• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Londynu. Nowe połączenie

VIK
5 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka połączeń kontenerowych. Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka połączeń kontenerowych.

Operator logistyczny Unifeeder uruchamia kolejne regularne, cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią. Brexit spowodował, że połączenia morskie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.



Unifeeder jest spółką świadczącą usługi transportu kontenerowego na terenie Europy Północnej i Południowo-Zachodniej. Spółka właśnie ogłosiła uruchomienie nowego cotygodniowego połączenia między Portem Gdynia a DP World London Gateway.

Maersk wraca do Portu Gdynia



- Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na skonteneryzowane rozwiązania E2E do i z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z harmonogramem statki będą wypływać z Portu Gdynia w poniedziałki, do Londynu docierać w piątki/soboty. Połączenie jest realizowane w ramach pętli obejmującej St. Petersburg, Bremerhaven i Antwerpię - poinformował portal branżowy intermodalnews.pl.
Jak zauważa intermodalnews.pl, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej coraz więcej importerów i eksporterów decyduje się przenieść ładunki z transportu drogowego na morski. Dlaczego? Obecnie handel z Wielką Brytanią wiąże się z nowymi obowiązkami związanymi z odprawami i kontrolami celnymi. Na przejściach granicznych między UE a Wielką Brytanią w ostatnich miesiącach często dochodziło do zatorów np. z powodu restrykcji sanitarnych, a kierowcy ciężarówek stali w długich kolejkach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na organizację przewozów jest brak kierowców chętnych do udania się w tę trasę.

Nowe połączenie Unifeeder. Nowe połączenie Unifeeder.

Swoją szansę zobaczyli armatorzy obsługujący połączenia feederowe (mniejsze, dowozowe). Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka takich połączeń kontenerowych. Teraz doszły kolejne.

- Nowe połączenie potwierdza dobrą kondycję Portu Gdynia, który pomimo ogromnych wyzwań zakończył 2020 r. ze wzrostem - 2,9 proc. w stosunku do 2019 r., a wzrost w przeładunkach kontenerów wyniósł 0,9 proc. rok do roku. Kolejne regularne połączenie jest dowodem na niesłabnące zapotrzebowanie na transport skonteneryzowany, w obliczu którego budowa Portu Zewnętrznego zdaje się być koniecznością - powiedział Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (54)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane