• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na portowym parkingu w Gdyni za 3,5 mln zł

Patryk Szczerba
21 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Wjazd do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni
  • Parking przy Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni

Po zakończeniu rozbudowy parkingu przy porcie w Gdyni zobacz na mapie Gdyni liczba miejsc dla kierowców zwiększy się ze 116 do 167. Prace potrwają do wiosny 2020 roku i będą kosztowały 3,5 mln zł. Port chce też poprawić bezpieczeństwo.



Miewasz problemy z parkowaniem w Gdyni?

Inwestycja ma ułatwić parkowanie pracownikom i klientom firm, które mają swoje siedziby w kompleksie czterech budynków z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym na czele. To odpowiedź na pojawiające się od lat postulaty zgłaszane do Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez kontrahentów i klientów, mających coraz większe problemy z parkowaniem.

Większy parking przy gdyńskim porcie



Co obejmuje przebudowa?

  • łącznie zostanie przebudowanych około 10 tys m kw. powierzchni parkingu wraz z kompletnym uzbrojeniem podziemnym,
  • zmodernizowane zostaną drogi manewrowe, chodniki i mała architektura,
  • inwestycja obejmuje również wymianę oświetlenia,
  • powstanie też nowa kanalizacja deszczowa z separatorem,
  • liczba miejsc parkingowych wzrośnie o 51, z obecnych 116 do 167,
  • całkowity koszt inwestycji wyniesie 3,5 mln zł netto,
  • prace wykona firma MTM, z którą została już podpisana umowa.


- Zakładamy, że w kwietniu 2020 roku, nasi kontrahenci będą mogli cieszyć się nowym parkingiem. Dobrze zaprojektowany i wybudowany parking to nie tylko wygoda, ale przede wszystkim lepsza dostępność do portu i większa oszczędność czasu dla współpracujących z nami przedsiębiorców - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Nowością w porcie będzie też lepszy monitoring. Niedawno zamontowano pierwszą kamerę należącą do systemu monitoringu CCTV. Będzie on złożony z kamer full HD i termowizyjnych, które mają objąć lokalizacje od terminali, przez magazyny, aż po powstający nowy terminal promowy.


Nowe kamery pod koniec kwietnia będą w pełni monitorować bieżącą sytuację we wszystkich kluczowych obszarach działalności portu.

Najdłuższy statek w historii portu

Miejsca

Opinie (84) 1 zablokowana

  • Wydadzą 3500000 aby zrobić o 51 miejsc więcej (12)

    Macie rozmach w tej Gdyni

    • 140 25

    • Dokładnie

      Trójmiejska ośmiornica ma się dobrze.
      Pomimo śmierci jednego ojca chrzestnego.

      • 15 22

    • Następny troll

      Stan techniczny parkingu wymagał przebudowy, ona była konieczna a przy okazji można zmienić układ i zyskać dodatkowe miejsca

      • 25 4

    • a z Morkiej do BTC i Unruga ... rowerem

      jak nie przejedziesz .... tak nie przejedziesz / zresztą przejść też nie ma jak !!!

      • 12 6

    • faktycznie, dodatkowa ilosc powala (1)

      smiechu warte

      • 14 7

      • pajac

        • 7 4

    • (4)

      A parkingów dla rowerów brak . No cóż cudowne dzieci dwóch pe....w znów upośledzone .Rodziców się nie wybiera. I jak tu żyć ? No jak ?

      • 3 7

      • całą Gdynie obstawili stojakami dla rowerów ... po wszystkich dzielnicach tym obs♪ali (3)

        a ty nie zauważyłeś ??? .... no to doprawdy bardzo dziwne jest :/

        • 6 7

        • (1)

          Stojaki to ja widzę ale parkingów brak . Poważne towarzystwo a placowego brak.

          • 2 4

          • to wynajmij se jakiegoś pobliskiego menela czy bezdomnego

            to ci za dwa piwa ... popilnuje rowera - jak nic !!! :)))

            • 5 2

        • To są stacje roweru miejskiego

          który miał ruszyć w listopadzie :-]

          • 5 2

    • Pieniądze są portu, a nie miasta

      z czym masz problem?

      • 10 1

    • Czytaj za zrozumieniem...
      Co obejmuje przebudowa?łącznie zostanie przebudowanych około 10 tys m kw. powierzchni parkingu wraz z kompletnym uzbrojeniem podziemnym,zmodernizowane zostaną drogi manewrowe, chodniki i mała architektura,inwestycja obejmuje również wymianę oświetlenia,powstanie też nowa kanalizacja deszczowa z separatorem,liczba miejsc parkingowych wzrośnie o 51, z obecnych 116 do 167,całkowity koszt inwestycji wyniesie 3,5 mln zł netto,prace wykona firma MTM, z którą została już podpisana umowa.

      • 0 2

  • To ile wychodzi za jedno miejsce ?

    • 36 9

  • 68 627zł za 1 miejsce parkingowe. (10)

    Kto bogatemu zabroni, a nie, chwila, to przecież z naszych podatków ta rozrzutność.

    • 78 16

    • a rowerem z Morskiej na J.Wiśniewskiego... do BTC i Unruga (1)

      ni hu hu ... nie pojedziesz !!!! ...... i to jest dopiero skandal

      • 8 4

      • Naprawde straszne..jedz autobusem i nie jecz, rowerowa niedojdo...

        • 0 0

    • Rozrzutność? (2)

      A ile zapłacisz robotnikom? Przecież teraz na budowie każdy 7000 zarabia! Policz ile z tych 3,5 mln pójdzie na wynagrodzenia

      • 7 1

      • jak robią taaaaak jak morską to i 7tys mało (1)

        codziennie przejeżdżałem po kilka razy ... jeden robi albo i nie ... reszta się szwenda // .. .. . a jak robili wszyscy ... było widać - znaczy właśnie kierownik budowy albo właściciel fmy nadjechał :))))

        • 4 2

        • bez komentarza

          Przebudowa jest prowadzona przez firme Eurovia

          • 0 0

    • Oj zaraz (1)

      To od kieszonkowego od mamy też już płaci się podatki?! Skandal!

      • 2 4

      • On jeszcze przedszkola nie spłacił a o podatki portu się martwi.

        • 3 1

    • (1)

      Edek miernoto intelektualna ty podatku nie płacisz. To z pieniędzy portu Gdynia

      • 7 3

      • Ale on płaci zabronisz mu .

        • 2 0

    • Port nie finansuje się z twoich podatków

      • 6 0

  • (7)

    Zamiast budować nabrzeża, suwnice, żurawie i inną infrastrukturę stricto portową służącą do przeładunku ( core biznes) to wybudowali parking.

    • 31 13

    • Parking czy nabrzeża?

      Nie dogodzisz wszystkim ale trzeba budować jedno i drugie - z głową tylko.

      • 10 0

    • Jakbyś się trochę interesował branżą morską, to byś wiedział że większość nabrzeży w gdyńskim porcie jest zmodernizowana. (4)

      Piszesz jak typowy polski Janusz - nie wiem ale się wypowiem.

      • 13 1

      • To troll Edek

        • 4 1

      • I tak w ogóle cały ten gdyński port jest liderem na świecie i okolicach (2)

        (oczywiście ze zmodernizowanymi nabrzeżami, nowymi parkingami i całą infrastrukturą)

        • 1 4

        • Potrafisz wystukać kilka literek na klawiaturze - brawo! (1)

          • 4 0

          • Nooo, ja też się cieszę.

            • 1 0

    • a i tak są na plusie

      zazdrościsz?

      • 6 0

  • Gdynia (4)

    ....miasto dziurawych dróg ...bez inwestycji ... bez przyszłości ...aż przykro :(

    • 66 19

    • te dziury przełknę ... a tych złodziejskich PiSiów w Moim Mieście - Nigdy!!! (3)

      -

      • 10 6

      • Edek jakby siebie opisał bez przyszłości aż przykro na niego patrzeć

        • 2 3

      • to spadaj na swoją wieś (1)

        • 1 1

        • Won pisiorze, wyznawczyni jarka. Nie masz prawa glosu!!!

          • 0 1

  • inwestycja portu nie Szczurka

    • 44 3

  • co szczurek zrobił w ostatnich latach dla rozwoju portu? (6)

    wcisnął im deweloperów za płotem?

    • 54 12

    • a co szczurek zrobił w ostatnich latach .... dla badań głębi kosmosu? buachacha cha cha cha

      nie wpuścił PiSuarów i Solidarusków do Gdyni ... i mi wystarczy ... podobnie jak u 67% Gdynian!!!

      • 4 8

    • A co ma Szczurek do portu? (4)

      Port jest samodzielnym podmiotem, który na swojej własności, że swoje pieniądze robić to co robi. Więc nie mieszajcie pojęć, chyba że po prostu nie macie pojęcia o czym piszecie.

      • 11 4

      • Dla edka to niepojęte. Nie radzę z nim polemizować. On jest chory psychicznie..

        • 1 6

      • to płatny troll (1)

        Nie ma sensu tłumaczyć. To musi być płatny troll, przy jakiejkolwiek informacji o Gdyni pełno jest takich opinii, które z faktami nic nie mają wspólnego.. Wszystkie decyzje o inwestycjach portowych są zatwierdzane przez Urząd morski i Zarząd portu. Miasto ma poniżej 1 % udziałów w porcie reszta to skarb państwa. Czyli nadzór nad portem i najważniejsze decyzje co do funkcjonowania i inwestycji portowych to decyzje na centralne, czyli rządowe

        • 5 2

        • ale jak sie mieszkańcom cos w porcie ni epodoba to leca do Szefa wszystkich w Gdyni Szefów

          ten skarży do Warszawy a Warszawka grozi palcem portowi i jak nie będzie grzeczny to dotacji na rozwój ...i tyle w temacie, to już parę razy było...

          • 3 3

      • Ustawa o przystaniach i portach morskich sie klania, w pas

        • 2 0

  • Masakra (4)

    Wydadzą 3.5 mln z czego pewnie z milion lub więcej pójdzie na parking dla blacho-smrodów bo trudno im dojeżdżać komunikacją zbiorową.
    Przypomnę, że tam jest przystanek autobusowy - czynny.

    • 21 24

    • gdynianinie: zauważ, że więcej osób jest skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower

      niż na środki komunikacji miejskiej. One i tak stoją w korkach: czas dojazdu trolejbusem lub autobusem w warunkach gdyńskich raczej nie będzie konkurencyjny (poczytaj dyskusję na temat sensu budowania buspasów w tym pięknym skądinąd mieście).
      jedynie prowadzenie szeroko zakrojonej, przemyślanej polityki mającej doprowadzić do skokowej poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów w mieście w Gdyni się niewiele poprawi. Oczywiście niezbędne jest doprowadzenie PKM do północnych dzielnic Gdyni, budowa zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza, opracowanie i wdrożenie restrykcyjnej polityki parkingowej i poprawa dojścia i dojazdu rowerem do wszystkich stacji PKM i SKM. Całe szczęście że niedługo ruszy system MEVO - spowoduje zmianę sposobu myślenia o wielu aspektach polityki transportowej miasta.

      • 6 6

    • Gdynianie: zauważ, że więcej osób jest skłonnych do przesiadania się z samochodu na rower

      niż na autobus czy trolejbus: te środki lokomocji w warunkach gdyńskich nigdy nie zapewnią porównywalnego czasu dojazdu do pracy (poczytaj sobie opinie na temat sensu budowy buspasów na ulicach Gdyni). Bez całościowej wizji obejmującej rozbudowę linii PKM do północnych dzielnic Gdyni, poprawy komfortu i bezpieczeństwa dojścia i dojazdu rowerem do wszystkich stacji SKM i PKM w całej metropolii, budowy zwodzonej kładki pieszo - rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza warunki poruszania się mieszkańców po Gdyni nie ulegną wyraźnej poprawie.

      • 2 5

    • Port buduje

      Więc radzę uprzejmie zamknąć dziób i biec truchtem na autobus.

      • 7 2

    • A gdzie jest napisane, że tylko osobówki dla pracowników? Są pasażerowie promu, którzy zjeżdżają się z celej Polski i czekają na prom. Są też dziesiątki Tirów, które naprawdę czasem nie mają gdzie stanąć. Również pełno dziur tam jest. Więc bardzo dobrze, że to robią. A robią za ttle, ile to kosztuje. Port robi za swoje, więc ich prawo. Dla. Ludzi na pewno lepiej.

      • 11 1

  • (2)

    Przecież wystarczy tylko kubeł farby i pędzel. Ze złota będą go robić?

    • 18 7

    • przecież to będzie tylko farba

      • 2 0

    • A uważasz, że w porcie pracują niedouki, którzy nie potrafią liczyć? Ot, wydamy bez sensu kilka milionów, moze nie zauważą...
      Widocznie zakres prac, co widać po rocznym terminie na wykonanie, jest na tyle ogromny, że jest to warte tej ceny.

      • 0 0

  • beka (3)

    a Filipki z pokładu i na mostku sie śmieją że ludzie przyszli sie pogapić na statek jak wchodzi do portu! Jak by to był port w Radomiu normalnie i pierwszy statek :) Ohhh polska hołota....

    • 11 22

    • Nie podszywaj się cienka parówko pod kapitana bo nim nie jesteś, co najwyżej zspijaczonym OS em od 20 lat na jednym stanowisku, jedyną chołotą tyle ze nie polską jesteś tu ty. A teraz rozrób farbę kmiocie i do malowania

      • 3 0

    • Flapy jak juz

      • 0 0

    • ale numer

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane