• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu

VIK
5 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.


Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.



Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.

Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
VIK

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • (2)

    Czy rozwój portow w Gdańsku i Gdyni, wprowadzanie coraz większych jednostek wpływa na wzrost zarobków pracowników tych że portów, czy jedynie pozostaje mi satysfakcja, że pracować mogą w takich firmach?

    • 7 8

    • (1)

      Wpływa ale pracowników biurowych, nam pozostanie powiedzmy ze tzw "satysfakcja".

      • 4 6

      • nie myl zarządu i kadr z pracownikami jak to nazwales biurowymi

        • 2 3

  • pismaki (2)

    jak ja lubię takie teksty "TEU, czyli standardowych kontenerów"
    Proponuje pismakowi, który to napisał sprawdzić co to jest TEU
    Ja się pytam ile TEU ma kontener 40'st stopowy :)

    • 10 3

    • 2

      • 1 0

    • 20'st = 1 TEU

      30'st,40'st,45'st = 2 TEU

      • 1 0

  • Haha

    Widze, ze sami eksperci z branzy morskiej na forum :)
    Pewnie rownie dobrze znaja sie na lotnictwie i innych dziedzinach.

    • 13 1

  • Byłem na nim w 2009 ....

    Ownerem jest RCPO Hamburg. Byłem na nim bodajże w 2009r. Pływał wtedy na linii USA W Coast - China :) Jakieś 2 tygodni przelotu :) To było coś:) Fajny statek - zbudowany w S Korei. Bardzo miło wspominam:)

    • 5 2

  • Łpuwkarze czy idioci? (2)

    A wystarczy tylko pobudować bezpłatną autostradę do Niemiec A6 Na terenach kolejowych w Gdyni pobudować bazę logistyczno kolejową i Gdynia będzie nr 1 w rozładunkach w Europie ale w tym kraju żądzą albo debile albo sprzedawczyki i tego nie widzą. Żaden port nie ma tak dogodnego położenia jak Gdynia w europie!

    • 3 11

    • Przecież buduje się takie rzeczy!

      W takim jednym mieście na południe od Gdyni.

      • 8 2

    • Dobrze ,że analfabeci nie rządzą !

      • 3 0

  • a gdzie się podziało prawie 200 statków PLO ??? (1)

    rozszabrowane wszystko ? ! .

    • 16 4

    • Zatonęły, ponieważ stal, z której je zbudowano, okazała się cięższa od wody.

      • 7 2

  • może jakiś wywiad rozmowa z tymi którzy tam rządzili i tym zarządzali ?

    • 4 3

  • maniek ! (6)

    maniek dziel dobrze robota !aby twoje pupile z wejcherowa dobrze zarobili.i nie zapomnij o swoim przydupasie kasprolewiczu.maniek ty złodzieju

    • 14 12

    • (2)

      Nie zapomnij, jeszcze o S. i innych "dzieciach" brygadzistów ;)

      • 5 9

      • (1)

        Żal mi was, naprawdę. Co te komentarze mają wspólnego z wpłynięciem msc do Gdyni ja się pytam.Wszyscy na bazie wiedzą jak jest, myślicie, że szczeniackimi komentarzami polepszycie swoją sytuację? Jakiś kompleks braku uwagi czy jak? Jak czujecie się w końcu zauważeni to dam wam lajka :) cieszycie się? To świetnie

        • 9 2

        • Ja polepszyłem, dlatego już tam nie pracuję ;)

          • 1 0

    • Arek!

      Przestań się wydurniać tymi komentarzami Arkadiuszu. Wieje od ciebie małomiejskim c.h.u.j.e.m. Wsiadaj do swojej szoferki i jedź jak najdalej :)

      • 0 0

    • Arek Nowicki (1)

      Arek Nowicki, czemu się nie podpisujesz pod swoimi komentarzami?
      podpisz się!
      BTW Kmiotem byłeś i kmiotem zostaniesz... cytując klasyka "nie różnisz się od rumuna, stojącego na przejściu i pucującego mi lampy"

      • 1 0

      • Hehe

        Wystarczy zlepek paru słów i wiadomo kto co pisze. A jakim pochlastem trzeba być, żeby coś takiego pisać. No ale do konia przyjmują przecież wszystkich z ulicy, a tu mamy przykład nizinnej inteligencji większości operatorów cto. Grunt żeby sztuka się zgadzała. Tak arek, jesteś sztuką.

        • 0 0

  • znawca (1)

    W Gdańsku sa większe ten to jakiś żart ;)

    • 8 9

    • Mam większego...

      ...kontenerowca

      • 0 0

  • Super!

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane