- 1 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (8 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (83 opinie)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (32 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (179 opinii)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (91 opinii)
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wybrał doradcę przy budowie Portu Centralnego
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał właśnie umowę z firmą DS Consulting, która będzie doradzać w czasie realizacji projektu Portu Centralnego.
W maju 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaprezentował ostateczną koncepcję inwestycji - Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. O planach rozbudowy portu pisaliśmy już w 2015 roku.
- Uważamy, że budowa tak złożonej infrastruktury musi odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Chcemy, by to prywatni inwestorzy określili, jakie terminale powinny się tu znaleźć. Z drugiej strony chcemy zapewnić zarówno naszym przyszłym kontrahentom, jak i sobie profesjonalne doradztwo projektu w takiej formule. Dlatego podpisaliśmy dziś umowę ze specjalistami w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Łukasz Greinke, prezes ZMPG.
DS Consulting - firma, z którą ZMPG podpisał umowę o współpracy - specjalizuje się w doradztwie dla podmiotów publicznych. Na rynku istnieje od 21 lat.
- Mamy wielką satysfakcję, że będziemy mogli brać udział w projekcie tak ważnym dla regionu i całego kraju. Od lat z sukcesami wspieramy podmioty sektora publicznego w przygotowaniu dużych projektów infrastrukturalnych, pomagając w analizach przedrealizacyjnych, pozyskaniu finansowania i negocjacjach z partnerami biznesowymi. Pracować będziemy wspólnie z naszymi podwykonawcami: firmą Wuprohyd z Gdyni oraz warszawską kancelaria prawną dr. Rafała Cieślaka, specjalizującą się w problematyce partnerstwa publiczno-prywatnego - wyjaśnia Rafał Szporko, prezes DS Consulting.
W ramach zawartej umowy DS Consulting przeprowadzi analizy przedrealizacyjne (w tym studium wykonalności) oraz zapewni stałe doradztwo transakcyjne, które obejmować będzie zagadnienia ekonomiczne, finansowe, rynkowe, techniczne i prawne.
- DS Consulting będzie współpracować z ZMPG ponad cztery lata. W tym czasie firma będzie wspierać zarząd w rozmowach z potencjalnymi partnerami, przygotowaniu wniosków o finansowania, tworzeniu dokumentacji dotyczącej umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z poszczególnymi kontrahentami - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.
Miejsca
Opinie (59) 3 zablokowane
-
2019-08-07 15:09
Czekamy az Pan Nadprezes wbije pierwszą łopatę pod budowę Nadportu (1)
- 14 2
-
2019-08-07 16:12
łopaty się nie wbija
szpadel się wbija. Co za jełopy. To ja baba wiem, a one nie wiedzą.
- 5 1
-
2019-08-07 15:15
już się za port biorą, a prom nie zaczęty, śmigłowców nie ma, lotniska nie ma i tak po horyzont same obietnice
- 12 2
-
2019-08-07 15:30
A teraz w ramach doradztwa będą jeździć po świecie i porty oglądać.
To nawet nie jest groteska. Niech wezmą tego od rozwoju Portu Gdynia już drugi rok po świecie jeździ i porty ogląda. A zna się na darmowym rozklejaniu plakatów posłanek PIS.
- 27 2
-
2019-08-07 15:46
Przedewszystkim będą modlić się o rozwój portu
- 14 2
-
2019-08-07 15:52
A nie lepiej zatrudnić na tyle kompetentny zarząd by nie potrzebował wydawać milionów na doradców?
- 22 1
-
2019-08-07 16:09
sorry, ale ta miejscówka portu jest zajęta
ja tam na spacery chodzę i zdjęcia mewom robię. Po ki gwizdek Gdańsk wykładał kasę na zrobienie promenady, jak teraz wszystko zamkną dla zwykłych ludzi. Ja wam mówię - to jest granda w biały dzień. Mam nadzieje, ze ten port powstanie tak samo jak 3 mln mieszkań.
- 11 3
-
2019-08-07 17:26
Oby tylko fahofcy z DS konsalting nie uznali że półwysep trza przesunąć
Bo miejsca dla CPK mało będzie. Ale na pewno Matołusz galfstrimem przyleci coby stępkę pod port położyć
- 11 3
-
2019-08-07 20:05
Wielka kasa.
Po tych wirtualnych zdjęciach już widać o co
PO się bije z PISem w temacie Westerplatte.Tu chodzi o wielką kasę.Wszystko jasne.- 5 2
-
2019-08-07 22:38
Lolek (5)
A ekspresówki nie będzie ani nowej obwodnicy, to utrudni rozwój portu na taką skalę.
- 5 2
-
2019-08-08 08:15
Ten port ma być głównie obsługiwany koleją. (1)
- 0 1
-
2019-08-08 10:15
przez zatkany węzeł w Tczewie
...
- 2 0
-
2019-08-08 09:43
Przecież masz ekspesówkę i A1 (2)
S7 już prawie skończona, a A1 od dawna działa. Nowa obdowdnica akurat tej inwestycji nie przeszkadza, ani nie pomaga, bo do portu zewnętrznego dojazd będzie poprzez południową i główny transport to będzie na A1 i S7. Na zachód nikt z tego portu nie będzie woził, bo bliżej są porty niemieckie i nawet sam Szczecin część obsługuje ruchu.
- 3 1
-
2019-08-08 23:01
S6 bedzie skonczna najwczesniej za 5 lat (1)
A S6 jeszcze później
- 0 2
-
2019-08-08 23:41
A co ma S6 do tego portu
- 1 0
-
2019-08-08 05:04
Tragedia ekologiczna
Jeśli kilka km obo parometrowa zabudowa molo powoduje powstawanie wypłacenia i niszczy plaże powodując wypłycenie i niekontrolowany wzrost glonów, to ta na Stogach i Górkach będzie jedną wielką tragedią ekologiczną.
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.