• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaczynasz? Wypromuj swój biznes już na starcie

9 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nawet otwierając niewielką firmę warto skorzystać z porad specjalistów do spraw wizerunku. Nawet otwierając niewielką firmę warto skorzystać z porad specjalistów do spraw wizerunku.

W Trójmieście nowe lokale usługowe mnożą się jak grzyby po deszczu. Niestety, często znikają tak szybko, jak się pojawiają. Masz w planach otwarcie własnej restauracji? Właśnie ruszył twój salon fryzjerski? A może rozpoczynasz przygodę z osiedlowym sklepikiem? Poznaj kilka wskazówek gdyńskiej agencji Apella, które w prosty (i tani) sposób pomogą przyciągnąć klientów już na starcie.



1. Poinformuj o swoim istnieniu
Jeszcze przed otwarciem warto poinformować okolicznych mieszkańców o pojawieniu się nowego lokalu. Zacznij więc od dystrybucji ulotek, które nie tylko przybliżą przyszłym klientom specjalizację biznesu, ale także zaproszą na otwarcie. Takie materiały możesz zostawić w pobliskich sklepach, restauracjach, a nawet wręczyć przechodniom.

2. Zaproś do środka
Często skupiamy dużą uwagę na tym, jak nasz lokal wygląda w środku. Pomysłowy wystrój to jednak nie wszystko. Zmień punkt widzenia i zwróć szczególną uwagę na to, jak biznes wygląda od zewnątrz. Obskurna elewacja oraz brak szyldu z pewnością nie zachęcą przechodniów do tego, by go odwiedzić. Postaw na dobre pierwsze wrażenie.

3. Przywitaj się
Otwarcie to świetna okazja, aby przyciągnąć klientów i poinformować ich o nowym biznesie. Przygotuj drobny poczęstunek, specjalne rabaty lub zorganizuj porady specjalistów. Chodzi o coś, co sprawi, że to miejsce zostanie miło zapamiętane. Informację o otwarciu warto powiesić w witrynie, na tablicy przed lokalem oraz umieścić na stronie internetowej.

4. Zadbaj o kontakt z klientem
W lokalnym biznesie ważny jest dobry kontakt z lokalną społecznością. Spróbuj więc zaprzyjaźnić się ze swoimi klientami i przywiązać ich do siebie. Zaproponuj również specjalne rabaty i promocje dla stałych klientów. Oni z pewnością docenią ten fakt i będą wracać z przyjemnością.

5. Nie daj im o sobie zapomnieć
Karty dla stałych klientów to dobry pomysł, by wyrabiać w klientach nawyk powracania. Warto też postawić na różnego typu "przypominajki", czyli wszelkiego rodzaju gadżety z reklamą. Mogą to być kubki, długopisy, notesy, a nawet kalendarzyki o wielkości wizytówki. Wszystkie użyteczne gadżety mają zdecydowanie dłuższy cykl życia niż zwykła ulotka.

6. Pamiętaj o działaniach online
Internet to pierwsze źródło informacji, po które sięgamy w obecnych czasach. Popularne hasło "jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz" ma coraz większe znaczenie. Obecność w sieci jest więc koniecznością nawet dla małych lokali, w szczególności usługowych. Zadbaj więc o własny profil społecznościowy i wizytówkę w lokalnych serwisach.

7. Nie bój się korzystać z pomocy specjalistów
Z agencji reklamowych korzystają tylko duże firmy? Mit! Profesjonalne agencje, takie jak Apella SA, swoje usługi kierują zarówno do przedsiębiorstw z wieloletnim stażem, jak i do małych, dopiero zaczynających firm. Warto więc skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą dobrać strategię marketingową do możliwości firmy.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (5)

  • jesli cie nie w internecie to nieistniejesz (1)

    To troche inaczej. Znam firmy o ktorych nic nie ma a nawet dbaja aby nic o nich nie bylo a super prosperuja. Powazne firmy, nie mowie o sklepie osiedlowym. A z drugiej strony szukam informacji w internecie ale ... jesli jakas firma ma tylko strone na fejsbuku to ją olewam. To brak szacunku do mnie jako klienta. Bo ja nie mam i nie chce miec fajsa. Wchodze tylko na strone www. Zadnych mediow spolecznosciowych. Nie mam nigdzie konta a jedyne co mam to poczte ale i tak z danymi z kosmosu. Naprawde mnie nie ma w necie. Wiec szukam tej firmy. Wazne jesli juz ma strone to aby byla ladna bo casem ludzie przechodza sami siebie z badziewiem. Ale to i tak najmniej wazne. Na stronie sprawdzam adres i godziny otwarcia. Reszta mnie malo interesuje. Wazne tak na prawde przy wyborze firmy jest opinia ale nie w necie. Tylko od ludzi przekazana mi osobiscie. Ale w przypadku restauracji to pelny parking i tlum w srodku jest sygnalem ze moze byc dobrze. Tak wiec zadnych fajsow sritow tłitów ani innych spolecznosciowek.

    • 7 0

    • ja jeszcze sprawdzam na www zakres cen i fotki produktów

      • 2 0

  • no więc jesteś dziwakiem (2)

    i najprawdopodobniej takich jak ty jest może z 5 % ogółu :) a na opinii garstki ekscentryków raczej warzywniakowi nie zależy ..

    • 0 2

    • (1)

      Jednakze te nas co jest 5% zarabiamy tyle co pozostale 95% wiec wydajemy adekwatnue wieksze sumy w miejscach o ktorych te 95% nie ma pojecia bo w necie tego nie znajdzie

      • 2 0

      • ekscentryk

        Masz rację.
        Swoją drogą to nieźle się teraz porobiło.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane