• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wybrał doradcę przy budowie Portu Centralnego

erka
7 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał właśnie umowę z firmą DS Consulting, która będzie doradzać w czasie realizacji projektu Portu Centralnego.



W maju 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaprezentował ostateczną koncepcję inwestycji - Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. O planach rozbudowy portu pisaliśmy już w 2015 roku.

- Uważamy, że budowa tak złożonej infrastruktury musi odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Chcemy, by to prywatni inwestorzy określili, jakie terminale powinny się tu znaleźć. Z drugiej strony chcemy zapewnić zarówno naszym przyszłym kontrahentom, jak i sobie profesjonalne doradztwo projektu w takiej formule. Dlatego podpisaliśmy dziś umowę ze specjalistami w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Łukasz Greinke, prezes ZMPG.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.


DS Consulting - firma, z którą ZMPG podpisał umowę o współpracy - specjalizuje się w doradztwie dla podmiotów publicznych. Na rynku istnieje od 21 lat.

- Mamy wielką satysfakcję, że będziemy mogli brać udział w projekcie tak ważnym dla regionu i całego kraju. Od lat z sukcesami wspieramy podmioty sektora publicznego w przygotowaniu dużych projektów infrastrukturalnych, pomagając w analizach przedrealizacyjnych, pozyskaniu finansowania i negocjacjach z partnerami biznesowymi. Pracować będziemy wspólnie z naszymi podwykonawcami: firmą Wuprohyd z Gdyni oraz warszawską kancelaria prawną dr. Rafała Cieślaka, specjalizującą się w problematyce partnerstwa publiczno-prywatnego - wyjaśnia Rafał Szporko, prezes DS Consulting.
W ramach zawartej umowy DS Consulting przeprowadzi analizy przedrealizacyjne (w tym studium wykonalności) oraz zapewni stałe doradztwo transakcyjne, które obejmować będzie zagadnienia ekonomiczne, finansowe, rynkowe, techniczne i prawne.

- DS Consulting będzie współpracować z ZMPG ponad cztery lata. W tym czasie firma będzie wspierać zarząd w rozmowach z potencjalnymi partnerami, przygotowaniu wniosków o finansowania, tworzeniu dokumentacji dotyczącej umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z poszczególnymi kontrahentami - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Czekamy az Pan Nadprezes wbije pierwszą łopatę pod budowę Nadportu (1)

    • 14 2

    • łopaty się nie wbija

      szpadel się wbija. Co za jełopy. To ja baba wiem, a one nie wiedzą.

      • 5 1

  • już się za port biorą, a prom nie zaczęty, śmigłowców nie ma, lotniska nie ma i tak po horyzont same obietnice

    • 12 2

  • A teraz w ramach doradztwa będą jeździć po świecie i porty oglądać.

    To nawet nie jest groteska. Niech wezmą tego od rozwoju Portu Gdynia już drugi rok po świecie jeździ i porty ogląda. A zna się na darmowym rozklejaniu plakatów posłanek PIS.

    • 27 2

  • Przedewszystkim będą modlić się o rozwój portu

    • 14 2

  • A nie lepiej zatrudnić na tyle kompetentny zarząd by nie potrzebował wydawać milionów na doradców?

    • 22 1

  • sorry, ale ta miejscówka portu jest zajęta

    ja tam na spacery chodzę i zdjęcia mewom robię. Po ki gwizdek Gdańsk wykładał kasę na zrobienie promenady, jak teraz wszystko zamkną dla zwykłych ludzi. Ja wam mówię - to jest granda w biały dzień. Mam nadzieje, ze ten port powstanie tak samo jak 3 mln mieszkań.

    • 11 3

  • Oby tylko fahofcy z DS konsalting nie uznali że półwysep trza przesunąć

    Bo miejsca dla CPK mało będzie. Ale na pewno Matołusz galfstrimem przyleci coby stępkę pod port położyć

    • 11 3

  • Wielka kasa.

    Po tych wirtualnych zdjęciach już widać o co
    PO się bije z PISem w temacie Westerplatte.Tu chodzi o wielką kasę.Wszystko jasne.

    • 5 2

  • Lolek (5)

    A ekspresówki nie będzie ani nowej obwodnicy, to utrudni rozwój portu na taką skalę.

    • 5 2

    • Ten port ma być głównie obsługiwany koleją. (1)

      • 0 1

      • przez zatkany węzeł w Tczewie

        ...

        • 2 0

    • Przecież masz ekspesówkę i A1 (2)

      S7 już prawie skończona, a A1 od dawna działa. Nowa obdowdnica akurat tej inwestycji nie przeszkadza, ani nie pomaga, bo do portu zewnętrznego dojazd będzie poprzez południową i główny transport to będzie na A1 i S7. Na zachód nikt z tego portu nie będzie woził, bo bliżej są porty niemieckie i nawet sam Szczecin część obsługuje ruchu.

      • 3 1

      • S6 bedzie skonczna najwczesniej za 5 lat (1)

        A S6 jeszcze później

        • 0 2

        • A co ma S6 do tego portu

          • 1 0

  • Tragedia ekologiczna

    Jeśli kilka km obo parometrowa zabudowa molo powoduje powstawanie wypłacenia i niszczy plaże powodując wypłycenie i niekontrolowany wzrost glonów, to ta na Stogach i Górkach będzie jedną wielką tragedią ekologiczną.

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane