- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (73 opinie)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (167 opinii)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (29 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
- 5 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (85 opinii)
- 6 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
W stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się nietypowe wodowanie. Statek Strażak-28 został opuszczony do wody przy pomocy dźwigów. Jednostka powstaje dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- To nowoczesna jednostka o długości 29,2 m, szerokości 10,47 m, wyposażona w dwie potężne pompy FiFi o mocy 2700 m sześc./h każda, z uciągiem na palu 45 t. Te parametry wyróżniają nowo budowany statek pożarniczy spośród stacjonujących obecnie w Szczecinie i Świnoujściu: Strażak-24 i Strażak-26 - informuje Remontowa Shipbuilding w komunikacie.
Statek będzie przeznaczony m.in. do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu. Ponieważ poza funkcją zwalczania ognia, statek będzie spełniać także funkcje holownicze, uzyska on klasę lodową L2.
Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.
Projekt "Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna" otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-01 19:01
Gratulacje :)
- 6 2
-
2022-07-01 14:34
dziwne armaty (2)
czy umieszczenie armat wodnych między sterówką a kominami nie ogranicza istotnie ich zakresu działania? strażak będzie podpływał bokiem do potencjalnego pożaru, a wtedy armatka na drugiej burcie będzie bezużyteczna? czy tego rodzaju sprzęt nie powinien znajdować się na dziobie/rufie, by kąt jego działania był jak najszerszy?
z góry dziękuję ekspertom z odp- 8 4
-
2022-07-01 23:19
Sa 3
Trzy armatki, dwie na rufie, jedna na dziobie. Sa tak zaprojektowane aby miec jak najmniejsza strefe martwego gaszenia.
- 0 0
-
2022-07-01 18:36
Są są...
Na dziobie są, tylko jeszcze nie zamontowane.
- 1 0
-
2022-07-01 20:42
(1)
A w Gdańsku i Gdyni typowe strażaki zlikwidowano całkowicie. Oszczędności przy rekordowych zarobkach portów.
- 15 1
-
2022-07-04 11:10
do piewszego wypadku. zobaczymy czy wuz sobie z tym poradzi
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.