• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wybrał doradcę przy budowie Portu Centralnego

erka
7 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z doradcą, który będzie wspierał realizację budowy w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Na zdjęciu: Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury, Łukasz Greinke, prezes ZMPG i Rafał Szporko, prezes DS Consulting.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał właśnie umowę z firmą DS Consulting, która będzie doradzać w czasie realizacji projektu Portu Centralnego.



W maju 2019 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zaprezentował ostateczną koncepcję inwestycji - Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu. Na ok. 410 zalądowionych hektarach ma znaleźć się terminal kontenerowy, pasażerski, offshore, LNG czy przestrzeń stoczniowa. Inwestycja ma zostać zrealizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. O planach rozbudowy portu pisaliśmy już w 2015 roku.

- Uważamy, że budowa tak złożonej infrastruktury musi odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Chcemy, by to prywatni inwestorzy określili, jakie terminale powinny się tu znaleźć. Z drugiej strony chcemy zapewnić zarówno naszym przyszłym kontrahentom, jak i sobie profesjonalne doradztwo projektu w takiej formule. Dlatego podpisaliśmy dziś umowę ze specjalistami w dziedzinie partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Łukasz Greinke, prezes ZMPG.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.
  • Port Centralny. Ma on być kompleksem od sześciu do ośmiu terminali i nabrzeży głębokowodnych o zróżnicowanym przeznaczeniu.


DS Consulting - firma, z którą ZMPG podpisał umowę o współpracy - specjalizuje się w doradztwie dla podmiotów publicznych. Na rynku istnieje od 21 lat.

- Mamy wielką satysfakcję, że będziemy mogli brać udział w projekcie tak ważnym dla regionu i całego kraju. Od lat z sukcesami wspieramy podmioty sektora publicznego w przygotowaniu dużych projektów infrastrukturalnych, pomagając w analizach przedrealizacyjnych, pozyskaniu finansowania i negocjacjach z partnerami biznesowymi. Pracować będziemy wspólnie z naszymi podwykonawcami: firmą Wuprohyd z Gdyni oraz warszawską kancelaria prawną dr. Rafała Cieślaka, specjalizującą się w problematyce partnerstwa publiczno-prywatnego - wyjaśnia Rafał Szporko, prezes DS Consulting.
W ramach zawartej umowy DS Consulting przeprowadzi analizy przedrealizacyjne (w tym studium wykonalności) oraz zapewni stałe doradztwo transakcyjne, które obejmować będzie zagadnienia ekonomiczne, finansowe, rynkowe, techniczne i prawne.

- DS Consulting będzie współpracować z ZMPG ponad cztery lata. W tym czasie firma będzie wspierać zarząd w rozmowach z potencjalnymi partnerami, przygotowaniu wniosków o finansowania, tworzeniu dokumentacji dotyczącej umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z poszczególnymi kontrahentami - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Trzeba zapodac jakis wielki wielki projekt (2)

    Elektrownie atomową, port, megalotnisko, przekop itd, następnie przekazać na projekt kilkaset baniek po czym po kolejnych kilku latach zakończyć projekt. Kto ma zarobić zarobi. Najlepsze są słomianie inwestycje - nikt nie zapyta po co. Czy Ty wiesz co my robimy tym Misiem? Otwieramy oczy niedowiarkom-nie-dasie. Otóż da się.
    Da się wydać, zmarnotrawic forsę. Budowy zaś żadnej nie będzie. Na szczęście - Gierek bowiem oprócz projektów jeszcze próbował te inwestycje, wielkie słomiane nierentowne realizować, współczesnie na szczęście pozostają przy projektach.

    • 9 7

    • Usiłujesz zgrywać mądrego, niestety Ci nie wychodzi. (1)

      Dzięki Gierkowi masz Port Północny, największy i najbardziej konkurencyjny polski port, który urasta do rangi jednego z najważniejszych na Bałtyku. Port Centralny to tak naprawdę rozbudowa Portu Północnego, inwestycja niesamowicie ważna dla Polski, dająca szanse na olbrzymie zyski dla gospodarki. Mam nadzieję, że niezależnie jaka opcja polityczna będzie u sterów, będzie realizowała ten epokowy projekt, którego koncepcja powstała wiele lat temu. Oby PiS tego nie spartolił.

      • 5 1

      • oby ludzi z branży zatrudniali

        • 0 0

  • Port Gdansk (3)

    Kiedy plyneliscie kanałami wewnętrznymi Portu Gdańsk Jeden wielki plac budowy. Takich inwestycji nie było od 40 lat To ten zarząd to pchnął do przodu Tak dalej Panie Prezesie Mimo że to nie moja opcja polityczną to naprawdę widać że idzie do przodu w porcie

    • 11 10

    • Ten rzad kontynuje tylko plan inwestycyjny ktory trwa duzo dluzej

      Dostali gotowca a chwalą si4 eakby sami to wymyślili

      • 4 2

    • Ale do tego placu budowy rząd nic nie ma

      to port wydzierżawił kolejne części i to dzierżawcy je remontują i przebudowują pod siebie.
      Jedynie co rząd ma wspólnego to 500+ czyli zwiększenie konsumpcji, a co za tym idzie większe potrzeby dostaw towarów w portach.

      • 2 0

    • widziałeś tam

      statek z ładunkiem...
      np. Nowy Port.. kanały ..
      port.. wewnętrzny Westerlatte. Co tam się łąduje..wyładowuje..jakie statki..??
      Port w Elblągu będzie odciążać Port Gdański.. Wolne żarty..

      • 1 0

  • zostanie zbudowany w

    partnerstwie publiczno-państwowym... czyli wkład prywatny..a państwowy to zgody.
    No fajnie. 4 lata akrtwnego zarządzania infrastrukturą portową zaowocowały Planem napraw
    nabrzeży i placów w perspekywie 10 letniej..Chyba nakłady planowane miały sięgać 250 mln. złotych.
    A po zakończeniu.. przewidywane oddanie miastu.. Takiej treści były artykułu na Portalu.
    Chętni mogą pogzrebać w zasobach portalu.
    aaa. Port Północny Gierek zbudował w 4 lata..

    • 8 1

  • Prawnicy i audytorzy maja zbudować port tak ?

    'Okopywanie się ' rozpraszanie ryzyka , nie zwalnia z obowiązku z zatrudniania ludzi którzy mają doświadczenie w realizacji takich morskich projektów, lub profesjonalistów z branży

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane