- 1 PKN Orlen zmienia nazwę (38 opinii)
- 2 20 tys. euro na sztuczną inteligencję w medycynie (11 opinii)
- 3 Nowy inwestor dla Vistal Gdynia (10 opinii)
- 4 HES Gdynia Bulk Terminal inwestuje w Porcie Gdynia (36 opinii)
- 5 Pięć okrętów NATO z wizytą w Gdyni (280 opinii)
- 6 Gdynia "o krok", a Gdańsk "wyjęto z szuflady" (70 opinii)
Zatopiony dźwig wrócił do gdańskiego portu
W środę do portu w Gdańsku wpłynęły na barce części dźwigu, który przed rokiem zatonął na trasie z Gdyni do Szczecina. Do zdarzenia doszło w sierpniu między Łebą a Ustką. W organizmach trzech członków załogi stwierdzono ok. pół promila alkoholu.
O sprawie poinformowano Urząd Morski, Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich i służby morskie. Swoje działania na miejscu prowadziła też Straż Graniczna.
Przeprowadzone przez nią badania trzeźwości wykazały, że trzy osoby z załogi w chwili wypadku znajdowały się pod wpływem alkoholu (Mieli od 0,33 do 0,46 promila).

Dźwig przeleżał na dnie prawie rok (ze względu na napęd elektryczny, a nie spalinowy nie było zagrożenia dla środowiska) i pewnie już by tam pozostał, gdyby nie to, że jednostka zatonęła na torze, po którym poruszają się inne statki.
W środę wydobyto część wraku i został on przetransportowany na pływającym żurawiu "Maja" należącym do Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Po południu jednostka wpłynęła na teren gdańskiego portu.
Wrak pójdzie "na żyletki"
Udało nam się skontaktować z osobą, która uczestniczyła w dość skomplikowanej akcji podjęcia wraku z dna Bałtyku. Dźwig leżał na głębokości 23 metrów. Aby go wydostać na powierzchnię, został pocięty na kawałki - zarówno pod wodą, jak i już na powierzchni.
- Dźwig przeleżał na dnie 9 miesięcy i nie nadaje się do dalszej eksploatacji i został przewidziany do zezłomowania. Trzeba było go usunąć, bo stanowił przeszkodę wodną. Mogło to się odbyć wcześniej, ale nie pozwoliły na to warunki pogodowe. Dopiero teraz złapaliśmy krótkie okienko pogodowe.
Miejsca
Opinie (64) 10 zablokowanych
-
2023-05-24 21:02
(4)
Dźwig na złom.Załoga miała po 0,3 promila a więc pół piwa...Komedia.Ehhh kiedyś rum na statku to był must have.
- 54 12
-
2023-05-24 22:02
Odezwał się pisowski znawca wszystkiego (1)
- 10 9
-
2023-05-25 09:29
HAhahaha pisowski - wy już macie tak sprane łby że wszędzie na jawie widzicie jarka
- 9 0
-
2023-05-24 22:31
Do 0.3 im zeszło jak do nich dopłyneła policja. (1)
Zgubili dźwig i płynęli kilka godzin.
- 12 1
-
2023-05-24 23:47
Na tym portalu wyborcy tuska by chcieli 0.5 dla kierowców
To jak oni przy 0.3 zrobili taki dzwon to na drogach trojmiasta bylby armagedon
- 1 11
-
2023-05-24 21:14
Ja zgubilem radość życia (2)
Ale powoli odzyskuje
- 26 1
-
2023-05-24 21:57
Zazdroszę, też zgubiłam i odzyskać nie mogę. (1)
- 10 3
-
2023-05-25 08:22
Zmiana
Szereg zmian wprowadz i radość wróci
- 0 0
-
2023-05-24 21:14
Czy wiadomo jak dźwig wypadł z barki? (4)
Źle go zamocowali, czy płynęli zygzakiem i chlupnął?
- 16 4
-
2023-05-24 22:54
Za duża amplituda fal
- 1 0
-
2023-05-24 23:53
Nagle
- 2 0
-
2023-05-25 20:07
(1)
Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich nadal bada przyczyny i okoliczności wypadku.
Niemniej - najbardziej prawdopodobne wydaje się wadliwe mocowanie ładunku na barce.- 1 0
-
2023-05-26 16:07
Kiedy dobrze sie wsluchac, w siodmej sekundzie slychac strzaly. Prawdopodobnie to liny pekaja, ale czy aby na pewno?!
- 1 0
-
2023-05-24 21:15
Dźwig żyletnik (1)
- 6 3
-
2023-05-27 13:20
Dźwig powinien pójść na żyletki do damskich golarek, wszak nie jedną muszelkę już widział
- 0 0
-
2023-05-24 21:19
Kiedyś w marynarce wydawano alko dzień w dzień - jedna szklanka mocnego alko na głowę (3)
A by marynarze nie mogli handlować/przechowywać to rozcieńczano alko tworząc tak zwany grog - przy okazji dodawano soku z cytryny, co miało zapobiegać szkorbutowi. Do tego często wydawano ekstra porcje z okazji urodzin króla albo po prostu kaprysu kapitana.
Co ciekawe pijaństwo karano bardzo surowo - ówcześni marynarze musieli mieć naprawdę mocne łby. Być może było to celowe - ciężko było o załogi, więc alkoholicy sami się zgłaszali a potem jakoś ich utrzymywano w stanie używalności dawkując po szklaneczce :)- 22 5
-
2023-05-24 21:39
A piwo porter ma genezę od popularnego trunku pracowników portowych. Albo słynne piwo jopejskie(bardziej gęsta zupa piwna), miało rozgrzewać marynarzy w trakcie deszczowej i wietrznej pogody. Alko to nieodłączny element życia marynarsko-portowego:) Z resztą facet to nie wielbłąd:)
- 6 2
-
2023-05-25 00:21
Groga piją się też na rozgrzanie
przy przeziębieniu także może trzymano takie mieszanki w innym celu
- 1 1
-
2023-05-26 16:08
Nie, nie musieli miec mocnych lbow, wystarczaly mocne dlonie i plecy.
- 0 0
-
2023-05-24 21:37
(1)
Facet nie wielbłąd, pić musi:) Poza tym 0.5 dla marynarza to...nic:)
- 23 5
-
2023-05-25 14:47
Jak buja przy 0.0, to musi jakoś złapać przeciwfazę ;-)
- 1 0
-
2023-05-24 22:41
ni (1)
holownik byl trzezwy takze odpowiedzialny jest czlowiek ktory ze stoczni dal papier na holowanie zle zabezpieczonego dzwigu
oczywscie wina pojdzie na niby pijanych bo na kogos trza zwalic
i z crista paiery zniknely nagle- 25 3
-
2023-05-25 18:55
Pracownicy uczestniczący w zabezpieczaniu tego dźwigu nie mieli odpowiednich kwalifikacji do przeprowadzenia tego typu zadania. Między innymi spawacze ( jeśli można ta ich nazwać) bez odpowiednich (żadnych) certyfikatów.
- 0 0
-
2023-05-24 22:53
Padłem ze śmiechu (2)
Na miejscu tych co przewozili ten dźwig olał bym to. Po jednym piwie można mieć 0,33. No ale na kogoś zwalić trzeba.
- 45 12
-
2023-05-24 23:44
Chlanie w pracy
Dziedzictwo polskiej kultury niematerialnej.
- 23 6
-
2023-05-25 04:53
Najlepsze są tu ankiety
Zgubiłeś coś podczas transportu? Nie, nigdy (stoi użytkownik odpowiada poprzez kliknięcie:)
- 8 1
-
2023-05-25 00:16
Niezastąpiona Maja (3)
kobbena marynarce też podnosiła z dna
- 11 2
-
2023-05-25 03:06
Nie tylko
- 0 0
-
2023-05-25 07:55
Maja. (1)
Zbudowana przez Rusków. Dziwne że PRO nie wstydzi się eksploatować tego żurawia.
- 3 3
-
2023-05-26 23:15
Ten Żuraw przez X lat nie miał konkurencji. Kilka lat temu udostępniono na rynku conrad consul-a.
conrad consul jest mocniejszy w udźwigu, ale nie ma obrotowej wieży, przez co przeładunku trwają zwykle dłużej. Wygląda na to, że conrad consul ma monopol teraz.
- 1 0
-
2023-05-25 05:18
Bez sensu. (3)
Caly artykul jest bez sensu , napisane zeby pisac bez detali , szkoda miejsca na stronie 3miasto.
- 55 13
-
2023-05-25 07:53
To standard na tym portalu.
- 7 0
-
2023-05-26 01:59
3 miasto to prasa brukowa
- 2 0
-
2023-05-27 20:18
Dobrze, ze chociaż komentarze mają sens
I mnóstwo szczegółów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.