- 1 Maksymalna cena prądu - 500 zł za MWh (238 opinii)
- 2 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (59 opinii)
- 3 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (66 opinii)
- 4 Nowa linia energetyczna na Pomorzu (53 opinie)
- 5 Śmiertelny wypadek w stoczni (125 opinii)
- 6 Elektrownia jądrowa. Prace geologiczne już w maju (132 opinie)
Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku
Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.
Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.
Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej . Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.
- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.
15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych
Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.
Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.
Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).
Nowy układ komunikacyjny w porcie
- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.
- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.
Lepsza przepustowość do portu
Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.
Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.
Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł
Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.
Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku
Miejsca
Opinie (133) 2 zablokowane
-
2018-11-16 00:57
Panie Macieju...
"Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco więcej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł )".
To tak na poważnie? Błagam.Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 8 2
-
2018-11-16 01:13
Ro-ro
Prawidłowo. Mosty i wiadukty muszą wytrzymać przejazd kolumny Abramsów.
- 8 1
-
2018-11-16 02:28
(2)
tymczasem w gdynii. maluja nowe pasy?
- 10 2
-
2018-11-16 09:12
(1)
Nie - malują drogi rowerowe, kontrapasy, kładki rowerowe i lotniska za miliony cebulionów i tego typu niezbędne sprawy ;)
- 2 1
-
2018-11-16 12:13
Delicje+
Gdynia jest świetna. Jadę do Gdyni raz na kwartał. To prawdziwe święto i oddech dla kierowcy samochodu.
- 1 0
-
2018-11-16 05:39
Wszystko się rozwija poza wynagrodzeniem dla ludzi (1)
Jak widzę ogłoszenia typu " rozładunek wagonów 10-12zl" za godz to się chce płakać. Taki biznesmen sam niech te wagony czy tiry rozładuje sobie. Ludzie trochę honoru i nie dajcie się zlodziejom okradać. Taki ktoś bierze grubą kasę za wasze tyranie
- 12 1
-
2018-11-16 12:19
plus 500
Sprowadzą hindusów - 3 x wolniejszych, ale za to samo.
- 1 1
-
2018-11-16 06:17
Gdansk walczy o życie z portów ... (2)
Za to PiS robi wszystko aby rozwijały się porty na Litwie Łotwie i Estonii .. Kłajpeda...itp budując via carpatia i baltica...
Nie ma jak niszczyć kraj socjalizmem i dawać zarobić innym- 7 5
-
2018-11-16 10:50
Rząd walczy o życie portów
Skarb Państwa jest właścicielem 98% akcji zmpg sa. i to Rząd, przez Ministerstwo GM zarządza Portem. Pan Adamowicz jest w Radzie Nadzorczej Portu.
- 3 0
-
2018-11-16 15:11
Tyle że jeśli w Estonii będzie dziać się dobrze i gospodarka im nie zamarźnie to i w Polsce lepiej będzie.
- 0 0
-
2018-11-16 06:42
A w mieście koło Kosakowo marazm (1)
Kiedy Nowaka-jeziorańskiego? Kiedy Nowa Węglowa? (choć to spartlolony projekt mający za zadanie wprowadzić masę aut drogą 2x2 do bezpośredniego centrum. Obstawiam że nawet tunelu na Puckiej z koleją nie dogadają, c'nie panie doktorze?
- 9 1
-
2018-11-16 09:32
Gdynia ogłosiła przetarg na 20 wagonów farby 3D do malowania piasku.
Na wiosnę (trzeba zdążyć przed trawą) mają wymalować drogę czerwona do portu, tunele pod torami w Chylonii, przedłużenie OT, obwodnicę Witomina za JW, Nową Węglową (fuj), rozbudowę Kwiatkowskiego na Obłużu i takie tam niepotrzebne nikomu inwestycje.
Pewnie się znowu nie uda ale nic to - styknie farby na kontrapasy i inne kolidujące z ruchem samochodowym ścieżki rowerowe o natężeniu ruchu rowerowego : 1 rower na kwartał. Słuszną linię ma nasza władza :)- 6 0
-
2018-11-16 09:10
A Gdynia jak zwykle w czarnej d....
Infrastruktura drogowa leży i kwiczy.- 9 2
-
2018-11-16 09:27
mamy już 3 lata
Rżadów niuków i niedojd.
Komuniści wraz z ledwo pismiennymi robotnikami zbudowali Sołdka i podnięsli do roli narodowego przemysłu produkcję okrętową.. Te ciemniaki i szmaciaci położyli kawałek stali i bełkcą że Prom budują.. więcej nic idioci.- 3 4
-
2018-11-16 09:42
Masakra
Teraz dopiero będziecie mieli tam dżihad były dymy i inne g*wna
- 1 1
-
2018-11-16 09:52
Rewitalizacja nabrzeży portowych jak najbardziej,ale powstanie zabetonowaych wysp portowych w Gdańsku i Gdyni na Zatoce Gdańskiej to kolejny błąd ludzkości.
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.