• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "wciąga pieniądze" i zaprasza ponownie

Robert Kiewlicz
24 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta. Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta.

Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii, a klient zostaje bez pokwitowania, a jedynym dowodem na dokonanie transakcji jest wydruk z informacją "Coś poszło nie tak. Dziękujemy i zapraszamy". - Trudno odebrać taką informację poważnie - twierdzi pan Władysław, który musiał zmierzyć się z awarią automatu banku Pekao S.A. Jak twierdzi, sam wydruk z wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku i nie jest podstawą do reklamacji, a w stresującej sytuacji słowa "Coś poszło nie tak" można odebrać co najwyżej jako sarkazm.



Jak oceniasz pomoc banku w razie awarii bankomatu/wpłatomatu?

- Dokonałem wpłaty 4 tys. zł (6x200 zł, 28x100 zł) w bankomacie nr R1390444, nr transakcji 4407 banku Pekao S.A. w Gdańsku, przy ul. Kołobrzeskiej. Urządzenie po parokrotnym liczeniu pieniędzy, zamiast potwierdzenia wpłaty, wydało dziwny kwit niezgodny z regulaminem transakcyjnym - relacjonuje pan Władysław, czytelnik Trojmiasto.pl. - Pomijam stres wynikający ze zdarzenia i czekanie na zaksięgowanie wpłaty, jednak zwracam uwagę, że program obsługi wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku. Urządzenie nie wydaje pokwitowania o kwocie i numerach zatrzymanych banknotów, tylko kwit z informacją, że "Coś poszło nie tak" oraz odebrane w tym momencie sarkastyczne "Dziękujemy i zapraszamy".
Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto

Awaria wpłatomatu i brak pokwitowania



Sprawdziliśmy. Wydruk, jaki po awarii otrzymał nasz czytelnik, rzeczywiście nie spełnia wymogów z regulaminu obsługi kart debetowych Banku Pekao S.A., który mówi, że wpłatomat powinien: "wydać pokwitowanie zatrzymania z numerem seryjnym banknotu". Oczywista informacja o tym, że "coś poszło nie tak" w momencie awarii do niczego się nie przydaje.

Co na to bank Pekao S.A.? Bank nie odpowiedział na nasze pytania o dostosowanie wpłatomatów do regulaminu obsługi kart banku. Zalecił jedynie złożenie reklamacji.

- Do opisanej sytuacji mogło dojść na drodze transportu, kiedy banknoty się zacięły i bankomat nie zdołał przeliczyć całej wpłacanej kwoty. Co za tym idzie, niemożliwe jest przekazanie informacji o tym, jakie dokładnie banknoty zostały przyjęte, a jakie zatrzymane. Dlatego na ekranie bankomatu wyświetlany jest ogólny komunikat informujący o niepowodzeniu transakcji, na wydruku także znajduje się ogólna informacja - informuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. - W takim przypadku klient powinien niezwłocznie złożyć w banku reklamację.
- Wpłata nie została zaksięgowana na koncie bankowym. Po kontakcie z infolinią banku złożyłem reklamację. Poinformowano mnie, że zgodnie z regulaminem rozpatrzenie jej może potrwać do 30 dni - dodaje pan Władysław.

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Moj ulubiony bank! Wyplacalam z bankomatu 2 stówy

    Otrzymałam tylko 100 zł a zaksięgowało że dwie. Reklamacji nie uwzględniono i nazwano mnie wyłudzaczką. Milusio.

    • 7 0

  • To już kolejna informacja o awarii

    jakiegoś wpłatomatu. Zawsze miałem zastrzeżenia do tego rodzaju transakcji, jak widać uzasadnione, dlatego nigdy nie korzystałem i nie skorzystam! Wpłata przy okienku, potwierdzenie i zero dodatkowego stresu.

    • 7 0

  • A co wpłatomat ma pisać?

    Dzięki za forsę, frajerze, a teraz sp****laj?

    • 9 1

  • Opinia wyróżniona

    Kiedyś mojej mamie zniknęło (1)

    z konta ponad 7 tys zł. Kiedy poszła złożyć reklamacje, starano się jej wmówić ze sama wypłaciła te pieniądze z bankomatu. Tłumaczyła ze przecież ma limit a poza tym była poza granicami Polski a kartę miała przy sobie! Do obsługi banku te argumenty nie docierały wiec mama wybrała się porażka drugi do banku, tym razem z adwokatem, który zarządał wydania potwierdzenia operacji bankowych tego dnia oraz zapis z kamery bankomatu. I tu zaczęło się mętne tłumaczenie. Po informacji zaprzyjaźnionego adwokata ze wzywa police oraz składa doniesienie do prokuratury, nagle sprawa się wyjaśniła. Pytanie, po co stracony czas mojej mamy i nerwy? Były oczywiście standardowe przeprosiny, zwalanie winy na błąd systemu i inne bzdury. Tak czy siak, moja mama nastepnego dnia zrezygnowała z usług banku w którym przez wiele lat miała konto. To najlepsza forma kary dla banku.

    • 21 0

    • bank ma takich indywidualnych klientow w poważaniu.
      Karą byłoby wytoczenie procesu za probe oszustwa i wyrok sądu - dla każdego klienta, ktorego odstrzelili w podobny sposob.

      • 3 0

  • W urzędach też

    Nie zawsze wyda znaczek,a bez znaczka opłaty nie ma to i twojej sprawy nikt nie załatwi a to że to wpłatomat winny nikogo już nie obchodzi Wszędzie pod górkę

    • 3 1

  • Jaki bank taki wplatomat (1)

    • 0 2

    • Nie takiego który naprawdę byłby ok

      • 1 0

  • Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii (6)

    Tak to jest bardzo częsta awaria zwłaszcza w wpłatomacie przy samym banku na ul.Kołobrzeskiej w Gdańsku
    Też miałam taką sytuację wpłacając gotówkę , potem czekałam prawie miesiąc czasu na rozpatrzenie mojej reklamacji i zwrot środków.
    Mało tego chcąc dokonać wpłaty bezpośrednio w kasie w placówce jest pobierana prowizja ,Pani w okienku twierdzi że do tego służy wpłatomat przy placówce aby zmniejszyć kolejki w oddziale - to jest kpina .

    • 106 0

    • Zmień bank. (1)

      • 10 1

      • na który? np. na ing, który w gdansku ma chyba jedną placówkę do pełnej obsługi klientów, w tym obrotu gotówkowego?

        a może millenium, gdzie w jego bankomatach pisze mi, że karta uszkodzona, a w innych bankomatach nie mają nic do karty debetowej z millenium?

        • 1 0

    • Jakby każdy klient w ten sposób nacięty pisał skarge do uokik, to szybko by się poprawili, ale nikomu z was się nie chce nawet banku zmienić.

      • 10 0

    • Niestety, ale PKO SA to najgorszy bank z jakim miałem dotychczas do czynienia

      Jeśli piszą że mają 30 dni na rozpatrzenie reklamacji to licz się z tym że potrwa to ciut dłużej. W moim przypadku te ciut to było dokładnie 5 miesięcy. W międzyczasie przysyłali pisma że pracują nad moją reklamacją i się odezwą...
      Próby kontaktu spełzły na niczym. Telefony nie mają sensu gdyż... na stronie są nieaktualne.
      Jak się dodzwoniłem na ogólnopolską infolinię PKO SA to podano mi numer do oddziału który również okazał się nieaktualnym (automat o tym informował po wybraniu tego numeru jaki otrzymałem z infolinii).
      Parodia banku.
      Spłaciłem co miałem i uciekłem jak najdalej z tego głębokiego PRL -u jeśli chodzi o pko sa. i nigdy więcej!!!
      Wolę w skarpecie trzymać kasę niż w tym pseudo banku

      • 10 0

    • Nie lepiej odstać swoje do okienka a nie liczyć na szczęscie przy maszynie?

      Stracisz parę minut i po sprawie a przy maszynie niby szybko ale kiedy tracisz pieniądze, tracisz czas, nerwy, zdrowie i kij wieco jeszcze. Po co? Do okienka zawsze ide.

      • 3 1

    • "miałam", "czekałam" ... a podpisane Adam ;)

      jak wyżej

      • 0 0

  • W pekao sa, chcą prowizje za wpłate przy okienku w oddziale. (1)

    Zastanawiam się czy tak można ponieważ ja płące za konto 18zł miesięcznie.

    • 19 1

    • Za konto w PKO BP nic nie płacę.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Ciekawe jak mam udowodnić, jaką kwotę wpłacałem? (4)

    pokazywać na kamerze banknot po banknocie, a potem i tak powiedzą, że coś manipulowałem i włożyłem inne banknoty? To przecież jawny skandal. Ciekawe, czy Pan Prezes tego banku również jest tak obsługiwany. może zamiast wypłaty co miesiąc powinen dostać komunikat "ups, coś poszło nie tak, nie mamy twojej pensji"?

    • 75 3

    • (1)

      Oni to robia na tzw rozliczeniu bankomatu/ wplatomatui, liczą realna kase z kazdego urzadzenia skrytki.
      sprobuj wplacic falszywke zobaczysz jak szybko ja znajdą :)

      • 9 3

      • Fałszywkę wpłatomat od razu odrzuci.

        Mnie często się zdarza że wpłatomat (PKO BP) zwraca banknoty mocno zużyte czy nadawane, z informacją że można je wpłacić w placówce.

        • 3 0

    • dobry tekst z tą wypłatą :)))))))

      • 5 0

    • Jak włożysz inne banknoty to wpłatomat przecież to zauważy :) Skandal to by był gdybyś mógł zadeklarować że wpłacasz dwusetki, zamiast nich włożyć setki i mieć zaksięgowane dwusetki. Dowód na to jaką kwotę rzeczywiście wpłaciłeś znajduje się wewnątrz wpłatomatu w kasetce z tym co włożyłeś.

      • 0 0

  • (1)

    Ja na szczęście nie miałam takich problemów. Wpłatomat wciągnął 4 tysiące bez potwierdzenia, więc od razu telefon na infolinię i po dwóch kasa była na koncie. Może to zależy od banku.

    • 3 0

    • *po dwóch dniach

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane