• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybrano wykonawcę gdyńskiej obrotnicy

VIK
26 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Obrotnica ma być gotowa za pół roku. Obrotnica ma być gotowa za pół roku.

Gdyński port wybrał wykonawcę obrotnicy. Wygrała oferta polskiego oddziału austriackiego koncernu budowlanego PORR SA. Oferent zaproponował, że wykona zadanie za 27,7 mln zł brutto. Była to najniższa cena.



Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto, oferent zaproponował 27,7 mln zł. Wykonawca, czyli PORR SA oprócz najniższej ceny zaproponował rozbudowę obrotnicy w ciągu sześciu miesięcy oraz przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium. Obrotnica ma być gotowa na początku 2018 roku. Oprócz PORR SA, ofertę złożyły także: Strabag sp. z o.o., Energopol Szczecin SA, NDI SA Sopot, Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o. oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków.

Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych. Istniejące obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości 300-330 metrów. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370-400 metrów.

To już kolejny przetarg na wykonanie tej inwestycji. Pierwszy ogłoszono pod koniec marca ub. roku. Wpłynęło pięć ofert. Najwyższą ocenę otrzymała również oferta PORR Polska Infrastructure z Warszawy. To postępowanie jednak unieważniono z powodu zmiany zakresu zamówienia. Poprzedni przetarg obejmował też przygotowanie nowego miejsca do usadowienia doku pływającego należącego do Stoczni Marynarki Wojennej. Po drodze stocznia została wystawiona na sprzedaż, a nowy właściciel - państwowa Stocznia Wojenna - uznał, że wykonanie niecki dla doku nie jest konieczne, gdyż dok może być zlokalizowany poza terenami SMW.
VIK

Miejsca

Opinie (41) 2 zablokowane

  • (1)

    Jeżeli obrotnica ma wyglądać jak nowo wybudowane nabrzeże Rumuńskie to będzie masakra. Olbrzymie pieniądze wyrzucone w ''kanał"

    • 8 4

    • Dlaczego? Co jest z Nabrzezem Rumuński?

      • 0 0

  • nie do wiary co się dzieje (3)

    To my nie mamy naszej firmy do takiej roboty? Przecież to nie wieżowiec, ani specjalne tunele, a zwykła portowa robota. Nie mamy kierowników na takie roboty w Polsce? Brak im uprawnień i doświadczenia? Bzdury:"przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium".

    Czytaj więcej na:
    http://biznes.trojmiasto.pl/Wybrano-wykonawce-gdynskiej-obrotnicy-n114166.html##triKto w to uwierzy?Polska kraj z wielkim portowym i morskim doświadczeniem bierze austriacką firmę. Gdzie my już żyjemy, pod zaborami?Inni już tu decydują!

    • 8 6

    • kiedyś była Hydrobudowa a teraz pewnie pozostały jakieś smętne resztki...

      • 4 0

    • Jest (?) jeszcze PRCiP. To dokładnie ich robota... A zgłaszają sie "cwaniaki" od "developerki"...

      • 4 1

    • Nie mamy bo my Polacy pozwolilismy aby zagraniczne firmy kupiły polskie firmy, wyssaly co było można a potem zostawiły ochłapy. Działanie przemyślane i zaplanowane, całe dofinansowanie do projektów z UE wróciło do starej Uni. Np było kiedyś GPRD potem kupiła to Skanska, była robota to zarobili, teraz roboty nie ma to sporo osób zwolnili a za chwilę pewnie cała Skanska wróci skąd przyszła. Można wiele przykładów podawać.

      • 2 0

  • A gdański PRCiP nie startował?

    • 5 1

  • Już tak nie wyzywajcie na poprzedni zarząd... (3)

    ... jeśli nie wiecie, co było przyczyną opóźnień. Ja wiem. Stocznia marynarki wojennej konsekwentnie przez lata blokowała możliwość budowy tej obrotnicy. Warunkiem koniecznym było odkupienie części nabrzeża od SMW. W końcu się to udało - kawałek zrujnowanego nabrzeża za bajońskie pieniądze, które i tak trzeba zburzyć.

    • 9 5

    • (1)

      A skąd wiesz ?

      • 1 0

      • Bo tu pracuję

        i mam wgląd do pewnych dokumentów

        • 0 0

    • Ja wiem ...Ty kpisz z czytelników w kłamiąc żywe oczy. Nic z tego co napisałaś (eś) nie jest prawdą. Ja wiem

      • 1 1

  • Po pierwsze - powinno to być zrobione conajmniej 10 lat temu
    Po drugie - nie tak to się teraz robi
    Po trzecie - nikt nie będzie chciał być wciągani i obracany. Nie ten czas obsługi i kosztów.
    poszukajcie na Onet artykułu "Gdańsk zabiera statki Hamburgowi", ciekawa analiza. I żadna w tym Gdańska zasługa, bo zarabia australijski emeryt. Ale żeby na tym zarabiać, trzeba się na tym znać i siedzieć w biznesie... Jeszcze wiele będzie się działo...

    • 9 3

  • dobra nowina

    tylko przestańcie już tych Ukrainców zatrudniać bo nas zaleją!!!

    • 5 3

  • a zatopiony dok nie przeszkadza (1)

    jezeli do tej pory nie podniosa tego statku z przyczepionym dokiem do bedzie klapa

    • 1 2

    • A wie Pani gdzie ten przywrócony w ogóle się znajduje?

      Bo sądząc po wpisie nie. Leży on w basenie w prawym górnym rogu :-*

      • 0 0

  • 27 milionów za dziurę po środku kanału portowego fajny wałek ryscy by zrobili za milion pewnie ze 4 takie dziury

    • 2 1

  • Polski oddział firmy zagranicznej

    To znaczy Polacy zrobią a firma zagraniczna weźmie pieniadze.

    • 5 0

  • a podwykonawcą będzie UkrBudHedro

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane