• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku

Maciej Naskręt
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.


Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.



Jak oceniasz znaczenie portu dla ciebie i twojego miasta?

W czwartek wmurowano kamień węgielny pod budowę infrastruktury drogowej i kolejowej, prowadzącej do portu w Gdańsku.

Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska. Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.

- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.

15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych



Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.

Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.

Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim. Najważniejsze zmiany w układzie dróg i torów kolejowych na przedpolu i w gdańskim porcie morskim.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.

Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).

Nowy układ komunikacyjny w porcie



- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.

- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.

Lepsza przepustowość do portu



Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.

Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.

Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł



Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.

Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.

Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
Kolorem pomarańczowym zaznaczono nabrzeża już modernizowane lub przeznaczone do modernizacji.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.

Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów. Tak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku, którego budowa jest na razie na etapie planów.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku

Miejsca

Opinie (133) 2 zablokowane

  • Panie Macieju...

    "Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco więcej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł )".
    To tak na poważnie? Błagam.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 8 2

  • Ro-ro

    Prawidłowo. Mosty i wiadukty muszą wytrzymać przejazd kolumny Abramsów.

    • 8 1

  • (2)

    tymczasem w gdynii. maluja nowe pasy?

    • 10 2

    • (1)

      Nie - malują drogi rowerowe, kontrapasy, kładki rowerowe i lotniska za miliony cebulionów i tego typu niezbędne sprawy ;)

      • 2 1

      • Delicje+

        Gdynia jest świetna. Jadę do Gdyni raz na kwartał. To prawdziwe święto i oddech dla kierowcy samochodu.

        • 1 0

  • Wszystko się rozwija poza wynagrodzeniem dla ludzi (1)

    Jak widzę ogłoszenia typu " rozładunek wagonów 10-12zl" za godz to się chce płakać. Taki biznesmen sam niech te wagony czy tiry rozładuje sobie. Ludzie trochę honoru i nie dajcie się zlodziejom okradać. Taki ktoś bierze grubą kasę za wasze tyranie

    • 12 1

    • plus 500

      Sprowadzą hindusów - 3 x wolniejszych, ale za to samo.

      • 1 1

  • Gdansk walczy o życie z portów ... (2)

    Za to PiS robi wszystko aby rozwijały się porty na Litwie Łotwie i Estonii .. Kłajpeda...itp budując via carpatia i baltica...
    Nie ma jak niszczyć kraj socjalizmem i dawać zarobić innym

    • 7 5

    • Rząd walczy o życie portów

      Skarb Państwa jest właścicielem 98% akcji zmpg sa. i to Rząd, przez Ministerstwo GM zarządza Portem. Pan Adamowicz jest w Radzie Nadzorczej Portu.

      • 3 0

    • Tyle że jeśli w Estonii będzie dziać się dobrze i gospodarka im nie zamarźnie to i w Polsce lepiej będzie.

      • 0 0

  • A w mieście koło Kosakowo marazm (1)

    Kiedy Nowaka-jeziorańskiego? Kiedy Nowa Węglowa? (choć to spartlolony projekt mający za zadanie wprowadzić masę aut drogą 2x2 do bezpośredniego centrum. Obstawiam że nawet tunelu na Puckiej z koleją nie dogadają, c'nie panie doktorze?

    • 9 1

    • Gdynia ogłosiła przetarg na 20 wagonów farby 3D do malowania piasku.
      Na wiosnę (trzeba zdążyć przed trawą) mają wymalować drogę czerwona do portu, tunele pod torami w Chylonii, przedłużenie OT, obwodnicę Witomina za JW, Nową Węglową (fuj), rozbudowę Kwiatkowskiego na Obłużu i takie tam niepotrzebne nikomu inwestycje.

      Pewnie się znowu nie uda ale nic to - styknie farby na kontrapasy i inne kolidujące z ruchem samochodowym ścieżki rowerowe o natężeniu ruchu rowerowego : 1 rower na kwartał. Słuszną linię ma nasza władza :)

      • 6 0

  • A Gdynia jak zwykle w czarnej d....
    Infrastruktura drogowa leży i kwiczy.

    • 9 2

  • mamy już 3 lata

    Rżadów niuków i niedojd.

    Komuniści wraz z ledwo pismiennymi robotnikami zbudowali Sołdka i podnięsli do roli narodowego przemysłu produkcję okrętową.. Te ciemniaki i szmaciaci położyli kawałek stali i bełkcą że Prom budują.. więcej nic idioci.

    • 3 4

  • Masakra

    Teraz dopiero będziecie mieli tam dżihad były dymy i inne g*wna

    • 1 1

  • Rewitalizacja nabrzeży portowych jak najbardziej,ale powstanie zabetonowaych wysp portowych w Gdańsku i Gdyni na Zatoce Gdańskiej to kolejny błąd ludzkości.

    • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane