• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy rejs Nova Star. Zobacz, jakie jeszcze promy pływają do Szwecji

Wioletta Kakowska-Mehring
14 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 09:10 (15 września 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat Zwiedziliśmy prom Nova Star

Nova Star płynie do Nynäshamn.


W swój pierwszy rejs na Bałtyk wyruszył prom Nova Star dzierżawiony przez PŻB. Będzie pływał na trasie Gdańsk-Nynäshamn. A jakie jeszcze promy pływają z Trójmiasta do Szwecji? Na razie kursuje pięć jednostek, niebawem będzie ich sześć.



Aktualizacja, 15 września, godz. 9:10.

14 września, po kilku miesiącach opóźnienia, prom Nova Star wyruszył w pierwszy rejs z pasażerami na pokładzie. Bedzie pływać na linii Gdańsk-Nynäshamn wymiennie z promem Wawel. Jest to jednostka wyższej klasy. Posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Do dyspozycji pasażerów są sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również place zabaw dla dzieci. Prom został wyczarterowany na razie na dwa lata od armatora z Singapuru ST Engineering Marine Ltd. W marcu prom trafił do Gdańskiej Stoczni Remontowa, gdzie przeszedł remont.


Nova Star to drugi prom Polferries pływający z Trójmiasta do Szwecji. Drugi operator, Stena Line, dysponuje trzema jednostkami, a w październiku dołączy do nich jeszcze jedna.

 Stena Spirit  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 176 m długości i 29 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Stena Spirit  wszedł do eksploatacji w 1988 roku jako Stena Scandinavica, a po generalnym remoncie w 2011 roku wszedł na linię Karlskrona-Gdynia. Nazwę Stena Spirit wyłoniono na drodze ogólnopolskiego konkursu. Matką chrzestną była pochodząca z Gdyni aktorka Anna Przybylska.  Stena Spirit  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 176 m długości i 29 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Stena Spirit  wszedł do eksploatacji w 1988 roku jako Stena Scandinavica, a po generalnym remoncie w 2011 roku wszedł na linię Karlskrona-Gdynia. Nazwę Stena Spirit wyłoniono na drodze ogólnopolskiego konkursu. Matką chrzestną była pochodząca z Gdyni aktorka Anna Przybylska.

 Stena Vision  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 175 m długości i 28,5 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Statek został zwodowany w 1981 roku jako MF Stena Scandinavica. Jednak ze względu na problemy Stoczni Gdańskiej, w której był budowany, wykończenie jednostki zostało opóźnione i dopiero w 1987 roku wszedł do eksploatacji. W 2010 przeszedł przebudowę, trafił na trasę  Gdynia-Karlskrona i zyskał nowa nazwę.  Stena Vision  to prom Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. Statek ma 175 m długości i 28,5 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21,5 węzłów. Zabiera na pokład 1700 pasażerów.  Statek został zwodowany w 1981 roku jako MF Stena Scandinavica. Jednak ze względu na problemy Stoczni Gdańskiej, w której był budowany, wykończenie jednostki zostało opóźnione i dopiero w 1987 roku wszedł do eksploatacji. W 2010 przeszedł przebudowę, trafił na trasę  Gdynia-Karlskrona i zyskał nowa nazwę.

 Stena Baltica  to prom, którego operatorem jest Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. To typowa jednostka ro-pax przeznaczona głównie do transportu samochodów ciężarowych i ich kierowców. Jednostka ma 167 m długości i 26,8 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną  23 węzłów. Prom został wybudowany w 2007 roku w Finlandii. Stena Line użytkuje go od 2013 roku.  Stena Baltica  to prom, którego operatorem jest Stena Line pływający na trasie Gdynia-Karlskrona. To typowa jednostka ro-pax przeznaczona głównie do transportu samochodów ciężarowych i ich kierowców. Jednostka ma 167 m długości i 26,8 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną  23 węzłów. Prom został wybudowany w 2007 roku w Finlandii. Stena Line użytkuje go od 2013 roku.

 Wawel  to prom polskiego armatora PŻB Polferries pływający na trasie  Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 163,96 m długości i 27,63 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną 16,7 węzłów. Zabiera na pokład 1000 pasażerów. Został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö, przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.  Wawel  to prom polskiego armatora PŻB Polferries pływający na trasie  Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 163,96 m długości i 27,63 m szerokości. Może płynąć z prędkością eksploatacyjną 16,7 węzłów. Zabiera na pokład 1000 pasażerów. Został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni w Malmö, przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven. W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.

 Nova Star  to prom ro-pax dzierżawiony przez PŻB Polferries pływający na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 161 m długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. "Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.  Nova Star  to prom ro-pax dzierżawiony przez PŻB Polferries pływający na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Statek ma 161 m długości i 25,6 m szerokości. Może płynąć z prędkością maksymalną 21 węzłów. Zabiera na pokład 1215 pasażerów. "Nova Star" to prom typu ro-pax zbudowany w 2011 roku, w stoczni ST Marine w Singapurze. Jeszcze niedawno pływał na linii z Maroka do Hiszpanii.

Już w październiku na trasie Gdynia-Karlskrona pojawi się kolejny prom Stena Line, czyli  Stena Nordica . Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabierze 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany. Już w październiku na trasie Gdynia-Karlskrona pojawi się kolejny prom Stena Line, czyli  Stena Nordica . Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabierze 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany.

Miejsca

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • bezwartosciowy tekst .Brakuje jakie stawki są na tych promach ile razy wpływa wtygodniu jaki jest jego standart

    Jakie sa atrakcje dla pasażerów jak wyglądają kabiny itp

    • 7 3

  • Podsumowanie (2)

    Zegluga promowa to nie zabawa w piaskownicy. Do tego potrzeba ogromnych nakładów finansowych i wiedzy. PŻB niestety Nie ma ani jednego ani drugiego. Przykładem chybione inwestycje typu Bumerang i Nova Star. Po za tym nikt nie chciał kupić tego przedsiębiorstw mimo faktycznych prób jego sprzedaży. To świadczy o jego stanie faktycznym. Pudrowanie rzeczywistości nic tu nie da. Potrzebny jest prywatny właściciel, który zrobi tam porzadek.

    • 9 9

    • Najlepiej Niemiec

      • 1 4

    • Nikt?

      DFDS chciał i to bardzo, tylko całe szczęście ich nie dostał

      A TT-Line? Też chcieli i przejęli ale Dyrektorkę Anetkę.

      • 2 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    Prom widmo

    Ciekawe czy doplynie

    • 10 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    (1)

    Muzyka i film jakby co najmniej z portu wypłynął wycieczkowiec Queen Elizabeth, A to tylko stara krypa wydzierżawiona od Azjatów....

    • 10 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

      Stara?

      • 4 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    ale jest i tyle

    • 3 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    Ojej a ja myslem że to jakiś pomnik! A to pływa

    • 6 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    jahahahhaahahahah

    oby nie ostatni !!!
    wstyd dla polferries i tyle
    ile osob wydymali niech podadza lepiej

    • 6 0

  • Ciekawe czy wróci?

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    ale po co? (2)

    pływać do kalifatu szweckiego?

    • 4 11

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

      Ty beton a wiesz że! (1)

      Twój kochany Tusk sprawił że Szwecja podobnie jak większość Europy stała się jednym wielkim kalifatem !?!!

      • 0 6

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

        Mylisz się, albo masz 12 lat.

        A nie sami Szwedzi? Szwedzi przyjmowali obcych od zawsze, między innymi Polaków.

        • 7 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pierwszy rejs promu Nova Star

    A dlaczego ten statek nie pływa z Niemiec tylko z polski??

    polska powinna dawać tylko Niemcom na utrzymanie promu !!!

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane