- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (215 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Zmodernizowana lokomotywa manewrowa Lotos Kolej
Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.
Spółka Lotos Kolej modernizuje swój tabor. W Gdańsku pracuje już pierwsza z trzech lokomotyw manewrowych typu 6Dg. Nowa lokomotywa to zmodernizowany przez spółkę Newag spalinowóz serii SM42. Kolejne dwa pojazdy trafią do Gdańska jeszcze w lipcu.
W ramach modernizacji ze starej lokomotywy pozostawiono jedynie ostoję, wózki z silnikami trakcyjnymi i zbiornik paliwa, które przeszły naprawę główną. W oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną zabudowane zostało całkowicie nowe nadwozie. W lokomotywach 6Dg zastosowany został nowy agregat prądotwórczy. Dotychczasowy silnik a8c22 zastąpiony został dwunastocylindrowym wysokoprężnym silnikiem spalinowym C27 produkcji amerykańskiej firmy Caterpillar o mocy 708 kW (962 KM) połączonym przez elastyczne sprzęgło z zespołem prądnic synchronicznych (prądnica główna i pomocnicza).
Zastosowano mikroprocesorowe sterowanie i diagnostykę lokomotywy. Agregat prądotwórczy wyposażono w nowoczesną chłodnicę silnika i powietrza doładowanego, całkowicie nowy układ dolotowy i wydechowy. Powyższe rozwiązania wpłynęły na znaczące zredukowanie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz zwiększenie niezawodności pojazdu.
Lokomotywy wyposażone są w nowoczesny układ hamulcowy z zastosowaniem zintegrowanej tablicy pneumatycznej, sprężarki śrubowej oraz sprężynowego hamulca postojowego. Napędy pomocnicze (napęd wentylatorów silników trakcyjnych oraz napęd sprężarki) realizują silniki asynchroniczne zasilane z prądnicy pomocniczej poprzez falowniki. Zasilanie silników trakcyjnych realizuje prądnica trakcyjna poprzez diodowy zespół prostowników.
Dla lokomotywy zaprojektowano całkowicie nową kabinę maszynisty wyposażoną w dwa ergonomiczne stanowiska maszynisty, wyposażenie socjalne, panoramiczne szyby czołowe, klimatyzację i wydajne ogrzewanie oraz komfortowe, regulowane i obrotowe fotele mocowane na prowadnicach do ścian bocznych, umożliwiające całkowite schowanie pod pulpit. Kabina posadowiona jest na ostoi poprzez elementy metalowo-gumowe, które redukują jej drgania. Lokomotywy przystosowane są do jednoosobowej obsługi trakcyjnej oraz mogą być wyposażone w układ sterowania radiowego.
Lotos Kolej - spółka zależna Grupy Lotos - jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8 proc. udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Lotos Kolej koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Lotos Kolej eksploatuje ok. 100 lokomotyw różnych typów, w tym pojazdy Bombardiera na platformie TRAXX oraz lokomotywy E6ACT Dragon gliwickiego Newagu.
Zobacz, jak wygląda najnowocześniejsza lokomotywa towarowa w kraju - lokomotywy E6ACT Dragon.
Miejsca
Opinie (31)
-
2014-07-14 08:28
Newag i PESA (3)
Mamy dwóch dużych producentów taboru kolejowego, a kupujemy g..a typu Pendolino!
- 50 21
-
2014-07-14 10:00
Tylko... (2)
..gdy rozpisywano przetarg na tabor dla kolei dużych prędkości, to Pesa budowała pudła dla Bombardiera a Newag szlifował wózki w starych EU07 i nie tylko. Ale tego to już Prezes chyba nie powiedział? :):))
- 19 4
-
2014-07-14 10:49
(1)
i do dzis ani newag ani pesa nie posiadaja w ofercie skladow potrafiacych jechac pow. 160km/h.
faktycznie albo prezes albo belzebub z torunia, takich informacji edwardowi nie przekazal.- 18 4
-
2014-07-21 21:59
A po co? Więcej jak 160 ten pociąg nie pojedzie nie ma pudła wychylnego
Zresztą Newag wyciągnął 220 km/h... Prasa branżowa już dawno o tym pisała
- 0 0
-
2014-07-14 08:40
(1)
Mamy takie bezrobocie,czemu nie produkujemy w Polsce,,,bo komuś zależy ???
- 16 11
-
2014-07-14 12:46
Bo nie umiemy!!!
- 7 0
-
2014-07-14 08:48
(2)
Dach kabiny to chyba 2latek projektował.
- 21 8
-
2014-07-14 22:51
to nie 2latek
tyko dali kaczyńskiemu jako wodzowi do zaprojektowania hehehehe
- 0 6
-
2014-07-15 22:48
Też mnie zastanowiło, czemu taki wysoki dach - można by zatrudnić maszynistów po 2,20 m wzrostu i jeszcze dać im cylindry z XIX wieku na głowę, a i tak by był luz. Może tam jest klima?
- 0 0
-
2014-07-14 09:17
Tylko te kolory... (2)
takie paskudne! Co jest złego w zieleni?
- 7 17
-
2014-07-14 09:34
Teraz jest w barwach firmowych.
- 9 0
-
2014-07-14 12:19
mi się bardzo podoba
zarówno pomysł, jak i wykonanie. jestem pod wrażeniem bo jednak jak się chce, to można.
- 5 1
-
2014-07-14 09:20
(1)
Nie chcę narzekać, ale nowy look lokomotywy przypomina prace na ZPT w podstawówce. A może pochylone płaszczyzny tego pojazdu sugerują wykorzystanie technologii Stealth???
- 21 3
-
2017-04-11 00:13
Warsztat
Nie wszędzie jeszcze zatrudniają projektantów form przemysłowych. A szkoda.
- 0 0
-
2014-07-14 10:11
Zdaje się, że nawet kuchenkę z piekarnikiem w tej lokomotywie mają. (1)
Po drodze murzynki i baby wielkanocne można piec!
- 15 1
-
2014-07-14 10:50
to jest wersja lokomotywy dla kobiet. jest tam tez zmywarka, wiec z kuchni do pracy do kuchni na lokomotywie.
- 4 3
-
2014-07-14 10:18
Ten dach...
To jak jakoś grzyb...
- 10 1
-
2014-07-14 10:50
Stonka na sterydach :)
- 9 1
-
2014-07-14 11:24
Wygląd ... (3)
ta lokomotywa ma pracować i zarabiać a nie ładnie wyglądać. To nie obiekt muzealny . Dlaczego ma być koloru zielonego? Jest w barwach LOTOS Kolej i większości się to podoba. Co do Pendolino to już pierwsza próba na trasie W-wa - Gdynia odbyła sie w latach 90 i faktycznie że ani Pesa ani Newag nie produkowali szybkich lokomotyw ponieważ zajmowali sie naprawami lokomotyw i ewentualnie modernizacja (ZNLE Gliwice) . W tej chwili Polskie firmy maja w ofercie lokomotywy co pojada 160 a nawet 200 km/h ale nie mamy wagonów co pojadą 200 km/h . Dlaczego Pendolino ponieważ w tym pociągu zastosowano innowacyjne rozwiązanie wychylnego pudła ale wiadomo że miało być dobrze a wyszło jak zwykle i z chęci oszczędności zakupiono bez wychylnego pudła z szybkością max 200 km/h. Dlatego można sie zastanowić po co było za duże pieniądze kupować ten pociąg ? Po co budować całkiem nowe zaplecze techniczne? jak można było zakupić Griffina z Newagu i zmodernizowane wagony i pociąg spokojnie "śmignie" 160 km/h . I tak by było to tańsze i lepsze rozwiązanie ponieważ średnia prędkość na trasie Gdynia -W-wa to 80 km/h
- 16 5
-
2014-07-14 11:37
(1)
To prawda, że lokomotywa ma pracować i zarabiać...ale co stoi na przeszkodzie żeby jeszcze wyglądała przyjemnie dla oka???...i nie chodzi tu o kolory.
- 6 1
-
2014-07-14 12:09
eee tam na zywo i tak jest fajowa, rzuca sie w oczy, odrazu ja zauwazylam na "parkingu" jak sie tylko pojaiwla na torach LK.
- 3 0
-
2017-04-11 00:18
plastuś
Widzisz, nawet w najdawniejszych czasach, pradawny człowiek starał się, aby jego otoczenie było ładne. Dekorował siekierki, gliniane dzbanki, szyje swoich kobiet, a nawet ściany jaskiń.Taka jest siła oddziaływania estetyki! Tylko prymitywny osobnik tego nie widzi.
- 0 0
-
2014-07-14 12:02
Powinna się nazywać Borewicz albo Polonez
Przez te lampy na zderzaku :)
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.