• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybrano wykonawcę gdyńskiej obrotnicy

VIK
26 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Obrotnica ma być gotowa za pół roku. Obrotnica ma być gotowa za pół roku.

Gdyński port wybrał wykonawcę obrotnicy. Wygrała oferta polskiego oddziału austriackiego koncernu budowlanego PORR SA. Oferent zaproponował, że wykona zadanie za 27,7 mln zł brutto. Była to najniższa cena.



Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto, oferent zaproponował 27,7 mln zł. Wykonawca, czyli PORR SA oprócz najniższej ceny zaproponował rozbudowę obrotnicy w ciągu sześciu miesięcy oraz przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium. Obrotnica ma być gotowa na początku 2018 roku. Oprócz PORR SA, ofertę złożyły także: Strabag sp. z o.o., Energopol Szczecin SA, NDI SA Sopot, Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków.

Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych. Istniejące obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości 300-330 metrów. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370-400 metrów.

To już kolejny przetarg na wykonanie tej inwestycji. Pierwszy ogłoszono pod koniec marca ub. roku. Wpłynęło pięć ofert. Najwyższą ocenę otrzymała również oferta PORR Polska Infrastructure z Warszawy. To postępowanie jednak unieważniono z powodu zmiany zakresu zamówienia. Poprzedni przetarg obejmował też przygotowanie nowego miejsca do usadowienia doku pływającego należącego do Stoczni Marynarki Wojennej. Po drodze stocznia została wystawiona na sprzedaż, a nowy właściciel - państwowa Stocznia Wojenna - uznał, że wykonanie niecki dla doku nie jest konieczne, gdyż dok może być zlokalizowany poza terenami SMW.
VIK

Miejsca

Opinie (41) 2 zablokowane

  • (1)

    "oraz przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium"

    Oznacza to, że kierownikami w pozostałych ofertach byli ludzie niedoświadczeni albo jacyś tynkarze czy piekarze? To chyba jest oczywiste i rozumie się samo przez się, że kierownikiem takiej budowy jest ktoś doświadczony i wyspecjalizowany czy nie?

    • 22 4

    • Nie jest to oczywiste.

      To nie takie oczywiste. Mając papiery na kierowanie robotami możesz całe życie budować domki jednorodzinne i nie mieć doświadczenia w realizacji większych inwestycji, nie wspominając już o budownictwie morskim.

      • 11 2

  • 10 lat planowania, w 2012 już prawie dali radę.

    A Gdańsk w tym czasie uciekł daleko do przodu

    • 33 6

  • Jaki jest zakres prac?

    Jaki jest zakres prac? czy którakolwiek ze startujących firm ma doświadczenie w takich pracach ?

    • 8 0

  • jedno zasadnicze pytanie : co to da??? (2)

    Inwestycja spóźniona o 10 lat!

    • 30 6

    • da raczej niewiele

      • 12 3

    • co to da..

      ..takim głupkom

      • 0 0

  • "dok może być zlokalizowany poza terenami SMW" (1)

    Nawet wiem gdzie. W Radomiu:-)

    • 33 5

    • a pływający dok na giewoncie

      • 1 0

  • (1)

    Majo rozmach....

    • 4 0

    • ...skurczysyny!

      • 0 0

  • Kiedy most na Oksywie? (1)

    Opozycja się tego domaga.

    • 16 11

    • No raczej nie za Szczurka. Nie da się ;)

      • 1 0

  • Ciekawe kiedy odwołają obecny przetarg

    Jak widać w tym mieście to norma

    • 10 3

  • za wykopanie dziury tyle kasy?

    Obrotnica to takie miejsce w porcie gdzie jest trochę głebiej i szerzej

    • 19 4

  • (2)

    po co inwestować w obrotnicę w centrum miasta?
    Chore ambicje szczura

    • 7 24

    • to nie szczur inwestuje w obrtonicę bar..anie

      To Port. Umiesz to odróżnić?
      BTW. władze miasta najchętniej zasypały by port i przejęły grunty. Byłyby następne hektary pod deweloperkę i kolejne wpływyw do kasy.

      • 12 2

    • To jest raczej wbrew "szczurzym" ambicjom postawienia apartamentów na nabrzeżach.

      • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane