• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Nowe połączenie

VIK
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowy serwis będą obsługiwały dwa statki - Containerships Stellar i Containerships  Nord (na zdjęciu). Nowy serwis będą obsługiwały dwa statki - Containerships Stellar i Containerships  Nord (na zdjęciu).

Kolejny armator uruchomił połączenie kontenerowe z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Brexit spowodował, że transport morski stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. W marcu na BCT postawił Unifeeder, a teraz Containerships.



Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder, a pod koniec marca, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT.

Czytaj też:

Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie



Teraz Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.

- Połączenie zostało zaprojektowane tak, aby zaspokajać wciąż rosnące zapotrzebowanie na puste kontenery na polskim rynku. Nowy serwis rozpoczął swoje działanie 25 czerwca i będzie obsługiwany wyłącznie przez zasilane paliwem LNG siostrzane statki Containerships Stellar i Containerships Nord o ładowności 1380 TEU - poinformował BCT w komunikacie.

Sojusz transportowy Bałtyk-Adriatyk



To nie koniec dobrych informacji z BCT w tym miesiącu. Kilka dni temu poinformowano o  powstaniu sojuszu operatorów intermodalnych Loconi Intermodal oraz Baltic Rail łączący BCT i Port Koper (Słowenia). 

Gospodarka morska w Trójmieście



Jest to inicjatywa oparta o już funkcjonujące serwisy intermodalne i morskie. Od lipca Loconi uruchamia nowy serwis kolejowy z BCT do Wrocławia. Baltic Rail od dawna oferuje połączenie z Wrocławia do Kopru. W ten sposób zostają połączone porty na dwóch krańcach Europejskiego Korytarza Bałtyk-Adriatyk, co otwiera znacznie szybszą i efektywniejszą drogę transportową z krajów basenu Morza Śródziemnego do Skandynawii i odwrotnie.

Połączenie intermodalne BCT w Gdyni i Port Koper. Połączenie intermodalne BCT w Gdyni i Port Koper.
 
- Obecnie wiele linii żeglugowych oferuje takie połączenia, transportując kontenery wokół kontynentu europejskiego z dwoma (lub więcej) przeładunkami w portach bazowych, co daje całkowity czas przewozu 20-30 dni. Zastosowanie szybkiego i częstego połączenia kolejowego w poprzek kontynentu oraz wykorzystanie obecnych morskich połączeń bliskiego zasięgu, jakie obsługujemy w BCT i Koprze, spowoduje skrócenie czasu przewozu kontenerów na tej trasie o połowę. Na przykład czas przewozu z portów Izraela i Egiptu do portów szwedzkich wyniesie ok. 14 dni, a z Turcji tylko 10 dni. Koszt przewozu z zastosowaniem mostu lądowego Koper - BCT Gdynia nie odbiega znacząco od poziomu stawek morskich - poinformował BCT w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (27)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane