• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wodowanie i cięcie blach. Dwie okazje w Remontowa Shipbuilding

VIK
21 lutego 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zoptymalizowany kształt kadłuba promu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa. Zoptymalizowany kształt kadłuba promu przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się m.in. do zmniejszenia zużycia paliwa.

Remontowa Shipbuilding rozpoczęła realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko - samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora "Port of Tallinn". Wczoraj odbyło się uroczyste cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. Również wczoraj odbyło się pierwsze w tym roku wodowanie w gdańskim zakładzie.



Kontrakt na budowę dwóch dwustronnych nowoczesnych promów Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding podpisała w ub. roku. Zakontraktowane promy to najnowocześniejsze jednostki z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. W razie konieczności projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.

Port w Tallinie, który zamówił jednostki, jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. W celu usprawnienia połączeń lokalnych pomiędzy wyspami leżącymi wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii konieczne stało się zwiększenie posiadanej dotychczas floty. Atutem promów będą niewątpliwie niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwoli na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi. Promy o długości 114 metrów jednorazowo będą mogły zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Statki przekazane zostaną armatorowi w 2016 roku.

Do przetargu na budowę nowych promów stanęły znane w branży firmy. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało doświadczenie w budowie statków pasażerskich. Dotychczas Stocznia zbudowała około 50 promów pasażersko-samochodowych różniących się rodzajem napędu oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

Także wczoraj w Remontowa Shipbuilding odbyło się wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line. Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting. Było to pierwsze wodowanie w Remontowa Shipbuilding w tym roku, a zarazem 993 w historii stoczni.

VIK

Miejsca

Opinie (40)

  • holding remontowej gdanskiej

    przyklad gdanskiego holdingu jest dowodem na to ze tylko prawdziwie prywatna firma moze osiagac sukcesy. i dobrze ze tak jest. na drugim biegunie jest rozsypujacy sie panstwowy holding marsjan tutaj Slupski wydal ponad 2 miliardy zlotych , wydal oczywiscie nie swoje pieniadze lecz pieniadze z kasy panstwa i bez efektow. jedyne korzysci odniesli kolesie marsjan. ciekawer czy minister skarbu rozliczy Slupskiego za straty na jakie narazil skarb panstwa. Bilfinger wycofuje sie ze szczecina, Crist szuka kasy na zaplate odszkodowan dla niemcow, Nauta lize rany po rzadach nieudacznika Szwarca podobnie MSR i Gryfia oraz inne firmy marsjanskie. jest jeszcze czas by wreszcie przerwac ten serial strat i bezmyslnego wydawania panstwowych pieniedzy.

    • 21 11

  • remontowa rulez !

    • 15 10

  • Serdeczne gratulacje z Niemiec. Tutaj przemysł stoczniowy leży i kwiczy, wszyscy

    zazdroszczą Remontowej.

    • 7 9

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane