- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (48 opinii)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (132 opinie)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (45 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
- 6 Rząd wprowadzi bon energetyczny (156 opinii)
Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu
MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.
Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.
Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.
BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
Miejsca
Opinie (118) 1 zablokowana
-
2015-06-05 18:54
Przypłynął prawie pusty
- 2 1
-
2015-06-05 19:18
Ciekawy szyk zdania, redakcjo :D
- 0 0
-
2015-06-05 19:28
msc najgorsza linia...
- 5 2
-
2015-06-05 19:39
Bez szału ...
- 1 0
-
2015-06-05 19:56
(4)
pierdo...lic BCT Kierownicy na stolkach nie liczący się z nikim. Dzień po tym jak urodził mi się syn dowiedziałem się, że jestem na liście pracowników do zwolnienia.... Tacy byli mili że sami ci tego nie powiedzieli trzeba było po cichu... A ci co mieli znajomości wylosowani z koła fortuny dostali po 30 tys- no ale tu trzeba było już pączki szefowi kupować
- 9 0
-
2015-06-05 22:06
Jak wiesz to napisz kto brał te pączki. (1)
- 4 0
-
2015-06-23 21:53
Sprawdź kto rządził sztauer-ką w 2009 r. a zaspokoisz swoją ciekawość
- 0 0
-
2015-06-09 11:17
(1)
A chociaż dobre były ? ;)
- 0 0
-
2015-06-23 21:54
jak jadłeś to sam powiedz czy dobre
- 0 0
-
2015-06-05 20:40
ha ha
A gdzie on ma konetenery?
Wygkada na pusty- 3 1
-
2015-06-05 21:06
Tak czytam te wasze opinie i załamuję ręce (1)
czy nawet o to, który port w Trójmieście jest lepszy, większy, kolorowszy, wesołowszy i inne wszy, musicie się spierać? Ludzie wy chyba macie jakieś chorobliwe kompleksy. Żenada.
- 8 2
-
2015-06-06 05:37
najwieksza zenada jest po stronie Gdańska :-)
- 1 5
-
2015-06-05 23:08
8100 TEU największy w Gdyni? Nie wiedziałem, że Gdynia jest aż tak daleko z tyłu za Gdańskiem (2)
W Gdańsku przyjmują regularnie statki po 18 000 TEU a Gdynia się podnieca jakimś stateczkiem co ma 8100 :))))
- 6 6
-
2015-06-06 01:22
(1)
Ale ten gdanski port nie jest Polski ;) jest wykupiony, scierwo nie gdansk, tfu
- 2 6
-
2015-06-25 07:59
Bo tak właśnie
Jest z tym miastem od zarania dziejów. Aż dziwne że po polsku piszą.
- 0 0
-
2015-06-06 10:26
Fajny film
- 3 1
-
2015-06-06 12:53
Miałem być okazję być w porcie w Jangsan(Szanghaj)...
Mój fater pływał MSC Oscar. Port w Rotterdamie to przy nim mikrus. Nie wspominając o trójmiejskich :)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.