- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (45 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (106 opinii)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (12 opinii)
- 4 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (182 opinie)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Wpłynęła tylko jedna oferta na prowadzenie terminalu kontenerowego w Gdyni
Tylko jeden podmiot złożył ostateczną ofertę na prowadzenie przeładunków kontenerowych w Porcie Gdynia przy nabrzeżu Helskim. Zainteresowany jest filipiński International Container Terminal Services Inc., czyli właściciel BCT, który obecnie prowadzi w tym miejscu przeładunki. Wcześniej zainteresowanie potwierdzał też chiński Gdynia Container Terminal po sąsiedzku prowadzący również terminal kontenerowy.
W połowie sierpnia ub. r. Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na dzierżawę terenów o powierzchni 660 tys. m kw. na terminal przeładunkowy kontenerów oraz elementów morskich farm wiatrowych, powiększając teren obecnie zajmowany przez BCT o prawie jedną trzecią.
- W określonym terminie składania ofert wpłynęła do komisji przetargowej jedna oferta. Ofertę złożyła firma ICTSI - poinformował nas Aleksander Wicka, rzecznik prasowy ZMPG.
Czytaj też:
Port instalacyjny jednak w Gdańsku? Tak chce resort aktywów
W listopadzie ub. r. wstępne oferty złożyły dwa podmioty - Gdynia Container Terminal po sąsiedzku prowadzący terminal kontenerowy oraz International Container Terminal Services Inc., czyli właściciel BCT (Baltic Container Terminal), obecnego dzierżawcy.
Wówczas poinformowano, że postępowanie na wybór operatora terminalu kontenerowego i instalacyjnego zostało przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, w którym - w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o postępowaniu - wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z ofertami wstępnymi mogli składać wszyscy zainteresowani dzierżawcy, a oferty ostateczne mogli składać wyłącznie dzierżawcy zaproszeni do składania ofert ostatecznych.
Przypomnijmy, że w 2023 r. wygasa umowa między Portem Gdynia a ICTS na dzierżawę tego terenu. Spółka ta jest międzynarodowym operatorem terminali kontenerowych. Zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. W Gdyni jest obecna od 2003 r. i dalej chce w nim być, co potwierdziła, składając jako jedyna ofertę. BCT obsługuje kilka stałych połączeń kontenerowych, od trzech lat ma też kontrakt bezpośrednio z armią amerykańską na przeładunki dla wojska.
W chwili ogłoszenia przetargu w planach było powstanie w tym miejscu m.in. terminalu instalacyjnego dla farm wiatrowych. Jednak na początku tego roku władze na szczeblu rządowym zdecydowały, że terminal powstanie w Porcie Gdańsk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-03 21:54
Co? (1)
BCT? Zaorać, las posadzić i wpuścić niedźwiedzie żeby nikomu do łba nie przyszło zrobić tu terminal kontenerowy... No chyba, że władze przejmie DCT, tak se piszę z punktu widzenia skromnego kierowcy ;)
- 19 18
-
2022-06-03 22:56
Dobrze prawisz kolego.
- 7 4
-
2022-06-20 21:34
Baza (1)
CI co tu piszą to dopiero patole pojęcia nie mają o sprawie podrzegają tylko odkąd pamiętam baza nie była nasza A szczególnie w innych czasach jak i teraz a co ze Stocznią .Kierowcy te bzdury wypisują
- 0 0
-
2022-07-16 18:35
BAZA
Baza nie nasza - ale ojczyzna nasza - pozdrawiam
- 0 0
-
2022-06-03 17:42
Z tego co tutaj czytam ten BCT to jakaś patologia. Jeżeli patole to powinni ich rozgonić. (11)
Jedyny kandydat w przetargu - świadczy, że mają duże wpływy i wejścia gdzie trzeba. Jednym słowem polskie piekło. Ludzie, którzy praktycznie powinni siedzieć są prezesami i zarządającymi i zbudowali pajęczynę rodzinną. Mafia i tyle w tym temacie. Czy ktoś jest w stanie ich rozgonić?
- 35 18
-
2022-06-03 22:20
patologie to byś miał jakby tu chińskie komuchy weszły (3)
- 4 7
-
2022-06-04 09:01
"Chińskie komuchy" weszły do portu już lata temu i mają się świetnie. Zerknij na terminal naprzeciwko (2)
BCT, to może cię olśni geniuszu.
- 10 0
-
2022-06-06 08:27
Patologia (1)
byłaby, gdyby Chinole mieli obydwa nabrzeża. Obyśmy nie mieli tu drugiej Czarnogóry
- 0 1
-
2022-06-06 11:26
No tak, bo jak jeden terminal od wielu lat mają "Chinole", to nie jest patologia. Ale jakby mieli drugi (ten naprzeciwko),
to już wg ciebie patologia na całego. Przyznam, że prezentujesz tu ciekawy tok myślenia, bo próbujesz przekonywać, że można trochę wpuścić wroga na swój teren i to jest ok.
- 1 0
-
2022-06-03 18:56
(2)
Ten drugi terminal jest w rękach chińskiego właściciela a Chiny to przyjaciel Rosji. Więc logiczne że nie będą odbierać uzbrojenia od przeciwników.
- 9 4
-
2022-06-05 15:38
Ja
A Filipiny z kim trzymają jak nie z ruskimi ?
- 2 1
-
2022-06-03 22:21
ciesze się że choć ktoś rozumie, o co u gra szła
- 5 7
-
2022-06-03 17:51
(1)
To nie był jedyny oferent, było też GCT ale ewidentnie z jakiegos powodu sie wycofali
- 4 2
-
2022-06-03 18:11
Było dwóch asów, został tylko jeden (z "jakichś" powodów).
- 4 2
-
2022-06-03 17:47
Przejrzyj goworka, tam są cyrki opisane.
- 8 3
-
2022-06-03 17:44
Odważnych niestety brak (przynajmniej jak na razie).
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.