- 1 Trójmiasto pustostanami stoi, ale są gorsi (160 opinii)
- 2 Niedziele handlowe w grudniu. Komisja przyjęła projekt Polski 2050 (120 opinii)
- 3 Trójmiasto to dobre miejsce do rozwoju (30 opinii)
- 4 Nie ma chętnych na drugi terminal FSRU (82 opinie)
- 5 W Gdyni powstaną nowe falochrony (73 opinie)
- 6 Rośnie finansowy stres Polaków (342 opinie)
"ZeroCat 120" statkiem 2014 roku
Podczas uroczystości na targach SMM w Hamburgu, ogłoszono wybór "Statku roku 2014". W tegorocznej edycji zwyciężył prom o napędzie elektrycznym "ZeroCat 120".
Sukces tego akurat statku cieszy tym bardziej, że w całym przedsięwzięciu duży wkład miały polskie firmy. Aluminiowy kadłub katamaranu "ZeroCat 120" wykonała gdańska stocznia Aluship Technology, a w projektowaniu statku udział wzięło biuro projektowo-konstrukcyjne Nelton z Pruszcza Gdańskiego.
"Zerocat" to katamaran o długości 80 m i szerokości 20,8 m. Prom jest przeznaczony do przewozu 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Pływać będzie na krótkich trasach w Norwegii i rozwijać prędkość 10 węzłów.
Przygotowania do wodowanie aluminiowego statku.
Przygotowanie do wodowania alustatku.
Miejsca
Opinie (14)
-
2014-09-15 14:58
ciekawe czy o tym wszystkim tam w Niemczech informowali ... (7)
Tak właśnie wygląda wojna gospodarcza, najpierw się wykańcza przeciwnika (stocznie polskie, podwykonawcy itd), a potem one pracują dla ciebie - czyli Niemców, którzy spijają całą śmietankę i chwalą się kolejnym sukcesem.
No ale to była właśnie cena jaką zapłaciliśmy aby być w tej nowoczesnej i zjednoczonej Europie.- 14 15
-
2014-09-15 15:10
(2)
Nikomu nie potrzebne są przestarzałe kadłubki klepane na potęgę przez nasze dwane stocznie, niektórzy to zrozumieli i poszli w innowacyjność, reszta wolała palić opony
- 16 4
-
2014-09-16 10:12
właśnie, trzeba było pójść w innowacyjność, a nie zamykać (1)
dlaczego więc nie zrestrukturyzowano stoczni, górnictwa itd? tylko pozamykano?
Ano bo takie były wytyczne z Brukseli i Berlina. Jak widać opłaciło się - Donaldowi.
A kadłubki nie były wcale stare. Te kadłuby zamawiali zagraniczni kontrahenci, a nasze stocznie je wykonywały i robiły to bardzo dobrze. To nie sklep mięsny. Każdy statek jest robiony wg projektu i ma swojego odbiorcę.- 1 1
-
2014-09-16 13:08
koszty zmodernizowania takiego molocha jak stara stocznia czy kopalnia
są tak ogromne i czasochłonne ( i wcale nie zapewnia to sukcesu) że taniej wychodzi dać odprawy i sprzedać to ludziom którzy sami podejmą się tego zadania.
- 2 1
-
2014-09-15 17:42
wystarczy, że dopłacamy jako naród do górników i rolników (2)
stoczniowcy niech sami na siebie parcuja
- 3 2
-
2014-09-15 18:06
ciekawe ze jak stocznie szly pelna para to doplacaly do tego kraju i ludzi (1)
tego juz gnomos nie widzial bo pewnie za mlody. Kopalnie i huty ZAWSZE przynosily zyski ty gnomos do nikogo nie doplacasz. to twoje panstwo prze...je... pieniadze ktore zarobily stocznie huty i kopalnie. Wiec nie pie glupot.
- 3 4
-
2014-09-15 18:43
taaaaa
trzynastki, czternastki, deputaty, nagrody okolicznościowe, wczasy pod gruszą, ośrodki wczasowe a do tego odprawa o jakiej marzy każdy. Jestem wystarczająco stary żeby wiedzieć jak to wyglądało i jak wygląda. Nie mówię że to lekka praca, ale wszystkim zabierali przywileje tylko nie górnikom, rolnikom i kolejarzom. Przejrzyj na oczy. Jak było na stoczni też wiem.
- 6 0
-
2014-09-16 12:14
kolejny sukces Niemiec
w ogóle brak informacji o jakimś polskim udziale. Tylko niemiecka technologia by Siemens. wystarczy wklepać w gogle. Bo ta skorupa aluminiowa to w ogóle cos znaczy...
- 1 0
-
2014-09-15 18:42
Zapomnieli dodać że całą resztę też robią Polacy, na tym statku.Statek kończony jest w stoczni w Norwegi.
- 10 0
-
2014-09-15 18:43
Na Hel
Na Hel powinno coś takiego pływać!!!
- 8 0
-
2014-09-15 19:12
akurat ten statek był wyposażany w Norwegii przez polskich pracowników. pracowałem na nim właśnie
- 8 0
-
2014-09-16 00:38
Czytelnik
Po raz kolejny, miałem okazję się przekonac,że mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego dysponują wielkim potencjałem i innowacyjnością. O mieszkańcach Trójmiasta mozna zresztą powiedziec to samo :)
- 6 0
-
2014-09-20 10:13
ale wyglada ze zaczal sie oddwrot eksportu najlepszych ludzi do europy - to wyjazd tuka.mam nadzieje ze reszta jemu podobnych wyemigruje.wtedy moze wroca ci wlasciwi
- 1 1
-
2014-10-01 12:21
Prośba do eminem
Uprzejmie proszę komentatora eminem o kontakt.
Tomasz Rawiński
Instytut Elektrotechniki oraz KLT: Klaster Logistyczno-Transportowy
tel. 58 3431291 w. 126 e-mail: tomasz.rawinski@iel.gda.pl
Od dłuższego czasu śledzimy losy ZeroCat i jesteśmy bardzo zainteresowani
kontaktem z kimś kto pracował w stoczni Fjelstrand.
KLT prowadzi działania w kierunku rozpoczęcia budowy statków/promów
elektrycznych w Gdańsku.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.