• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłatomat "wciąga pieniądze" i zaprasza ponownie

Robert Kiewlicz
24 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (117)
Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta. Awaria automatu przy wpłacaniu pieniędzy to spory stres dla klienta.

Wpłatomat podczas transakcji ulega awarii, a klient zostaje bez pokwitowania, a jedynym dowodem na dokonanie transakcji jest wydruk z informacją "Coś poszło nie tak. Dziękujemy i zapraszamy". - Trudno odebrać taką informację poważnie - twierdzi pan Władysław, który musiał zmierzyć się z awarią automatu banku Pekao S.A. Jak twierdzi, sam wydruk z wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku i nie jest podstawą do reklamacji, a w stresującej sytuacji słowa "Coś poszło nie tak" można odebrać co najwyżej jako sarkazm.



Jak oceniasz pomoc banku w razie awarii bankomatu/wpłatomatu?

- Dokonałem wpłaty 4 tys. zł (6x200 zł, 28x100 zł) w bankomacie nr R1390444, nr transakcji 4407 banku Pekao S.A. w Gdańsku, przy ul. Kołobrzeskiej. Urządzenie po parokrotnym liczeniu pieniędzy, zamiast potwierdzenia wpłaty, wydało dziwny kwit niezgodny z regulaminem transakcyjnym - relacjonuje pan Władysław, czytelnik Trojmiasto.pl. - Pomijam stres wynikający ze zdarzenia i czekanie na zaksięgowanie wpłaty, jednak zwracam uwagę, że program obsługi wpłatomatu jest niezgodny z regulaminem banku. Urządzenie nie wydaje pokwitowania o kwocie i numerach zatrzymanych banknotów, tylko kwit z informacją, że "Coś poszło nie tak" oraz odebrane w tym momencie sarkastyczne "Dziękujemy i zapraszamy".
Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto Gdy bank nie chce twoich pieniędzy. O problemach z wpłatą na konto

Awaria wpłatomatu i brak pokwitowania



Sprawdziliśmy. Wydruk, jaki po awarii otrzymał nasz czytelnik, rzeczywiście nie spełnia wymogów z regulaminu obsługi kart debetowych Banku Pekao S.A., który mówi, że wpłatomat powinien: "wydać pokwitowanie zatrzymania z numerem seryjnym banknotu". Oczywista informacja o tym, że "coś poszło nie tak" w momencie awarii do niczego się nie przydaje.

Co na to bank Pekao S.A.? Bank nie odpowiedział na nasze pytania o dostosowanie wpłatomatów do regulaminu obsługi kart banku. Zalecił jedynie złożenie reklamacji.

- Do opisanej sytuacji mogło dojść na drodze transportu, kiedy banknoty się zacięły i bankomat nie zdołał przeliczyć całej wpłacanej kwoty. Co za tym idzie, niemożliwe jest przekazanie informacji o tym, jakie dokładnie banknoty zostały przyjęte, a jakie zatrzymane. Dlatego na ekranie bankomatu wyświetlany jest ogólny komunikat informujący o niepowodzeniu transakcji, na wydruku także znajduje się ogólna informacja - informuje Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. - W takim przypadku klient powinien niezwłocznie złożyć w banku reklamację.
- Wpłata nie została zaksięgowana na koncie bankowym. Po kontakcie z infolinią banku złożyłem reklamację. Poinformowano mnie, że zgodnie z regulaminem rozpatrzenie jej może potrwać do 30 dni - dodaje pan Władysław.

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Podobnie jest z biletomatami przy centrach

    Wpisujesz numer w maszynie, wracasz mandat. Ot j elektronika

    • 1 0

  • Ufajcie bankom!

    Nie ma jak (strata) w banku.

    • 0 0

  • Przykra sytuacja, ale pieniądze są bezpieczne, tylko chwilowo niedostępne

    Wpłatomat nie przyjmie wpłat od kolejnych klientów. Ktoś w obsługi przyjedzie do wpłatomatu zabrać pieniądze, one będą przeliczone i się okaże ile jest a ile powinno być i transakcja zostanie rozliczona. Niezgodny z regulaminem wydruk "coś poszło nie tak" to raczej problem nieprzewidzenia takiej sytuacji w regulaminie - wpłatomat nie ile i jakie banknoty włożono i nie może tego wydrukować. Dodatkowo, bank musi się też zabezpieczyć przed sytuacją gdy ktoś zamiast banknotów włoży przycięte kartki papieru, dlatego taka transakcja nie może być rozliczona automatycznie i trzeba składać reklamację.

    • 0 0

  • Czym to się różni od kradzieży pieniędzy?

    Według mnie, niczym - bank zabiera ci kasę bez właściwego pokwitowania i jeszcze bezczelnie twierdzi, że może ci ją zwróci w ciągu 30 dni... jak będzie miał dobry humor.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane