• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Właściciel działki rozebrał tory i zablokował pociągi

bra
20 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tor w Kokoszkach, po którym jeździły pociągi, nagle się urywa. Właściciel działki rozebrał tory, z których korzystała inna firma.
  • Nowy właściciel działki rozebrał tor kolejowy, po którym jeździły pociągi towarowe.

Miasto sprzedało prywatnej firmie działkę w Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska, po której kursowały pociągi towarowe m.in. transportujące stalowe elementy wytwarzane przez inną firmę. Nowy właściciel zablokował możliwość przejazdu i rozebrał tory. Według gdańskich urzędników linia miała być nieczynna.



Czy decyzja urzędników naraziła cię kiedyś na straty?

Z informacji, do jakich dotarła Gazeta Wyborcza Trójmiasto wynika, że spółka Arcelor Mittal Distribution Solutions Poland od siedmiu lat wykorzystywała do transportu tysięcy ton stali fragment bocznicy kolejowej, której tory biegły wzdłuż ul. Maszynowej zobacz na mapie Gdańska.

Gdy 7 listopada kolejny transport miał wyjechać z terenu firmy, znajdującego się przy ul. Budowlanych 42 zobacz na mapie Gdańska na jego przeszkodzie stanął kontener stojący na torach. Wyszło wówczas na jaw, że rok wcześniej miasto sprzedało grunt firmie HMT Polska spółce zależnej od firmy Toi Toi Polska, która posiada tam również teren przy ul. Budowlanych 50 zobacz na mapie Gdańska, sąsiadujący z działką kupioną od Gdańska.

Nowy właściciel rozebrał tor na terenie kupionym od miasta. Nowy właściciel rozebrał tor na terenie kupionym od miasta.
Niedługo potem grunt został ogrodzony, rozpoczęły się prace ziemne, a cześć szyn została zdemontowana.

Jak miasto tłumaczy się ze sprzedaży działki z działającą linią kolejową?

- Na sprzedanej nieruchomości znajdowały się fragmenty nieużywanej infrastruktury kolejowej. Przed sprzedażą zwróciliśmy się z zapytaniem do PKP i otrzymaliśmy odpowiedź, że linia nie stanowi własności PKP SA ani żadnej ze Spółek Grupy PKP - wyjaśnia Wyborczej Trójmiasto Dariusz Wołodźko z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Firma Toi Toi Polska sprawy nie chce komentować.

Z kolei spółka AMDS musiała odstawić zablokowane wagony stojące na jej terenie do PKP Cargo, przerzucając je na ciężarówki. Koszty takiej operacji wyniosły ok. 0,5 mln zł. Kolejne transporty również będą musiały docierać i wyjeżdżać z terenu firmy "na kołach".
bra

Miejsca

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • A czy firma, która korzystała z tej linii... (6)

    ...miała to załatwione formalnie, dzierżawiła ją, czy coś? Jeśli tak, to jest na to umowa i inne papiery, można dochodzić odszkodowania.

    Bo jeśli korzystała "na dziko", to do kogo pretensje?

    • 64 2

    • pewnie "byla w trakcie przygotowywania wniosku o".....tylko sie slimaczylo

      • 10 0

    • (3)

      nie, bo było dla nich oczywiste że skoro PKP robi im przewozy po tych torach to nic nie muszą robić.

      • 22 3

      • Co się uczepiliście tak PKP??? (2)

        Od kilkunastu lat na polskich torach jeżdżą prywatni przewoźnicy towarowi. Żadna ze spółek PKP wcale nie musiała w tym uczestniczyć i pewnie tak było. Kiedyś pewnie PKP-PLK sprzedało teren miastu a miasto teraz sprzedało dalej. Towar woził prywatny przewoźnik, a że były tory to po nich jeździł. Z tego co sie orientuję to własnie przewoźnik powinien się zaiteresowac na czyje tory wjeżdza. Firmy prywatne płacą PKP-PLK za użytkowanie ich torowisk więc i tu powinni się dowiedzieć kto jest ich włascicielem.

        • 13 1

        • Czytałeś artykuł ? Cytuję: (1)

          "Z kolei spółka AMDS musiała odstawić zablokowane wagony stojące na jej terenie do PKP Cargo przerzucając je na ciężarówki. Koszty takiej operacji wyniosły ok. pół mln zł. "

          • 4 4

          • A ty czytałes????

            wagony musiała odstawic do PKP Cargo a tu mówimy o torowisku.

            • 5 1

    • Adamowicz nie wiedział czy ktoś mu - nam - na dziko torami jeżdzi?

      to niech się powiesi, na wspólnej gałęzi z trollami idiotami

      • 5 2

  • Co za dzbany (3)

    Właściciel landryn pewnie wiedział że te tory są wykorzystywane przez metalowców. I nie mógł ich poinformować aby przynajmniej wyprowadzili tabor kolejowy gdyż będą demontować tory?

    • 57 4

    • Może informował... (2)

      ...tylko metalowcy nie zrozumieli, bądź nie chcieli słuchać?

      • 9 5

      • Nie chcieli zapłacić za przejazd.

        • 2 3

      • nie chcieli słuchać metalu, woleli jazz

        • 5 0

  • (5)

    Kiedy PKM w kokoszkach i karczemkach ? ile mozna czekac ?

    • 19 8

    • Może Ci w domu przystanek zrobić żebyś za daleko nie dojeżdżał . (1)

      • 2 3

      • przy zlewozmywaku poproszę. Będzie dla żony.

        • 1 0

    • (2)

      Nigdy. Adamowicz zaraz sprzeda działki deweloperom i nie będzie miejsca na tory. Ale chcieliście Budynia, to macie tego swojego obrońcę demokracji hahaha

      • 11 3

      • dzbanem się urodziłeś, dzbanem umrzesz (1)

        życie...

        • 0 6

        • ty umrzesz z glupim adamowiczem

          • 6 0

  • (4)

    Urzędnicy jak zwykle w formie i bezkarni

    • 61 4

    • Poupychali pisiewiczy w pkp i taki jest efekt (2)

      • 4 7

      • Ta sprzedaz miala miejsce za ministra Nowaka co nie mial pojecia o kolei. (1)

        sprawdz sobie w dokumencie jaki maja urzednicy miasta.

        • 4 1

        • Priorytet

          A to nie był tzw. "priorytet"?

          • 2 0

    • Budyn minal sie z powolaniem. On powinen byc handlowcem albo deweloperem. wszystko sprzeda.

      Nawet biura i zaplecze urzedu.

      • 6 0

  • kilka transportów w plecy to mieli by swoje tory.

    W tym kraju nikt za nic nie odpowiada.

    • 30 1

  • Oto nasza super kolej, setki spółek gdzie nikt za nic nie odpowiada. Realizowali tam dostawy ale torowisko nie ich.

    • 34 4

  • Tory na TIRy!

    Yesss!

    • 21 1

  • ojtam ojtam

    najwazniejsze że kolejne mieszkanko wpadło do puli....

    • 27 5

  • kiedy linia Karczemki - Kokoszki ? (7)

    miała być objazdówka;

    • 21 4

    • kiedy połączenie lotnicze Klukowo - Barniwice ? (1)

      • 6 0

      • Co to za wiochy? Może wam jeszcze lotnisko postawić?

        • 0 0

    • (4)

      Wyjdzie jak tu. Okaże się, że tory są na prywatnym gruncie i nie można nic zrobić.

      • 1 2

      • nie ma takiego prawa (2)

        tory maja przywilej przejscia. to prawo panstwa do obronnosci.

        • 2 0

        • (1)

          taa dokładnie tak jak w przypadku opisanym w artykule. Nie mamy Pańskich torów i co nam Pan zrobi?

          • 1 2

          • Przecież to były nieczynne tory.

            A to, że jakiś prywaciarz użytkował je sobie na dziko nie ma żadnego znaczenia.
            Problem polski polega na tym, że się nieużywanej infrastruktury nie likwiduje.

            • 0 0

      • wielkie zapowiedzi i na tym sie skonczy

        a czasu coraz mniej bo remont linii Gdynia-Koscierzyna rusza za póltora roku

        • 2 0

  • to były moje tory (2)

    dziadek zostawił mi je w spadku - bo je układał. Tylko mnie nikt nie zapytał, a teraz będę się musiała ganiać po Sądach

    • 16 7

    • a umiesciles je w zeznaniu majatkowym? (1)

      a moze dzidkowie przywiezli je z robot przymusowych z Niemiec?

      • 1 0

      • A na torach carskie herby

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane