• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"ZeroCat 120" statkiem 2014 roku

erka
15 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. Prom posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi.
"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. Prom posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi.

Podczas uroczystości na targach SMM w Hamburgu, ogłoszono wybór "Statku roku 2014". W tegorocznej edycji zwyciężył prom o napędzie elektrycznym "ZeroCat 120".



Sukces tego akurat statku cieszy tym bardziej, że w całym przedsięwzięciu duży wkład miały polskie firmy. Aluminiowy kadłub katamaranu "ZeroCat 120" wykonała gdańska stocznia Aluship Technology, a w projektowaniu statku udział wzięło biuro projektowo-konstrukcyjne Nelton z Pruszcza Gdańskiego.

"Zerocat" to katamaran o długości 80 m i szerokości 20,8 m. Prom jest przeznaczony do przewozu 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Pływać będzie na krótkich trasach w Norwegii i rozwijać prędkość 10 węzłów.

Przygotowania do wodowanie aluminiowego statku.

Przygotowanie do wodowania alustatku.

erka

Miejsca

Opinie (14)

  • ciekawe czy o tym wszystkim tam w Niemczech informowali ... (7)

    Tak właśnie wygląda wojna gospodarcza, najpierw się wykańcza przeciwnika (stocznie polskie, podwykonawcy itd), a potem one pracują dla ciebie - czyli Niemców, którzy spijają całą śmietankę i chwalą się kolejnym sukcesem.

    No ale to była właśnie cena jaką zapłaciliśmy aby być w tej nowoczesnej i zjednoczonej Europie.

    • 14 15

    • (2)

      Nikomu nie potrzebne są przestarzałe kadłubki klepane na potęgę przez nasze dwane stocznie, niektórzy to zrozumieli i poszli w innowacyjność, reszta wolała palić opony

      • 16 4

      • właśnie, trzeba było pójść w innowacyjność, a nie zamykać (1)

        dlaczego więc nie zrestrukturyzowano stoczni, górnictwa itd? tylko pozamykano?
        Ano bo takie były wytyczne z Brukseli i Berlina. Jak widać opłaciło się - Donaldowi.

        A kadłubki nie były wcale stare. Te kadłuby zamawiali zagraniczni kontrahenci, a nasze stocznie je wykonywały i robiły to bardzo dobrze. To nie sklep mięsny. Każdy statek jest robiony wg projektu i ma swojego odbiorcę.

        • 1 1

        • koszty zmodernizowania takiego molocha jak stara stocznia czy kopalnia

          są tak ogromne i czasochłonne ( i wcale nie zapewnia to sukcesu) że taniej wychodzi dać odprawy i sprzedać to ludziom którzy sami podejmą się tego zadania.

          • 2 1

    • wystarczy, że dopłacamy jako naród do górników i rolników (2)

      stoczniowcy niech sami na siebie parcuja

      • 3 2

      • ciekawe ze jak stocznie szly pelna para to doplacaly do tego kraju i ludzi (1)

        tego juz gnomos nie widzial bo pewnie za mlody. Kopalnie i huty ZAWSZE przynosily zyski ty gnomos do nikogo nie doplacasz. to twoje panstwo prze...je... pieniadze ktore zarobily stocznie huty i kopalnie. Wiec nie pie glupot.

        • 3 4

        • taaaaa

          trzynastki, czternastki, deputaty, nagrody okolicznościowe, wczasy pod gruszą, ośrodki wczasowe a do tego odprawa o jakiej marzy każdy. Jestem wystarczająco stary żeby wiedzieć jak to wyglądało i jak wygląda. Nie mówię że to lekka praca, ale wszystkim zabierali przywileje tylko nie górnikom, rolnikom i kolejarzom. Przejrzyj na oczy. Jak było na stoczni też wiem.

          • 6 0

    • kolejny sukces Niemiec

      w ogóle brak informacji o jakimś polskim udziale. Tylko niemiecka technologia by Siemens. wystarczy wklepać w gogle. Bo ta skorupa aluminiowa to w ogóle cos znaczy...

      • 1 0

  • Zapomnieli dodać że całą resztę też robią Polacy, na tym statku.Statek kończony jest w stoczni w Norwegi.

    • 10 0

  • Na Hel

    Na Hel powinno coś takiego pływać!!!

    • 8 0

  • akurat ten statek był wyposażany w Norwegii przez polskich pracowników. pracowałem na nim właśnie

    • 8 0

  • Czytelnik

    Po raz kolejny, miałem okazję się przekonac,że mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego dysponują wielkim potencjałem i innowacyjnością. O mieszkańcach Trójmiasta mozna zresztą powiedziec to samo :)

    • 6 0

  • ale wyglada ze zaczal sie oddwrot eksportu najlepszych ludzi do europy - to wyjazd tuka.mam nadzieje ze reszta jemu podobnych wyemigruje.wtedy moze wroca ci wlasciwi

    • 1 1

  • Prośba do eminem

    Uprzejmie proszę komentatora eminem o kontakt.
    Tomasz Rawiński
    Instytut Elektrotechniki oraz KLT: Klaster Logistyczno-Transportowy
    tel. 58 3431291 w. 126 e-mail: tomasz.rawinski@iel.gda.pl

    Od dłuższego czasu śledzimy losy ZeroCat i jesteśmy bardzo zainteresowani
    kontaktem z kimś kto pracował w stoczni Fjelstrand.
    KLT prowadzi działania w kierunku rozpoczęcia budowy statków/promów
    elektrycznych w Gdańsku.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie zdobywał w znanych i cenionych przedsiębiorstwach doradczych, produkcyjnych i handlowych (m.in. Mars Inc., JP Morgan Chase, Azimutus SA, Business Group Polska). Posiada doświadczenie zawodowe w doradztwie przy dużych międzynarodowych transakcjach zakupu i sprzedaży przedsiębiorstw, jak również w mniejszych krajowych projektach. Piastując stanowiska w zarządach i radach nadzorczych szeregu spółek...

Najczęściej czytane