- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (37 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (52 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu
MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.
Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.
Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.
BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
Miejsca
Opinie (118) 1 zablokowana
-
2015-06-05 23:08
8100 TEU największy w Gdyni? Nie wiedziałem, że Gdynia jest aż tak daleko z tyłu za Gdańskiem (2)
W Gdańsku przyjmują regularnie statki po 18 000 TEU a Gdynia się podnieca jakimś stateczkiem co ma 8100 :))))
- 6 6
-
2015-06-06 01:22
(1)
Ale ten gdanski port nie jest Polski ;) jest wykupiony, scierwo nie gdansk, tfu
- 2 6
-
2015-06-25 07:59
Bo tak właśnie
Jest z tym miastem od zarania dziejów. Aż dziwne że po polsku piszą.
- 0 0
-
2015-06-05 14:42
maniek ! (6)
maniek dziel dobrze robota !aby twoje pupile z wejcherowa dobrze zarobili.i nie zapomnij o swoim przydupasie kasprolewiczu.maniek ty złodzieju
- 14 12
-
2015-06-11 12:21
Arek Nowicki (1)
Arek Nowicki, czemu się nie podpisujesz pod swoimi komentarzami?
podpisz się!
BTW Kmiotem byłeś i kmiotem zostaniesz... cytując klasyka "nie różnisz się od rumuna, stojącego na przejściu i pucującego mi lampy"- 1 0
-
2015-06-25 07:55
Hehe
Wystarczy zlepek paru słów i wiadomo kto co pisze. A jakim pochlastem trzeba być, żeby coś takiego pisać. No ale do konia przyjmują przecież wszystkich z ulicy, a tu mamy przykład nizinnej inteligencji większości operatorów cto. Grunt żeby sztuka się zgadzała. Tak arek, jesteś sztuką.
- 0 0
-
2015-06-10 11:30
Arek!
Przestań się wydurniać tymi komentarzami Arkadiuszu. Wieje od ciebie małomiejskim c.h.u.j.e.m. Wsiadaj do swojej szoferki i jedź jak najdalej :)
- 0 0
-
2015-06-05 16:24
(2)
Nie zapomnij, jeszcze o S. i innych "dzieciach" brygadzistów ;)
- 5 9
-
2015-06-08 16:08
(1)
Żal mi was, naprawdę. Co te komentarze mają wspólnego z wpłynięciem msc do Gdyni ja się pytam.Wszyscy na bazie wiedzą jak jest, myślicie, że szczeniackimi komentarzami polepszycie swoją sytuację? Jakiś kompleks braku uwagi czy jak? Jak czujecie się w końcu zauważeni to dam wam lajka :) cieszycie się? To świetnie
- 9 2
-
2015-06-09 11:16
Ja polepszyłem, dlatego już tam nie pracuję ;)
- 1 0
-
2015-06-05 19:56
(4)
pierdo...lic BCT Kierownicy na stolkach nie liczący się z nikim. Dzień po tym jak urodził mi się syn dowiedziałem się, że jestem na liście pracowników do zwolnienia.... Tacy byli mili że sami ci tego nie powiedzieli trzeba było po cichu... A ci co mieli znajomości wylosowani z koła fortuny dostali po 30 tys- no ale tu trzeba było już pączki szefowi kupować
- 9 0
-
2015-06-09 11:17
(1)
A chociaż dobre były ? ;)
- 0 0
-
2015-06-23 21:54
jak jadłeś to sam powiedz czy dobre
- 0 0
-
2015-06-05 22:06
Jak wiesz to napisz kto brał te pączki. (1)
- 4 0
-
2015-06-23 21:53
Sprawdź kto rządził sztauer-ką w 2009 r. a zaspokoisz swoją ciekawość
- 0 0
-
2015-06-05 11:07
Ile dzięki temu miasto zarobi? (3)
- 12 4
-
2015-06-09 12:35
LOLL!
NIC! Mają ulgi podatkowe oraz odpisy na inwestycje!
- 0 0
-
2015-06-05 13:28
12 736zł (1)
- 6 0
-
2015-06-05 19:55
asd
uwzgledniles ISPS ?
- 2 0
-
2015-06-05 10:07
A kiedy wypływa? (9)
Fajnie byłoby zobaczyć jego wyjście z portu.
- 34 6
-
2015-06-08 13:34
Facet pyta, kiedy statek wychodzi z portu bo chce zobaczyć
Jak można za to dostać minusa, to ja nawet nie wiem. Nawet na forum onetu nie można tak łatwo dostać minusa jak na trojmiasto.pl.
- 0 0
-
2015-06-05 10:20
(5)
Będzie stał dobę
- 8 1
-
2015-06-05 11:52
dobę ? Czyli ile ? (4)
- 1 3
-
2015-06-05 20:32
trolujesz czy na prawde jestes debilem?
- 0 0
-
2015-06-05 12:58
24h (2)
mniej więcej tyle
- 12 1
-
2015-06-05 14:14
Człowieku odpal Google jak potrafisz i zapytaj tam co to jest doba.
- 4 1
-
2015-06-05 14:10
Ja pierdzielę :)
Czy te komentarze są średnią z naszego społeczeństwa?:)
- 5 0
-
2015-06-05 19:22
jutro
jutro
- 0 0
-
2015-06-05 10:19
O 1 w nocy
- 5 4
-
2015-06-08 13:31
Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu - a wypłynięciu najkrótszy :)
- 0 0
-
2015-06-05 15:17
znawca (1)
W Gdańsku sa większe ten to jakiś żart ;)
- 8 9
-
2015-06-08 13:01
Mam większego...
...kontenerowca
- 0 0
-
2015-06-05 10:49
Gdynia (6)
Niestety Gdynia przegrywa z Gdańskiem, bo nie jest w stanie obsługiwać takich statków, chyba że są prawie puste jak wyżej, jeżeli nie robi się inwestycji w porcie takie są wyniki.
- 40 35
-
2015-06-07 22:42
ssd
w du..e był, g...o wie i tyle...
- 0 0
-
2015-06-05 11:33
O co chodzi? (2)
dlaczego przegrywa? Czy ktoś tu mówi o zawodach? Gratulacje dla Gdańska za DCT. A w Gdyni jest BCT. I juz. Proszę przy okazji każdego artykułu na temat któregokolwiek z terminali nie ekscytować sie wygranymi bo to nie sa zawody. To sa firmy dające miejsca pracy dla mieszkańców i oby funkcjonowały jak najdłużej.
Pozdrawiam wszystkich niezdrowo podnieconych- 29 2
-
2015-06-05 11:49
nie chodzi mi (1)
ze sie podniecam DCT tylko stwierdzam fakty , dziwi mnie podniecenie ze wplywa jeden statek do Gdyni , ciekawe w sumie po co? zabieraz pelne kontnery ? moze ewakuuje puste MSC ? jakss informacja ile kontnerow zabierze ?
- 4 13
-
2015-06-06 07:06
Serwis na terminalach
Lepiej zapytajcie spedytorów i armatorów to myślą o bct i dct - to sie trochę zdziwicie kto jest lepszy.......
- 2 1
-
2015-06-05 11:07
Ano właśnie... (1)
czytanie ze zrozumieniem, jak widać BCT cały czas inwestuje (również jak DCT) i jak widać wykorzystuje swoje możliwości... My w Gdyni wolimy jeść małymi łyżeczkami i więcej niż łychami i mało ;) Całość inwestycji jakie poczynią Gdynia przy nabrzeżach nie jest tylko odnośnikiem do kontenerowców, a również wycieczkowców których to w Gdańsku "ni widu, ni słychu". Więc niech Gdańsk zostanie w Gdańsku, a Gdynia w Gdyni...
- 12 11
-
2015-06-05 11:18
inwestuje
to wszystko za pozno na DCT bede wplywac statki 20 tys Teu a w Gdyni ? 8 tys ? nie oplaca sie teraz takie statki na baltyk przysylac
- 10 10
-
2015-06-05 10:25
(7)
W porównaniu z tym co np. dziś rano zacumowało w DCT to to jest łupina, a nie statek.
- 46 42
-
2015-06-05 20:43
ha (2)
Szkoda tyko że w Gdańsku i droga na terminal ujowa i terminal mały ledwie 5 sównic i placyk mały, brak magazynu na cenniejszy i wrażliwy ładynek. Byłem widziałem i niestety bida.
Terminal wybudowany przez maersk i tylko statki maerska obsługuje i gwarantuje, że te "olbrzymy" wpływają tam tylko jako reklama narazie nierentownego biznesu. Sorry ale słabizna. Nie twierdzę że w Gdyni zarąbiście, ale przynajmniej mam porównanie bo pracowałem w obudwu.
Niestety w trójmieście tak czy siak nie będzie drugiego Hamburga czy Rotterdamu , bo słaba jest nasza lokalizacja.- 2 8
-
2015-06-07 22:38
głupi jesteś nie masz pojęcia o czym mówisz,podjedź na DCT-dawno tam nie byłeś
- 0 0
-
2015-06-05 21:34
Kiedy Maersk wybudował terminal w Gdańsku? Chyba coś przespałam...
- 4 1
-
2015-06-05 11:13
(3)
łupiny to masz w gaciach. co to za problem zbudować terminal na plaży na zadupiu i obsługiwać wielkie statki. W Gdyni port i miasto tworzą całość jak w Hongkongu czy Rotterdamie,
- 20 19
-
2015-06-05 11:56
(1)
Czemu Gdynia nie wybuduje portu na zadupiu. Uwazasz ze port w środku miasta jest dobrym pomysłem?
- 17 5
-
2015-06-05 13:36
weź mapę i popatrz gdzie taki terminal w Gdyni poza portem może powstać. Na Kepie Redłowskiej ?
- 11 0
-
2015-06-05 12:05
przecież port w Rotterdamie też ciągnie się na zadupia (sprawdź np. Hoek van Holland na mapie)
- 14 0
-
2015-06-05 10:20
A na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dł. 399 m i jakoś nie robi się z tego szumu. (17)
Wszedł to wszedł, co to za sensacja?
- 59 99
-
2015-06-05 10:24
do znawcy (6)
tylko że w Gdańsku terminal jest na za...iu , a w Gdyni statek musi przełynąć przez cały port
- 18 10
-
2015-06-05 10:40
(4)
Dlatego port w Gdyni na zawsze zostanie na tym poziomie rozwoju, wszystkie znaczące porty budowane są na obrzeżach miast z łatwym wejściem/wyjściem z portu i rezerwa terenowa.
- 18 9
-
2015-06-06 21:14
port gdynia przeladowuje 90% na polski rynek. DCT w Gdansku tylko 19% na rynek krajowy (2)
To Gdynia jest napędem dla polskich firm, polskiego transportu i gospodarki. Gdańsk robi dla wschodu
- 0 1
-
2015-06-07 20:16
Niestety opowiadasz bzdury.
- 1 1
-
2015-06-07 17:42
Gdynia przerabia tyle co Tczew
- 2 0
-
2015-06-05 21:59
Doker,sztauer,trymer wstajesz o 3,żeby być na 6 w robocie
- 2 2
-
2015-06-06 08:36
Twoja wypowiedź Krisie świadczy że albo nie znasz tematu, albo jesteś zadufany w sobie albo sam jesteś z zadupia. Jad przemawia przez ciebie. Doker trafnie odpowiedział na twoją zgryźliwość.
- 2 0
-
2015-06-05 10:23
a na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dl 399 m (3)
Bo port w Gdyni jest mniejszy. A MSC Charleston pobił rekord portu. Czytaj ze zrozumieniem. Gdy do Gdańska wejdzie statek o długości większej niż 399 metrów też o tym napiszą w kontekście bicia rekordu.
- 54 8
-
2015-06-06 12:36
Nie wejdzie dłuższy niż 399 m bo takiego nie ma!.. (2)
Największy aktualnie kontenerowiec świata to mc kinney maersk, który ma dokładnie 399 m i może przewizić 18 tys.kontenerów, był zresztą w dtc Gdańsk niedawno.
- 5 1
-
2015-06-06 18:30
MSC Oscar jest większy (1)
- 0 1
-
2015-06-07 08:26
Może i większy ale nie dłuższy
ma "tylko" 395 metrów, więc nie jest dłuższy
- 3 0
-
2015-06-05 10:23
Gdynie musi... (5)
... piać każdym możliwym wydarzeniem związanym z morzem bo jako miasto-port wybudowane od 0 w nowoczesnym stylu, o jednym ukierunkowaniu na morze pozbyło się wszystkiego co morskie. Jest tylko jednym z wielu portowych miast ze średnim znaczeniem bałtyckim i praktycznie żadnym światowym. Muszą się dowartościowywać prasą, że to Gdynia nie zginęła puki o niej piszą.
- 22 48
-
2015-06-05 19:17
ghost (1)
a Ty dalej bez dziewczyny?
- 9 0
-
2015-06-06 00:25
Uwielbia prace ręczne.
- 4 0
-
2015-06-05 14:18
masakra
nie dość że ignorant, to jeszcze analfabeta.
- 8 0
-
2015-06-05 11:38
Jak do Gdańska wpływały największe kontenerowce Maersk, to Trojmiasto.pl też o tym pisało.
Pisanie w kontekście tego typu artykułów o dowartościowaniu się Gdyni, czy Gdańska pokazuje Twoją małostkowość. O taka ciekawostka dla mieszkańców i tyle.
- 42 0
-
2015-06-05 10:34
nikt nie musi się dowartościowywać
jedynie ty żal swój możesz wylać
- 41 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.