• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "wciąga pieniądze" i zaprasza ponownie

Robert Kiewlicz
24 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta. Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta.

Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii, a klient zostaje bez pokwitowania, a jedynym dowodem na dokonanie transakcji jest wydruk z informacją "Coś poszło nie tak. Dziękujemy i zapraszamy". - Trudno odebrać taką informację poważnie - twierdzi pan Władysław, który musiał zmierzyć się z awarią automatu banku Pekao S.A. Jak twierdzi, sam wydruk z wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku i nie jest podstawą do reklamacji, a w stresującej sytuacji słowa "Coś poszło nie tak" można odebrać co najwyżej jako sarkazm.



Jak oceniasz pomoc banku w razie awarii bankomatu/wpłatomatu?

- Dokonałem wpłaty 4 tys. zł (6x200 zł, 28x100 zł) w bankomacie nr R1390444, nr transakcji 4407 banku Pekao S.A. w Gdańsku, przy ul. Kołobrzeskiej. Urządzenie po parokrotnym liczeniu pieniędzy, zamiast potwierdzenia wpłaty, wydało dziwny kwit niezgodny z regulaminem transakcyjnym - relacjonuje pan Władysław, czytelnik Trojmiasto.pl. - Pomijam stres wynikający ze zdarzenia i czekanie na zaksięgowanie wpłaty, jednak zwracam uwagę, że program obsługi wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku. Urządzenie nie wydaje pokwitowania o kwocie i numerach zatrzymanych banknotów, tylko kwit z informacją, że "Coś poszło nie tak" oraz odebrane w tym momencie sarkastyczne "Dziękujemy i zapraszamy".
Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto

Awaria wpłatomatu i brak pokwitowania



Sprawdziliśmy. Wydruk, jaki po awarii otrzymał nasz czytelnik, rzeczywiście nie spełnia wymogów z regulaminu obsługi kart debetowych Banku Pekao S.A., który mówi, że wpłatomat powinien: "wydać pokwitowanie zatrzymania z numerem seryjnym banknotu". Oczywista informacja o tym, że "coś poszło nie tak" w momencie awarii do niczego się nie przydaje.

Co na to bank Pekao S.A.? Bank nie odpowiedział na nasze pytania o dostosowanie wpłatomatów do regulaminu obsługi kart banku. Zalecił jedynie złożenie reklamacji.

- Do opisanej sytuacji mogło dojść na drodze transportu, kiedy banknoty się zacięły i bankomat nie zdołał przeliczyć całej wpłacanej kwoty. Co za tym idzie, niemożliwe jest przekazanie informacji o tym, jakie dokładnie banknoty zostały przyjęte, a jakie zatrzymane. Dlatego na ekranie bankomatu wyświetlany jest ogólny komunikat informujący o niepowodzeniu transakcji, na wydruku także znajduje się ogólna informacja - informuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. - W takim przypadku klient powinien niezwłocznie złożyć w banku reklamację.
- Wpłata nie została zaksięgowana na koncie bankowym. Po kontakcie z infolinią banku złożyłem reklamację. Poinformowano mnie, że zgodnie z regulaminem rozpatrzenie jej może potrwać do 30 dni - dodaje pan Władysław.

Opinie (117) 2 zablokowane

  • A

    Moja skarpeta nigdy nie ma awarii mogę wpłacić i wypłacić o każdej porze dnia dziękuję za Uwagę

    • 11 0

  • Opinia wyróżniona

    Sytuacja odwrotna

    PKO BP przy Okopowej. Kilka ładnych lat temu bankomat, który jest na zewnątrz, przy dwóch próbach nie wypłacił mi gotówki, natomiast pieniądze zeszły z konta. Wszedłem do banku i złożyłem reklamację. Podpisałem kilka kwitów i od razu otrzymałem zwrot pieniądzy. Czyli jeśli się chce, to się da załatwić sprawę od ręki.

    • 5 2

  • Nie korzystam z wpłatomatów. (2)

    Moją pensję pracodawca przelewa na konto. Z bankomatu korzystam sporadycznie. Prawie zawsze płacę za pomocą karty.
    W portfelu mam maksymalnie 100 zł gotówki.

    • 1 8

    • Rób tak dalej, przyjdzie czas, że się położysz spać bez posiłku... (1)

      • 4 3

      • Jak NWO zabierze mi pieniądze?

        • 0 0

  • (2)

    To tak jak automaty na kawę na dworcach, ile razy maszyna nalała tylko pół zawartości kubka albo tylko ledwo na dnie, a czasami wogóle nie nalala tylko trochę wody czy mleka. Niby prozaiczna rzecz i nie tak ważna jak wpłatomaty ale za którymś już tam razem deprymująca i irytująca a do reklamacji nie ma do kogo zgłosić no bo kto to uwzględni, raczej wyśmieje

    • 28 1

    • W takich wypadkach zapychasz czymkolwiek wrzutke drobnych (1)

      Albo wrecz masakrujesz kluczem ekran dotykowy. Albo dwa naraz sposoby.

      • 1 2

      • Nie, panie kolego...

        W takim wypadku dzwonisz lub piszesz SMSa na infolinie podana na nalepce takiego automatu (musi byc widoczna - zwykle na linii wzroku lub przy wrzutniku monet) zgłaszając usterkę piszac gdzie sie on znajduje zeby mozna go szybko zlokalizowac. Masz wtedy 2 opcje: zeby jeszcze raz dostac napoj jaki zamowiles lub zwrot pieniedzy (nawet jesli jest to 2.5zl - w koncu ciezko na nie pracowales). Tak przynajmniej jest w naszej firmie. Kawomaty to sa tylko maszyny i zawsze moze sie zdarzyc usterka. Dopoki nie jest ona zgloszona - do przyjazdu osoby obslugujacej zaklada sie ze wszystko jest w porzadku. Pozdrawiam.

        • 2 0

  • Od 2023 roku Mbank przestaje wydawać karty plastikowe. (1)

    Dostępne będą tylko w formie elektronicznej na aplikację w telefonie.

    • 1 5

    • a kiedy czipowanie klientów?

      łatwo, wygodnie, tanio, bo nie każden pacanek ma smartfona

      • 2 0

  • Bezpieczniej jest wkładać po 1000pln. Przez miesiąc mieć zablokowane 4000pln to raczej nic fajnego, jak ktoś prowadzi małą działalność i wpłaca utarg.

    • 2 0

  • ...........

    Napiszcie jak to jest z tymi 500 złotymi
    które czasem wypłaca bank,firma lub bankomat ale już niektóre banki mają
    napis na bankomatach taki: wpłatomat nie przyjmuje 500 zł banknotu.
    Ten banknot to nie wypał w sklepie kilka minut oglądają patrzą się jak na złodzieja nikt tego nie chce ani ludzie ani banki które chcą tego się pozbyć.

    • 5 1

  • Wydruku z numerami banknotów mu się zachciało ha ha ha

    • 4 0

  • Wycofywać kasę z PKO. SA

    ... i nie wpłacać gburom i ignorantom(reklamacja 30 dni????)

    • 7 0

  • Standard w Pekao Sa

    Parę lat temu spotkała mnie taka sytuacja we wpłatomacie na Garncarskiej w Gdańsku, też polecili złożyć reklamację i czekać 30dni. Zwrot został dokonany chyba po 3tygodniach... Dla porównania - taka sama sytuacja w ING i zwrot tego samego dnia na konto.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane