- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (64 opinie)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (201 opinii)
Wielka rozbudowa dróg i torów wokół portu w Gdańsku
Ruszyła inwestycja, w ramach której ma powstać lub zostać przebudowanych 15 km dróg i szlaków kolejowych.
Za dwa lata do terminalu DCT ma prowadzić szeroka, dwujezdniowa droga, a do innych terminali zmodernizowane i rozbudowane tory kolejowe. Oficjalnie rozpoczęła się warta 176 mln zł budowa dróg i torów kolejowych na przedpolu portu na Stogach.
Kamień został zalany betonem w rejonie dzisiejszego przejazdu kolejowego wzdłuż ul. Kontenerowej . Za dwa lata w tym miejscu ma stać już wiadukt nad torami.
- Prace mamy zakontraktowane do października 2020 r. i mamy nadzieję, że wówczas spotkamy się, by otworzyć zrealizowane przedsięwzięcie - mówił Ryszard Trykosko, dyrektor NDI, która jest głównym wykonawcą portowego kontraktu.
15 km nowych i zmodernizowanych dróg i torów kolejowych
Przebudowa ma objąć łącznie ok. 5,6 km ulic. Zmodernizowanych i wybudowanych od zera ma zostać 9,4 km torów oraz 16 rozjazdów kolejowych.
Rozebrane zostaną dwa wiadukty drogowe: nad czynnymi torami kolejowymi oraz nad rurociągiem z paliwem. W zamian powstaną aż cztery nowe takie obiekty.
Do prac wykonawca zużyje 130 tysięcy ton łącznie stali, mas mineralno-asfaltowych i kruszywa oraz ponad 11 tysięcy m sześc. betonu.
Wartość przedsięwzięcia wyniesie 176 mln zł. To tylko nieco mniej, niż kosztuje budowa ul. Nowej Bulońskiej i biegnącej wzdłuż niej linii tramwajowej w Gdańsku (192 mln zł ).
Nowy układ komunikacyjny w porcie
- Rozbudowane zostaną m.in. ulice Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Ponadto pojawi się dodatkowy, czyli drugi tor kolejowy prowadzący do terminalu DCT - wylicza Marcin Osowski, zastępca prezesa Zarządu Morskiego Portu w Gdańsku.
Do terminali węglowych zostaną poprowadzone nowe tory kolejowe. Do ich obsługi powstanie nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
Powód do zadowolenia będą mieli także kierowcy samochodów ciężarowych, przywożących i wywożących kontenery z portu.
- Powstanie dla nich niewielki, bo liczący 76 stanowisk, parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu - mówi Osowski.
Lepsza przepustowość do portu
Po co to wszystko? Wprawdzie do portu w Gdańsku są doprowadzone tory i drogi, jednak ich przepustowość pozostawia wiele do życzenia. Dojazdy są wykonane w standardzie dróg lokalnych - o przekroju jednej jezdni po dwa pasy ruchu, co sprawia, że często się korkują.
Z kolei tory kolejowe, w tym bocznice, pamiętają jeszcze lata 70., czyli czas budowy Portu Północnego. Po ponad 40 latach użytkowania i rozwoju portu wymagają modernizacji i rozbudowy.
Wszystkie inwestycje w porcie w Gdańsku warte 1 mld zł
Ta inwestycja zostanie zakończona w 2020 roku. Do tego czasu łączne inwestycje w Porcie Gdańsk mają pochłonąć ok. miliarda złotych.
Dziś informowaliśmy już o podpisaniu wartego 160 mln zł kontraktu na pogłębienie i poszerzenie toru wodnego do Portu Północnego w Gdańsku.
O przebudowie i modernizacji terminali w porcie wewnętrznym pisaliśmy latem tego roku.
Najwięcej emocji budzi jednak najbardziej spektakularna i zarazem kosztowna inwestycja pn. Port centralny w Gdańsku
Miejsca
Opinie (133) 2 zablokowane
-
2018-11-16 11:18
A my czekamy na podwyżkę znaczącą A nie 100zl
Może zamiast 19 wigili manifestacje zrobimy- 6 2
-
2018-11-16 12:24
Na tym przejezdzie sa automatyczne swiatla
zabezpieczajace przejazd . Tylko za malo ktory kirrowca zatrzymuje sie na czerwonym a jak juz stanie to jest wyprzedzany przez innych ... A policji tam nigdy nie bylo chyba za jak juz cos sie stanie
- 4 0
-
2018-11-16 12:50
Port sam w sobie nie jest jednym z najważniejszych przedsiębiorstw tylko firmy, które w nim działają
- 5 0
-
2018-11-16 14:30
Gigantomania a co będzie jak skończy się koniunktura w gospodarce, pieniądze stracone a infrastruktura będzie się rozpadała jak wybudowane prawie 20 lat temu i nie wykorzystywane elewatory zbożowe w Porcie. Tylko środowisko zostanie zdewastowane i nikt go nie przywróci.
- 5 2
-
2018-11-16 15:21
(1)
Port bedzie naleza do Chinczykow, wiec nie ma co sie podniecac
- 5 1
-
2018-11-16 16:38
może nie port, bo na co on im
A przejmą udziały Australijczyków w DCT. Są wystawione na sprzedaż.
Kupiony jest Pireus, to i na północy może coś się przyda...- 1 0
-
2018-11-16 17:41
a co z bursztynem pod tymi terenami?? Szkoda to zalewać betonem... (1)
a co z bursztynem pod tymi terenami?? Szkoda to zalewać betonem...
- 1 2
-
2018-11-16 22:18
Grupa wyższych bursztyniarzy napewno trzyma na tym łapki...
- 3 0
-
2018-11-16 20:59
do andy (1)
Raczej nie mylę się..Ale elewatory to jest wymysł Czesia Nowaka oraz portowej Solidarności.
Miał służyc do... tranzytu zboża do ZSRR.. Na takim pomyśle utopiono dzisaiątki milionów w bezsesnsowne żelbetonowe bunkry.. Czesiu nie wiedział że idzie konteneryzacje..jego poglądy równe były analabecie. Rosja jest jednym z największych eksporterów zboża.A Czesiu i jego pomysł trafił na śmietnik historii..Antoni powinien jeszzce w nich Patrioty umieścić... Krew zalewa..Gierek Port budował 4 lata...Pozostałe Porty też rozwinięto..Mijają kolejne lata..a w pocie 10 letni plan napraw nabrzeży ..Sołdka zbudowano w ciągu 3 lat.Prom dla PŻB.. nigdy nie zostanie zbudowany..Polska potęgą ..morską... Czasu już nie uda sie odzyskać. Miałeś Złoty Róg..- 6 0
-
2018-11-17 14:58
Ale skoro już mamy nabrzeża,a nabrzeża nie są wcale wymysłem komunistów z czasów PRL to przy dzisiejszym nadmiarze towarów można je przecież podzielić na nabrzeże meblowe,nabrzeże towarowe,nabrzeże sprzętu RTV i stare nazwy typu nabrzeże węglowe,drzewne,zbożowe aby dostarczyć tira z towarem do odpowiedniego nabrzeża.
- 1 0
-
2018-11-27 12:04
Już trzy lata minęły
i co PIS zbudował.. na razie wkopał słupek w przekop Mierzei .
jeżeli towar przeznaczony na eksport ze Śląska ..to gdzie spedytor go dowiezie..Do Elbląga ..lub do Gdańska.. Tylko idoita o wzroście 155 cm uzna że najtaniej będzie przez Port w Elblągu.. 1000 % racji,- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.