• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Wpłatomat "wciąga pieniądze" i zaprasza ponownie

Robert Kiewlicz
24 listopada 2022, godz. 08:50 
Opinie (117)
Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta. Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta.

Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii, a klient zostaje bez pokwitowania, a jedynym dowodem na dokonanie transakcji jest wydruk z informacją "Coś poszło nie tak. Dziękujemy i zapraszamy". - Trudno odebrać taką informację poważnie - twierdzi pan Władysław, który musiał zmierzyć się z awarią automatu banku Pekao S.A. Jak twierdzi, sam wydruk z wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku i nie jest podstawą do reklamacji, a w stresującej sytuacji słowa "Coś poszło nie tak" można odebrać co najwyżej jako sarkazm.



Jak oceniasz pomoc banku w razie awarii bankomatu/wpłatomatu?

- Dokonałem wpłaty 4 tys. zł (6x200 zł, 28x100 zł) w bankomacie nr R1390444, nr transakcji 4407 banku Pekao S.A. w Gdańsku, przy ul. Kołobrzeskiej. Urządzenie po parokrotnym liczeniu pieniędzy, zamiast potwierdzenia wpłaty, wydało dziwny kwit niezgodny z regulaminem transakcyjnym - relacjonuje pan Władysław, czytelnik Trojmiasto.pl. - Pomijam stres wynikający ze zdarzenia i czekanie na zaksięgowanie wpłaty, jednak zwracam uwagę, że program obsługi wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku. Urządzenie nie wydaje pokwitowania o kwocie i numerach zatrzymanych banknotów, tylko kwit z informacją, że "Coś poszło nie tak" oraz odebrane w tym momencie sarkastyczne "Dziękujemy i zapraszamy".
Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto

Awaria wpłatomatu i brak pokwitowania



Sprawdziliśmy. Wydruk, jaki po awarii otrzymał nasz czytelnik, rzeczywiście nie spełnia wymogów z regulaminu obsługi kart debetowych Banku Pekao S.A., który mówi, że wpłatomat powinien: "wydać pokwitowanie zatrzymania z numerem seryjnym banknotu". Oczywista informacja o tym, że "coś poszło nie tak" w momencie awarii do niczego się nie przydaje.

Co na to bank Pekao S.A.? Bank nie odpowiedział na nasze pytania o dostosowanie wpłatomatów do regulaminu obsługi kart banku. Zalecił jedynie złożenie reklamacji.

- Do opisanej sytuacji mogło dojść na drodze transportu, kiedy banknoty się zacięły i bankomat nie zdołał przeliczyć całej wpłacanej kwoty. Co za tym idzie, niemożliwe jest przekazanie informacji o tym, jakie dokładnie banknoty zostały przyjęte, a jakie zatrzymane. Dlatego na ekranie bankomatu wyświetlany jest ogólny komunikat informujący o niepowodzeniu transakcji, na wydruku także znajduje się ogólna informacja - informuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. - W takim przypadku klient powinien niezwłocznie złożyć w banku reklamację.
- Wpłata nie została zaksięgowana na koncie bankowym. Po kontakcie z infolinią banku złożyłem reklamację. Poinformowano mnie, że zgodnie z regulaminem rozpatrzenie jej może potrwać do 30 dni - dodaje pan Władysław.

Opinie (117) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Jak Banki zaczną działać jak Revoulut (3)

    To pogadamy :)

    • 12 4

    • (2)

      Wszystko fajnie tylko Revolut też jest bankiem...

      • 5 2

      • Wszystko fajnie (1)

        tylko, że wszystko jest niby jak w banku

        • 0 4

        • revolut ma pelna licencje bankowa respektowana przez unie europejska. masz jakies dowody ze revolut nie jest bankiem?

          • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii i wszyscy udają ze się nic nie stało... (10)

    To takie częste w trójmieście, tak samo z maszynami wydającymi bilety , to złodziejstwo czasu i pieniędzy . I wiedz o tym że nikt ci nie pomoże, I wszyscy umywają ręce ,,, Bank Policja, Straż Miejska ,nikt absolutnie nikt, a ty tracisz czas na reklamację która z łaski , być może zostanie załatwiona , bądź nie

    • 134 9

    • leki na głowe (1)

      polecam, tudziez jesli jestes platnym trollem szkalujacym miasto, to zmien pracę

      • 5 39

      • łubu dubu, łubu dubu niech nam żyje królowa naszego klubu

        • 10 4

    • tak jak człowiek się może mylić, tak maszyny i elektronika się psują (6)

      i nie da się uniknąć awarii, najbardziej upierdliwy jest czas, np. 2 tygodni, 3 tygodnie, 30 dni.... to za długo, a najczęściej jak reklamacja miałaby dotyczyć kilku złotych za bilet miejski to raczej nikt nie ma czasu na zgłaszanie takich rzeczy

      • 6 2

      • Opinia wyróżniona

        (4)

        Dobrze, tylko w sytuacji gdy jest to kilka tysięcy, bo akurat załóżmy dostałaś wypłatę wypłacona z kasy firmy dla której świadczysz usługi to nawet 2tygodnie mogą być zbyt długim okresem. Niby XXI wiek, a wszystko wydłużone do czasów kasymalnych. Ludzie się pracować po prostu nie chce.

        • 31 1

        • myślę że to procedury w danej instytucji

          lepiej klientowi powiedzieć czas oczekiwania 3 tygodnie i wysłać cos wcześniej niż czas oczekiwania 2 dni a odpowiedz dostajesz po terminie,

          • 1 4

        • (2)

          Która firma płaci do ręki a nie przelewem? Chyba, że na czarno.

          • 1 5

          • (1)

            Każda jeśli sobie tego zażyczysz...

            • 2 1

            • nie opowiadaj bzdur

              transakcja B2B > 15 000 PLN płatna gotówką jest niezgodna z prawem

              • 0 1

      • Tak, ale jak kasjer sie pomyli, to mozesz mu zwrocic uwage i sie poprawi. Jak maszyna sie zepsuje to mozesz sobie to zglosic i czekac.

        • 10 0

    • Akrobata

      Wczoraj miałem podobna sytuacje z parkometrem na Skłodowskiej Curie w Gdańsku

      • 0 0

  • (7)

    Trzeba było wpłacić w okienku w banku... A nie... przepraszam... Praktycznie w żadnym oddziale każdego banku nie ma teraz możliwości dokonywania wpłat. Więc radź sobie sam albo zasuwaj przez pół miasta do jedynego w mieście oddziału jeszcze przyjmującego wpłaty.

    • 151 5

    • Ja

      Można jeszcze podreczyć panią na poczcie polskiej.

      • 2 0

    • A kto ma teraz jedno konto w jednym banku ?Chyba tylko POkemony :) (2)

      • 3 22

      • No tak, naszczalnik, wójt i moradziecki z pisowskiej złodziejskiej zmiany mają w co drugim banku :)

        • 8 5

      • Artykuł jest o tym że wpłatomat nie przyjął pieniędzy

        i wydrukował dziwny kwit. Nie ma to nic wspólnego z polityką. Zalecam mniej telewizji i więcej spacerów.

        • 11 0

    • Lata temu nie zdążyłem (1)

      przez gapiostwo zabrać z bankomatu stówy i mi ja wciągnęło. Nie było najmniejszego problemu ze zwrotem pieniędzy w banku.

      • 2 2

      • lata temu

        Jeszcze gdy chodziłem do podstawówki, to był tam taki Paweł, i ja jechałem na rowerze, i go spotkałem, i potem jeszcze pojechałem do biedronki na lody, i po drodze do domu wtedy jeszcze, już do domu pojechałem

        • 5 1

    • W okienku pobierają prowizje za wpłate,

      oczywiście jeśli w ogóle jest kasa w oddziale.

      • 7 0

  • Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?

    • 46 0

  • (1)

    W Santander też się zdarza komunikat ,że pieniądze zatrzymane bo podejrzenie fałszywych banknotów i czekasz 2 tyg na oddanie kasy a na końcu okazuje się ,że to awaria wpłatomatu i ani dziękuję ani przepraszam a Ty zostajesz bez 4 tys na dwa tygodnie. Oczywiście w Santander większość oddziału bezgotówkowych

    • 34 0

    • Wyjatkowo nędzny bank

      Bankomat nieczynny od 3 tygodni - komunikat: chwilowo nieczynny - przepraszamy. Najblizszy za 20 km lub dowolny za opłatą 5pln.

      • 5 0

  • (8)

    Ciekawe czy pieniądze (w takiej ilości) p. Władysława były legalne

    • 6 76

    • a to jest jakas duza ilosc, ze masz podejrzenia co do legalnosci? XD

      • 26 0

    • Z 4tyz zł normalnie handlarz bronią To łon od respiratorów

      • 21 0

    • Nie interesuj się.

      • 9 0

    • Czyżbyś próbował odwrócić uwagę od siebie?

      • 9 1

    • (1)

      no i oczywiscie musial pojawic sie jakis 'madry' o lewicowych pogladach. ciekawe skomt mial te pieniaszki?

      • 6 6

      • a co ma do tego polityka? puknij się

        • 5 0

    • Ile ty zarabiasz ze 4k w gotówce to kosmiczna podejrzana kwota xdd

      • 8 0

    • Wygrał w legalnym kasynie więc nie ma problemu

      • 0 0

  • po co Wam Szanowni Państwo banki i bankomaty (1)

    działa, nie działa, reklamacje, nerwy, chcesz wypłacić nie ma gotówki, chcesz wpłacić coś poszło nie tak, zamówisz walutę - nie przyjedzie, ale jak ty nie odbierzesz zamówionej płacisz karę, odsetki marne, opłaty wysokie, dzwonisz nikt nie odbiera. Komu to potrzebne? wydać co się ma a resztę do banku "ziemskiego". Pozdrawiam

    • 26 3

    • Niektórzy prowadzą firmy i musza sie rozliczać przelewami. Wpadłeś na taki pomysł?:)

      • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Niestety w tym banku to standard! (4)

    Sam miałem w tym roku 3 razy ta nieprzyjemnośc gdzie wpłatomat zabierał mi ok 10 tyś. A co na to bank? Może Pan złożyc reklamacje którąq rozpatrzymy w terminie. Termin dla banku to 14dni ( roboczych) max. Czyli bity miesiąc byłem bez pieniędzy które musiałem i tak zapłacic kontrahentowi. Na moja prośbe w banku po 14 dniach padła. ( może Pan złożyć prośbe o szybsze rozpatrzenie reklamacji:):) Suma sumarum dostałem zwrot pieniędzy po 30 dniach:) Co do dnia:)
    Niestety jestem zakładnikiem tego banku bo mój kontrahent ma w nim konto firmowe, a że mam wpłaty codzienne i przelewy to musze patzreć na te niezadowolone panie i niedziałający sprzęt! . Przestrzegam wszystkich przed tym bankiem!

    • 48 0

    • A nie zaproponowali pożyczki z dogodnym oprocentowaniem :)

      • 9 0

    • To nie lepiej załatwiać to przelewami?

      • 1 0

    • też z tym bankiem mieliśmy nie miłą sytuację

      Mój mąż miał z 9 lat temu sytuacje z tym bankiem, że wypłacił pewną sumę pieniędzy z bankomatu ale po chwili stwierdził, ze jeszcze wypłaci 500zł. 500zł nie wyszło z bankomatu, a z konta zniknęło. Mąż nigdy ich nie odzyskał choć składał reklamacje. Wystarczyło pewnie przejrzeć jakieś kamery. a kazali mu czekać do końca m-ca czy będzie jakaś nadwyżka. oczywiście nie było. Poszedł z tym na policje ale nic z tym nie zrobili. Zmieniliśmy bank. W Internecie gdy poczytaliśmy pełno było takich przypadków (choć na chwile obecną nie pamiętam czy też tyczyły tego banku)

      • 1 0

    • "jestem zakładnikiem tego banku bo mój kontrahent ma w nim konto firmowe" - że co??? Słyszałeś o czymś takim jak przelew?

      • 0 1

  • Dlatego rządy światowe forsują rezygnację lub ograniczenie gotówki w obiegu

    Szykanując i wprowadzając kolejne ograniczenia w płatnościach gotówką chca docelowo doprowadzić docelowo do jej eliminacji. Oczywisc sama możłiwośc transjakcji bezgotówkowych nie jest jeszcze niczym złym a wręcz pożytecznym i przydatnym w naszych czasach. Gorzej gdy staje się to przymusem i jedyną opcją. Bez gotówki nadzór nad obywatelami i przedsiębiorcami stanie się dopełnieniem niewolnictwa. W razei czego niegrzecznych będzie można "wyłączyć" jednym kliknięciem myszki a nawet nie jednego ale całe rzesze. To może być wspaniałe narzędzie dyscyplinowania, jesli ktoś ma wątpliwości to dwa lata tzw pandemii z jej paszportami szczepionkowymi powinny dac do myślenia. Bezpośredni nadzór nad środkami pienieżnymi byłby jeszcze doskonalszym narzędziem. I ten kto nie będzie miał pozwolenia "nie kupi i nie sprzeda niczego". A to pozwolenie to nic innego jak metaforczyne "znamię bestii" z apokalipsy św. Jana.

    • 42 2

  • na rozpatrzenie reklamacji czekałem 60 dni bo tym zajmuje sie firma zewnetrzna jak sie okazuje i niemieli czasu wczesniej (1)

    • 20 1

    • Prawo mówi

      O 30 dniach. Było się zgłosić do uokiku to by karę dostali

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane