Wodowanie i cięcie blach. Dwie okazje w Remontowa Shipbuilding

Zoptymalizowany kształt kadłuba promu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa.
Zoptymalizowany kształt kadłuba promu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa. fot. materiały prasowe

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko - samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora "Port of Tallinn". Wczoraj odbyło się uroczyste cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. Również wczoraj odbyło się pierwsze w tym roku wodowanie w gdańskim zakładzie.



Kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding podpisała w ub. roku. Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty. Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Statki przekazane zostaną armatorowi w 2016 roku.

Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało doświadczenie w budowie statków pasażerskich. Dotychczas Stocznia zbudowała około 50 promów pasażersko-samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

Także wczoraj w Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line. Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Było to pierwsze wodowanie w Remontowa Shipbuilding w tym roku, a zarazem 993 w historii stoczni.

Opinie (40)

  • Przy okazji. Dlaczego nie działa mapa statków na Bałtyku? (3)

    • 10 0

    • (2)

      wejdź na http://www.marinetraffic.com i w wyszukiwarkę wpisz Gdynia

      • 2 2

      • wchodzę. nie działa (1)

        • 0 1

        • to podłącz kompa do internetu.Mi działa..

          • 9 0

  • Jak widać jednak można!!

    I to bez udziału skarbu państwa i miliardów wyrzuconych na przejedzenie na krwiopijcze związki ;) Brawo Remontowa!!

    • 45 13

  • Moje gratulacje (8)

    Jako mieszkaniec trójmiasta bardzo się cieszę, że w Gdańsku nadal buduje się statki. Gratulacje.

    • 39 2

    • Bedzie robota

      A ja się ciesze będzie robota.

      • 17 0

    • Przyjecia do stoczni (4)

      Mam pytanie czy ktoś wie o przyjęciach do stoczni.Jestem rurarzem,a mój szwagier spawaczem.

      • 12 1

      • Do Marcina (2)

        Podobno przyjmują doj stoczni północnej.

        • 9 2

        • Pytanie (1)

          A co tam słychać w stoczni Nauta.Słyszałem że mają też dużo pracy i wynik całkiem dobry.

          • 6 14

          • taaa.....

            Jaki wynik?

            • 3 0

      • nabór

        Wejdż na stronę Remontowa Shipbuilding tam masz oferty pracy

        • 12 4

    • a z czego się cieszyć? (1)

      nie robiłeś to nie wiesz, garstka osób zarabia reszta to propaganda, budują, projektują pod klucz wykończą taka sama robota jak w stoczniach skandynawskich tylko płace pięć razy niższe

      • 3 5

      • do stoczniowca

        Musisz koniecznie jechać do Skandynawii.

        • 5 1

  • A kiedy ukończą Gawrona? (2)

    • 5 23

    • Gawron to Slązak i to nie ta stocznia, to zupelnie inny adres

      • 13 1

    • co za łeb

      Gawrona robią w śledziowni w Gdańsku budują kormorana łbie

      • 0 0

  • Trwa degradacja funkcji ZZ w zakładach pracy. (5)

    Trzeba zatrzymać zły proces społeczny. Najlepiej niech się wypowiedzą pracownicy zakładów gdzie działalność ZZ jest tępiona w zarodku. Monitoruje się nawet nastroje wśród pracowników, aby nawet im się nie przyśniło założyć ZZ w pracy. Ludzie się po prostu boją mówić o ZZ. Pracownik musi być zadowolony i tyle a jak nie to von!! Najlepiej najpierw na czarno a później się zobaczy, czy się nada za minimum 1540 zł brutto. Nie ma się do kogo zwrócić się o pomoc. Powinny powstawać niezależne, samorządne centrale związkowe poza zakładami pracy. Wydajemy z budżetu tyle milionów na bzdurne kampanie prezydenckie, partie polityczne, bo to jest w interesie polityki Unii. Ludzie pracy się nie liczą. Potrzebny jest im szum medialny na dany temat. PIS i PO grają do jednej bramki, przecież to widać jak na dłoni. SLD to partia byłych aparatczyków i nie zdobędą poparcia.Nikt nie broni ludzi pracy.To co się u nas dzieje na rynku pracy to istna tragedia ludzi, dzieci, rodzin. Jak tu żyć jak nie ma dobrej pracy. Na tym co jest żeruje kilka procent, budują domy, reszta bieduje.

    • 31 47

    • Związki to zło (1)

      Widzisz - związki zawodowe to są grupy których JEDYNYM zadaniem jest wyciągnąć od pracodawcy MAKSIMUM PRZYWILEJÓW i korzyści, przy jednoczesnym zachowaniu MINIMUM OBOWIĄZKÓW i pracy. Reasumując - związki to zło - powodują rozleniwienie załogi, roszczeniowość i lenistwo.

      Powyższa definicja jest całkowitą antytezą dobrze prosperującej firmy - która ma osiągać maksymalną efektywność z utrzymaniem jak najmniejszych kosztów. I wbrew pozorom to działa na korzyść pracownika.
      Zatrudniam pracowników "fizycznych", nawet bez matury - sredniomiesiecznie mają 3-5 tys zł / rękę z nadgodzinami i premiami + ZUSy, srusy. Około 20 osób. Pracują jak trzeba 12 godzin dziennie, nie odmawiają w soboty i niedziele. Rozumieją że dziś jest praca, a jutro może jej nie być i trzeba korzystać. Nie narzekają,
      Gdyby założyli związek zawodowy - zamknę firmę - nie mam czasu na pitoly. Musze sie zajmować pracą moją i moich ludzi. Jak mi wejdą na głowę - to nie będę mógł realizować podstawowych obowiązków i przestanie się to opłacać. Jak mi się nie opłaci - to po co mi firma?
      Ludzie którzy wierzą w związki zawodowe niech uciekają do irlandii - pracować za irlandzką minimalną i mieszkać na stancji. W Polsce są niepotrzebni.

      • 16 10

      • Zło

        to pracodawcy , którzy tak myślą i najlepiej za michę polewki robole niech zapieprzają. Wielu takich pseudo pracodawców najlepiej swoją działalność prowadzi - to praca bez umowy i jeszcze jakby pracownik nie chciał wynagrodzenia . Wystarczy się rozejrzeć jakimi furami tacy ,, pracodawcy" jeżdżą, jakie i ile mają chałup a o zagranicznych kontach nie wspominając. Najłatwiej takim ,, pracodawcom " wykorzystywać Ukraińców , bo ten się nie upomni.

        • 8 5

    • związki do pracy (1)

      akurat związki na stoczni to tylko potrafią marudzić i nic nie robić - wsparcie dla pracownika niezrzeszonego - zerowe. Stare dziadki wyczekujące emerytury, iadolące, że za mało pieniędzy na wszystko... to kto wam kazał siedzieć jako starszy operator klucza przez 40 lat? Nagle się obudziliście?? I kogo to wina? Pracodawcy, który utrzymuje takiego dziada?

      • 10 6

      • Paździoch

        jak jesteś niezrzeszony to o co ci chodzi, przyzwyczaiłeś się że najlepiej z wszystkiego korzystać na ,, krzywy ryj" a coś od siebie to tylko krytyka.

        • 5 3

    • "Guzik" prawda

      • 3 1

  • Remontowa (1)

    Tam są mądrzy ludzie i wiedzą jak budować statki a co ważniejsze jak zrobić z tego dobry i duży biznes w sytuacji kiedy inni bankrutują lub funkcjonują tylko za pieniądze podatników (fundusz MARS).

    • 46 20

    • ty chyba się z ..... na rozumy pozamieniałeś

      popracuj w branży i wtedy się wypowiadaj

      • 3 14

  • Budowa statków w rsb (1)

    Budują dużo ale.. "nie wie lewica co czyni prawica".

    • 13 2

    • Kazik

      nie puszczaj farby, bo jak lewica się dowie to jeszcze Ogórka podrzuci .

      • 2 1

  • A co tam na MARSie i w Naucie? (3)

    Czy trzecia stępka pod katamaran dla UG już położona?

    • 23 6

    • (1)

      a wśród marsjan popłoch bo straty ogromne Słupski spanikowany ,majty to ma mokre.
      robia wszystko by ukryc straty i pokazac " winnych " ale nie ze swego kregu. zamiataja wszystko pod sukno. ale kto zaplaci dlugi - bedzie tak jak do tej pory , zplaci skarb panstwa a ta szarancza marsjanska odleci gdzie indziej. cala nadzieja ze zmiana wladzy nastapi juz niedlugo po wyborach parlamentarnbych i wtedy beda rozliczeni z tych nieprawidlowosci.

      • 20 3

      • z wywiadu pani prof. Jadwigi Staniszkis

        . . ." wiekszosc osob ktore krecily sie w miejscach ktore powinny sie tym zajmowac to - nie waham sie uzyc takiego slowa - petaki a Tusk nie umial tego ukrocic. . . . .zamiast tego narasta demoralizacja i kompletna dewastacja wielu sfer zycia. . . ." wypisz wymaluj pasuje do dzialan marsjan. Jak widac zycie pokazalo ze pan prof. Balcerowicz mial i ma racje tylko pelna prywatyzacja jest gwarantem normalnosci. Przykladem tego jest holding gdanskiej remontowej.

        • 21 2

    • panika bo Lotos ma straty a tak liczyli na kase za platformy by ratowac swoje straty
      i co teraz zrobi slupski?

      • 0 0

  • Robole (1)

    Orać za grosze, bądźcie pośmiewiskiem Europy jak nie potraficie się zjednoczyć.

    • 23 11

    • łeb

      Jesteś tak prosty jak robota którą wykonujesz Europejczyku z Bangladeszu!

      • 1 0

  • Wszyscy się cieszą i winszują (3)

    A nikt nie wie jaka atmosfera panuje w stoczniach, za jakie pieniądze ludzie tam pracują w jakich warunkach itd. że praca taka sama jak na zachodzie a płace nie proporcjonalnie niższe to nikt nie mówi, pojęcia nie macie o czym mówicie.

    • 26 9

    • do stoczniowca (2)

      I znów ten nieudacznik. Już raz proponowałem wyjazd tam gdzie lepiej do Skandynawii.Naprawdę życzę ci powodzenia.Tylko przestać paplać jak baba.

      • 7 6

      • Żeby tam pracować, trzeba coś umieć.

        I, o zgrozo, czasem trzeba też myśleć.
        Już jednego takiego "spawacza" z Gdyni odesłałem po jednym dniu "pracy" do Polski. Próbował spawać na podkładce ceramicznej w pozycji sufitowej...

        • 0 0

      • co ty pitolisz

        ma chłop rację , wyzysk

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Włodzimierz Ziółkowski

W latach 1988-98 piastował stanowisko prezesa zarządu i dyrektora w spółce Morskie Domy Składowe...