- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (1 opinia)
- 2 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (222 opinie)
- 3 Terminal chemiczny obok Naftoportu (29 opinii)
- 4 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 5 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (43 opinie)
- 6 Ile na elektrownię jądrową? Potrzeba 150 mld zł (12 opinii)
Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku
Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.
Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.
Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej . Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.
- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.
15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych
Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.
Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.
Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).
Nowy układ komunikacyjny w porcie
- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.
- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.
Lepsza przepustowość do portu
Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.
Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.
Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł
Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.
Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku
Miejsca
Opinie (133) 2 zablokowane
-
2018-11-15 21:20
(1)
Co za durna ankieta. Nie pracuje w porcie ale wiem jakie ma znaczenie dla miasta. Którą odpowiedź mam wybrać?
- 10 7
-
2018-11-16 08:32
Pierwsza, tak jak ja
Nie pracuje w porcie, ale wiem, że jest bardzo ważny. W Czym problem?
- 0 2
-
2018-11-15 21:23
A Port Service .spalarnia syfu (2)
wszelkiej maści z wszystkich stron świata będzie zlikwidowana czy rozbudowana?
- 32 2
-
2018-11-15 22:54
Pani kierowniczko, czy ja palę?
Ja palę, cały czas, na okrągło!
- 1 0
-
2018-11-15 22:55
na szadółkach budują spalrnię niskotemperaturową
powstające w wyniku palenia plastików odpady trzeba będzie gdzieś przecież utylizować
- 7 0
-
2018-11-15 21:25
szczur a co tam w Gdyni? (2)
- 21 3
-
2018-11-15 21:26
Horała, możesz już skończyć trolowanie (1)
- 3 8
-
2018-11-15 22:54
W Gdyni standard
Naprawiają dylatacje
- 7 0
-
2018-11-15 21:25
a co dalej?
kolejne tabuny TIR-ów wjadą na permanentnie zakorkowaną Obwodnicę?
- 13 10
-
2018-11-15 21:26
port gdanski rozbodywuwuje i modernizuje się od lat. Zaslugą pisu jest najwyżej to że na razie nie przeszkadzaja .
- 28 11
-
2018-11-15 21:31
Ocho, zaczyna się budowanie pod deweloperkę! (1)
Zamiast robić przejazdy z Wrzeszcza do Myśliwskiej i naa południe!
- 7 29
-
2018-11-15 22:59
Oho, mogłeś wybrać Wrzeszcz a nie Szadółki Zdrój!
- 8 2
-
2018-11-15 21:33
(2)
Czy NDI wygral przetarg?
- 4 5
-
2018-11-16 08:32
Tak (1)
- 1 2
-
2018-11-16 15:20
a z kim?
- 1 1
-
2018-11-15 21:36
prawdą jest że
Port Gdański rozbodywywuje i modernizuje się od lat . Zasługą pisu jest to ze na razie nie przeszkadza .
- 20 10
-
2018-11-15 21:36
Nowa bulonska
Tyle kosztuje nowa droga ? Chyba utrzymanie ich samochodów jeżdżą za nasze pieniądza zamiast inwestować to w tą drogę! A w ogóle szału i tak nie będzie bo ludzie chyba nie wiedzą że ta jezdnia Nowa Błońska nie będzie drogo dwupasmowa i takie koszta ???
- 3 10
-
2018-11-15 21:41
Port w Gdyni mozna juz zaorac (1)
Szczur bedzie mogl sprzedac port pod deweloperke, zeby spłacać wirtualne lotnisko za 100 baniek. Dubaj Polnocy wita!
- 29 7
-
2018-11-16 06:31
Oj tam oj tam 70% którzy głosowali na szczurka
Kupi sobie Na tych terenach mieszkanie ,,;)
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.