• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Złote Kotwice Baltexpo dla spółek Remontowa Holding i Marine Technology

VIK
10 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Na tegorocznych targach wystawia się  ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów.
  • Na kolejną edycję branża morska nie będzie musiała czekać dwa lata, bo od przyszłego roku targi Baltexpo będą się odbywać co rok.
  • Na tegorocznych targach wystawia się  ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów.
  • Na kolejną edycję branża morska nie będzie musiała czekać dwa lata, bo od przeszłego roku targi Baltexpo będą się odbywać co roku.
  • Na tegorocznych targach wystawia się  ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów.
  • Na kolejną edycję branża morska nie będzie musiała czekać dwa lata, bo od przyszłego roku targi Baltexpo będą się odbywać co rok.

Remontowa Shipbuilding, Gdańska Stocznia Remontowa oraz Marine Technology to laureaci "Złotej Kotwicy" 20 edycji Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo. Nagrodę specjalną kapituły otrzymał Zygmunt Choreń, polski konstruktor statków, m.in. "Pogorii" i "Daru Młodzieży".



W tym roku już po raz 20. uderzenie w dzwon okrętowy obwieściło rozpoczęcie Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo. Impreza odbywa się w AmberExpo w Gdańsku. Baltexpo to największe w Polsce i jedno z najbardziej prestiżowych w Europie wydarzeń poświęconych gospodarce morskiej, organizowane co dwa lata nieprzerwanie od 1982 roku. Na kolejną edycję branża morska nie będzie musiała czekać dwa lata, bo od przyszłego roku targi Baltexpo będą się odbywać co rok.

Tradycyjnie z okazji targów Krajowa Izba Gospodarki Morskiej przyznała nagrody branżowe "Złote Kotwice". W kategorii "Produkt" nagrodę otrzymała Remontowa Shipbuilding za zbudowanie dwóch promów hybrydowych dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego - Transport for London.

Nagroda "Złota Kotwica" w kategorii "Usługa" została przyznana firmie Gdańska Stocznia Remontowa za przebudowę platformy "Petrobaltic" i zaopatrzeniowca górnictwa morskiego "Sylur". Oba projekty były realizowane dla firmy Petrobaltic z Grupy Lotos. Wyróżnienie za innowacyjny produkt otrzymała z kolei firma Marine Technology. Jury doceniło pierwszą produkowaną w Polsce hydrograficzną bezzałogową jednostkę pływającą HydroDron. 

Z kolei nagrodę specjalną "Osobowość Roku Gospodarki Morskiej" otrzymał Zygmunt Choreń, polski konstruktor statków, głównie żaglowców, m.in. "Pogorii" i "Daru Młodzieży", a ostatnio największego, czyli "Flying Clipper", pięciomasztowej fregaty. Nic więc dziwnego, że nazywany jest "ojcem żaglowców". Zaprojektował i nadzorował budowę wielkich żaglowców, pływających dziś pod banderami Polski, Bułgarii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, Finlandii, Japonii i Panamy. Od 1992 roku prowadzi biuro "Choren Design & Consulting".

- Jestem dzieckiem szczęścia, wszystko mi się w życiu udaje. Marzy mi się jednak, aby powstawały kolejne żaglowce. Już czas budować następcę "Pogorii" i tu zwracam się z apelem do władz - powiedział Zygmunt Choreń. - "Pogoria" to jacht szkoleniowy.

Na tegorocznych targach wystawia się ponad 250 firm i organizacji z 23 krajów. Baltexpo 2019 to też prawie 50 godzin obrad podczas 13 konferencji i seminariów. Ich tematyka oddaje złożoność i wielowątkowość problematyki związanej z gospodarką morską. Uczestnicy Baltexpo dyskutują o roli państwa w rozwoju przemysłu stoczniowego i portów, polskich specjalizacjach w przemyśle stoczniowym, bezpieczeństwie portów i żeglugi, rynku usług portowych, wyzwaniach dla rybołówstwa i przetwórstwa ryb, modelu kształcenia kadr dla przemysłów morskich.

Baltexpo to też wydarzenia towarzyszące. Wczoraj np. podpisano umowę pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Zarządem Morskiego Portu Gdynia (beneficjent) na dofinansowanie projektu "Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia - przebudowa i elektryfikacja". Projekt o wartości całkowitej prawie 70 mln zł zostanie dofinansowany w kwocie prawie 20 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
VIK

Wydarzenia

XX Jubileuszowe Targi Morskie Baltexpo

targi

Miejsca

Opinie (25) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Jak tam ze stępką Morawieckiego pod polski )narodowy) prom? Walczyć z Greenpeace łatwiej, niż budować? (3)

    Jaka jest produkcja stoczni państwowych albo ukraińskich? Jaka jest wartość? Jaki jest trend?
    A co z zatrudnieniem i wynagrodzeniami?

    • 25 13

    • PO (1)

      PO wpisie czuć kogo reprezentujesz,przypomnij sobie kto lata temu rozłożył przemysł stoczniowy,kto załatwiał inwestora z Kataru,kto wzmacniał stocznie niemieckie ,i tak można POprzypominac jeszcze kilka faktow. Teraz ciężko to odwrócić bo brak fachowców a szkoły okrętowe to Morawiecki POlikwidowal?

      • 4 14

      • a kto sprzedał Ukraińcom Stocznię Gdańską???

        • 8 1

    • Stepka..

      ...chyba żartujesz. Co ma wspólnego jakaś przypadkowa niewielka sekcja ze stepka.

      • 3 0

  • Mówiło sie za komuny (5)

    że stan gospodarki jest dobry choć nie beznadziejny...Stocznie produkcyjne stalowe.
    Stan państwowych zakładów i zarządzanych przez aparatczyków ..jest ..agonalny.
    Z prywatnych..Północna -Shipbuilding.. jak uszkodzony statek w sztormie..na łasce losu.
    Crist ,jako jedyna produkcyjna na drodze wzrostu i modernizacji podoła na rynku międzynarodowym..Reszta objeta narodowy programem odbudowy w opiece Partii ..sztucznie podtrzymywana kierowana przez niemoty niezdolna do życia na konkurencyjnym rynku.

    • 26 12

    • (2)

      Stalówkę w stoczniach to się robiło masowo za komuny - teraz się opłaca tylko wyspecjalizowane jednostki - ty ekonomiczny ignorancie

      • 7 2

      • Stalowka...

        ...służyła kiedyś do pisania atramentem. A stał czyli czyli stop różnych pierwiastków była produkowana w zakładach nazywanych hitami.

        • 2 0

      • Stalowka

        w stoczniach nie robiło się żadnej Stalowki. Stocznie zajmowały się budową statków i okrętów. Dziś tego nie robi się w Polsce bo nie ma stoczni produkcyjnych są tylko stocznie remontowe. Jedynie holding gdańskiej remontowki zajmuje się też budowami statków.

        • 1 0

    • Crist jest poddostawcą innych stoczni. Robi tylko stal. Zreszta bardzo dobrze. (1)

      • 4 0

      • Crist

        nie robi żadnej stali ta firma to nie huta

        • 1 0

  • Proponuje (2)

    od kolejnej edycji najmniejszych targów morskich w Europie przyznać złotą kotwicę w kategorii Remontowa.
    Oczywiście będzie otrzymywała ją zawsze spółka z grupy Remontowa za bycie w Grupie Remontowa

    • 25 8

    • Boli?

      Zwolnij się z Nauty i dołącz do nas :)

      • 9 9

    • Remontowa Expo od kolejnej edycji

      Planuje się zmianę nazwy na bardziej pasującą do lokalnego charakteru spotkania mylnie nazywanego targami.
      Potentaci i duże firmy, których zabrakło w Gdańsku, wystawią się jeszcze w tym roku na targach w Korei i Chinach.

      • 8 2

  • zapomniejliście dopisać info o bietach

    musiałem sam szukać, więc obowiązuje jedynie rejestracja która jest od razu biletem za darmo.

    • 3 1

  • Co z niesprzedanymi offshorami dla SIEM ? (3)

    Kiedy zostaną sprzedane ?
    Jaka jest na nich strata ?
    Czy 2 RALe w końcu sprzedane ?

    • 10 7

    • dyrektor (2)

      Inwentaryzowane i będą sprzedane...
      Rale już dawno sprzedane...

      • 5 4

      • Rale to

        Akurat stoją w stoczni remontowej i czekaja na lepsze czasy.

        • 6 0

      • Sprzedane z RSB do GSR.
        Trzeba było poprawić katastrofalny bilans RSB bo inaczej banki zamknęły by tą stocznie

        • 0 1

  • Remontowa Shipbuilding- jedyna prawdziwa stocznia zajmująca się nowymi budowami. (1)

    Ma swoje problemy, na ścieżce wyjścia z nich. GSR - europejski lider w przebudowach.
    Cała Remontowa to wizytówka polskiego przemysłu stoczniowego.

    Resta: poddostawcy dla innych stoczni. Tyle zostało z dawnej potęgi.

    • 24 7

    • Tak było

      ale już nie jest..niestety..

      • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Malutkie targi , cień dawnej potęgi , co tu gadać , każdy sam widzi... (1)

    wystawców o połowę mniej niż w ostatniej edycji, gości jak na lekarstwo , i tylko oficjele robią dobrą minę...Ahoj!!!

    • 22 0

    • tutaj to tylko zachowanie pozorów - interesy sie załatwia na targach w Hamburgu

      • 3 0

  • Hahahahaah

    Nie ma to jak kupić sobie nagrodę

    • 12 3

  • Zaprojektował też

    Pierwszy żaglowiec dla Wietnamu

    • 4 0

  • Baltexpo..

    To już historia. Dziś to...

    .

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy...

Najczęściej czytane