• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynęła tylko jedna oferta na prowadzenie terminalu kontenerowego w Gdyni

Wioletta Kakowska-Mehring
3 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska. BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska.

Tylko jeden podmiot złożył ostateczną ofertę na prowadzenie przeładunków kontenerowych w Porcie Gdynia przy nabrzeżu HelskimMapka. Zainteresowany jest filipiński International Container Terminal Services Inc., czyli właściciel BCT, który obecnie prowadzi w tym miejscu przeładunki. Wcześniej zainteresowanie potwierdzał też chiński Gdynia Container Terminal po sąsiedzku prowadzący również terminal kontenerowy.



W połowie sierpnia ub. r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na dzierżawę terenów o powierzchni 660 tys. m kw. na terminal przeładunkowy kontenerów oraz elementów morskich farm wiatrowych, powiększając teren obecnie zajmowany przez BCTMapka o prawie jedną trzecią.

- W określonym terminie składania ofert wpłynęła do komisji przetargowej jedna oferta. Ofertę złożyła firma ICTSI - poinformował nas Aleksander Wicka, rzecznik prasowy ZMPG.
Czytaj też:

Port instalacyjny jednak w Gdańsku? Tak chce resort aktywów



W listopadzie ub. r. wstępne oferty złożyły dwa podmioty - Gdynia Container Terminal po sąsiedzku prowadzący terminal kontenerowy oraz International Container Terminal Services Inc., czyli właściciel BCT (Baltic Container Terminal), obecnego dzierżawcy.

Wówczas poinformowano, że postępowanie na wybór operatora terminalu kontenerowego i instalacyjnego zostało przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, w którym - w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o postępowaniu - wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z ofertami wstępnymi mogli składać wszyscy zainteresowani dzierżawcy, a oferty ostateczne mogli składać wyłącznie dzierżawcy zaproszeni do składania ofert ostatecznych.

Tereny, jakie gdyński port chce oddać w dzierżawę (zagospodarowanie terenu BCT i przyległych działek przy ul. Kontenerowej i Logistycznej).  Tereny, jakie gdyński port chce oddać w dzierżawę (zagospodarowanie terenu BCT i przyległych działek przy ul. Kontenerowej i Logistycznej).

Przypomnijmy, że w 2023 r. wygasa umowa między Portem Gdynia a ICTS na dzierżawę tego terenu. Spółka ta jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. W Gdyni jest obecna od 2003 r. i dalej chce w nim być, co potwierdziła, składając jako jedyna ofertę. BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska.

W chwili ogłoszenia przetargu w planach było powstanie w tym miejscu m.in. terminalu instalacyjnego dla farm wiatrowych. Jednak na początku tego roku władze na szczeblu rządowym zdecydowały, że terminal powstanie w Porcie Gdańsk.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (73)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane