- 1 Wciąż dużo węgla zalega w Porcie Gdańsk (71 opinii)
- 2 Logo Orlenu na budynku siedziby Lotosu (238 opinii)
- 3 Zwrot kosztów za pracę zdalną. Stawkę ustala pracodawca (108 opinii)
- 4 "Remontowa" buduje drugi prom dla PŻM (89 opinii)
- 5 Dodatki osłonowe tylko dla ubogich? (140 opinii)
- 6 W kwietniu aż dwie niedziele handlowe (210 opinii)
Tereny po stoczni Nauta dziś należą do Portu Gdynia.
Na terenach po Stoczni Remontowej Nauta przy ul. Waszyngtona 1 w Gdyni trwają wyburzenia. Działka należy do Portu Gdynia. Co powstanie w tym miejscu?
Przypomnijmy, że zakup tego terenu przez Port Gdynia sfinalizowano w lipcu 2018 r. Chodzi o działkę z infrastrukturą o powierzchni 61,9 tys. m kw. W marcu 2018 r. Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup tych gruntów. Teren wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, ale szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.
Ostatnie wodowanie w tym miejscu odbyło się w czerwcu 2019 r. Pierwszy kadłub zwodowano tam prawie 97 lat temu. Teraz Stocznia Remontowa Nauta operuje tylko na terenach przy ul. Budowniczych 10
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Praca w Trójmieście - budowlanka
Paulina Stawicka
Jakie plany na Port Gdynia względem działki przy ul. Waszyngtona 1? Mówiło się, że część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane było również przeznaczenie go jako lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. A jakie plany są dziś?
- Tereny przy ul. Waszyngtona stanowią obecnie w dużej mierze zaplecze budowy prowadzonych intensywnie prac związanych z pogłębieniem basenów portowych oraz przebudową nabrzeży. W tym rejonie planowane jest zalądowienie, na którym wybudowane zostanie połączenie kolejowo-drogowe prowadzące do Portu Zewnętrznego - powiedział nam Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-10 14:43
(19)
Brzmi jakby port nie miał pomysłu na ten teren. A taki był hałas że tereny portowe miasto zabiera. Może jednak centrum biznesowe i miejsca pracy? :)
- 20 93
-
2023-03-10 14:54
też tak odczytuję te informacje
- 5 13
-
2023-03-10 15:17
Przeciez (5)
jest napisane, że prowadzą pracę nad portem zewnętrznym.
- 20 3
-
2023-03-10 17:35
wow nawet projektu nie ma pacanie (3)
jest planowane, być może, jak kiedykolwiek powstanie
- 2 17
-
2023-03-10 20:40
(2)
Jesteś niedoinformowany i jeszcze pleciesz bzdury. Postępowanie na wyłonienie wykonawcy w formule PPP jest w trakcie. 4 podmioty są w dialogu technicznym, projekty są, zakresy prac. To ze nie wiesz niczego na ten temat nie znaczy ze nic sie nie dzieje
- 14 2
-
2023-03-11 00:29
tak, tak - podobnie jak z promem (1)
- 5 10
-
2023-03-13 15:32
A jednak was sieją...to dziwne.
- 3 1
-
2023-03-11 00:33
Płac budowy tymczasowy i tylko
na części terenu. A co z reszta i co później ? Dokładnie tak, port nie ma pomysłu.
- 2 8
-
2023-03-10 17:55
A ty wszystko wiesz a nawet przeczytać nie potrafisz tak aby zrozumieć o czym mowa.
- 7 1
-
2023-03-10 18:05
(6)
Polski przemysł. Tam muszą być zakłady pracy dla ludzi pracujących, a nie dla tych którzy nic nie produkują tylko cały dzień klepią w komputer dla zachodnich korporacji - tania siła robocza w garniturach za trzy razy niższe wynagrodzenia niż ich koledzy na tym samym stanowisku w kraju gdzie siedzibę ma ich ta międzynarodowa korporacja.
Zagraniczne fundusze inwestycyjne i zagraniczni deweloperzy - precz!- 18 8
-
2023-03-10 18:43
Tak, najlepiej zrobić tam pole polskich ziemniaków (1)
- 8 11
-
2023-03-13 09:00
Ja bym tam postawił wielki pomnik Papieża Polaka. Nic bardziej polskiego nigdy już nie będzie mogło powstać.
- 2 3
-
2023-03-11 22:23
Polski przemysł konkurencyjny... Ta era już minęła (3)
Małe żółte rączki klepią statki dla Europy
- 4 7
-
2023-03-11 23:43
to jakie rączki klepią statki dla Duńczyków? (2)
Na gdańskich pochylniach?
- 7 1
-
2023-03-14 15:06
Ukraińskie... (1)
- 0 0
-
2023-03-14 16:33
zgadza się
bo nasze klepią bezpośrednio w skandynawskich stoczniach.
Choć nie ma to znaczenia jakie, ważne jest gdzie...
Już nawet Chińczycy poszli po rozum do głowy i swoją flotę wycieczkowców bazujących w Europie remontują również w Europie.- 2 0
-
2023-03-12 13:30
Miejsca pracy jak wszędzie w cywilizowanych krajach (3)
Powinny mieścić się na obrzeżach miasta w dzielnicach przemysłowych a nie w centrum.
- 1 7
-
2023-03-13 08:27
port... (2)
W Wiczlinie??!
Smiala wizja...- 5 1
-
2023-03-14 10:41
Już dawno porty rozbudowuje się w głąb morza. (1)
Tereny tańsze, niezabudowane, łatwiej i szybciej można wpłynąć statkiem.
- 2 2
-
2023-03-14 16:38
ale trzeba do nich (rozbudowanych terenów) dojechać
I spójrz na mapę, gdzie te dwie rzeczy (rozbudowę i dojazd) w Gdyni można zrobić?
Uprzedzając, budowa portu nad otwartym morzem ma katastrofalne skutki.
Pokazała to rozbudowa (stosunkowo niewielka) portu we Władysławowie.- 2 1
-
2023-03-11 08:36
A mnie się marzy (5)
A mnie się marzy aby w "mojej Gdyni, mieście z morza, żeglarskiej stolicy Polski itd. " przeciętny gdynianin miał realna możliwość wynajmu miejsca w marinie. Bez biurowców, wieżowców itp. Takie proste miejsce przy kei, ogólnodostępne
- 87 20
-
2023-03-11 09:05
nie w tym zyciu
te bloki sw. piotra. czy , portova , lub te w dalmorze, to wszystko jest lokata bankowe, bez mozliwosci wyplaty na żądanie i bez odsetek, o nie gwarantowanym zwrocie.
Bo NBP dał stopy na 0% przez lata.
Tam nik nie mieszka , moze pare mewek. Przy cenie 2,5mln za kwadrat aby zwacal tyle co 4-latki COI (7%) , najem musial by kosztowacte bloki sw. piotra. czy , portova , lub te w dalmorze, to wszystko jest lokata bankowe, bez mozliwosci wyplaty na żądanie i bez odsetek, o nie gwarantowanym zwrocie.
Bo NBP dał stopy na 0% przez lata.
Tam nik nie mieszka , moze pare mewek. Przy cenie 2,5mln za kwadrat aby zwacal tyle co 4-latki COI (7%) , najem musial by kosztowac 14.6tys miesiecznie! Wiec tego nikt nie wynajmuje.
Mewke to by kosztowalo ok 750 pln za dzien pracy. To ona musi zrobic z 7lodow /dzien zeby wyjsc na 0% - a zus a præd, a czas na lunch? - wiec kto ma to wynajmowac PIS?
Ludzie nie rozumieli ze mieszkania spadaja w inflacji bo ich wzrost jest odwrotnie skorelowany ze stopami. A nie z inflacja.
Cena nieruchomosci jest oderwana od kosztow dzialek i budowy a zwiazana edynie z emisja Pieniadza poprzez banki komercyjne w postaci hipotek...- 14 5
-
2023-03-11 11:21
To nie jest możliwe, wystarczy popatrzeć na miasta skandynawskie, niemiecki czy holenderskie. Mariny nie są tanie. (1)
- 3 5
-
2023-03-11 17:04
może i tanie nie są...
Ale w sezonie zza masztów świata nie widać.
Na brzegu zwykłe, drewniane baraki, a nie szklane pałace.
Jednak masa ludzi z nich korzysta.- 11 1
-
2023-03-12 16:42
Wszystko zależy od tego, czy Szczurek i jego ekipa przegrają wybory i skończy się układ Samorządność-PZŻ. Nie od dziś wiadomo, że na pstryknięcie palców prezesa Hamery, cały Urząd Miasta Gdyni staje na głowie żeby załatwiać pozwolenia i rugowanie z terenu mariny. Teraz zabrali się za wyrzucanie żeglarskiej mlodzieży, czyli MKŻ Arka Gdynia.
- 3 1
-
2023-03-13 14:36
marzenia dobra rzecz... tyle że właśnie tych swoich nie zrealizujesz w Gdyni
- 2 0
-
2023-03-10 21:59
(4)
Po to mamy morze żeby postawić ładne apartamentowce. W stoczniach i portach nic się nie dzieje nikt tam nie pracuje więc żadnego pożytku dla miasta z takich terenów. Ale jak powstaną apartamentowce to przyjadą ludzie z Warszawy i będzie dla kogo restauracje otwierać. Zresztą port mamy w Elblągu więc po co nam ładne tereny w Gdyni i Gdańsku marnować.
- 45 93
-
2023-03-10 22:35
nie sil się na ironię (1)
jest wielu, którzy serio tak myślą i przeznaczą te 3 z 10 km wybrzeża, jakie ma Polska, gdzie można budować taki port, na szklane skorupy. I niewiele brakowało, aby się stało, bo gdyńskie lisy już się z gąską witały.
- 10 7
-
2023-03-10 22:51
to niestety fakt. Sam pracowałem w porcie w Gdyni 10 lat. Fakt administracyjna praca, ale jakieś pojęcia mam do czego są porty i jak są ważne.
Rozmawiając z ludźmi na wakacjach często słyszałem "a co się w porcie produkuje", "nie można gdzieś dalej od morza go postawić", "po to mamy samoloty żeby szybko transportować a nie jakimiś wolnymito niestety fakt. Sam pracowałem w porcie w Gdyni 10 lat. Fakt administracyjna praca, ale jakieś pojęcia mam do czego są porty i jak są ważne.
Rozmawiając z ludźmi na wakacjach często słyszałem "a co się w porcie produkuje", "nie można gdzieś dalej od morza go postawić", "po to mamy samoloty żeby szybko transportować a nie jakimiś wolnymi statkami", a ostatnio o Elblągu też się ktoś wypowiadał że przecież jest port w Elblągu to nas starczy, a tu można plażę dla turystów zrobić i ile osób straci pracę. Przecież tam widziałem z 5 dźwigów więc pracuje maksymalnie kilkanaście osób a tak kilkudzisięciu ratowników można zatrudnić postawić knajpy i ludzie będą mieli pracę.- 12 5
-
2023-03-11 08:11
A przeczytałeś chociaż artykuł? (1)
Masz jak wół napisane co ma powstać w tym miejscu.
- 7 1
-
2023-03-13 10:06
Pomyśl trochę. Ostatecznie deweloperzy
Będą mieli gdzie swoje betonowe potwory stawiać
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.