynie właśnie słynny tankowiec Sola TS

      Fregat to my nie mamy, ale chować przed nim wszystko, co pływa. Obecnie tankowiec jest na wodach duńskich.

      • 0 0

    • Nie ma się czym podniecać (4)

      To tylko droga dojazdowa do australijskiego terminalu

      • 30 25

      • No i? (2)

        • 11 9

        • To że port w Gdyni nie może liczyć na takie wsparcie (1)

          • 2 5

          • No niestety

            Jak sobie pościelesz na 5 lat, tak się wyśpisz.

            • 0 0

      • już nie australijskiego :)

        zacznij jeść pałeczkami

        • 6 0

    • (1)

      PiS ma tyle z tym projektem wspólnego, co Morawiecki z prawdomównością.

      • 52 9

      • czyli więcej niż byłoby za Tuska

        • 3 8

    • Ta.. szczególnie VIA carpatia, baltica...

      Tak zawzięcie budowane przez PiS do portów na Litwie Łotwie Estonii ..budują Rotterdam ale nie w Polsce ..

      • 11 0

    • i przekop jak w Elblągu

      czyli w planach

      • 10 9

    • Z tym Rotterdamem to pojechałeś...

      • 10 4

    • Brawo PIS? Hahaha...

      • 44 9

    • To ironia

      była?

      • 16 5

  • Kiedy rozbudowa dróg dojazdowych do Trojmiasta i portów? (12)

    Czy PiS dalej będzie blokował budowę S6 do Koszalina?

    • 151 45

    • Dla rozwoju portów w Trójmieście istotne jest rozwijanie transportu na kierunku północ - południe... (1)

      Rozbudowa infrastruktury drogowej i kolejowej na kierunku wschód - zachód jest korzystna dla portów w Hamburgu, Bremie i Rostocku. Portom w Trójmieście ona w żaden sposób nie pomoże, a wręcz może zaszkodzić. Albo tego nie rozumiesz, albo celowo lobbujesz na rzecz portów niemieckich.

      • 19 9

      • A na wschod?

        • 0 0

    • Droga S6 to chyba na szkodę polskich portów. (6)

      Czytaj sznur aut z portów w Hamburgu, Rotterdamie, itp.

      • 13 15

      • jajko czy kura? (2)

        Tereny Pomorza Zachodniego to gospodarcza i komunikacyjna czarna dziura.
        Bez komunikacji nie powstanie tam nic znaczącego a to "coś" znaczącego, nawet jak powstanie, nie wywiezie/przywiezie tego co wytworzy. To co obecnie tam powstaje, to farmy żywnościowe, zalewające gnojowicą ogromne obszary...
        Więc to nie tylko problem gdzie łatwiej wozić, tylko znacznie bardziej podstawowy.
        Porty niech konkuruja stawkami, sprawnością obsługi i jej elastycznością a nie barierami fizycznymi.

        • 6 3

        • Przecież mają tam kompleks portów Szczecin/Świnoujście.

          • 1 0

        • Ale o czym ty piszesz?

          • 2 0

      • Hehe, minusujący musieli być permanentnie zagrożeni z geografii.

        Wstyd! To poziom szkoły podstawowej.

        • 0 1

      • S6 nic tu nie zmienia (1)

        Sznur z tych portów wykorzystuje S2.
        S6 akurat kompletnie nie pomaga tamtym portom.

        • 9 4

        • Z tym akurat absolutnie się nie zgodzę.

          Przyszła S6 to zdecydowanie najdogodniejsze połączenie Pomorza Środkowego z portami niemieckimi. Wystarczy spojrzeć na mapę i sieć autostrad niemieckich.

          • 9 2

    • PiS buduje drogę do portu w Kłajpedzie ...itp

      Via carpatia i baltica ...

      • 6 1

    • Droga dla słoików..

      A na co to komu ?

      • 9 15

    • Ta droga nie ma żadnego znaczenia dla rozwoju portów w Trójmieście. Co chcesz wozić z / do portu z / do Koszalina i Słupska, skoro w tych miastach nic nie ma?

      • 19 30

  • do andy (1)

    Raczej nie mylę się..Ale elewatory to jest wymysł Czesia Nowaka oraz portowej Solidarności.
    Miał służyc do... tranzytu zboża do ZSRR.. Na takim pomyśle utopiono dzisaiątki milionów w bezsesnsowne żelbetonowe bunkry.. Czesiu nie wiedział że idzie konteneryzacje..jego poglądy równe były analabecie. Rosja jest jednym z największych eksporterów zboża.A Czesiu i jego pomysł trafił na śmietnik historii..Antoni powinien jeszzce w nich Patrioty umieścić... Krew zalewa..Gierek Port budował 4 lata...Pozostałe Porty też rozwinięto..Mijają kolejne lata..a w pocie 10 letni plan napraw nabrzeży ..Sołdka zbudowano w ciągu 3 lat.Prom dla PŻB.. nigdy nie zostanie zbudowany..Polska potęgą ..morską... Czasu już nie uda sie odzyskać. Miałeś Złoty Róg..

    • 6 0

    • Ale skoro już mamy nabrzeża,a nabrzeża nie są wcale wymysłem komunistów z czasów PRL to przy dzisiejszym nadmiarze towarów można je przecież podzielić na nabrzeże meblowe,nabrzeże towarowe,nabrzeże sprzętu RTV i stare nazwy typu nabrzeże węglowe,drzewne,zbożowe aby dostarczyć tira z towarem do odpowiedniego nabrzeża.

      • 1 0

  • a co z bursztynem pod tymi terenami?? Szkoda to zalewać betonem... (1)

    a co z bursztynem pod tymi terenami?? Szkoda to zalewać betonem...

    • 1 2

    • Grupa wyższych bursztyniarzy napewno trzyma na tym łapki...

      • 3 0

  • Nawet Rumia lepiej się rozwija niz Gdynia. Dlaczego w Gdyni nie ma nadal lamp LEDowych na ulicach ? (10)

    Ciemno jak w d.... co chwila potrącenia pieszych - Chylońska x 2 , Zielona itp ile trupów ma jeszcze być.... Co może nowy pomnik trzeba zbudować????

    Pół ZDIZu w Gdyni ucieka do ZDIZ Gdańsk - Szczur nie udawaj że tego nie widzisz !!!!!

    • 114 12

    • Ale lotnisko jest nowe. (3)

      • 11 2

      • Lotnisko

        To jeszcze długo będzie nowe bo nieużywane ;D

        • 2 0

      • Babie Doły

        Pewnie sam jesteś tu dosyć nowy skoro takie bzdury piszesz.

        • 2 0

      • Z ruchem lotniczym jak lotnisko w Gdańsku

        Przed otwarciem

        • 7 3

    • Nie ma lamp ledowych, bo dopiero co wycofują te gazowe i lada dzień latarnik straci pracę ;)

      • 0 0

    • Bida bida szczurkowa , wszystko jest pompowane w dojazd do wiczlino gdzie mieszka prezydent i jego świta

      • 2 3

    • bo szczur z Gdyni robi wioske (1)

      deptaki, piesze autobusy,dyskusje, analizy, kontrapasy.....

      • 20 5

      • Że niby miasto = samochody?

        Pogięło Cię?

        • 5 5

    • Halogen

      Nie ma gorszego syfu i niebezpieczeństwa niż ledy.

      • 2 9

    • Nie troluj w Gdyni jest super

      • 5 25

  • (1)

    Port bedzie naleza do Chinczykow, wiec nie ma co sie podniecac

    • 5 1

    • może nie port, bo na co on im

      A przejmą udziały Australijczyków w DCT. Są wystawione na sprzedaż.
      Kupiony jest Pireus, to i na północy może coś się przyda...

      • 1 0

  • (2)

    Czy NDI wygral przetarg?

    • 4 5

    • Tak (1)

      • 1 2

      • a z kim?

        • 1 1

  • Gdansk walczy o życie z portów ... (2)

    Za to PiS robi wszystko aby rozwijały się porty na Litwie Łotwie i Estonii .. Kłajpeda...itp budując via carpatia i baltica...
    Nie ma jak niszczyć kraj socjalizmem i dawać zarobić innym

    • 7 5

    • Tyle że jeśli w Estonii będzie dziać się dobrze i gospodarka im nie zamarźnie to i w Polsce lepiej będzie.

      • 0 0

    • Rząd walczy o życie portów

      Skarb Państwa jest właścicielem 98% akcji zmpg sa. i to Rząd, przez Ministerstwo GM zarządza Portem. Pan Adamowicz jest w Radzie Nadzorczej Portu.

      • 3 0

  • Gigantomania a co będzie jak skończy się koniunktura w gospodarce, pieniądze stracone a infrastruktura będzie się rozpadała jak wybudowane prawie 20 lat temu i nie wykorzystywane elewatory zbożowe w Porcie. Tylko środowisko zostanie zdewastowane i nikt go nie przywróci.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane