• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z portu w Gdyni do terminali w USA

VIK
18 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Suwnice trafią do amerykańskich terminali kontenerowych.
  • Suwnice jeszcze na placu przed załadunkiem.
  • W tym roku Portowy Zakład Techniczny zmontuje ok. 200 urządzeń kontenerowych.

Wietrzna pogoda nie przeszkodziła w załadunku przy nabrzeżu Bułgarskim w Gdyni potężnych suwnic dla dwóch amerykańskich terminali kontenerowych. Montaż urządzeń kontenerowych stał się prawdziwą specjalizacją Portowego Zakładu Technicznego.



- Z roku na rok wzrasta liczba zamówień na montaże urządzeń typu "straddle carrier", na które jest rosnące zapotrzebowanie w terminalach kontenerowych na świecie, dlatego też przeciętnie cztery tego typu urządzenia są tygodniowo przez nas montowane przy ulicy Warsztatowej. W sumie w roku 2019 zmontujemy ich ponad 200 i jest to naprawdę rekord - mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego SA.
W Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim trwa jeszcze realizacja - rozpoczętego wiosną 2017 roku - montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane) dla dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Od stycznia 2020 roku pracować będziemy w terminalu Khalifa w Abu Dhabi w Emiratach Arabskich, gdzie zmontujemy 24 suwnice automatyczne, a na naszych placach montażowych w Gdyni rozpoczniemy budowę kolejnego terminala automatycznego - tym razem do Izraela. Powrócimy także do Bremerhaven, gdzie montujemy kolejne cztery duże suwnice nabrzeżowe STS. Mamy już pełen pakiet zamówień aż do końca trzeciego kwartału 2020 roku włącznie. Jak więc widać, PZT stoi przed szansą na następny znakomity wynik roczny - mówi Krzysztof Bąk.
Rekordowym rokiem pod względem obrotów był również rok 2018, kiedy to zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli, począwszy od Nowego Jorku, poprzez Maroko i Francję, a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu czy Australii. Sukcesem została zakończona dostawa sześciu sztuk potężnych (każda o wadze ok 2,3 tys. ton) suwnic nabrzeżowych - STS do Terminala NTB w Bremerhaven. Sfinalizowano również montaż - w nowym terminalu T2 w DCT w Gdańsku - trzech dużych suwnic STS nabrzeżnych, pięciu suwnic RTG oraz trzech suwnic kolejowych RMG.

- Jedyny problem, z jakim się borykamy, to brak wykwalifikowanej kadry. Szczególnie poszukujemy elektryków i mechaników - dodaje Krzysztof Bąk.
VIK

Miejsca

Opinie (46) 2 zablokowane

  • Widziałem wiele razy ogłoszenia (2)

    tej firmy jako poszukiwanie- nabór dla mechaników i elektryków. Nigdzie i chyba nigdy nie było żadnej informacji
    ile oferują pracownikowi np.z 20-25 letnim stażem i masą innych uprawnień w stawce podstawowej- zł/euro czy $ na godzinę...
    Szukasz pracownika to podaj chociaż dolną granicę-wysokości stawki np.4 euro/ 16 zł netto, a jak na tak światową firmę to ze 20 $ na godzinę netto i masz ludzi do pracy...

    • 19 0

    • 3,5k zl/za 250 h

      nawet ukry zastanawiaj sie czy tam pracowac...

      • 7 0

    • kiedys bylem na "rozmowie" w duzej znanej firmie z wawy

      szukajacej kadry tech i mont. do ec w gdansku i gdynii.
      rozmowa o pier.... dolach i inne takie tam niby premie ,dodatki i multisport "owocowe czwartki" a pensja : 3400 zl /brutto wstalem i wyszedlem a oni mocno zdziwieni dlaczego .

      • 13 0

  • Polskie stocznie powinny zacząć budować statki dla USA. (1)

    • 6 0

    • Gdynska Komuna Paryska zbudowala w 1978 roku dwa gazowce dla USA.

      Jedyny raz kiedy slyszalem amerykanski hymn grany w Gdyni podczas uroczystego przekazania obydwu jednostek. Odbiorca jak pamietam byl niejaki Pan Strauss ze Stanow. Takze dokladnie pamietam ze wyrazil podziw ze tak mloda zaloga stoczniowa potrafila zbudowac te bardzo trudne technologicznie statki. Bo naokolo zebrali sie wszyscy mlodzi stoczniowcy.

      • 8 0

  • aż w oczy kole ten napis , facebook , tez opuścił i wszyscy i tak wiedzą o co chodzi

    • 3 1

  • Konecranes

    Tylko jednego słowa tu brakuje: Konecranes.

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane