stat

Z portu w Gdyni do terminali w USA

Wietrzna pogoda nie przeszkodziła w załadunku przy nabrzeżu Bułgarskim w Gdyni potężnych suwnic dla dwóch amerykańskich terminali kontenerowych. Montaż urządzeń kontenerowych stał się prawdziwą specjalizacją Portowego Zakładu Technicznego.



- Z roku na rok wzrasta liczba zamówień na montaże urządzeń typu "straddle carrier", na które jest rosnące zapotrzebowanie w terminalach kontenerowych na świecie, dlatego też przeciętnie cztery tego typu urządzenia są tygodniowo przez nas montowane przy ulicy Warsztatowej. W sumie w roku 2019 zmontujemy ich ponad 200 i jest to naprawdę rekord - mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego SA.
W Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim trwa jeszcze realizacja - rozpoczętego wiosną 2017 roku - montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane) dla dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Od stycznia 2020 roku pracować będziemy w terminalu Khalifa w Abu Dhabi w Emiratach Arabskich, gdzie zmontujemy 24 suwnice automatyczne, a na naszych placach montażowych w Gdyni rozpoczniemy budowę kolejnego terminala automatycznego - tym razem do Izraela. Powrócimy także do Bremerhaven, gdzie montujemy kolejne cztery duże suwnice nabrzeżowe STS. Mamy już pełen pakiet zamówień aż do końca trzeciego kwartału 2020 roku włącznie. Jak więc widać, PZT stoi przed szansą na następny znakomity wynik roczny - mówi Krzysztof Bąk.
Rekordowym rokiem pod względem obrotów był również rok 2018, kiedy to zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli, począwszy od Nowego Jorku, poprzez Maroko i Francję, a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu czy Australii. Sukcesem została zakończona dostawa sześciu sztuk potężnych (każda o wadze ok 2,3 tys. ton) suwnic nabrzeżowych - STS do Terminala NTB w Bremerhaven. Sfinalizowano również montaż - w nowym terminalu T2 w DCT w Gdańsku - trzech dużych suwnic STS nabrzeżnych, pięciu suwnic RTG oraz trzech suwnic kolejowych RMG.

- Jedyny problem, z jakim się borykamy, to brak wykwalifikowanej kadry. Szczególnie poszukujemy elektryków i mechaników - dodaje Krzysztof Bąk.

Opinie (46) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....